Seuraa 

Huomenta ja hyvää viikkoa kaikille enskoille :)

Viime viikon turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12058716&p=&mpage=1&tmode=...

mutsikolle ja koko perheelle onnittelut pikku prinssin johdosta :)

-Sara-Maria-

Sivut

Kommentit (27)

Jäi alku pois tekstistä.

Nyt en enää muista mitä kirjotin alkuun. Ihme että ylipäänsä en menettäny koko tekstiä.

Weer@, noista sykkeistä. Mun mielestä noissa olis " rajana" joku 145 koska tiedän pari tapausta et sykkeet ollu 145 ja tyttö tullut. Noita on munkin mielestä tosi kiva seurailla vaikkei niihin mun mielestä voi hirveesti luottaa. Ei se 400g painoo viikossa kuulosta pahalta, pitäis itse mennä huomena ja voi olla et tulee kylmä suihku niskaan kun suklaata on tullu syötyä sen verran...

No, palaan sit huomena asiaan. T:Paco

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensimmäiset äippälomapäivät meni kieltämättä aika vauhdikkaasti. Kotona en kyllä mitään aikaan saanut, mutta kavereita kerkesin näkemään ja kaupungilla pyörähtää. Onhan tässä vielä aikaa tehdä vaikka mitä.

butterfly: harmittavaa, jos uimahalli on rempassa. Hyvä, että siellä masussa on molemmilla kaikki kunnossa. Ei varmasti oo kivaa odotella tuota äippärahakauden alkamista, varsinkin jos ei mistään muualta sitä tuu. Mä en edes oo vielä saanu omaa äippärahapäätöstä, mutta mulle työnantaja maksaa kolme kuukautta ensin palkkaa.

fiuu: Kannattaa miettiä haluaako sitä sukupuolta tietää, me sitä kysyttiin just rakenneultrassa, mutta täällä ei lähdetty arvaileen koska vaavi oli silloin siinä asennossa ettei sitä selkeesti nähnyt. Mä ajattelin, että toisaalta olis kiva tietää, mutta ei sillä niin merkitystä oo. Ja jos sen tietäis niin olisko sitä kenellekkään kertonu? Sitä nimittäin on yllättävän moni kysyny, että tiedetäänkö kumpi se on, helpompi sanoa etten tiedä ku se että tiedetään muttei kerrota. Paranemisia sinne suuntaan :)

Paco: Hyvä, että lääkärissä kaikki oli kunnossa. Toivottavasti häämessuilta löytyy vinkkejä :) Mä oon kanssa miettiny tuota BB active rintareppua, mieskin totes että rintareppu vois olla kiva. Sen onneks kerkee hommata vaikka senkin jälkeen ku kaveri on syntyny. Varmasti mukavaa kun mieskin alkaa vaatteita kattelemaan ja penkomaan, mukavaa :)

mama: Hyvä, että neuvolassa kaikki kunnossa. Pian pääset nauttimaan lomasta ja h-hetkikin lähenee :)

sase: Ei varmasti oo kivaa pistellä itteä, tsemppiä, muuten kaikki tuntui neuvolassa olevan kunnossa, hyvä :)

weera: Mahdankos olla seuraava.. iik.. Kuullostaa mukavalta tuo latino-tanssitunnit, ja varmasti on nyt erilaista seurata omaa tekemistä pelistä kun tuo massu kasvaa ja liikkeet sitä myötä muuttuu :)

hermonie: vilkutuksia sinne. Kiva tietää, että tuo pumppu on hyvä, koska oon miettiny ite sen hankkimista. Pitää vaan käydä täällä kattomassa lastentarvikkeesta paljonko maksaa vai tilaako netistä.

Masussa täällä kaikki kunnossa, ainakin siellä kovin touhataan. Viikonlopun aikana ajattelin saada kaikki vaatteet mitä mulla on niin pestyä ja pinnasängyn kasattua. Ensimmäisen erällisen sain tavaroita laitettua jo paikoilleen, mutta onhan tuota pestävää vielä kaikki äitiyspakkauksen tavarat ja hiukan lainavaatteita. Meinasin kaikki silittää näin ensimmäisen kerran, mutta musta tuntuu etten kyllä ala pitemmän päälle noita vaatteita silittelemään.

Voisin tieten tässä vaiheessa jo alkaa kyselemään, että oisko kenelläkään kiinnostusta ottaa tuota meidän esittelypinon päivittämistä harteille? Mulla ku alkaa toi h-hetki lähenemään uhkaavasti.

Hauskaa viikonloppua :)

-Sara-Maria rv 35+2-

Mulla oli nyt se neuvolalääkäri (toka virallinen). Kaikki oli ok, jopa pissa täysin puhdas. Painoa oli tullu 300g/viikko(!) yhteensä 10kg.. Lääkäri kurkkasi myös ultralla varmistaakseen tarjonnan. Poikittainhan se siellä oli, vähän niinkuin illalla epäilin miehelle. Sairasloma jatkuu taas kaksi viikkoa.

Sunnuntaina pitäis mennä häämessuilla pyörähtämään. Josko sieltä sais jotain pientä ideaa auki oleviin juttuihin. Meillä siis häät heinäkuun lopussa. Kutsukortit on kuulemma tehty. Mutsi just tänään ilmoitti. Hän itse ehdotti tekevänsä ne (oikeastaan vaati) meidän toiveiden mukaan kokonaan itse. Jotenkin tosi noloa kun en itse osallistunu kun suunnitteluun. Niistä tuli sellaset 3D kortit joita mun mutsi on väkerrellyt nyt parin vuoden ajan. Ihan kiva että itse ehdotti tekevänsä sellaiset kun ei oltais kehdattu itse ehdottaa=)

Hauskaa viikonloppua kaikille!! T:Paco

Pieni suloinen tyttö syntyi meille viime torstai aamuna 3.1. (39+4) klo 7.46 painoa 3400g ja pituus 49cm, pipo 33,5. Tänään tultiin kotiin ja palaan kertomaan tarkemmin kunhan vähän keretään huilia omassa sängyssä.

On se vaan niin jännää! Onnea muillekin jo ehtineille.

Pore&NeitiPapunen 4vrk

Sara-Marialla alkoi äippäloma... Oon hieman kateellinen sun viikoista. Sulla ei ole enää niin hirveän pitkä odotus h-hetkeen. Toisaalta nyt ne viikot kai vasta alkaa mateleen. Olit pääsy kurkkaamaan pientä, mahtavaa että kaikki oli hyvin ja pieni oikein päin.

Butterfly on pessyt vauvan vaatteita. Mäkin voisin taas pistää niitä yhden koneellisen. Oletko muuten silittänyt ne pesun jälkeen? Ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta että pitäisköhän mun... toivottavasti et joutuisi jäämään sinne sairaalaan, olis aika kurjaa tässä vaiheessa. Säkin oot jo päässy viikoissa oli 30:n, kaiholla ajattelen sitä...

Kovasti on väki vähentynyt tällä puolella. Musta tuntuu et joka kerta kun oon kirjotellu tänne niin multa on tullu vaan kamalaa itkuvirttä. En oo kyllä kyllästyny raskaana olemiseen, päin vastoin, suunnittelen jo suunnilleen lisää lapsia. Lapsi kerrallan, ei mennä vielä asioiden edelle.Joku kyseli joskus pari viikkoa sitten olenko nähnyt enne unia. En ole, ainakaan tietääkseni. Näin tosin taas unta tytöstä... Systerikin alkaa kääntämään kelkkaansa ja on alkanu veikkaan poikaa meille. Oli kuulemma nähnyt unta pojasta. Silläkään ei pitäis olla ennustajan lahjoja. Välillä tuntuu siltä et haluisin mennä yksityiselle ultraan vaan sen takia josko näkis kumpi on tulossa. Vaatteetkin joita olemme ostelleet ovat aika sinivoittoisia. Sanoinkin eilen miehelle että jos tyttö tulee niin se saa välittömästi kauppaan ostamaan jotain hieman tyttömäistä seuraksi siniselle.

Mies tosiaan innostui kaupassa vauvan vaatteista. Etsi kovalla tohinalla kivoja vaatteita ja sit pyysi mua etsimään oikeen kokosia. Taitaa olla aika harvinaista. En ole ainakaan lähipiirissä törmänny vastaavaan.

Mä kävin eilen ikeassa. Mä en ihan hirveesti piittaa kyseisestä paikasta mutta kyllä sieltä taas ihan kivasti tavaraa lähti mukaan... Kivoja löytöjä. Muutenkin viime aikoina toi shoppailu on alkanu tuntua vähän liiankin kivalta. Huomaa tosin että eilen oltiin kaupoilla kun nyt on selkä taas sen mukaiseti kipeenä, samoin jalat. Viime yönä veti ihan pirusti suonta jalasta. Tosi harvinaista mulle! Tänään en ajatellu tehdä muuta kuin palapeliä joka on melkein valmis ja sit aloittaa uutta.

Löysin muuten viime viikolla stokkalta baby björnin active rintarepun. Oli tarjouksessa " vaan" 80 euroo. Halusin ehdottomasti sellasen uutena. Hinta ei siinä mielessä ollu paha kun normi hinnat on ollu 119-139. Väri oli tosin oliivin vihreä, en pidä vihreästä yhtään, mut varmaan ekan kerran elämässä en antanu värin haitata.

Tulihan sepustusta... Ihme jos joku jaksoi lukea, saati ei nukahtanu kesken urakan...

Huomena olis neuvolalääkäri joten palailen varmaankin huomena kertomaan neuvola kuulumisia. Hieman hirvittää ne pissan proteiinit taas, en jaksais uutta keräilyä...

Huomiseen, T: Paco rv 26+5

Missäs tosissaan ne kaikki enskat luurailee..huhhuuu..

Weera: Mua ainakin neuvottiin, että kannattaa käydä laskemassa veroprosenttia mikäli haluaa sen hyödyn tavallaan heti, eli enemmän rahaa käteen äippälomalla olo aikana. Ajattelin ainakin käydä muuttamassa omaa korttia kunhan saan ensin kelalta päätökset mun rahojen suurudesta. Tulee ainakin sitten realisitinen arvio. Kannattaa palkkiksesta tosissaan kysellä neuvoa niiden lappujen täyttämiseen, mä toki tein vaan niin, että laitoin hakemuksen menemään sinne kun olin sen osittain täyttäny ja ne siellä täytti loppuun ja laitto kelalle menemään. Hyvä, että neuvolassa kaikki oli kunnossa :)

Kävin tänään sitten siellä ylimääräisessä ultrassa kun eivät neuvolassa olleet varmoja miten päin kaveri tuolla masussa on. Ihan oikein päinhän se oli eli on jo kääntyneenä. Sydänkäyrän ne otti ja se oli hyvä, pissa yhdellä plussalla, paineet ihan ok. Vaavin painoarvio tällä hetkellä 2,5 kg ja mitat mitä ottivat vastas ihan viikkoja missä mennään. Kohdunsuu oli vähän lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta vielä kiinni. Tekivät samalla sitten synnytystapa-arvion ja mikäli oikein ymmärsin ei estettä alatiesynnytykselle. Mulla oli varattuna aika tuohon synnytystapa-arvioon ens viikoks, mutta lääkäri totes että kerran nyt oon siellä ja ultrataan niin tehdään se samalla. Oma maha oli jo aika täynnä vaavia :). Eikä muuten vieläkään näkyny kumpaa sukupuolta on, jännityksessä sitten loppuun asti :) Mukava lääkäri siinä suhteessa että koitti kattoa, mutta kun kerran on jo niin ahdasta niin ei sitä päässyt näkemään.

Kohta pitäis lähteä pinnasänkyä hakemaan kotia, ja aamupalaakin pitäis keretä haukata, joten siinä pikaisesti omat kuulumiset :)

-Sara-Maria rv 35+0- (enää 5 viikkoa laskettuun aikaan)

Poreelle suuren suuret onnittelut perheen lisäyksen johdosta :) Ensimmäinen enskavauva tälle vuodelle syntynyt.

Mulla oli sitten tänään viiminen työpäivä, eli nyt sitten alkoi äippäloma :) ja äitiyspakkauskin saapui eilen. Pääsen sitten laittamaan tavarat valmiiks tulokasta varten. Meillä mies oli ihan ihmeissään omasta isyyspakkauksestaan, ei oikein käsittäny että mikä on juonen nimi, mutta tosi tyytyväinen kyllä oli ku omaan pakkaukseensa kun pääsi alun ihmetyksestä.

Palailen paremmalla ajalla kirjottelemaan. Nyt käymään kaappeja läpi ja sitten tavarat kirppikselle.

-Sara-Maria-

Nyt syntyikin monta enskavauvaa tässä vuoden vaihteessa. Kukas meistä onkaan seuraavana vuorossa, Sara-Maria..? Omaa vuoroaan saa vielä odotella. Vaikka toisaalta odottaa sitä vauvan syntymääkin kovasti, niin kyllä minä tästä raskausajastakin nautin. Varsinkin kun kaikki on mennyt hyvin, ja ei mitään isompia vaivoja ole ollut. Mukava seurata kun massu kasvaa ja kuulostella pienoisen puuhia siellä.

Pacolla on käynnissä hääsuunnittelut..kaiholla muistelen omia viiden vuoden takaisia aikoja, jolloin oli kova tohina häidemme suunnittelussa. Löytyikö häämessuilta hyviä ideoita? Onko teillä millaiset juhlat suunnitteilla? Ja hyviä neuvolakuulumisia sinullakin, koitahan jaksaa lepäillä sairaslomalla.

Fiiu: Hyvä, että kaikki on kunnossa, vaikka oletkin kovasti sairastellut.

Mamallakin on aika vähissä nuo työpäivät, en ole yhtään vihreä kateudesta, en... ;) Mutta perässä tullaan. Itseasiassa tulikin mieleeni, että sulla on " h-hetkeen" yhtäpitkä aika kuin minulla loman alkuun...

Butterflylle tsemppiä maanantain kokeisiin, toivotaan parasta. Onneksi pienillä oli ultrassa kaikki hyvin. Noista sykkeistä yms. uskomuksista, minustakin on mielenkiintoista niitä seurata, vaikken niihin ihan täysin uskokaan. Mutta kun sukupuolta ei olla selvitelty, niin mukava nähdä miten merkkien perusteella loppujen lopuksi käy. :)

Onneksi edessä on viikonloppu. Suurempia suunnitelmia ei ole, vaan ihan aattelin ottaa rennosti. Jotenkin sitä nyt osaa ottaa eri tavalla rennommin ja kuulostella mitä halua/jaksaa tehdä. Liikunta on nyt jäänyt vähän vähälle, mutta torstaina pitkästä aikaa kävin latinos-tanssitunnilla, viime syksynä siitä innostuin. Hieman näytti tanssisalin peileistä hassulta mahansa kanssa lantiota pyöritellä.. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille ensikoille!

Weera rv 24+4

Piti kysyä että tietääkö kukaan mistä saisin ostettua avantin käsikäyttöisen rintapumpun? Ja minkä hintainen? Olen yrittäny metsästää sitä laihoin tuloksin. Ainut isompi ostos mikä vielä puuttuu...

Palaillaan, T: Paco

Täällähän oli mukavia perheuutisia eli Paljon onnea Mutsikon ja Poreen perheille pienokaisten syntymän johdosta! :)

Sara-Maria: Mukavia äippälomapäiviä! Sinulla onkin heti mukavaa hommaa tiedossa vauvanvaatteiden parissa. :)

Mitäs muut enskat hommailee? On ollut hieman hiljaista pinossamme... Vaikka eipä kyllä itselläkään ole nyt kovin tullut palstailtua. Töissä on ollut tämä vuoden vaihde melkoista haipakkaa, mutta jospa nyt alkaisi pian helpottamaan. Tänään oli neuvolakäynti ja siellä oli kaikki ok. Hieman jännitti nousta puntarille näin joulunpyhien jälkimainingeissa, mutta ei ollut joulusuklaat isommin vaikuttanut, 400 g/vko oli paino noussut, eli ei pahasti :) Sydänäänet kuului selvästi, syke oli n. 150...mitäs nämä sykenopeudet kertoikaan mahdollisesti sukupuolesta..? Hemoglobiini oli nyt laskenut sen verran, että suositteli jo aloittamaan raudan syönnin. Seuraavalla kerralla onkin sitten lääkärineuvolakäynti.

Lisäksi sain Kelan paperit matkaani, olen niitä koittanut tässä tavata, taidan soitella myös palkkikseen, josko sieltä jotain apua saisi. Pitäisikö muuten verokorttia nyt jotenkin myös muuttaa äitiysloman/vanhempainvapaiden vuoksi? Oisko kellään siitä tietoa?

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! :)

Weera rv 24+1

Moi kaikille ja erittäin paljon onnea pikkuisistanne teille Dajm, Mutsiko, Gaiole ja Pore ainakin! Enskat jakaantuu vauhdilla, joten täytynee alkupään odottajana nyt aktivoitua kirjoittelemaan :)

Sara-Mariallakin jo noin paljon kasassa viikkoja, onneksi olkoon äippälomalaiselle! Varmasti ihanaa! Kiva että vauva oli oikein päin ja kaikki kunnossa. Oon itse jo miettinyt että haluaisiko sitä rakenneultrassa sitten selvittää, kumpi on tulossa, taitaa siinä niin käydä että kysyisin..? Äitini jo sanoi, että hän ei sitten ainakaan halua tietää! Siskoni on aina kertonut, kumpi tulossa ja aina on myöskin paikkansa pitänyt.

Butterfly, toivotaan että maksa-arvojen ja muiden suhteen kaikki kunnossa ja saisit olla kotona eikä tarvitsisi sairaalaan jäädä.

Täällä raskauden suhteen kaikki kunnossa. Neuvolälääkäri oli toissapäivänä, paineet ok, pissat ok, paino tippunut puoli kiloa (oksennustauti). Masussa voidaan siis toivon mukaan mainiosti, mutta itsellä ei ole olo mitä parhain. Flunssa iskenyt juuri kun on oksennustaudista toipunut.. Oonkin varmaan pari vuotta säästynyt tälläseltä nuhakuumeelta, nyt sitten pitää kaikkien pöpöjen iskeä.. Mutta eiköhän se pieni siellä pärjäile..

Mukavaa loppuviikkoa! T: Fiiu 14+1

Enskoihin tullut paljon uutta porukkaa ja kun muutamaan päivään en käynyt lukemassa viestejä, niin johan oli tullut taas paljon asioita. Hyvä niin! :)

Pacolla häät ensi kesänä. Meillä oli viime kesänä ja on niissä kyllä yllättävän iso homma, mutta kaikki kyllä oli sen arvoista. Hääamuna sitten hotellissa tuli jännä olo, että tässäkö tää nyt olikin...eli muistahan nauttia joka hetkestä. :) (kaiholla vielä muistelen omia häitäni...)

Butterflylla ollut huono päivä. Itselläkin myös tunteet heitellyt niin ääripäästä toiseen.. toisella hetkellä voisin melkein kuristaa mieheni, mutta toisena päivänä taas se on niiiiin ihana ja voisin sen vuoksi tehdä vaikka mitä.... vähän jo pelottaa tuollanen.. ;) Eli tsemmpiä vaan butterflyylle ja huonoa päivää seuraa aina onneksi hyvä päivä! :)

Terkkuja myös Weer@lle, Sara-Marialle ja kaikille muillekkin. :) Kaikilla kuullosti menevän raskaus hyvin eteenpäin.

Niin tässä ollut tämä mennyt viikko niin tohinaa, että eipä tosiaan ole täälläkään ehtinyt käydä. Synnytysvalmennuksessa ollaan kaksi kertaa käyty ja ensi viikolla olisi vielä yksi kerta. Ihan kiva ollut.

Neuvolakin tuossa oli ja siellä kaikki hyvin.

Paino: 368g/vko

rr: 110/60

hb: ei mitattu

Vauvan syke: 140

sf: 27,5

Vauvan liikkeet: ++

Eli nyt vielä seuraillaan ja " varotaan" suppareita, joiden vuoksi tosiaan saikulla ollaan äippäloman alkamiseen saakka. mutta jotenkin helpottunut kuitenkin! :)

Ja itse kävin myös menneellä viikolla suuhygienistin vastaanotolla, joka piti minulle vauvan suun ja hampaiden hoidon valistusta. Ja samalla tarkisti myös minun hampaat ja kaikki oli loistokunnossa. :)

Tuli kyllä ihan mielenkiintoisiakin asioita esille vauvan asioista, esim. että täysin pyöreäpäinen tutti on hyväksi vauvalle syömisen ja muun kannalta(mam tai oliko se mum-tutti) ja ne nuuk-tutit eivät ole hyviä, kun painavat kitalakeen niin vaikuttavat sitten imemiseen ja johonkin muuhun(en muista kaikkea, ku tuli niin paljon asiaa.)

Millonhan sitä itse saa äippäpakkauksen, kun tosiaan vasta tammikuun alussa suostuivat ottamaan sen vastaan ( joku tomppeli virkailija taas...) Olis jo kiva päästä pesemään ja järjestelmään niitä kaappeihin, kun muitakin tarvikkeita ollaan jo hankittu. Ja makkarikin järjesteltiin siihen uskoon pinnasänkyn kanssa, että nyt kyllä kelpaa vauvelia nukuttaa. :)

Oulussakin sataa räntää...:( mutta muuten kyllä kiva viikonloppu ollut, kun mieskin ollut vapaalla, eikä töissä. ja eipä tarvi stressata enää esim. töistä, vaan kotona olen pikkuhiljaa järkkäilyt kaappeja ja muita. KIva sitten kun vauva tulee kotiin, niin on kaapitkin järjestyksessä. :)

Mutta tulipa taas tekstiä...

rv- 30+3 (kiva olla jo kolmella kymmenellä :) )

Paco, kyselit Avant-rintapumpusta. Siitä ei ole minulla tietoa, mutta huomasin Ainun käsikäyttöisen pumpun maksavan Prismassa n. 15 e. Tekeeköhän sillä mitään.. ei olisi nimittäin paha hinta, vaikka jäisikin vähälle käytölle.

Sykkeistä oli puhetta. Meidän pojulla on sykkeet joka kerta olleet 140-150. Teen töitä iäkkäiden ihmisten parissa ja olen saanut jo useamman poikaennustuksen vatsan muodon perusteella eli näyttäisi noissa jotain perää olevan (ultrassa siis on nähty todennäköiseksi pojaksi).. tai sitten mulle vaan sattuu tulemaan tämänmallinen maha aina, saa nähdä miten käy, jos joskus tytönkin saa.

Butterfly: Mulla kuivuu ja kutisee jalat ja kädet aina pakkasella. Parhaiten on auttanut paksu rasvaus esim. Bepantehnilla tai muulla hoitavalla rasvalla yöksi ja päälle puuvillahanskat ja sukat. Rasva pääsee kunnolla muhimaan ja hoitamaan kankaan alla yön aikana.

Sara-Maria: nautinnollisia lomapäiviä. Minä liityn seuraan ensi viikon keskiviikkona!!! Pidän tosin vähän vuosilomaa ennen varsinaista äippälomaa.

Omaa napaa: Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli kunnossa, pitää ihan koputtaa puuta, että vointi jatkuisi yhtä hyvänä. Vauveli majailee vasemmassa reunassa masua pää alaspäin kuten aikaisemminkin. Tuntuu ihan hassulta, kun nytkin oikea reuna masusta on ihan tyhjä ;)

Mukavaa viikonloppua!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat