Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (37)

Arki koitti tännekin - ja onnistuinpa minäkin muuten tuhoamaan jo puoliksi kirjoitetun viestini. Oli tosi vaikeaa ehtiä aamulla ajoissa tarhaan, tyttö oli kovasti vastaan ja jäi sitten tarhaan epätoivoisesti itkien. Ehti jo tottua kotona oloon. Olenkin ajoittain jo kovasti pohtinut ensi syksyä, tyttö on silloin neljä. Haluaisin, että jatkaisi tarhassa puolta päivää, mutta en kestä jos jääminen muuttuu tällaiseksi itkeskelyksi. Kotiin en haluisi ottaa koko päiväksi lähinnä sen takia, että menettää silloin paikkansa läheisessä tarhassa, eikä ole sitten tietoakaan saako paikan jatkossa ja mistä. Onneksi ei tarvitse asiaa vielä päättää, tilannehan saattaa olla jo syksyllä ihan erilainen.

Minä en voi kyllä sanoa nauttineeni vielä hirveästi raskaana olosta. Olen haaveillut kolmesta lapsesta, mutta välillä olen jo miettinyt, haluanko sittenkään enää olla raskaana... onneksi nämä vaivat unohtuu pian, sitten kun ne on ohitse! Paitsi ne pukamat, jotka MansikkaPirkko mainitsi. Siis minulla ne on jääneet jo edellisestä raskaudesta! Ei onneksi vaivaa hirveästi, mutta olemassa on kuitenkin. Aiheuttavat lähinnä kutinaa, ja se paranee rasvaamalla. Mutta onnellisempi olisin tietty ilman. " Pukamaisille" ei myöskään suositella jakkaralla synnytystä, mikä voisi muuten olla ihan kokeilemisen arvoista.

Ihan kuin olisin tuntenut vihdoin niitä liikkeitä tässä viime päivinä, mutta en vieläkään ole varma asiasta. Jatkan innokasta kuulostelua ;)

Hankintoihin en ole vielä ryhtynyt. Puutteita on aika vähän, ajattelin jättää äitiyspakkauksen ottamatta (siellä on mulle niin paljon turhaa kamaa) ja tehdä sitten täsmähankintoja. Jää varmaan aika loppuvaiheeseen... jos tietäisi, että on poika tulossa, ostelisin ehkä jotain " poikamaista" valmiiksi. Mutta tn. ei kysytä sukupuolta. On se niin jännä paikka sitten synnytyksessä, jos ei tiedä etukäteen!

Vaatejutuista sen verran, että bodyt on kestovaippaillessa vähän epäkäytännöllisiä. Niiden pitäisi olla suurempia kuin vaatteet muuten. Pidin niitä kyllä esikoisella jättäen napit alhaalta auki, kun pituutta oli kuitenkin enemmän kuin muilla paidoilla, eli pysyivät mukavasti housuissa.

Ihanaa, ulkona sataa lunta!

t. Taika, 16+2

Tervehdys kaikille!

Sen verran hurjasti on vuodenvaihteen jälkeen alkanut taas viestejä tulvimaan ette nyt millään muista mihin kaikkeen piti jotain kommentoida.

BellyBelteistä oli ainakin jotain mainintaa. Itse olen jotenkin nuuka enkä viitsi niin rumaan läpyskään euroja heitellä, joten omat farkkuni on kiinni ihan tavallisella kuminauhalla, ja siihen päälle sitten vedetty masutuubi ettei sepalus vilku auki ja paljaana.

Äitiysalkkareita en ole koskaan eläissäni edes kokeillut, kaikissa raskauksissa olen käyttänyt ihan tavallisia alushousuja loppuun saakka ongelmitta. Rintsikoita täytyisi käydä kyllä ostamassa kun kaikki on jääneet pieneksi....

Eilen oli todella kurja päivä, itkut oli pakko illalla päästää huonon olon takia. Liitoskivut taas yltyneet, samoin pahoinvointi vaikkei mitään ulos tulekaan. Ruoka kyllä uppoaa alas - ja sen huomasi vaa' an lukemissa neuvolassa, melkein kolme kiloa taas kuukaudessa pamahtanut lisää. Näin paljon kiloja ei ollut tullut näillä viikoilla edes kaksosia odottaessanikaan!!! Saa taas imettää sitten urakalla että pääsee ylimääräisistä eroon ;-))

Neuvola siis oli tänään, th oli jo laittamassa lähetettä akupunktioon liitoskipujen ja pahoinvoinnin takia, mutta koska mun on miltei mahdotonta saada lapsia hoitoon niin sanoin että odotetaan nyt vielä. Jos tästä vielä pahenee niin sitten soitan.

Tulehdusviljelyitä kyllä otettiin varuiksi kun vatsa on ollut tosi kipeä, en kyllä usko että mitään outoa olisi, normaali odotusvaivoja kuten viime raskaudessakin.

Muuten kaikki oli hyvin, " poikasykkeet" kuului hyvin, paineet oli edelleen matalat (92/58) ja hb myös pysytelee siellä satasen tietämissä. Matala hb:kin kuulema voi aiheuttaa pahoinvointia eli sen eteen pitäisi nyt sitten tehdä töistä.

Sf-mitta oli 18,5cm, täytyykin verrata edelliseen odotukseen mitä se viimeksi näillä viikoilla oli, varmaankin aika lailla samoissa uskoisin.

Että näin omanapaisesti tällä kertaa - kuten jo otsikossa varoitinkin ;-)

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille ja mukavaa viikonjatkoa

Nappula 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanhan tähän kotona pötköttelyyn voisi tottua, vaikka vielä pitkä kevät täytyisi töissä jaksaa. Kyllä käy kateeksi teitä, ketkä olette päässeet urheilemaan. Musta tuntuu, että tulen kohta hulluksi, mutta onneksi liikuntakiletokin loppuu tänään.

Mulla oli tänään neuvola, ja kaikki oli mukavasti. Hb vaan 120, eli pikkaisen korkeempi sais olla. Se on kyllä mulla joka kerta ongelma. Sain varuiks rautakuurin kotiin. Siitä seuraa sitten taas ummetus, kun siitä just pääsin eroon...;)

Sykkeet kuulu hyvin, 150 tikitti. Mitkäs ne olikaan ne poikasykkeet ja tyttösykkeet? Kovasti neuvolatäti sanoi, että jos et jaksa töissä, niin heti tänne vaan, mutta haluisin nyt kyllä jaksaa. Viikkojakin on vielä niin vähän. Mutta jos vuoto taas alkaa, niin pakkohan sitä on kotiin jäädä.

Mulla ei kanssa ole koskaan ollut mamma-alkkareita, tavallisilla olen pärjännyt ihan mukavasti. Ja tosta beltistä mikä se nyt oli en ole koskaan kuullutkaan.

Mutta voi tätä kilojen määrää ja suklaata vaan mussutan, huomenna kyllä jumppaan tai lenkille!

Moi,

Tänään kävin sitten pitkästä aikaa neuvolassa. Pissa oli puhdas, verenpaine edelleen hyvä ja hemoglobiini laskenut 137:stä 125:een. Sain rautalisää, koska hemppa on kovaa vauhtia laskemassa ja rv 20 kieppeillä yleensä laskee edelleen. Seuraava neuvola kuitenkin on vasta neljän viikon päästä, ja olen ollut aika väsynyt.

SF-mitta oli 15 cm, siis aika lailla ylhäällä huideltiin. Ei ollut kuitenkaan mikään yllätys siinä mielessä, että todennäköisesti meille tulee pitkä vauva, kun ei kumpikaan olla mitään hukkapätkiä :). Sydämen syke oli 150. Ihanaa oli taas kuulla sydänäänet! Aluksi niitä kuultiin vain pikkaisen, kun vauva taisi jo ehtiä karkuun. Alavatsalta ne kuitenkin löytyivät sitten pidemmäksikin aikaa.

Paino oli noussut kuudessa viikossa vain 800 grammaa, ja olisi kuulemma saanut nousta enemmänkin. Olen ollut närästyksen vuoksi aika tarkka syömisten suhteen, ehkä se näkyy nyt tässä. Olen kyllä muutoinkin hoikka enkä liho helposti, joten voi olla siitäkin. Ei terkka kuitenkaan huolissaan ollut, olihan kohtu kuitenkin kasvanut. Ensi kerralla sitten paino on varmaan jo noussut enemmänkin. Nyt lähtöpainosta vasta pari kolme kiloa.

Viikonloppuna minulla oli kamala ahdistus, että entä jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Heräsin yölläkin ja ajattelin, että entä jos vauva on kuollut. Eilen sitten itkeskelin pitkin päivää, mutta tänään oli taas normaali olo. Puhuin tästäkin terveydenhoitajalle, joka oli tosi mukava asian suhteen: antoi neuvolapsykologin numeron, jos tuntuu, että tarvitsee puhua jonkun kanssa, ja tuntui ottavan asian vakavasti muttei kuitenkaan liian vakavasti. Tässä on varmasti taustalla viime kevät, kun raskauteni olikin tuulimuna ja parin tuttavan vauvat vielä kuolivat. Kai se jotain traumoja jätti.

Äsken päiväunille käpertyessäni oli ihana yllätys: kun vauva potki monta kertaa oikealle alavatsaan ja laitoin käden siihen päälle, tunsin potkun kädessäni! Oli mahtava tunne, harmi, että ei varmaan vielä vähään aikaan satu niin, että mies olisi juuri oikeaan aikaan laittamassa kättä vatsan päälle, tuollainen tilanne kun menee niin nopeasti ohi. Nytkin vauva lopetti potkimisen siihen kohtaan heti, kun kerran potkaisi kättäni vasten.

Pahoittelen todella omanapaista kirjoitustani, mutta olen taas autuaasti unohtanut, kuka teistä muista kirjoitti mitäkin. Yritän parantaa tapani... :)

Niina 18+3

Niskat kireellä ja levottomia unia.

Siinä. Viikonloppu tiivistettynä :) No, eipä tässä nyt muuta kuin että jaksais käydä töissä ja ajatus kulkisi sen verran ettei siitä työssä käymisestä tulisi sanomista :D

Lauantaina kävin kaupungilla ja tein löydön! Reitevä ja persevä löysi 10e:lla Lastentarvikkeesta äippähameen. Siitä puuttui nappi mutta kauankos yhden napin ompeluun nyt menee? Hameen lähtöhinta oli peräti 75e. Joskus se käy lihavallakin tuuri!!

Ja lisäksi ostin kainaloon asti ulottuvia äippäalkkareita. Aivan ihanat päällä, mutta todella seksittömät ja sitä rataa. Mies vähän sanoi että kamalat ovat. Minä murpatin että no nauruhan siitä pääsee, jos meikkä nyt stringit vetäisisi päällensä. Jos ei herra kestä katsella mun paksun mahan housuja niin mitäs panit paksuksi. Mies siihen: No kestän minä mutta laita nyt paita niiden päälle :D

Olin siis pelkissä pikkareissa.

Meinaako muilla pukamat vaivata?

- Pirkko 15+4

Eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Kuten arvelinkin istukka oli noussut eteen. Sivulta kuului hyvin syke joka oli 160 tietämillä. Kohtu vastasi viikkoja ei vain jostain syystä ole vielä tullut vatsamakkaroitten alta esiin. Ylävatsa turvotus on kyllä ihan uskomatonta ja sen takia kyllä näytän ihan raskaana olevalta.

Pissassa joku arvo oli koholla. Th sanoi sen johtuvan siitä että en ole juonut tarpeeksi ja elimistö on hiukan kuiva. Eilen kyllä oksentelin paljon kuten myös tänä aamuna, joten siitä luultavasti johtuu. Juoda olen yrittänyt enemmän.

Minulla on kanssa alkanut supistelemaa. Varsinkin jos kumartelen ja nostelen paljon. Mutta en usko niiden tekevän mitään. Vaan eiköhän tämäkin raskaus päädy käynnistykseen, niin kuin edellisetkin. Ja roikun täällä vielä heinäkuun puolella.

ilonella3 16+6

ja on sinänsä toiminut. riippuu housuista. nyt yritin käyttää semmoistan ei-niin-korkeavyötäröisten farkkujen kanssa ja meinas hermot mennä. väluivat puolitankoon koko ajan. mutta poikaa kun odotin, käytin mustia suoria housuja silloin enempi. niiden kanssa toimi paremmin. ei ollut tuota valumaongelmaa.

että kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa sitä.

- Pirkko

Istahdin vielä tähän lukemaan teidän kuulumisia ennen rakennenultraa, siihen olisi vielä noin tunti aikaa, ja jänskättää ihan hirveästi! Ja pissattaa vielä hirveämmin! Ei millään kyllä pysty enää pidättämään neljää tuntia joka ois suositus pissakokeeseen mennessä, mutta sitkeästi, sitkeästi :) Pissalla käynnit on kyllä tihentyneet kovasti, ja aina kolmen aikaan yöllä joutuu tappelemaan itsensä kanssa mennäkö vessaan vai nukahtaako uudestaan...

Väheni muuten hieman huolehtiminen pienen hyvinvoinnista, kun liikkeet alkoivat tuntua heti vuodenvaihteessa - ja ovat tuntuneet siitä lähtien päivittäin! Ihanaa :)

Mulla olis syytä käydä ostaan kiireen vilkkaa uusia housuja, yhdet farkut menee vielä jalkaan, jotka on ollu normaalisti vyötäröstä liian isot - ne jää suhteellisen alas joten menevät kiinnikin asti :) Mutta tarttis saada uusia! Onko kukaan käyttänyt niitä BellyBelttejä? Toimiiko?

Nyt lähden hakemaan miestä töistä, jotta ehtii mukaan neuvolaan - pääsee isukkikin ekaa kertaa kurkkaamaan vatsa-asukkia, jee :)

Palailen luultavimmin iltasella kertomaan ultrailun ja neuvolan tuloksia!

Hyviä vointeja!

Sakariini rv 19+3

Moikka,

Kovasti on täällä kirjoiteltu, sehän mukavaa :)

Itse en eilen kirjottanut. Eilen oli mummoni hautajaiset. Oli rankka päivä ja tunteet tosi pinnassa.. Mutta, hyvin ne meni, niin kuin hautajaiset vaan voi mennä. Oli kaunis tilaisuus.

Pahan olon aaltoja oli eilen kirkossa, ne meni nopsaan ohi. Sit myöhemmin muistotilaisuudessa iski oikein todella paha oksetusolo ja piti vaan rynnätä yökkimään :( Ja se jatkui sit koko illan läpi..

Monella on ollut hyviä rakenneultra ja neuvolakuulumisia, se on kiva! :)

Ja kuten art totesi, tämä on aina terapeuttista kirjoitella tänne näitä omia juttuja ja tuntemuksia. Ja myös toki kiva lukea muiden ajatuksia ja tuntemuksia.

Ja ikävää osa teistä kärsii kovaa flunssaa, pikaista paranemista!

Ja samaten jaksamista muille jotka myös mun lisäks kärsii yhä vaan kovaa pahoinvointia, Alcatraz ainakin..

Meillä on rakenneultra huomenna! Ootan sitä ihan hulluna!!

Nyt pitää lähteä hoitamaan pari asiaa ja sitten käyn moikkaamassa kummipoikaa :)

Mukavaa ke:tä!

a_j + pötkäle 18+6

Pakko oli heti kommentoida tuota kirjoitustasi. Nimittäin ihanaa että kaikki hyvin ja lisäksi että sait ymmärrystä huleesi. Tiedän tunteen kun miettii että onko vauvalla kaikki hyvin. Erityisesti ensinmäisestä lapsestani mietin paljonkin (näistä kahdesta seuraavasta ei paljon ehtinyt...). Ja mitä [b]omanapaisuuteen[/b] tulee, niin mukava niitä kuulumisia on lukea. Ja itselleni ainakin on terapeuttista kirjoittaa omia tuntemuksia edes jonnekkin ja samalla myös lukea toisten samassa jamassa olevien mietteitä : )

[color=LightSeaGreen]Tsemppiä Sinulle ja muillekin kesäkuisille[/color]

[color=red]♥[/color] art 18+4 (ehkä)

Ilmeisesti tuo järjestelmä sylkee käyttäjän ulos kirjautumisesta, kun on tietyn ajan tekemättä mitään. Siitä johtuu se, että hävisi ainakin tämä kirjoitus. No, onneksi olin niin ovela insinööri, että otin kopion alkup. kirjoituksesta ennen Ok napin painallusta ;)

Mulla on huomenna aamusta neuvola ja joulun jälkeen vähän pelkään, että saan tukkapöllyä jos paino on hirveästi noussut. Toivottavasti en ole paljon yli 100kg.. :( Muttakun se suklaa maistui niin hyvälle joulun aikaan.

No, tämä minulle niin perinteinen raskausoire, eli ummetus on jälleen astunut kuvaan. Vaihdoin suklaan siis duphalac-jauheeseen. Se ei maistu niin irstaalle jugurtin seassa kuin mitä se liuos. Joka raskaudessa on ennemmin tai myöhemmin tullut tämä sama juttu. Nyt vaan ennemmin.

- Pirkko rv 15+6

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painokin oli noussut jo plussalle, nyt on tullut yhteensä 1kg lisää. Paineet oli aika matalat, vain 96/66. Pissa oli puhdas. Sf-mitta oli 18,5, mikä on yläkäyrillä, mutta lienee aika normaalia toista lasta odottavalle.

Kun alettiin kuunnella sydänääniä, niin taas oli oikea puoli mahasta ihan koholla. Vauva halus köllötellä siellä. Terkkakin nauroi. No, sydänäänet kuului hyvin. Eipä siellä muuta ihmeellistä.

Väsyttää kauheasti. Tulin just tunt sitten kotiin. Koko päivä yhtä juoksemista. Tänään tulee varmaan uni ajoissa. Huomenna sitten taas herätys kuudelta, niin kuin jokainen arkiaamu.

Tytteli-83 rv 19+1

Ostin itelle vasta sellasen, enkä vielä oikein ole päässyt sinuiksi. Oon kyllä testannu vain yksissä housuissa, joissa on nappien lukumäärä vähän normaalista poikkeava. Mun ostamassa pakkauksessa niitä kuminauhajuttuja oli kahta kokoa, ja kahdenlaisille housuille (nappia ja hakasta varten). kankaitakin oli kolmea väriä (sininen, musta ja valkoinen).

Me käytiin lauantaina kaupungilla ja ilmeisesti siitä liikkumisesta aiheutu kivuttomia supistuksia. Massu oli niin pullea että ja vaikeutti vähän liikkumistakin. Aina kun pikkasenkaan innostuin liikkumaan kovempaan niin niitä tuli. Sunnuntaina oli rauhallisempaa. Eilen ei ollut mitään ennen iltaa, kun jouduin esikoista nukuttamaan ja ramppaamaan portaita. No jospa ne ei olis vaarallisia.

Soittelin varmuuden vuoksi neuvolaan, ja sanoivat että jos supistukset muutttuu kipeiksi tai tulee vuotoa niin voin ottaa yhteyttä suoraan äitiyspoliklinikalle/synnyttävien vastaanottoon. Helpotti tuo tieto. Välillä on niin hankalaa, kun ei oikein tiedä minkä puljun kautta sitä apua hakee; neuvola, työterveyslääkäri, päivystys, äitiyspoliklinikka.

Meillä mies stressaa tästä raskaudesta ihan hulluna. Sille pitäs kertoa kaikki, jos tuntuu hankalalta mutta sitten se vetää hirveetä pulttia joka ainoasta pienestäkin oireesta. Hermostuu esikoiselle kun se vähän on hankala mulle, tms. Välillä se ilmottaa, että enää en saa tulla raskaaksi. Tommonen kommentti on kuin märkä rätti naamalle, kun kaikki hiukankin huolta aiheuttaneet asiat on saatu selvitettyä ja ovat osottautunut vaarattomiksi. Mä ymmärrän että miestä huolestuttaa kun ei ite pysty asiaan vaikuttamaan, mutta mua ahistaa välillä kun pitää koko ajan miettiä mitä uskallan sanoa, ja joka ähinästä tulee kysymystä että mikä hätänä.

t. SannaNu ja tiuhti rv 19+1

Mites teillä muilla on maha kasvanut? Mä oon jopa vähän huolissani, kun selällään maatessa maha on lähes littana enkä itse tunne kohtua. Edellisessä raskaudessa kohtu oli selvästi havaittavissa näillä (ja jo aiemmilla) viikoilla, ja etenkin selällään ollessa vatsakumpu nousi esiin. On mun maha kyllä jollainlailla kasvanut, kun vaatteet alkaa kiristää. Seisaallaan ollessa maha näyttää normaalia isommalta, mutta ei juurikaan raskausmahalta vaan ennemminkin lihoneelta.

Onkohan mun kohtu nyt jotenkin aivan " eri paikassa" kuin viimeksi? Rakenneultra on viikon päästä, joten sittenhän sen näkee, onko kaikki ok. Mutta kun ihmetyttää ja huolettaa...

timaja 17+5

Iihanaa!!! Nyt on rakenneultra ja lääkärineuvola takana - ja kaikki oli loistavasti, pieni on kasvanut! Hemppa oli uskomattomat 130 (minulla!), pissa ja verenpaine ok myös.

Mitat vastasivat laskettua aikaa, muutaman päivän saattaa olla aikasemmassa, mutta laskettu aika pysyy silti 31.5. - aion silti pysyä täällä teidän joukossanne vaikka toukokuun viimeiseen la sijoittuukin, saanhan :)

Ja mikä huikeinta, lääkäri ilman lupaa kysymättä livautti, että 90% todennäköisyydellä meille on tulossa TYTTÖ!! En voi uskoa, että saisimme tytön, sillä miehen suku on niin " poikavoittoista" :) Ihan mieletöntä! En nyt ymmärrä olla edes vihainen lääkärille, sillä tämä into on nyt niin vahvasti päällä .... Eihän me nyt millään voida olla kertomatta kaikille että tiedetään AIKA VARMASTI kumpi on tulossa,miten pitää salassa moinen?!

Ihan huikeaa!

Hei, voisitteko valaista mua, mitä tarkoittavat seuraavat mitat neuvolakortissa: Bp, FL, ja AC??

Ihan mahtavaa, meidän pienellä on kaikki hyvin...

Sakariini 19+3

Taudit veden vuoksi toistaiseksi vihdoin takana, samoin piiiitkät ja pitkästyttävt pyhät.

Edellisellä kerralla neuvolassa oli tuon vatsatautivesihässäkkäripulointioksentelukammotuksen jälkeen paino pudonnut 4,5 kg, joten miinusmerkkistä tuli korttiin ja urakalla.

Ensi viikolla torstaina on seuraava käynti, koska lähtö piiitkälle iiihanalle kaukokohteen lomamatkalle odottaa 21.1.08

Vatsassa ollaan erittäin aktiivisia, ensimmäiset liikkeet tuntui jouluaattona ja nyt jo loppiaisena mieskin sai pieniä potkuja käsilleen.

Rytmi on melkoisen samanlainen kun on ollut sisaruksillaan, joten taitaa samaan kaasaan tämäkin mennä.

Masu pullahti yht' äkkiä pari päivää sitten esiin niin, että nyt sitä ei enää salaisuutena pidellä, mutta sain sentään joulun olla vielä rauhassa.

En pidä siitä, kun kaupoilla yms. tullaan ihan iholle kyselemään henkilökohtaisia asioita vaikka olisi ventovieras. En koe olevani yhteiskunnan yleistä omaisuutta ja kommentointikohde.

Vesikriisi jatkuu yhä, läträäminen haetun veden kanssa jatkuu ja veikkaan että puissa on lehdet ennen kun asiaa saadaan mitään järkeä ja järjestystä. Kivoja armeijapoikia kuitenkin aina apuna ja kantelevat vedet mielellään aina keittiöön saakka.

Puolitoista viikkoa vielä ja sitten lomalle. Lämpöä ja aurinkoa masulle, pahasti myöhästynyt häämatka odottaa (10v. jäljessä...)

Koittakaa voida ja nauttikaa ekoista hipaisuista yms. kun kohdille sattuu, minä ravaan vessassa jo lujaa potkuista!!

Niin se arki taas koitti, esikoisella loppui joululoma ja eskari pyörähti taas käyntiin. Kyllä itsellä oli vaikea nousta aamulla kun kello herätti seitsämältä...joululoman aikana kun itsekki sai nukkua lasten ka sinne klo9-10 asti =)

Masuun ei nyt kuulu mitään erikoista. Masu on kyllä selvästi nyt viikon aikana pullahtanut esiin ja isompia alushousuja olen itsekkin saanut alkaa jo hyvinkin käyttämään. Monella onkin jo kohta rakenneultra, kiva juttu! Itse saan odotella omaani helmikuun 11pv:n asti, eli aika viimemetreillä on minun ultra kun silloin jo olen viikolla 22 menossa.

Nyt kuopuksen kanssa syömään, masu jo " huutaa" ruokaa! =) Päivän jatkoja!

Kauris ja pulla rv16+3

herärin yöllä tajuttomaan kurkkukipuun!! en voinut niellä!! ja nyt alkaa yskittää!! toivottavasti ei pahene, koska en ole saanut nukuttua pitkään aikaan yötä kunnolla!! nyt ha luaisn nukkua edes yhden yön kunnolla!! töissä on ollut hirveen kiirre!! tressiä pukkaa!! en ihmettele et tulin kipeeks!! nyt saa huilata koko viikon!! IHANAA olen niin haaveillut et saisin vaan olla!!ja nukkua!!

nyt tressaa vauvan liikkeet!! en tunne joka päivä liikkeitä!?

jouluaattona tunsin kaks kunnon potkua..ja nyt olen vikon sisällä tuntenut kahtena päivänä ehkä liikkeitä!!

pitää varmaan huomenna soittaaa neuvolaan ja kysäistä, jos vaik pääsis kuunteleen sydämmen sykettä..et pystyisin rauhoittuun!!

iltasin sattuu oikeeseen kylkeen!! ja tuntuu et iho venyy ja paukkuu iltaisin!? kai ihan normaalia!?? ensimmäistä pikkuista odotan..sen takia olen aika tietämätön ja tressaan kaikista asioista!!

mut onneks te olette olemassa ja ihana neuvolan täti

nyt olis rv 18+2

Kyllähän tänne saakin kirjoittaa omanapaisesti. Ideahan on lukea, miten muilla menee. Sitten jos sattuu joku aihe mikä on itselle ajankohtainen, niin sitä voipi enemmän kommentoida.

Pisti silmään tuo alkkarikeskustelu: Mie ostin esikoisen aikaan mamma-alkkareita ja mies oli saada slaagin. En kyllä käyttänyt niitä pitkään, on kieltämättä aika erottiikan tappajat. Eikä ne miusta olleet edes mukavat jalassa kun piti monta kerrosta vetää mahan päälle, alkkarit ja sit vielä kenties pitkikset ja housut. Totesin parhaiksi alushousuiksi matalalantioiset hipstersit. Niistä tykkään kyllä muutenkin. Itse en stringeistä ole koskaan välittänyt.

Mulla on ollut tänään ihan energinen olo. Aamuisin se oksennus väkisin hiipii ylös, mutta aika nopsaan helpottaa. Vaihdoin tänään työpistettä ja motivaatio nousi huimasti. Tykkäsin tosi kovin olla siellä. Töitten jälkeen menin vielä mammajumppaan. Ostin sinne 10x -kortin, joten alan käymään aina maanantaisin jumpassa. Torstaisin on aina uinti ja kävelen monta kertaa viikossa vähintään 6km kaupunkiin.

Mulla on huomenna neuvola. Eipä siellä mitään uutta varmaan tule, äsken tuntui mukavasti potkujakin. Paino on varmaan nyt noussut jo plussalle, sen verran on maha pullahtanut esiin. Mie syön samalla tavalla kuin ennenkin, joten paino nousee sen mitä pitääkin. Kyllähän siitä aina ottaa vähän stressiä, että nouseeko liikaa, mutta en ole huolissani. Ei se viimeksikään noussut liikaa ja kyllähän nuo kilot sitten tippuu kun pääsee takaisin normaaliin liikuntarytmiin.

Nyt taidan lähteä pesemään hampaat ja nukkumaan. Alkaa jalat olla kipeänä kun ei ole kerinnyt edes kunnolla istahtaa tänään.

Tytteli-83 rv 19+0

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat