Seuraa 

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille=)

Sivut

Kommentit (45)

Pikainen ilmoittautuminen vain. Hengissä ollaan ja hereillä. Vähän liikaakin. Meillä on nykyään tapana herätä läpi yön 45 min välein. Poika ei jatka uniaan ilman äidin apua. Tutti tai tissi on saatava tai muuten tulee ähinästä ja kitinästä hirveä huuto. Vieressä en osaa nukuttaa, tosin vauvan sänky on mun vieressä ja sinne yletän tutin laittamaan ilman että nousen istumaan. Syötöt hoidan istuen, kun pari kertaa makuulla syötettyäni on maidot noussut pojalla ylös saman tien ja tullut hirveät pulautukset ja huuto johon herää esikoinenkin.

Että voikin romuttaa omaa jaksamista tuo unentaso. Jestas. Eikä yhtään paranna oloa se, että maito on tosi tiukilla. Poika on nälkäinen, mutta ei suostu imemään tyhjää rintaa joten eihän se maito siitä nouse. Pulloa ei suostu ottamaan. Meinaan soittaa tänään imetystukeen ja vuokrata sähköpumpun, jospa sillä saisi maitomäärää kasvamaan. On tässä mennyt jo kuukausi tämän takkuilevan imetyksen kanssa, saa nähdä miten käy... Ensin oli ongelmana ne suihkutissit, sitten kipeät rinnanpäät, ja nyt viimeisen viikon ajan jatkuvasti se tunne että maito ei riitä. Reissussa sisko sai imettää mun poikaa että sain sen yöunille, kun omista tisseistä ei tullut mitään ja pullosta tuli vielä pahempi huuto. Argh. Ei varmaan voi enää tiheämpään yrittää imettää kuin mitä nyt teen, päivisin vauvan hereillä ollessa imetän puolen tunnin välein, yöllä 45min-1,5h välein. Puuh. Kyllä luovuttaisin jos vain se pullo kelpais. Neuvolassa vielä todettiin että kasvanut on, mutta ei kovin näyttävästi, ja seuraava kontrolli otettiin 3vkon päähän jolloin tarkistetaan näyttääkö paremmalta. Tällä menolla vähän epäilyttää.

Hirveä tunne tuli, kun muistin että esikoisellakin se pahin aika alkoi 3kk iässä. Yöt oli aivan mahdottomia 8kk ikään saakka. Mä en suostu nyt samaan......

Anteeksi kamala vuodatus, pakko oli vain saada sanoa. En oo yhtään ehtiny lukemaan teidän juttuja joulun jälkeen joten en tiedä missä mennään.

Lähdenpä tästä jatkamaan selviytymisharjoituksia.

kirahviina ja poikanen 3,5kk

Kiitokset kaikille tsemppauksesta opiskelujen suhteen. Opettajakin oli eilen illalla laittanut viestin että korjausten jälkeen esitys on paljon parempi ja että hän on ainakin nyt tyytyväinen hommaan. Enää siis se esitys ja sen jälkeen sitten pääsee uutta tulosseminaaria jo värkkämään.

Asuntoja täällä kovasti ihmetellään ja vesikriisipitäjästäkin kyllä. Eihän ne ongelmat siellä ikuisesti voi kestää. Uudesta haaveilu on ainankin hauskaa jos ei muuta :)

Meillä oli äsken päiväkahviseuraa ;) Entinen esimies poikkesi kaffeella ja syksyllä taidamme sitten näillä näkymin kollegoita. Tiedossa siis melkoisen mukava työpaikka ja palkastakaan ei tarvitse tinkiä vaikka pääkaupukiseudulta lähdemme. JES! On paljon mukavampi katsella asuntojakin kun tietää että ne saattaa saada maksuunkin joskus. Opetuspuuhiinkin minua eilen kyseltiin, en sentään tähän hässäkkään enää sellaista luvannut mutta hellyin sentään ohjaamaan yhden opiskelijan työtä. Kaikkea kanssa, ei ole itsekään vielä valmistunut ja ohjaa jo toisen hommaa. Mutta duunini on tähän asti ollut sen verran spesiaalia että sen vuoksi tuota ylimääräistä hommaa on aina riittänyt. Ehkä niistä pääsee sitten syksyllä eroon kun toimenkuva vaihtuu, tai sitten ei.

Hiljalle annoin eilen illalla peruna-porkkanavelliä ja se näytti nokkamukista uppovan hiukan paremmin tai sitten likka on muuten vaan äkännyt että kun sen vellin nielee niin pääsee helpommalla - hih! Päivisin en vielä anna mitään kiinteitä, ehtii niitä pottuja sitten myöhemminkin pistellä.

Ja potuista puheenollen, nyt ruokaa alulle ja isosiskoa hakemaan hoidosta.

Hieno lista apinaemo; minulla ainakin on niin laho pää että hyvä jos jostain voi joskus tarkistaakin jotain asioita. Oletko muuten käynyt pitkään aikaan Akselissa? Minä ajattelin että " palkitsen" itseni siellä käynnillä. Hölmöä kun mukaan kuitenkin tarttuu jotain, nythän pitäisi lopuistakin ylimääräisistä hankkiutua eroon jos edessä on pitkän matkan muutto. Kääk!

Mukavaa tiistaipäivää lumivalkoisesta ja heti pirteämmän tuntuisesta Espoosta

t: typykkä ja hilja hipsukka 2909

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän se Hilja sillä lusikalla sentään itse syö vaan ihan on syötetty- hih!

Jospa torstai-ilta sitten menisi paremmin isin kanssa kun jotain evästä löytyy edes vähän.

Nyt on sitterissä ja katselee ostoskanavaa ja imeskelee hihansuuta.

Kiinteistä ja kakasta on ollu puhetta.Me alotettiin kiinteiden maistelu vasta viime viikolla,niin että peruna/porkkanaa ollaan syöty 1/3 päivittäin ja sitten mangoa ja persikkaa.Kakkaaminen on nyt ollu hieman vaikeampaa joten se varmasti on osasyynä levottomiin uniinkin.Eilen keitin luumuja ja sörssäsin ne siihen veteen ja sitten siivilöin luumuveden ja laitoin sitä tuttelin sekaan,tehosi.Kakka on nyt hieman kiinteämpää ja sitä tehdään kyllä silmät punaisena ,ajan kanssa ja antaumuksella;)

Parantumista kaikiin sairastupiin!!!!

Minä en ole voinut noroviruksen pelkäämänä mennä katsomaan isääni sairaalaan mutta nyt osatolla ei ole yhtään uutta tapausta joten tänään ajattelin mennä.Kädet desinfioin sitten srl.assa moneen kertaan ja kotiin tullessa ja laitan vaatteet pesuun ja menen vaikka saunaan niin eiköhän sitten vauva ole suojattu.

Nyt ei enään viihdy joten eikun juttelemaan..

koitetaan taas paremmalla ajalla....

ehkä mitat kitenkin ehdin äkkiä laittaa kun neuvola korttikin on tuossa vieressä nyt:

synt. 3280g ja 50cm

1kk.5060g ja 56

2kk,5580g ja 58,5cm

3kk,6430g ja 60,5cm

4kk,7235 ja 64,3cm

1kk

Tuli vaan mieleen että miten oot värit ym. tehnyt, kun ei ne mulla ainakaan Wordissä näy, kun nehän tulee niillä koodeilla, joista jo äsken mainitsin...

Niin se vaan arki taas koitti ja lapsetkin lähtivät tänään loman jälleen kouluun. Eipä heistä kukaan hurraata huutanut..

Mukavaa, kun viimein tulee lunta. Viihtyy sitten lapsetkin paremmin ulkona. Piti heti aamusta ihan auto lumiharjalla putsata, outo fiilis!! =)

Jaahas, pitäisi alkaa touhuamaan noita kotiaskareita.. Kaupassakin kai pitäisi käydä.. Kunhan nyt saisi itsensä käyntiin...

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Piiu ja Miko (23/8)

Heipat kaikille! Odotusaikana kirjoittelin ja vielä pojan synnyttyäkin muutaman kerran, mutta nyt on meno näiden kahden pojanvekaran kanssa ollut sen verran kiireistä, että silloin tällöin olen teidän juttuja lukenut, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Nöyrästi siis kysyn, että vieläkö mahtuu mukaan..jos yrittäisin taas aktivoitua?

Meille syntyi siis toinen poika 28.8 eli ikää on nyt jo reilut neljä kuukautta. Esikoinen on 2v7kk. Pienempi nukkuu ulkona lumisateessa, kohta jo neljä tuntia tulee täyteen. Isompi katselee Franklinia, joten hetki aikaa kirjoitella. Meidän syyssissi on tosi tyytyväinen kaveri kunhan vaan ruokaa ja unta saa sopivassa suhteessa. Leluihin tarttuu jo ihan vanhan tekijän tavoin ja liikkuu mittarimatomaisesti selällään ja vatsallaan eteenpäin. Ei nyt varsinaisesti siis ryömi, mutta kummasti saa itseään liikuteltua, en tiedä onko ihan välttämättä haluamaansa suuntaan, mutta johonkin suuntaan kuitenkin. Uni maistuu päivisin ulkona, kahdet 3-4 tunnin unet vetäisee joka päivä säännöllisesti. Yöt on välillä sitten vähän levottomampia, varsinkin nyt kun 4kk tuli täyteen. Aina on herännyt 2 kertaa syömään, mutta nyt useampaan kertaan ja viime yö oli aikamoista härdelliä ja kaikki muu kiinnosti enemmän kuin nukkuminen. Kaverista olisi ollut tosi kiva jutella ja naureskella kahden aikoihin yöllä, mutta tylsät vanhemmat ei oikein lämmenneet seurustelulle..Ilmeisesti kuuluu tuollainen yölevottomuus tähän kehitysvaiheeseen kun paljon uusia juttuja opitaan vauhdilla. Esikoisella muistaakseni alkoi vasta 5kk jälkeen, joten ihan vielä en osannut moista odotella. Ja silloin sai sentään itse päivällä levättyä kun ei tuota toista ollut..

Nyt alkaa itkuhälyttimestä pientä kitinää kuulua..jatkan meidän kuulumisa myöhemmin..

Jondeliini ja Luukas 2808

Todellakin ihanaa, että koululaiset taas koulussa...

Sonja heräilee edelleen pari kertaa yössä...viime yönä kyllä useammin. En tiedä vaivaako hampaat jo, mutta nyrkkiä tunkee suuhun koko ajan ja on rutunen.

Jaahas...neiti heräs...huomisiin!

Risella ja Sonja 2309

Jänskää lukea muiden vauvakuumeesta, kun itsellä sitä ei enää onneksi ole! Kolmannen jälkeen mulle iski vauvakuume jo synnärillä! Jännätään täällä sitten kuka ekana testaa plussaa! Muistakaa kertoa heti, eikä vasta sitten kun on 12 viikkoa täys!!!

Liityn mukaan huonosti nukkuvien kerhoon. Viime yö oli ennätyshuono. Oona nukkui vain yhden tunnin jakson, ja muu oli sitten puolta tuntia tai varttia... Mutta no, parempia aikoja odotellaan.

Noista velleistä. Niistä ei saa juurikaan enempää energiaa kuin korvikkeesta, mutta ehkä ne voivat olla himpusti hitaammin sulavia! Miten muuten te mammat, jotka vielä täysimetätte, ovatko yöt huonontuneet? Dumle? Muita? kai sitä täälläkin täytyy tuota perunaa alkaa tarjota, vaikka en usko sen auttavan noihin öihin.

Mutta nyt muihin hommiin...

apinaemo

Tervetuloa mukaan kaikki uudet myös minunkin puolesta! Kiva saada " lisä vahvistusta" jengiin.. =)

Laitoin tuossa taas kuvia koneelle. Muutama kuva Mikosta, vilahtaapa yhdessä myös meidän tytär..

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2837e+piiu-aarteeni.html

Heitin laiskana ranskalaiset uuniin. Odotan, että loputkin lapset ja isäntä tulevat kotiin, jotta pääsen vihdoin hakemaan voittamaani imuria postista, sekä mennään katsomaan uutta lemmikkiä meille. Se toinenkin gerbiili siirtyi gerbiilien taivaaseen viikonloppuna. Onhan meillä tosin tuo haukku..

Juu.. Miko ei tahdokkaan siis nukkua.. On mentävä..

Tein hienot värijutskat Dumlen pohjan mukaan ja näkyivät hienosti wordissa, mutta eivät sitten enää, kun kopioin ja siirsin tänne... Dumle, osaatko auttaa? Miten pitäis tehdä?

Tuossa siis taas hieman muokattu versio ja tietojakin olen lisäillyt sen mukaan, kun on uusia silmiin sattunut. Laittakaa vaan lisää, kun osalta puuttuu...

Omituinen maanantai... Aamupäivä ulkoiltu ja nautittu pulkkamäestä, päivällä saapui yllätysvieraita ja nyt mulla onkin ollut " senssit sekaisin" , en ole saanut tehtyä muuta järkevää kuin väkrännyt tätä listaa. Onhan sekin tosi järkevää!

Ja meilläkin muuten se tilanne, että pulloa ei neiti huoli. Täytyis taas kokeilla, jos ihme olis tapahtunut! On tässä aika kiinni vauvassa, mutta ei tuo ole uutta meidän perheessa.

Riisivelli on muuten paljon jönkömpää kuin tuo luiru maissivelli. Tosin siinä suositus, että saa antaa 5-6 kk:n iästä. Tosin Kiinassa varmaan annetaan riisiä veti ekana kiinteänä, vai mitä kuulet kewa?

Nyt neiti herää...

apinaemo

Jälleen yksi huonosti nukuttu yö takana. Tosin valvottaja ei ollut vauva, vaan erikoinen. No huilataan kun voidaan!

Risella, lähettekö koko perheen voimin kesäkuussa matkalle? Varmasti ihanaa, siellä on kunnolla aurinkoa!

Peikkoäet, kuinka kuuri sujuu? Ü

Nämä tässä, pää tyhjä.. Kahvin keittoon! Ü

Fiia ja miehen alut

Voi kuinka väsyttää! Yö oli ihan normaali, mutta kävin eilen hierojalla ja sen jälkeen olo on ollut kuin halolla olisi päähän lyöty. Mitähän ihmettä mulle tapahtui? Nukuin jo päiväunetkin poikasen kaikussa ja vieläkin väsyttää.

Apinaemo kyseli täysimetettyjen yöelämästä. Minusta meillä kaikki on ennallaan. Poikasella on ollut jatkuvasti vaihtelevia öitä. Joskus nukuttu pitempiä pätkiä joskus lyhyempiä. Mielestäni hän syö suunnillen yhtä tiheästi yöllä ja päivällä. Minulla on sellainen käsitys että kyllä tämä maito riittää useimmalla lapsella ruuaksi sinne kuuteen kuukauteen. Se vain voi vaihdella kuinka usein sitä täytyy lapselle tarjota. Se miten kukakin jaksaa tiheämäpää ruuan tarjoilua on paras asiantuntija jokainen itse. Ainut asia mitä pohdin kiinteiden suhteen on se, että pitäisikö aloittaa kiinteiden tarjoilu ennen tulossa olevaa sairaalareissua. Osaako kukaan neuvoa kumpi olisi helpompaa siellä sairaalassa? No, tietysti odotan kauhulla myös sitä mikä ruoka tuohon allergiseen vesseliina alkaa sopia vai sopiiko mikään.

Kirahviinalla tuntuu imetys menevän ojasta allikkoon. Minä aina kerkeän kommentoimaan noita sun imetysjuttujasi. : ) Juotkos riittävästi? Oli muuten ihana kuulla että sisko on imettänyt lastasi.

Avalinalta piti kysymäni, että murtuiko Aavan solisluu synnytyksessä vai tuliko tuo hermovamma muuten vain? Onko sitä jotenkin jumpattu vai paraneeko itsestään.

Fiian kyseli kuuristani. Kuurini on kaksiosainen, poikasen naama on ollut kaksi päivää lähes laikuton. Ihanaa! Koputtelen kaikkia mahdollisia puupintoja!! Näinköhän olisin onnistunut karsimaan kaiken allergisoivan pois ruuistani? Toinen puoli kuuria on tämä oma laihtuminen; eilen en mennyt jumppaan olin niin kamalan väsynyt ja päänsärkyinen. Tein kuitenkin lumitöitä pihalla ja kohta menen taas. Kaappien läpikäymisprojekti jatkuu myös olohuoneen kirjahyllyllä. Ostaisikohan joku Hilary Clintonin muistelmia?

Sain muuten joululahjaksi askelmittarin ja olen aivan intona siitä. Joka päivä saan helposti täyteen noin 4 tuhatta askelta. Muistaakseni 5 tuhatta olisi hyvä arkiaktiivisuus eli vähän jää puuttumaan. Minulla on tosin paljon rappuja kodissa eiköhän se vähän kompensoi puuttuvia askelia. Matka hoitopöydältä pyykkikoneelle on 30 askelta rappuja joita yritän juosta tai ainakin kulkea reippaasti. Muutaman kerran tulee päivässä siellä pyykkikoneella vierailtua.

Nyt pitää laittaa poika ulkounille ja äiti yrittää loihtia jotain syötävää itselleen.

Mukavaa päivää!

terv peikkoäet ja APJ 101 päivää vanha poikanen

Kiirusta pitää vaihteeksi täällä päässä - Tohua kotona ja kummipoikaa olin tänään hoitamassa aamu 8 alkaen, hänen siskonsa oli sairaalassa..

No kaikki siellä nyt hyvin ja kotiuduttiin jokunen hetki sitten.

Menni oli myös neuvolassa piikityksessä ja on ollut siitä asti, eli eilisestä itkuinen ja tyytymätön. Yön sentään nukkui normaalisti, mutta päivät on mennyt vähän lyhkäsimmillä unilla. Neuvolassa oli kaikki hyvin - oli tosi nauravainen ja jutteli kovasti. Kasvu normaalia.

Kirahviinan viestistä tuli surullinen fiilis - Toivottavasti lähtis nyt rullaamaan tuo imetys tai sitten edes se pullo kelpaisi. Eihän kukaan jaksa olla imettämässä puolen tunnin välein ja vielä se kaikki stressi päälle maidon riittävyydestä. Tulehan kertoilemaan miten asiat edistyy!!

Niin ja tuosta siskon imetys avusta tuli mieleen - kun mun siskoni kanssa molemmat imettävät ja joskus ollaan pohdittu että mitenköhän se maito kelpais toisen tissistä, ihan vaan mielenkiinnosta olis kiva tietää mitä nämä lapset tuumais " tädistä tissittäjänä" :P

Apinaemo - Kysyit täysimetettyjen öistä. Meillä ollut muutama vaihtelevakin yö, mutta max 4 kertaa on yössä syönyt. Ja nyt on ollut taas muutama täysin nukuttukin yö vaihteeksi. Vähän samaan tapaan kuin Haikarapolskalla, että luulen Mennin usein heräilevän ihan levottomuuttaan uusien taitojen suhteen tj. Saattaa siis kiehnätä ja önistä omiaan, johon helposti tarjoan tissiä jottaa nukkuis :)

Peikkoeät - Asmolla kohta operointi edessä, tsemppiä sinne! Miekin ehkä suosittelisin aloittamaan kiinteät vasta sen jälkeen.

Coliksella on painonpudotus hyvällä mallilla :) Kuulostaa ainakin siis siltä. Hauska tuo naurukohtaus Lukalla.

Ei mutta palataan taas paremmalla ajalla, ehkä huomenna, kun mies on tänään 9 töissä ja Menni tuskin on kovin tyytyväinen tänäkään iltana. Mutta voikaa hyvin!

- Dumle ja Menni 3kk ja mitat oli neuvolassa 6360g ja 60,4cm

Päivät vaan tuntuu nyt pakenevan enkä ole edes koneelle kerennyt.Aamulla piti kirjoitella mutta sitten tulikin neidolle uni joten minäkin sitten vielä sänkyyn köllähdin.

Pikaisesti vaan oon pinon käynyt läpi joten paremmin luen vaikka huomenna kuulumiset.Täällä ollaan hengissä mutta nyt iltapalan laittoon kun Aadakin jo unille nukahti..

see u :9

Hei kaikille Syyssissien mammoille!

Olen lueskellut kirjoituksianne ja miettinyt rekisteröitymistä pitkään. Saa nähdä miten usein ehdin tänne kirjoittelemaan mutta yritys on ainakin hyvä. Kiva porukka teillä tuntuu olevan.

Meillä siis Aava-tyttö syntyi 15.9. Syntymäpaino 3958 g ja pituus 49 cm. Minä vm -70, mies -62. Lapsi on meille ensimmäinen ja asustelemme Pohjois-Helsingissä. Alku oli haastavaa, tytölle tuli synnytyksessä erbin pareesi eli hermovaurio oikeaan käteen, ja käsi roikkui velttona. Nyt alkaa helpottaa kun käsi alkaa pikkuhiljaa toipua.

Reipas vauva tuo Aava-neiti. Nukkuu mieluusti päikkäreitä takapihalla vaunuissa ja ilmoittaa murisemalla kuin karhunpoika kun alkaa väsyttää. Yöt ovat olleet levottomia viime aikoina, hyvää asentoa ei meinaa löytyä ja syömään heräillään usein. Kiinteät on jo aloitettu. Kovasti potkiskelee vaippaa vaihdettaessa ja isille ja äitille kerrotaan paljon tarinoita. Vatsallaan ei kovin hyvin viihdy, johtunee kädestä. Eilen tosin käännähti ensimmäistä kertaa masulta selälleen.

Vauvakuume on täällä jo kova. Sen verran ihastuneita ollaan tähän vauvavaiheeseen oltu.

Mukavaa lumista päivää kaikille!

Huh kun väsyttää :O Mies on kipee ja itelläkin on vähän sellanen fiilis et oonkohan kohta itekkin....

Tervetulloo vaan uudet ja uus-vanhat :D

Apinaemo - No juu, ei ollut tuossa ollenkaan niitä koodeja kuten

[ color=] jne. (tarkistin siis " lainaamalla" viestisi tähän. Katsoppas onko ne sulla siellä Wordissä vielä?! Jos ei niin etsi se runko uudelleen edellisestä pinosta ja kopioi sieltä värit, koot ja lihavoinnit ja kokeile uudestaan :) Btw: nimimerkkien väleissä ois kiva olla joku " erottava" viiva tmv. Esim. näitä ^^^^^ mitä siellä on jo aikaisemminkin! Ja nimimerkkien yhteyteen, esim. viereen myös vauvojen (koko)nimet, helpottaa lapsen ja äidin yhdistämistä, you know :)

Uma - Ajattelin myös ehdottaa sulle sitä bataattia. Itse asiassa oon aikasemminkin liputtanut bataatin nimeen, yleensä soveltuu paremmin kuin peruna! Etenkin siis jos herkkä masuvaivoille. Me aloitellaan sitten aikaan juuri bataatilla. Ruusunmarjan ja luumun ohella myös päärynällä on vatsaa löysentävä vaikutus. Mutta juu, en myöskään kehoittaisi heti lopettamaan kiinteitä, kyllä se Vesli niihin vielä tottuu :)

Joo, mutta nyt väsyttää ja heikottaa, pakko saada lapset yöpuulle ja uinumaan.

Lupailin että laitan neidin mitat kun on käyty neuvolassa. Laitan ne sitten loppuun niin erottuvat paremmin. Suurin huolihan meillä siellä neuvolassa oli että, missä kakka viipyy nyt on ollu 12 päivää kakkaamatta!. Täti koitti sellaisella katetrin tyyppisellä letkulla saada ulosturefleksiä pelaamaan , mutta ei niin ei, hieman siihen letkuun tuli kakkaa. Huomenna soittaa mitä tehdään jos nyt ei kakkaa sillä välin tule. Tyttö on aurinkoinen ja iloinen eikä letku pyllyssäkään tuntunut ikävältä.

Tissillä on viihtynyt öisin vähän tiuhempaan kuin ennen ja kyllähän se maito maistuu muulloinkin. Soseiden syöntiä suositteli jatkamaan ja etenkin sitä luumua antamaan. Sanoi että hedelmäsoseet on ihan hyviä aloitusruokia, eikä niitä tarvitse joka lajia yrittää saada käyttöön vaan voi mennä niillä jotka maistuu. N. viikon kuluttua soseiden maistelun aloituksesta saa mennä aterialla puoli tai koko purkki sosetta. Kotiin kun päästiin oli neidillä nälkä ja aloitimme antamaan luumusosetta. Isoveli oli juuri syönyt päivällisen ja tuli siihen seuraamaan, röyhtäisi ja sitten tuli koko ateria kaaressa ulos. Olihan kiva alkaa siivoamaan ei niin sulanutta satsia ja eikun poika pesulle. Intouduin vielä siihen samaan sotkuun leikkaamaan häneltä tukkaa. Tukan leikkuu on pojan mielestä kamalaa puuhaa ja on joskus oksentanutkin , ajattelin että nyt ei ainakaan ole enää mitä oksentaa. Hieman jäi takatukka epämääräiseksi ja eteen tuli lovi :) Paranneellaan sitten joskus.

Tulipas nyt oikein erite asiaa.

Tässä ne mitat

1kk 4400g 55.5cm py 37.2cm

2kk 4800g 58 cm py 38.7cm

3kk 5100g 61 cm py 39.6cm

4kk 5650g 63.5 cm py 40.7cm

Hoikkahan tuo tyttö on mutta kasvaa omaa tahtiaan.

ja muita tietoja, tytön koko nimi Veera Anna Sofia ja Etelä-pohjanmaalla asutaan

..mutta en nyt viitsi aloittaa uutta pinoa.

Väsyttää tosi paljon mutta miehen kanssa ollut hieman kärhämää ja nt valvotaan ja ollaan vietetty iltaa yhdessä,synttäri iltaa tarkemmin kun tänään tai siis 9.1 tuli nyt sitten mittariin 34v,kääk:" #¤%&

Mieheltä sain lahjaksi jumppakuulat sin citystä kun on ollu puhetta(mulla)että eipä kai moisista ole haittaakaan näin 3 lapsen äidille vaikka ei tunnu tarpeelliselta mutta kuitenkin..ja sitten 4 isoa tulipunaista ruusua,ei kuulemma kehdannu ostaa 34kpl etten tulisi silmille,emmä noin kuitenkaan aattele.Tytöt oli helmistään tehnyt mulle yhteisvoimin hienon kaulakorun:)

Tänään kävin myös(tai siis eilen)isäänikin katsomassa pitkästä aikaa nyt kun siellä ei ole noroviruksen uhan takia uskaltanut käydä.

Mies on nyt Aaduli kultaa syöttämässä pullosta kun usein niin tehdään ekan yösyötön aikana kun tissille hetmelkein nukahtaa ja sitten on taas nälkä.

Kohta pitää kyllä mennä unten maille kun viim.kolmelta oltava taas tissi suussa.Näyttää täällä muillakin sisseillä olevan nälkä ja touha yölläkin.Meillä nykyään herätään n.05-06.00 aamulla,kääääk ennen ysiltä,se olisi minulle aamuuniselle sopinut paremmin.Kyllä noi rytmit muuttuu kun ikää tulee lisää..hope so!

Kirahviinan tekstistä tuli huono fiilis.Voi kurjuus toivottavasti teillä siellä pullokin kelpaisi tai jäisi pian yösyömingit pois!Kyllä olet varmasti väsynyt kun tuollaista on kaiket yöt,en tiedä lohduttaako yhtään mutta meidän pienet sissit kasvaa koko ajan ja pian tämä ihan vauvel aika on ohi,tosilla ihan lopullisesti(hep)ja sitten on ikävä kaikesta huolimatta ihan pientä vauvaa.Ja sama dumlelle,toivottavasti teilläkin siellä elo rauhoittuu pian!!!!

Nyt mies tuli ja ainakin jonkun aikaa aada nukkuu,nyt siis riennän ilta pesuille ja palailen huomenna uudestaan...

öitä

laitan minakin talle aamulle: VIIKKO 2, vois aina nuo viikot laittaa alkutekstiinkin, niin loytyy helpommin...

Alli jo nukkuu aamupaivauniaan, kun heras taas klo 6 ja paatti ettei taalla sitten enaa kukaan nuku! Meidan kirppu ei viela kaanny kumpaankaan suuntaan: mutta ryomitaan sitten jo ihan liikaakin, kun saa koko ajan olla sangyn nurkasta vetamassa pois. Muutenkin meidan neiti on tajunnut tilanteen, etta mita sita ite rasittamaan itteensa kun kamppa on taynna palvelijoita! Hiukan korottaa aantaan niin eikohan siina joku ole nostelemassa ja kaantelemassa!!!

Menee kylla ihan kiemuraan kylkiasentoon, etta eikohan tuo tuosta muksahda joku paiva toisinkinpain, mutta ei mitenkaan aktiivinen ole tuolla alalla. Puhua polisee sitten senkin edesta; taitaa tamakin neiti ' astua kielensa paalle' ?

Kummallisempia suunnitelmia ei tallekaan paivalle ole; koulut alkoi meilla jo viime viikolla, ja kaikki muksut oli ikionnellisia: ne tykkaa kylla olla poissa kotoa (heh ei siis koulunkaynnin rakastamisesta ole kyse!) Ens viikolla isoilla likoilla alkaa taas jo ekat kokeetkin; rankkaa on meilla koulunkaynti!!! Meilla on kolme lukukautta; toinen loppuu kahden viikon kevatlomaan maaliskuun lopulla.

Mutta eikohan toinen kuppi kaffetta olis paikallaan

Voikaa hyvin

-levinia ja Alli 4kk vajaa 3pv- seka isot siskot 15/11/8/4 v.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat