Vierailija

Jos vaikka syntyy vauva juuri silloin kun eskari alkaisi ja äiti jää joka tapauksessa kotiin, niin laitetaanko esikoinen silti eskariin? Eihän se tietysti oppivelvollisuuteen kuulu, mutt onko asiasta joku kirjoittamaton sääntö?

Kommentit (9)

mutta lapsi sopeutuu paremmin kouluun, kun on saanut vuoden harjoitella.

Päiväthän on lyhyitä ja saapahan äitikin vähän keskittyä vauvaan/ nuorempiin.

Mutta lapselle hieno tilaisuus harjoitella ryhmässä olemista ennen kouluunmenoa. Reilusti yli 90 % käy esikoulun.

Miten se vauvan kanssa kotona oleminen estäisi kuljettamasta esikoista esikouluun. Eihän sinne ole pakko mennä joka päivä ja kestääkin vain nelisen tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suuntaus kai on, että yhä enemmän lapset käyvät eskarin koulun yhteydessä, niin kuin esim meillä täällä Espoossa. Eli aamu - ja iltapäivähoito pk:ssa maksullisia.

Tai sitten se hoito järjestetty koululla.

Siis ap:n otsikon kysymykseen suorat vastaukset: kaikki lapset eivät mene eskariin ja se ei ole pakollinen (niinkuin ei tietysti itse koulukaan, minne kaikki lapset eivät myöskään mene). Ihan eri asia sitten, että miksi tai miksi ei.

Miksei voida vastata tällaiseen kysymykseen suoraan, vaan heti alkaa narina, että no miksi muka joku ei menisi, kun on se sentään niin mainiota jne jne. Jokaisella vanhemmalla on oikeus ihan itse päättää näistä asioista omien lastensa kohdalla, oman harkintansa mukaan. Aamen.

Missäs ne lapset on lopun ajan jos vanhemmat on töissä? Vai oletetaanko kuusivuotiaan jo kulkevan itse eskarista kotiin ja odottelevan siellä muutaman tunnin perhettä kotiin? Vai onko lapsille jotain iltapäiväkerhotoimintaa?

Onko eskari ilmainen?

kyselee pienen vauvan äiti, joka ei vielä tajua mitään hoitoasioista

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat