Vierailija

Eli juhlat tulossa ja vaatteita etsin. Mietin pitäisitkö olla pitkä ja kapea hame, missä on ehkä vaikea kävellä. vai sitten nuo rennommat salsa-tyyppiset hameet. Mutta mahtaako ne levittää tätä vartaloa entistä enemmän?

Kommentit (17)

Monella tukevalla on kaunis iho ja dekoltee, joten avarahko kaula-aukko voi olla yhdessä viimeistellyn meikin ja kampauksen kanssa se juttu. Kevyehköt materiaalit, jotka laskeutuvat hyvin ovat parhaita. Jos yhtään luulet pystyväsi käyttämään korkoja, käytä niitä. Nilkkojen näyttämistä suosittelen, jos vartalo sen sallii.

Tunikatyyppinen yläosa, joka laskeutuu hyvin ja a-linjainen hame voisi näyttää hyvältä. Värien valinta on myös tärkeää eli sinulle sopivat värit, jotka korostavat ihoa ja hiuksia. Tukevat alusvaatteet, muotoilevat sukkahousut ym. voivat myös häivyttää kiloja.

pyöreälle ja lyhyelle... Ei välttämättä ehkä paras valinta minun mielestäni mutta toki makuja on monia. Se nilkkaremmi katkaisee jalan pitkän linjan ikävästi ja korostaa paksuja jalkoja (ap:llahan ei välttämättä ole paksut jalat, en tiedä). Itse olen reitevä, tosin pitkä, ja en ikimaailmassa laittaisi nilkkaremmikenkiä. Korkkarit kyllä ap:lle ehdottomasti! Sellaiset joissa on tarpeeksi jykevä korko, meillä pullukoilla kun kapeakorkoiset rimpulat näyttävät hieman koomisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että sun kannattaisi ehkä yhden kerran pyrkiä satsaamaan siihen, että menisit johonkin palvelevaan vaatekauppaan missä katsottaisiin sinulle sopivia vaatteita. Esim. tavaratalosisahan on pukeutumisneuvojat, ja joidenkin putiikkien palvelu on aivan omaa luokkaansa. Missä asut?

Tietenkin hyvältä näyttämisen a ja o on se, että viihdyt itse niissä vaatteissasi. Väreillä on myös suuri merkitys, värianalyysin tekeminen kotikutoisesti tai kosmetologilla voisi olla hyvä idea jos sinulle ei ole semmoista tehty. Saisit itseluottamusta.

Paras kaunistus on hyvä ryhti, leuka pystyyn ja pilkettä silmään!! Tukka hyvin ja menoksi!

Mitä jos satsaisit joihinkin todella mukaviin kenkiin, joissa edes muutaman sentin korko? JOku ajaton malli, umpinainen, jotta voit pitää pitkään? Kokeile vaikka Camperin Mary Jane - kenkiä, joissa 4 sentin tukeva mutta naisellinen korko on takuulla mukava, se on kokonaan raakakumia ja joustaa. Kengät ovat sirot, eivät megajuhlavat, mutta ajattomat ja mukavat ja sopivat niin hameisiin kuin housuihinkin ja tukevuutensa takia käyvät kesät talvet. 4 sentin korko taikoo 10 kiloa varrestasi :)

Voisit harkit kapealinjaisia housuja (ei pillejä, vaan suoria, mutta kapeita) ja jotain tunikatyylistä, avarakaulaista yläosaa ja isoa korua. Valitse pukeva väri tunikaan, omista väreistäsi riippuen oliivia, kermaa, petroolia, malvaa, liilaa, vahvaa vihreää tai leijonankeltaista. Jos housut ovat mustat, musta laukku ja esim. mustat pitkät kivihelmet muutaman kerran kaulan ympäri, ei kireälle vaan noin 5 senttiä vars. kaulasta, kaulakuopan alle roikkumaan. Tai ISOT mustat korvakorut...

Mulla on painoa saman verran kuin sulla, pituutta tosin jonkun veran enemmän.. Mulla ei ole vyötäröä, ja se salsahame on hulluin vaate, jonka mä voin päälleni kiskoa. Korostaa oikein sitä, että vyötäröä ei ole, ja levittää turhaan suhteessa kapeampaa lantiota ja hoikkia jalkoja. Mulle ainoa sopiva hameen malli on lyhyt ja kapea, siihen sitten joku ' valuvaa' kangasta oleva tunika tms yläosaksi. Itse pidän paljon korkkareita ja saapikkaita, korostan sitä mikä on nättiä eli pitkät ja (suhteessa muuhun kroppaan) hoikat jalat. Yläosat mulla on usein hillittyjä, yksivärisiä ja hameen sekä sukkahousujen kuvioilla ja väreillä sitten taas leikittelen.

Toisaalta mulla on kaveri, joka suurinpiirtein samoissa mitoissa kuin minä, hän taas on tiimalasin mallinen eli vyötärö on kapea ja lantio sitten sitäkin leveämpi. Hänelle sopii tosi hyvin a-linjaiset hameet sekä kapeat, lyhyet ja tyköistuvat yläosat. Korostaa vyötäröään erilaisilla vöillä yms. Hameessa saa (pitää) hänellä olla pituutta vähintään pohkeen paksuimman kohdan yli, täysimittaisetkin hameet sopivat kyllä hyvin!

Jos hiuksia on, niihin pitää tehdä kunnon kampaus (eikä pikkutyttömäisesti ponnaria pään päälle).

Jos käyttää näyttäviä koruja ja kaula ei ole kuin flamingolla, korujen tulee olla pitkiä. Antavat pituutta myös kaulalle. Älyttömin valinta isolla naisella on pienet nappikorvikset ja lyhyt kaulakoru, joka jää suoraan leuan alle (ja korostaa sitä lyhyttä ja paksua kaulaa).

Yksinkertaiset vaatteet ja istuvat leikkaukset antavat tilaa koruille ja vartalon parempien puolien näyttämiselle. (Lilaan, viitalla varustettuun kaapuun verhoutuminen ei ole kenenkään etu)

Asusta ei pidä tehdä liian raskasta. Jos hame on runsas ja a-linjainen, sopii sen seuraksi lyhyt ja hyvin istuva yläosa. Mikäli taas yläosa on reilu, esim. tunika, hyvän parin muodostavat vaikkapa tiukat farkut, lyhyehkö kapea hame tms. Ison ja löysän yläosan yhdistäminen isoon ja löysään alaosaan on isolla naisella lähes yhtä kamalaa (eikä ollenkaan imartelevaa) kuin lantiofarkut ja napapaita.

www. camper .com - sivulle ja katsot nettikaupan (e-shop) katalogista naisten ensimmäisen sivun ja sieltä alareunasta noita helena-nimisiä kenkiä aika vaatimattomalla korolla niin näet mitä tarkoitan. Eivät mene ikin' muodista, camper on myynyt samaa mallia jo ainakin 10 vuotta. Värit hiukan muuttuvat, mutta musta on ja pysyy. Ja sopii kaikkeen. Reumaa sairastava äitinikin pystyy juhlimaan noissa, mikä on paljon se, kun jalat on leikottu kymmenkunta kertaa. Ja ovat kauniit. Kallithan ne ovat, mutta melkein ikuiset. Suomesta saa Stockalta, Ziosta, Alppilan kengästä ja joistakin verkkokaupoista. Pikkukaupungeistakin löytyy yleensä joku kenkäkauppa, joka myy camperiä vaikka sitten tilausperiaatteella. Ulkomaisista nettikaupoista löytyy juuri nyt aikamoisillakin aleilla...

että nämä siis jos välttämättä haluat hameen. Jos sinulla on sirot niljat tai sääret, voisivat kivat läpikuultamattomat ja tukevat leggingsit, korkokengät (nilkkaremmilliset muodikkaimmat) ja joku silkkinen valuva mekko/tunika olla pukeva asu myös. ja ehdottoman ajanhenkinen... mitta voisi olla polven tietämille, ihan minimekkoa ei kovin pyöreän kannata valita.

mutta kun mulla aina on housut, niin ajattelin repäistä :) MUlla on ohuet nilkat, mutta muuta ohutta ei sitten löydykkään :( JOtta polvia ja pohkeitakaan en uskalla vilautella

NImittäin tosiaan ainakin hame vaatisi ehdottomasti korkkarit. Mutta kun en pysty niitä rempulajalkojeni takia käyttämään. Että ärsyttää kaikki juhlat, kun niin vaikeaa tämä vaatetus. pituus 160cm ja paino 100kg jotta tätä kokoa sitten löytyy....

Minulla on aikas kapeat kasvot, kaula ja pienet hartiat. Päino sitten pakkaantunut välille rintojen alus-pohkeet. jotta keskikropasta löytyy ja vyötäröä on! nimittäin erittäin paljon :( Lähin kaupunki Tampere, sinne kait kiiruhdettava, kun tietäis mikä olisi hyvä liike. Tarvitsen kokoa 54. Kävin katsomassa niitä kenkiä, ihan ok mutta tosiaan sovittaa täytyy. Eli tieni vie

kohti kenkäkauppaakin. Tapanani on vain verhoutua suuriin paitoihin ja farkkuihin, joten tämä on ihan uutta minulle. Voisi olla mukava käydä useimmin juhlissa, jos löytäisi hyvän vaateliikkeen.

Itse kauhistelen aina lihavia ihmisiä, jotka sullovat itsensä johonkin makkarankuoreen ja uskaltavat näyttää ne kamalat säärensä.

-ap-

mutta monella pienellä ja pyöreällä on todella kauniit nilkat, ja nilkkaremminkenkä saattaa korostaa sitä yhtä hentoista kohtaa ja katkaisemisen sijasta kiinnittää katseen juuri oikeaan kohtaan. Samoin sirot ranteet näkyvät kun mekossa on 3/4-hiha ja ranteessa jokin kaunis ja kimaltava koru.... Katse kiinni sinne, missä katsottavaa on, on minun mottoni... Itse lyhyenä mutta hentoisena en voi edes harkita kovin tukevia korkoja -- lyhyelä näyttävät monesti tosi tolpilta ja tätimäisiltä. Mutta pitkällä ja pyöreällä sitten tosi hyviltä...

hoikentaa sopivasti. Samoin ihan klassinen kapea musta kapeahko halkiollinen polvipituinen hame sopii lähes kaikille ja on aina tyylikäs ja ajaton ratkaisu. Yläosa voi olla sitten trendikkäämpää osastoa ja kengät myös. Kivoja juhlia!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat