Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

Työmies poistui vihdoin,ja ihana rauha..tännän ois tietysti vauvakin nukkunut pitkään(terrorisoituaan yön)niin 7.25 oli mies oven takana=)

Nyt kun jaksaisin huuhtoa tuon saunan niin päästäisiin uuteen saunaan miehen kaa iltasella=)Puhtaat lakanat jo vaihdoin=)

isommilla on isäviikonloppu,niin on rauhallista kun vaan vauva kotona.

Vauvakuume nostaa itelläkin päätään,mutta kun pikkumies piti showtaan viime yönä,niin kyllä kävi mielessä et ei enää ikinä=)Lupa neloselle on mieheltä saatu,niin voi hyvin haaveilla vauvasta,mutta eiköhän muutama vuosi nukuta ensin.

Antulle voimia!!Kyllä sitä aina säikähtää kun lapsille käy jotain..meille viimeksi tuo 5-vuotias tippu siitä kiikusta ja oli verissäpäin..varmaan saan näitten säikähdyksien takia vielä joskus sydärin=/

Pistetäänpäs näistä galluppi.

G:Onko teillä joku lapsi tapaturma-alttiimpi kuin toiset?meillä tuo 5-vuotias on aina pää edellä jossain=/ja sydän kurkussa oon kun se jossain.Puuttuu mm.etuhammas.Ykkönen on saanut kerran tikit leukaan,kaaduttuann liukumäessä.

Vauvaa saa kyllä kanssa vahtia koko ajan,kun on kiipeemässä ja keikkumassa joka puolella=)

Nyt pyykinpesua ja pölyn hävittämistä=)

Hyvää viikonloppua kaikille!!

En ookaan tainnut vielä tämän vuoden puolella kirjoitella. Ollut mukamas niin kiirettä. Tai oikeesti on kyllä ollutkin nyt, olen remontoinut esikoisen huonetta milloin Altilta ehdin ja tällä viikolla aloitin vielä opiskelunkin, eli jos joku muistaa niin sinne lähihoitaja koulutukseen hain ja pääsin. Eli nyt sitten kahtena iltana viikossa käyn koululla opissa ja 2,5 vuoden päästä pitäisi valmistua. Olen aika innoissana, että lopulta saan " oikean" ammatin, koskapa aiemmin olen kouluttautunut pukuompelijaksi ja se nyt on yhtä tyhjän kanssa nykymaailmassa :)

Että silleen on arki muuttunut täällä. Vähän hirvittää, että miten sitä saa opiskeltua ja läksyt tehtyä kotona, kun Altti vaatii melkein kaiken ajan ja isommat pojat mekastaa illat...huoh... Jotenkin sitä pitää selvitä sitten vaan. Onneksi ei vielä tarvi töissä käydä kaiken muun lisäksi, sitten alkais olla jo päivät melko täynnä!

Kurista oli kyselyä. Uskallanko edes tunnustaa =] Mä oon ihan onneton kurinpitäjä. En raaskis mitään kieltää. Isommilta vähän paremmin, mut kun lapset on pieniä niin sillon..Nykyään mun komennot kaikuu kuuroille korville kun koitan hillitä poikien riehuntaa. Mies on meillä se jonka sana tehoaa paremmin ja yleensä meno rauhoittuu vasta kun uhkaan kutsua iskän paikalle... Mies kun alkaa jylistä niin muakin jo pelottaa :) Meillä ei ole ikinä tehonnut mitkään jäähy systeemit, kun eihän ne muksut suostu siellä pysymään...huokaus... Olenkin aina ihmetellyt, että miten muut siinä onnistuu? Lelujen takavarikointi ei myöskään vaikuta, sanovat vaan että senkun viet, ei haittaa. Isommat pojat tappelee ihan päivittäin, eikä sitäkään saada millään loppumaan. Oikein kunnolla mätkitään toisiaan, huokaus, kauheaa menoa on meillä. Mites muilla joilla on kolme POIKAA, onko teillä onnistuttu paremmin kurin kanssa?

Jaaha, pitäis varmaan mennä jotain kotihommia tekemään. Illalla on taas kouluun meno. Ihan kiva päästä välillä näkemään muitakin ihmisiä kuin nää omansa :)

Luna kera villin poikalauman

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...tosin monen vuoden takaa, aikaa ennen lapsia. 90-luvun puolivälistä tarkalleen. Asuimme vuokralla pienen kunnan rivareissa. Sitten kerran ryhdyttiin vaihtamaan huonekalujen järjestystä, niin lipaston takaa, nurkasta löytyi sellainen homekasvusto, mikä oli lähtenyt nousemaan makkarin nurkasta. YÖK. Ja arvatkaa vaan, mitä meille kunnan puolesta sanottiin! Että kai sinne tulee hometta kun on huonekalut nurkassa!?! No hel***ti, missä sitten pienessä kaksiossa! Me saatiin samasta rivarista heti toinen kaksio, mikä oli ainakin raikkaamman tuoksuinen kuin edellinen. Kutsuttiin rakennustarkastaja katsomaan sitä hometta, niin äijä veti sorkkaraudalla nurkan auki, ettei vaan maalilla kuitata koko ongelmaa. Silti sitä ei lainkaan tutkittu, miksi se oli homeessa, eli vaikka se nurkka paikattiin ja maalattiin, niin tuleehan siihen uudestaan se home.

Sympatiahalit AIHALLE! Kauheeta muuttaa tuolleen, kun muutenkin muuttaminen on yksi ankeimmista hommista... Pidän peukkuja teidän vauvaprojektille, minä tulen sitten loppuvuodesta remmiin =) Elo/syyskuuta olen ajatellut projektin alkukohdaksi, jos miehen saisin innostumaan. Tosin mies olisi jo nyt valmis petipuuhiin ilman suojauksia, eli enköhän tuon saa innostumaan ;o) Mulla ei ole vielä menkat alkaneet, ja jo odottelen niitä, nimittäin esikoisen ja keskimmäisen jälkeen menkat alkoivat tarkalleen 9kk synnytyksestä... Peppihän on jo viime kuussa tullut tuon 9kk. Ei mulla ikävä kuukautisia ole, mutta odotuskannalla silti!

Siivouspuuhat kutsuvat... T:Anttuli kera nukkuvien lapsien

Sain asian ehkä selvitettyä=)nyt lähettävät päivähoitotoimistossa kelaan jonkun lapun jossa näkee että poika on lopettanut hoidon=)on hankalaa..jään odottamaan päätöstä=)

Kauheesti oli lunta..15min kerhomatkaan meni reilu 30min,lompakon unohdin tietysti kotiin ja en päässy kauppaan..uudestaan en lähde tarpomaan kyllä=)

Hienoa et lapalepalla sujui eka aamu hyvin,kohta sujuu kaikki jo rutiinilla=)

Oon aatellu ottaa vesirokko rokotteen kuopukselle,jos vaan kerkeen ennen kun se saa sen..sitä ei vissiin voi vielä ottaa?on yli vuoden ikäiselle vissiin..korjatkaa jos oon väärässä..isommilla on ollut rokko.Rotarokotekkin meillä on pojalla,jospa vältyttäs vatsataudeilta=/

taas mennään

Kuulumisia täältäkin ennen kun pikkumies vaatii syötävää. Hain just vaunuista päiväunilta. Nukkui 4,5 tunnin unet. Nyt heräilee pikkuhiljaa tuos sängynpäällä. Mahtaa herralla olla nälkä kun kunnolla herää.

Täytyy kyllä koputtaa puuta, tuo meidän mies on tosi uskomaton nukkumaan, ajatelkaa, syntymästään lähtien on nukkunut yöt kokonaan. syö illalla 22-23 välillä ja sit aamulla n.05.00 tosin joulun jälkeen on ruvennu syömään vasta tossa 07-08 välillä. En tiedä voiko tämä jatkua vai vaihtuuko rytmi ihan kokonaan. toivottavasti tämä pysyis, sopii äidille ainakin hyvin!

Nyt on elämäkin palannu tuttuun rytmiin, kohtu ym tulehdukset on voitettu. Pientä flunssan poikasta ollu liikkeellä mut ei mitään pahempaan.

Maanantai aamulla heräsin siihen kun akvaarion silikoni oli pettäny ja vesi valui lattialle. Vähä ku tuli kiire. Äkkiä soitin isännän sisälle joka rupes ikkunasta kantamaan vettä pihalle et saatiin vuoto loppumaan. Sit kuivaamaan äkkiä lattiaa. Puulattia ei oikein vedestä tykkää.Onneksi saatiin vesi hyvin pois eikä suurta vahinkoa tullu.Lakkapinta kärsi eniten.

Nyt kalat ui pyykkikorissa!

Mut nyt pikkumies huikkii tissiä paikalle, pitää mennä.

Oinas72 ja Atte 2kk

On pitänyt monesti tämäkin kertoa, mutta en ole muistanut. Tuli nyt mieleen kun kuuntelin tyttöjen kotileikkiä...Meidän esikoisen BabyBorn on nimeltään Peppi. En tiedä mistä tyttö nimen nukelleen keksi, mutta aina kun nukke on tyttö, sen nimi on Peppi. Joskus se on poikavauva ja silloin se on Joonas.

adalat jälleen kerran ;0)

Kyllä sitä tosiaan säikähti kaatumista ja kun lapsi meni yht' äkkiä aivan veltoksi :o/ Ja varsinkin, juuri kun huiskutin otti puheeksi, tämä esikoinen on niin varovainen liikkeissään ettei ole koskaan kompuroinut. Lähti lähemmäs 1.4v liikkeelle, ja sitten niin varman päälle et tosiaan käveli jo tosi hyvin. Poika ei ole vieläkään suostunut pyöräilemään, saatika että suostuisi luistelemaan, koska voi kaatua. No, kolikon kääntöpuoli: tuskin koskaan riekkuu tuolla maailmailla puissa ym. ym. Nyt sentään sain pojan hiukan innostunumaan pyöräilystä kun luvattiin uusi pyörä kevääksi (edellinen sellainen kirppislöytöpyörä). Nytkin, kun poika kaatui, (siis ihan rauhallisesti käveli ja molemmat lapset kaatuivat samaan aikaan kun en yksinkertaisesti huomannut peilikirkasta jäätä vaan luulin liuskaa jo sulaksi,) niin jo illalla sanoi, että ensi kerralla kävelen paljon varovaisemmin... Miten tuo poika voi enää kävellä rauhallisemmin, ihmettelen vaan ;o)

Yöksi pääsi poika kotiin. Piti kaksi kertaa herättää niin, että lapsi on ihan oikeasti hereillä ja puhelee " fiksuja" . Toisella kerralla poika sanoi nyreissään " mitä sä mua koko ajan herätät?" , niin ajattelin et kaikki on kunnossa =)

Ja kun esikoisen takia piti herätä kaksi kertaa, niin eikö Peppi sitten nukkunut kello 21-06 heräämättä kertaakaan!!! OHHOH. I h a n a a =)

Ja jos muuten esikoinen on varsin varovainen liikkeissään, niin niin on keskimmäinen lapsikin. Tai siis on kyllä tapaturma-alttiimpi kuin veljensä, mutta kuitenkin, on aika varuillaan liikkuessaan, mutta tietyllä tavalla rämäpäisempi. Sitä on vaikea selittää... Meillä ei ole tarvittu laastaria isompaa tähän mennessä, ja täytyy toivoa, että sama meno jatkuu. Peppi näyttäisi liittyvän sisarustensa seuraan, kun lähtee liikkeelle aika myöhään, eikä ole kiire ylös- eikä eteenpäinkään sen nopeammin, ts. konttaus ei kauheasti kiinnosta kun ryömimälläkin pääsee!

Mä luen tätä palstaa kanssa tosi usein, ja nyt pyhien jälkeen ehtii taas kirjoittelemaan... Ai niin, yksi iso juttu tapahtui kanssa eilen: menkat alkoivat!! Ensimmäisistä lapsista alkoivat melkein päivälleen 9kk synnytyksestä, nyt meni hieman yli. Tosin, jos laskee LA:n mukaan, niin meni tosi lähelle sitä 9kk:tta. Mies on aivan innoissaan, nyt voi kuulemma laske varmoja päiviä ja käyttää muuten kumia. Joo-o, tosi varma ehkäisy, mutta riittänee meille kun tuo neljäs lapsi on toiveissa ja raskaus ei ole niin kauhea ajatus (päin vastoin). En halua kuitenkaan ihan vielä olla raskaana, enkä ainakaan kesällä... Syksyllä sitten ;o) Me löydettiin haluamamme 7-paikkainen auto saksasta. Tajuttiin kysyä autolaina ihan pankista, saatiin osamaksu samaan kuin nykyisessä, mutta kun auto tulee meidän nimiin, säästää vakuutuksissa isohkon summan, noin 120-140¿! Iso summa =)

Taas pitkät jaaritukset...

T: Toinen palstaterroristi 8-)

Ja tsemppiä kouluun! Anoppini luki aikanaan sairaanhoitajaksi kahden pienen lapsen hoidon ohella. Rankkaa kuulemma oli kun etupäässä öisin tentteihin lueskeli, mutta pärjäsi hyvin kuitenkin. Hän panosti oppitunneilla muistiinpanojen tekemiseen kun tiesi, että lukuaika on kortilla.

Kun Huiskutin sen mainitsi. Niin on kyllä terapeuttinen ohjelma. Tosin tykkäsin kyllä enemmän siitä Jo Frostin sarjasta joka pyöri kakkosella. Niillä on sama vaikutus kuin kyläilyllä perheessä, jossa on tosi vallattomat ja kurittomat lapset. Kummasti sitä huomaa, että meillähän on kuitenkin aina iisiä ja tottelevaiset mukulat. :0D

Pepin unista unohdin kertoa. Mitkä ovat parantuneet huomattavasti! Ennen korvatulehdustakin oli merkkejä, et uni alkaisi maistumaan. No, nukkui korvatulehduksen aikaan huonommin kuin koskaan aikaisemmin ja imetinkin toista tietty kun niin kovin kipeä, mutta nyt on neljä yötä nukkunut todella hyvin =)

Neiti menee nukkumaan kello 21-22 välillä, ja sen jälkeen on herännyt syömään vasta puoli viiden pintaan. Tällä välillä ei ole kuulunut tytöstä ensimmäistäkään pihahdusta! Ei ole tarvinnut viedä tuttiakaan, mikä on on ollut sääntö tuossa yhden kahden maissa... Ihanaa. Tosin aamut alkavat sitten jo heti kuudelta tai viimeistään puoli seitsemän. Ei tosin haittaa mua, ehdin aamulla tehdä kaiken paljon paremmin, ei tule niin kiire joka paikkaan. Mies on soittanut joka aamu töistä kysyäkseen, että nukkuiko Peppi tosiaan niin hyvin, vai eikö hän vaan havainnut herätyksiä ;o)

Ja tuosta kurista, kun adalat kirjoitti " natsikurista" . Joo, mä olen saanut kuulla pitäväni tiukkaa kuria. Eikä meillä ole minun mielestä kuin ihan normaalit säännöt, että meidän elämä on helpompaa. Eli: Ruokaa syödään ainoastaan pöydässä ruoka-aikana, toista ei lyödä, tuoleille ja sohville ei nousta seisomaan/niissä ei pompita, kuunnellaan mitä äiti ja isä sanoo, sisällä EI juosta. Rangaistuksena meillä on jäähyporras kellarin rapussa, ja voi pojat kun se on tehokas! Onneksi meillä on miehen kanssa yhtenäinen linja, ja mielestämme tärkeintä on, että lapsi tietää mitä on tulossa. Joten meistä tärkeintä on, että varoitetaan jäähystä, annetaan mahdollisuus käytöksen parantamiseen ja sitten jäähylle. Ja se, että turhia uhkauksia ei anneta. Tämä toimii meillä kyllä hyvin, harvoin lapset enää ovat jäähyllä =)

Mutta kun pidän tiettyjä sääntöjä lapsille kylässä, varsinkin jos en tiedä talon tapoja, että lelut pysyvät lasten/leluhuoneessa ja mihinkään ei tosiaankaan haahuilla tarjottavien kanssa -niin saan kuulla olevani kova kurinpitäjä. Välillä olen kuulevinani ihailua, toisaalta taas en tiedä...

Mulla on yksi tosi läheinen ystävä, jolla on 3 todella kuritonta lasta, siis sellaisia tapauksia, että huh huh. Kävelevät sohvapöydillä, hyppivät pöydillä, kiipeilevät keittiöntasoilla ja hakevat itselleen ruokaa kun haluavat... Eli tämän ystävän kommentoimana olen jättänyt ihan omaan arvoonsa sen, että meillä olisi tosiaan joku " natsikuri" .

Heitetäänä ilmaan Kotiloille tällainen yleinen kuri-gallup. Eli koetko olevasi kova kurinpitäjä? Millaisia rangaistuksia teillä käytetään, vai käytetäänkö? Miten lapsenne käyttäytyvät kylässä? Onko sinulla ja miehelläsi yhteinen linja kurinpidossa? Ja mitä mieltä yleensä olette siitä, että lapsella on selkeät rajat?

Näistä olisi mielenkiintoista lukea teiltä, joilla on 3 lasta =)

Tulipa pitkä jaaritus ;o)

T:Anttuli

Saanko valittaa kelasta..onko muilla sen puljun kanssa asiat sujunu helposti..sain päätöksen jossa luki että tuolla kakkosella kunnallinen hoitopaikka enkä saa siitä rahaa..ihan kiva,mut poika nyt 2kertaa 3h viikossa kerhossa,jonka ei pitäs vaikuttaa tuohon lisään..huokaus=(

Meinas puhelimes tulla itku,kun sopersin asiaa..kipee olen ja ei jaksais mitään ylimääräistä..ja viimisillä voimilla roikuin tunnin linjalla ja sit kukaan ei tajua mistään mitään..%&¤#

Lunta on tullut ja se ihanaa,pääsee vauvakin pulkkailemaan kun tuotiin äidiltäni meille pulkka vauvalle=)Kakkonen luisteli eilen ekan kerran,ja tänään saavat pistää sukset jalkaan=)

Nyt meen petiin hetkeksi ja viedään tuo kakkonen sinne kerhoon 12.00=)

Kovasti oottaa sitä=)

väsynyt huiskutin byrokratian riepoteltavana

Mahtavaa ku saatiin vihdoinki lunta! Tytöt on päässy kokeilee esikoisen joululahjaks saamaa stigaaki. Ja kyl tuolla ulkona viihtyy iteki paremmin ku on tekemistä.

Meil oli tänään vauvan neuvolalääkäri ja mulla oli jälkitarkastus. Pienin prinsessoista on nyt 56cm ja 4210g (syntyessä oli 49cm ja 3024g). Kaikki oli muutenki hyvin vauvelilla ja samoin mulla.Edes kohtu ei enää vihotellu ku mulla oli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen ja aika pitkään kohtu tuntu aralta.

Tulevana lauantaina on ristiäiset ja pitäis alkaa miettii tarjottavia. Onneks ristiäiset on mun vanhemmilla joten kodin ei tarvi olla siivottu yms. Mun äiti lupas taas auttaa tarjottavien leipomisessa kuten esikoisen ja keskimmäisen ristiäisissä myöski :)

Tarald ja lauantaina nimensä saava tiitiäinen 7vko

Kylläpäs täällä poukka muuttelee tiuhaan. AIHA: hyvä, että huomasitte homeongelman nyt. Ajattele jos olisitte ehtineet asustella kauemmin ja siitä olisi tullut pysyviä vaurioita elimistöön. Meillä on myös taustalla yksi homeluola ja meinasin kyllä repiä pelihousuni kun koko karmeus paljastui. Yökötti ajatuskin, että olimme nukkuneet huoneessa, jonka seinän takana oli kunnon homemössöt, lapset olivat konttailleet lattioilla yms. Onneksi oli vain vuokra-asunto emmekä olleet ehtineet asua siellä kuin 3 kuukautta. Jälkeenpäin näin punaista kun näin huoltomiestä, joka silloin kun asuntoa kävimme katsomassa, vakuutti meille, että se pieni tunkkainen haju johtui ihan vaan siitä, että asunto oli ollut hetken tyhjillään ja ilmanvaihtoröörit olivat putsaamatta, mutta lupasi putsata ne. Tämän kyseisen huoltomiehen tee-se-itse viritykset olivat sitäpaitsi aiheuttaneet koko ongelman. Hän oli asunut ko asunnossa aikaisemmin ja laatoittanut kylppärin päin peffaa, jättänyt ilmastointi putkien läpivientejä katolta tiivistämättä, vetänyt vähän laittomia sähköjä jne. Eniten minua ketutti se, että sitten kun ongelma oli paljastunut monet kaverit ja tuttavat sanoivat, että olivatkin ihmetelleet hajua, mutta eivät sitten KEHDANNEET mitään sanoa. Oma nenä kun tunkkaiseen hajuun tottui ja uskoi muiden vakuttelut ja kun kukaan ei sanonut mitään niin ensin ei meinattu uskoa, että jotain voisi olla vialla. Onneksi päästiin sieltä äkkiä pois.

Ihanaa kyllä kun on lunta! Isommat hiihtivät tänään eka kerran koko talvena ja vauva tykkäsi pulkkailla. Oikein hihkui innosta kun pulkassa vedettiin pitkin pihaa. Harmi vaan, näitä kelejä ei ilmeisesti kauan kestä vaan vettä on luvassa loppu viikosta. :0(

Piti jotain vielä, mutta unohtui jo. No ehkä se palaa...

adalat + tytöt

Mun äidin mielestä meillä on kanssa natsikuri=)lasten pitäs antaa pitää kämppä matalaksi,ja hakata toista niin ei saisi kieltää=/Voisin kyllä olla tiukempikin kurinpitäjä..meillä nuo kaksi isompaa tappelee päivittäin toistensa kanssa...vaikka sovittu on ettei saa lyödä yms=/

Meillä tuo 5-vuotias on oikea jääräpää..ollu vauvasta asti ja sitä joutuu komentaa.Esikko on kiltti,ja ootankin että murrosiässä räjähtää=)

Vauva myös aikamoinen jäärä..ja heti kun sanoo sille että ei..niin rupee itkee suuret kyyneleet valuen=)

Meillä nuo lapset vaistoo milloin oon heikoimmillaan esim.kun tulee vieraita ollaan kylässä,niin pistöävät jonkun hirveen riehumis/tappelushown päälle=/Viimeksi kun meillä oli vieraita tuo 5-vuotias kilju huoneessaan puoli vierailua..mutta meillä nyt lapsilla käytössä omaan huoneeseen rauhoittumaan meno,toimii kun nyt kaikilla omat huoneet.Esikko on saanut koulusta aina hyvää palautetta,osaa käyttäytyä,ja ihmeeksi tuo 5-vuotias käyttäytyy esimerkillisesti kuulema hoidossa ja nyt kerhossa ei oo ollu mitään ongelmaa..=)Äiti on varmaan sitten se mitä pitää uhmata.kyllä sen on ite huomannu että kun antaa kaikille lapsille tarpeeksi huomiota,niin kaikki sujuu ok.

Vaikka meillä on tuota tappelua,niin ei vielä olla ihan niin pahassa jamassa kun noissa nanny911 yms.sarjoissa=)

Miehen kanssa on kanssa sama linja kasvatuksessa,ongelma lähinnä se että ex ei komenna lapsia yhtään kun ovat siellä..joten kun palaavat vierailulta kotiin..niin on naarmuja yms naamoissa..asiasta on puhuttu,mutta minkäs teet=/

Nyt vaippa lemuaa siihen malliin että mentävä vaihtamaan=)

Pidetään ihan kotipäivä tänään.Meillä pari päivää remppamies,pistää saunan uusiksi yms..pikkujuttuja=)päästään sit uusille lauteille toivottavasti jo huomenna kylpemään=)

Meilläpäin on nyt vesirokkoa liikkeellä. Onneksi kaikki kolme ovat jo sairastaneet sen!! Tosin Peppi niin mietona 8vkon iässä, että voipi olla että sairastaa sen vielä toistamiseen. Täytyy toivoa ettei sairasta, että vastustuskyky tuli ensimmäisestä kerrasta ;o)

Nyt täytyy kiirehtiä kerhoon, ihanaa!

T:Anttuli

Aihalle myötätuntoa tippuu täältä,me muutettiin 22.12 tänne,ja vaikka oli mun veli ja miehen kaveri muuttoapuna,niin meinas itku silti tulla=/isommat oli vielä isällään,ja vauva van kotona,mutta siinäkin tarpeeksi.Muutettiin kolmiosta 5h+k joten kaikkee on liian vähän,verhoja,lamppuja,yms puuttuu vieläkin..ei vaan mitenkään jaksais näitten kanssa miettiä sisustuksia,ja rahatilannekkin heikko,niin jospa joskus saatas ne hankituksi=)Ihanaa kun on oma makkari ja lapsilla jokaisella oma huone=)ja säilytystiloja paljon=)

Raahauduin aamupäiväksi kakkosen ja vauvan kanssa avoimeen kerhoon,ja oli kyllä ihan piristävää=)oon huono lähtemään,mutta sitten kun pääsen johonkin,niin on kyllä kivaa=)

Nyt keittoon kuorimaan perunat ja pyykit koneeseen=)

Eilen hiihti meilläkin vanhemmat ja vaavi pulkassa.Saavat tänään illalla kanssa ottaa pikkukierokset..nyt urheiltava,kun ei taas tosiaan tiedä milloin kaikki lumi häviää.Ens viikolla alkaa luistelu tuolla kakkosella kerhossa,on ihan kiva että luistelevat sielläkin=)

Nyt kutsu taas käy..

Minä olen nyt sitten virallisesti hörhö tai ainakin miehen siskon mielestä. Vääntäytyivät meille kylään piiiiitkästä aikaa eilen. Kälyni on aina katsonut " hieman" kieroon kestovaippoja kun ovat hänen mielestään haisevia paskarättejä. Näin siis ihminen, jolla ei itsellä ole minkäänlaista kokemusta kestoista. No juu en ole antanut hänen mielipiteidensä juuri itseäni häiritä, koska meillähän on hänen mielestään natsikuri kun pidämme kiinni päivärytmistä jne. MUTTA olisittepa nähneet hänen ilmeensä kun hän keksi vauvakaisen villavaippahousut, joita käytämme yövaipan kanssa ja kun kiikutin vauvan vessaan kakalle. :0D Meillä kun vauva tekee kakat pönttöön. Tyttö päästää sellaisen jännän murinan kun on hätä ja kun hänet vie vessaan niin hän likistää kakan pönttöön. Oikeasti kälyni leuka loksahti kun tämän näki. Minusta ihan bara normal, mutta ilmeisesti hänestä aivan käsittämätöntä hörhöilyä kuten hän asian ilmaisi. No jaa...

Meillä vauva on taas alkanut nukkumaan hitusen paremmin. Ne joulun sairastelut kun sotkivat unirytmin oikeastaan ihan täysin. Sairastelun ansiosta jo vähentyneet yöheräilytkin ja imetykset tulivat takaisin, mutta nyt ne ovat taas vähentyneet kahteen. Ihan inhimillistä. En ole valmis vielä mitenkään radikaalisti lopettamaan yöimetystä ihan siksi, että vauva ei aina päivällä malta imeä kunnolla. Ajattelin odottaa, että saamme maitotuotteet kuvioon (onkin ainut ruoka-aine, jota olemme vältelleet, vaikka vauva syökin samaa ruokaa kun muutkin) ja sitten tehdä jotain yöimetysten lopettamiseksi. Tosin mitään huudatusta en voi edes ajatella kun isompien pitää kuitenkin saada nukkua ja en minä muutenkaan raaski.

adalat + tyttötrio

Eli jos tuo on natsikuria niin sit meilläkin harrastetaan sitä :)

Itse olen sitä mieltä että aikuinen on kuitenkin se joka sanoo viimmeisen sanan. Mielestäni tuo kuri on vain hyviä rajoja.

Ihan samoilla linjoilla mennään meilläkin, keittiössä syödään, ruualla ei leikitä, sohvilla ym ei hypitä ja kiipeillä, sisällä ei juosta ja kiljuta, sisarusta tai kaveria ei lyödä, käytöstavat muistetaan niin kotona kuin kylässäkin.Ja jos sanotaan ei niin se kans tarkottaa sitä, turha vinkua ja jankuttaa sen jälkeen. Meillä pätee samat säännöt myös kylässä ollessa tai lasten kavereilla jotka tulevat leikkimään. Kavereista olen huomannut sen että lujimmalle ottaa se että kaikkia tavaroita ei voi levittää jokapaikkaan ja lelut on kerättävä leikin jälkeen. Silti pidän säännöistä kiinni. Siskoni sanoo usein että pidän liian kovaa kuria, sitten vien lapset sinne pariksi päivää yökylään niin johan mieli muuttuu:)

Meillä myös molemmat pitää samaa linjaa kurin suhteen.

Musta on kiva mennä lasten kans vaikka kauppaan tai vaikka kyläilemään kun tietää että ne on kunnolla eikä kiipiä pitkin seiniä. Mulla on kyllä se huono puoli että komennan myös muiden lapsia jos meno yltyy liiaksi eikä kukaan aikuinen puutu.....

Meilläkin tyttö, pian 8v ja poika 5v tappelee melkein kokoajan. Tuntuu et molemmat on jossain uhmassa. Välillä pitää riitoihin sekaantua mutta yleensä käsken selvittämään välit itse. Portaat on hyvä jäähypaikka meilläkin.

Nuorin 2kk on vielä rauhallinen mutta kyllä se, mulle heti sitä tissiä, rupeaa nostamaan päätään ;) saas nähdä.

72oinas + 7v, 5v ja 2kk

Adalat: vai luomuhörhö, heh. Sain oikein makean virneen naamalle kun luin sun viestiä, että esikoinen oikein kysyi, että mikä on noin hauskaa :-D

Siis en tajua, mitä ihmeellistä on kakattaa näitä meidän ikäisiä tyttöjä!?! Olen yrittänyt, enkä ole onnistunut, että ihan kateeksi käy tuota teidän " kakkamurinaa" ! Mä en ole bongannut mitään mistä huomaisin, että Pepin vois viedä potalle. Mut hei, yhdet pissat olen jo metsästänyt pottaan!

Mut siis mitä luomuhörhöilyä se on, voisko joku viisaampi selittää mulle ;o)

Meillä on muuten sukulaiset suhtautuneet hyvin tukevasti ja kiinnostuneesti meidän kestoiluun. Joulupukki toi aika pinon ihan kahisevaa Pepille, kun moni kysyi, että mitä Peppi tarvitsisi, niin vastasin ihan pokkana, että lisäimuja... Joten esim. molemmat isovanhemmat toivat kuopukselle rahaa -ja jo tein lisäimutilauksen.

Meillä on kestoiluinto jatkunut. Mutta huomaan että taskuvaippoihin saisi laittaa tosi paljon imuja ettei falskaisi, joten ollaan aika paljon siirrytty takaisin sisävaippa/kuorivaippa -systeemeihin... Mut jos nuo uudet ohkaiset ja imukykyiset imut ratkaisisivat taskuvaippojen ongelman. Näin ainakin vakaasti uskon!

Taraldille tsemppiä ristiäisiin :o) On ne vaan niin ihanat juhlat! Meillä vaan ihan hitonmoisen stressin paikka, kun kutsuttuna aina ollut sen 40 vierasta ja juhlapaikkana seurakuntatalo. Mutta toivottavasti suku on iloinen kun on päässyt juhlimaan... Tosin meikäläinen aina lataa itse lisää stressiä. Keskimmäisen ristiäisiin leivoin itse täyte- ja voileipäkakut, ja melkein kaiken muunkin, siis 40 hengelle ja kotona 2v esikoinen ja 2kk ikäinen vauva. Huh. Nyt Pepin ristiäisiin sentään tilattiin täyttäri muualta, mutta voileipäkakut väänsin itse...

Voi rähmä, nyt kuopus heräsi, täytyy rientää.

T:Anttuli kera lasten

Voi Huiskutinta! Kelan kanssa joutuu aina ajoittain vääntämään, tuttua on minullekin kun tappelin tosisani äitiysrahoista esikoista odotaessani. Sillon eivät meinanneet katsoa tulojani jatkuviksi vaikka olin katkotta sijaistamassa valmistumisen jälkeen. V-ttuillessani laitoin sitten kopiot jokaikisestä määräyskirjasta, palkkakuitista ja kahden työhönottajan lausunnon sijaisuuksien jatkuvasta luonteesta. Muutekin opiskeluaikana on saanut ihan riittävästi käydä paperisotaa kyseisen puljun kanssa. Toivottaasti saat asiat selviksi!

Itse odottelen täällä kuntalisäpäätöstä. Kyselin jo peräänkin kun mitään ei ole kuulunut, vaikka joulukuussa sen lähetin. On kuulemma käsittelyssä ja päätös tulee parissa päivässä. Ei siinä mitään epäselvää PITÄISI olla, mutta aina näiden kanssa vähän jänskättää ennen kuin näkee mustaa valkoisella.

Vai on vesirokkoakin liikenteessä. Täällä päin on rotaa ja jotain muuta yrjötautia. :0P Toivottavasti nyt edes nuo onnistuttaisiin kiertämään. Tulee vaan mieleen NORO-virus kun sen ystävällisellä avituksella synnytys lähti käyntiin viime vuonna....Vesirokko olisi toisaalta ihan tervetullut tähän saumaan kun meillä kukaan tytöistä ei ole sitä sairastanut. Mielummin saisivat sairastaa sen pois nyt kun olen kotosalla kuin sitten kun töihin palaan. Meillä tytöt ovat hyvin säästyneet kaikilta rokoilta; edes vauvarokkoa ei ole ollut kellään.

Lunta tupruttaa. Toisaalta kivaa etenkin kun ei ole oma lumityövuoro vielä tällä viikolla. ;0) Parin viikon päästä ei tarttis sitten sataa yhtään.

adalat + tyttötrio

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat