Vierailija

Ja mitä se teille merkitsee? Onko sylikummi jotenkin ykköskummi ja muut sitten kakkosia, kolmosia tai nelosia?

Haluaisitko olla kummilapsesi kakkoskummi? Se huonompi?

Kommentit (6)

Onneksi sitten meillä isä piti lasta sylissä kasteen ajan. :) En olisi halunnut, että kukaan laittaisi kummeja jotenkin järjestykseen tai että joku kummi tuntisi olevansa parempi tai huonompi kuin muut. Kaikki kummit (3kpl) ovat meille läheisiä ja toivottavasti lapsen elämässä mukana niin paljon kuin pystyvät.

Mun mielestä sylikummiutta arvostetaan liikaa. Tai sit olen vain näistä keskusteluista saanut sellaisen käsityksen...

Toissapäivänä oli siis ne ristiäiset ja hyvin menivät, juhlittavakin käyttäytyi oikein mallikkaasti. :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis kyllä, sylikummi on tavallaan se " ykköskummi" , sillä lapsen pitäminen sylissä kasteella on aivan erityinen kunniatehtävä. Mutta niin on ylipäätään kummiksi valintakin!

Todella mielelläni olen kummi läheiselle lapselle, vaikken tulisikaan valituksi sylikummiksi. Jos taas pohdit itse, miten välttää eriarvoisuuden kummien välillä, voi kastetilaisuuteen varata jokaiselle kummille sylikummin lisäksi jonkin roolin: yksi lukee tekstin, toinen laulaa laulun, kolmas pitää puheen. Esimerkikisi. Tietenkin kunkin kummin erityistaitojen ja toiveen mukaan.

Ap, toissap meilläkin ja juhlittava taisi huutaa teidänkin vauvan edestä ;)

Meillä sylikummi koska isä musiikkihommissa eikä olisi voinut kokoaika pitää, minä saan muutenkin olla sylinä joten yksi kummeista sitten piti. Ei se vähennä yhtään muiden arvoa ja muita oli sitten auttamassa kastemekon jne kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat