Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Niin se on tammikuu lähtenyt käyntiin. Talviseltakin alkaa näyttämään pikku hiljaa..

Nyt kirjoittelemaan kuulumisia!!!

Sivut

Kommentit (34)

Piti sanomani tuolle KORVAPUUSTILLE, että nyt selvisi mulle yksi juttu. Mä olen monesti eräässä kukkakaupassa asioidessani miettinyt, että miksi yksi henkilökunnasta on niiiin tutun näköinen. No, nyt se selvisi, sehän olet varmaankin ollut sinä. Olet varmaan ollut sellaisessa kukkakaupassa missä on usein koiranpentu (tai no nyt varmaan jo aikuinen koira)? Vai vieläkö joudun jatkaa miettimistä??

Nyt kuulkaa lähtee täältäkin läskit!!! Liittyisin Telin ja Tuulian pointsikerhoon. Kaivoin eilen points tarvikkeet esille ja ei kun hommiin. Kannustimeksi varasin meidän perheelle ensi kesäksi etelänmatkan (no, ei se nyt ehkä ainoa syy ollut). Kyllä, aion lähteä etelään 10kg kevyempänä. Talvilomallekin ajattelin lähteä 5 kg kevyempänä. Jaksaisi niin paljon paremmin sahata rinteitä. Kiva, kun on laihdutusseuraa.

G. Mä olen jättänyt lapset kahdestaan vain roskien viemisen ajaksi, eli max 2 min. Tosin voin olla pitkänkin aikaa kodinhoitohuoneessa pyykkisavotalla ja lapset on ylhäällä yksin, mutta silloin tietty kuulee jos hätä tulee. Ja meillä esikoinen on siis viisi.

Nyt en ehdi turisemaan kauempaa, kun " neuolontakerhon" kaverit odottaa. Niin, kyllä mulle on keski-ikä saapunut, kun olen innostunut käsitöistä. Ennen nimittäin suorastaan inhosin niitä!

T. lappu

Tulin vielä illan ratoksi kurkistamaan tänne (eli jatketaan Tuulian kanssa kaksinpuhelua...).

Pariin asiaan piti kommentoida: Meilläkin Saana välillä nauraa päin näköä, jos komentaa. Se on sitten maailman ärsyttävintä! Saa tosissaan laskea kymmeneen, ettei karjaise... Ja vetkuttelua harrastetaan myös, ja se on melkein yhtä ärsyttävää... Kolmas todella rasittava piirre Saanassa on se, että jos hän ei saa tahtoaan läpi, hän nostaa hirveän metelin. Kirjaimellisesti. Karjuu kuin syötävä. Ja sama käy, jos hän on väärässä jossain asiassa - jankuttaa vain omaa mielipidettään ja ääni nousee koko ajan...

No, onneksi on sitten niitä ihaniakin piirteitä ;-)

Tuulialle piti vielä sanomani, että toivottavasti sen toimistohomman kanssa tärppää! Hyvähän se on, että on töitä tarjolla ;-)

Semmottis tänne. Kymmenen minuutin päästä alkavat lasten iltatoimet, nyt ovat viimeiset leikit menossa...

Terhi&muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikä miulla mitään asiakaan kyllä ole. Tel kertoi siitä itkuhälyttimen mukana olosta, kun poistut koiraa pissattamaan. Tuo onkin hyvä idea. Mie taidankin kaivaa ne jostain kaapin perukoilta taas käyttöön. Sekä meilläkin likat näkee ikkunasta miut, jos menen tuohon takapihan puolelle tien viereen käyttämään koiraa. Eihän siinä mene kuin hetki, että koira saa helpotusta ja siten jaksaa odottaa kunnon lenkille pääsyä. Toisaalta jos on käydäkseen jotain, niin siihenkään ei mene kuin se hetki.

Mie kuulin, että se toimistotyö tulee hakuu huomenna. Voi, kun mie saisin sen. Olisin vaikka oppisopimuksella siinä. Luulenpa vaan, että se täytetään sisäisellä siirrolla. Perjantaina miun pitää ilmoittaa siitä avustajan paikasta.

Pääsiäsiäitikö kertoi, että heillä nauretaan päin naamaa, kun yritetään komentaa tahi torua. Mimmi osaa sen taidon myös. Useimmiten kyllä hyppää heti kaulaan ja pyytää anteeksi..ja saattaa sanoa; rauhoitu äiti, anteeksi. Ole siinä sitten kovana. Tosin Mimmi on oppinut myös sen, kun aina pyytää anteeksi se pyyhkii kaikki pahat teot. Milloin lapsi pystyy ymmärtää, ettei aina anteeksi pyytämällä saa sovittua? En mie osaa selittää tätä, mutta esim. jos puree tai lyö/tönii siskoa niin pyytää anteeksi ja asia on siinä seuraavan kertaan asti. Milloin lapsi voi kantaa seurakset teostaan? Meillä toki on tuo jäähypenkki käytössä molemmilla. Mutta ymmärrys anteeksi ja rangaistus ei vielä mene käsikädessä. Olipas sekavaa..

Mimmi osaa myös tuon vetelehtimisen, ihan kohta, äiti..on meilläkin tuttu lause. Mie olen kolmannesta sanomisesta sitten ottanut ja pukenut neidille itse päälle mieltäni osoittaen..etenkin silloin kun on kiire tarhaan =) Eipä sekään kyllä ole fiksusti toimittu.

Lääkärileikit on ihan ykköset tällä hetkellä. Olen nyt täydentänyt lääkärilaukkua tyhjillä vitamiinipurkeilla, ruiskuilla, sideharsolla. Ainut vaan, Mimmi ei leiki yksin nukkejen kanssa, vaan haluaa äidin tai isän siihen mukaan.

Kävin äsken koiran kanssa lenkillä. Oikein laitoin sykemittarin ja seurailin tahtia. Sekä tein vatsoja ja venyttelin. Koira vaan niistä niin villiintyy, että jäi vähän lyhyeen.

Tunnin päästä pitää olla tarhalla,joten nyt pitää tehä jotain kotihommia.

Tuulia

Pakkohan sitä on itsensä pinoon vääntää kun taas kutsuttiin! ehkei nyt ihan suoraan, mutta kuitenkin! ;)

Joulu ja uusivuosi meni ihan hienosti, vaikkakin tälle mammalle iski pienoinen joulustressi.. Äidin luona oltiin joulu ja tontut toi paketit oven taa kun pukilla oli niin kiire. Maaliksen mieluisin lahja taisi olla Marsipaani, pieni vauvaponi, jota onkin hoivattu sitten kovasti.

Uusivuosi oltiin sitten maaliksen kummin tontilla, siellä notskilla paisteltiin makkaraa ja paukuteltiin raketteja. Koira oli pakko ottaa mukaan, kun oli jo tässä pihassa paniikissa naapurinpoikien paukutellessa pikupaukkuja. Sielläkin sitten koiruus makasi mun jaloissa ihan paniikissa, ja loppujen lopuksi oleili mielellään autossa. Raukkaparan ensimmäinen uusivuosi, ja takuulla sai paukkukammon..

Nyt täällä toivutaan flunssasta ja korvatulehduksista. Flunssassa koko perhe, ja pienemmilla sitten molemmilla oikea korva tulehtunut. Nyt lääkekuurilla lauantaista, ja selvästi voi jo paremmin.

Ruokaa on täälläkin mennyt hyvä jos linnun annoksia jo pitkään, mutta nyt kun saatiin tuo lääkekuuri on alkanut maalisneitikin taas syödä! En teisä onko pidempäänkin sitten tulehdusta ollut, kun ei ole viikkoihin syönyt kunnolla mitään. Eikä nytkään valittanut yhtään, katsottiin korvat vaan samalla kun isosiskolla todettiin tulehdus.

Nyt mua alkaa kutsua lääkärineuvola, pitänee alkaa valmistautua lähtöön..

Ädä+Veera 10.3. sekä papunen rv12+5

Ristiriitaisin tuntein lapset jätin päiväkotiin. Oli tähän kotona olemiseenkin jo jotenkin tottunut lasten kanssa. Tytöt meni mielellään, vaikkakin Mimmi temppuili tuossa lähteissään. Valitti jalkaansa, että on kipeenä ym, Moonaa meinasi itkuttaa jäädessä. Onneksi sai ruokaa nenän eteen, niin ei äitiä enään kaipaillutkaan.

G: Milloin olette jättäneet tai ajatellut jättää lapset hetkeksi omineen? Tarkoitan nyt max 5min? Meillä kun on tuo koira, ja riippuen nyt tulevista töistä, niin miun olisi käytettävä koiraa jalan nostolla niin, että lapset vaikka katsoisivat telkkaria sillä aikaan? On niin hankalaa kaksostenrattaiden kanssa käyttää koiraa pissalla..Tietysti asia ei ole ihan ajankohtainen, mutta mietinpä vain.

Täänään on ne työhaastattelut..olisin tosi innoissani, jos ne olisi pikkuisen lähempänä tai meillä olisi kaksi autoa.

Jees, nyt pitää lähteä hoitamaan asioita kaupungille. Menenkin kävellen, niin tulee lenkkiä samalla.

Tel, kiitoksia noista pistejutuista.

Tuulia

Nasulinaa mie olinkin jä vähän kaipaillut. Kiva kuulla teidän arjesta. Samanlaista tuntuu olevan aika monella.

Mukavaa oli lukea pääisiäisäidistäkin. Eikä se mitään, että kirjoittaa vaan omasta arjesta. Sehän meitä kiinnostaakin!

Meillä meinaan myös tuo nukkumaan käyminen on ihan samanlaista. Niin kuin Nasulinalla, meillä ysiltä petiin, mutta uni tulee vasta klo 22 maissa, jos silloinkaan. Mie olen nyt noitten isojen sänkyjen myötä antanut sen verran periksi, että makaan itse alasängyssä ja komentelen/torkun siinä sitten niin kauan kun Mimmi nukahtaa. Usein nukahdan siihen itsekin ja yöllä hiippailen omaan sänkyyn. Ei kyllä hyvä systeemi, pitäisi taas vaan jaksaa unikouluttaa ja ehkä kokeilla niitä tarroja. Muutenkin molemmilla on levotonta, varmaan päiväkotijutut pyörii pitkän tauon jälkeen yölläkin mielessä.

Paino; no niin, ensimmäinen kokonainen viikko pisteillä ja tulos -1.5kg. Olen ihan älyttömän tyytyväinen, mikä lie vaakahäiriö oli silloin välipunnituksessa. Samanlainen tahti pliis =), niin pari kolme viikkoa tavoite on saavutettu. Jos näin on, niin sitten pudotetaan ne parit kilot vielä lisää. Miten se menekään, nälkä kasvaa syödessä? =) Tel, mites siulla? Entä lappu?

Josta sitten tulikin mieleen, että menenpä laittamaan teen hautumaan ja teen leipäpalat.

Palaamisiin.

Tuulia

Vielä ennen nukkumaan menoa muutama sananen tänne.Tosiaan pakko kömpiä sänkyyn,koko alkuviikko ollut aamuvuoroa ja huomenna vielä aikainen herätys sitten olis vapaapäpivä.

Tänään aamulla oli muutenkin vaikee herätä,kun Juusolle sattui viime yönä pissavahinko vaikka vaippa vielä yöllä onkin(juu-u,ei olla onnistuttu saamaan yövaippaa pois...)Koko sänky ja herra olin märkä.No eipä muuta kuin kuivaa ylle ja alle.Arvatahan saattaa ettei uni tullut kummallekaan hetkessä takaisin.Juusokaan ei pysynyt sängyssään, vaan hipsutteli meidän huoneeseen mutta viereen ei varmasti tule nukkumaan.Niinpä minä otin sit patjan ja majoitun Juuson huoneeseen.

Mitä kaikkea Tuulia työnkuvaasi kuuluisi siinä avustajan hommassa? Itse tykkään kyllä nykyisestä työstä vaikka homma välillä raskasta onkin.

Minä sain tänään töiden jälkeen urakoitua verhot paikoilleen olohuoneeseen.Nyt puuttuu enää meijän makkarista ja vieras/työhuoneesta verhot paikoiltaan.

Juu vaan pakko se on sänkyyn lähteä.Ai niin,ROSALLE suuren suuret onnittelut plussasta!!!Nyt hyvää yötä!

Suohomppeli81 ja Juuso

Onpas täällä pinolla mukavasti pituutta! Hyvähyvä. Minäkin pikaisesti jotain raapustan...

Harmi, että Tuulian työpaikka meni ohi suun. Toivottavasti tulee parempi paikka pian!

Mua kypsyttää ihan totaalisesti jo tämä pisteiden laskeminen... Tekis niin mieli kaikkea hyvää... Kauan tätä intoa kestikin, vähän yli viikon

;-) No, eiköhän näitä uskonpuutehetkiä tule kaikille... Meillä vähän sama meininki kuin Tuulialla, isäntä nimittäin perui juuri huomisen tapaamisen kaverinsa kanssa. Piti mennä baariin, mutta ei halunnut, kun sitten menee pistelaskut ihan pieleen...

Mun piti lähteä juoksulenkille, mutta tiet on niin loskaiset, ettei oikein pysty kunnolla juoksemaan. Ehkä sitten huomenna. Lähden vaan koiran kanssa kävelylenkille nyt. Mulla on tavoite liikkua 3-4 kertaa viikossa kunnolla, nyt on kaksi kertaa jo takana, joten tänään voi pitää välipäivän ja silti tavoite on saavutettavissa.

Ja vielä viikonloppusuunnitelmista: Meillä alkaa Nuutilla taas luistelukoulu huomenna (oltiin jo syksyllä). Aamulla siis sinne. Sitten lupailin lapsille, että mennään katsomaan Elias ja kuninkaanlaiva -elokuva. Ilta ihan kotosalla. Sunnuntaina tulevat vanhempani Nuutin-päiväkahville iltapäivällä, muuta ohjelmaa ei ole.

Semmottis. Nyt menen pistämään uuniperunat uuniin...

Mukavaa viikonloppua!

Terhi&muksut

Pari päivää saimme nauttia lumihommista ja nyt sitten taas aivan kamala vesikeli. Voi yök! Oli niin mukavan valoisaakin aamuisin, kun oli maa valkeana.

Mulla on käytäntönä, että likka saa ensin itse pureskella jonkin aikaa hammasharjaa(sillä sitähän se oma pesu käytännössä on), ja sitten mä pesen loput toisella harjalla. Mies ei jaksa leikkiä, vaan pesee pelkästään itse. Iltarutiineihin kuuluu myös iltasatu, joka viimeisen kuukauden on ollut Kuinkas sitten kävikään. Likka osaa sadun ulkoa ja korjaa, jos mä luen huolimattomasti. Nykyään jää hyvin sänkyyn tuossa yhdeksän maissa, havahtuu usein kerran yössä huutamaan unissaan ja jatkaa sitten aamukasiin asti. Ja päikkärit on tainnut jäädä historiaan:-(

Välillä oli meilläkin sitä, että huuteli pissalle pääsyä ja etsiskeli milloin mitäkin nalleaan, mutta tällä hetkellä nukahtaminen on aika helppoa.

Jos komennan tai torun likkaa, on vastassa kommentteja tyyliin " Et saa mulle sanoa, et saa mulle suuttua, miksi mulle suutut, miks oot mulle vihainen " jne... Ja jos toinen vanhemmista toruu, niin pääsee poru " Missä iski on " tai " missä äiti on" , riippuen siitä, kumpi vanhempi ojentaa. Jos saan kiinni itse teossa tuhmuuksista kuten väärään paikkaan piirtelemisestä tai sotkemisesta, niin " anteeksi" tulee kyllä saman tien halin kanssa. Siinä on sitten mun helpompi pitää karjuminen sisälläni, muuten kyllä musta se ärjäisy lähtee vähän liian helposti. Varsinkin sillä välin, kun imetän, on likalla hyvää aikaa toteuttaa kaksivuotiaan toimeliaisuutta, jota ei aikuinen ymmärrä.

Hauskaa viikonloppua

korvapuustit

Täällä ollaan vähän hölmistyneitä, aamulla tuli testiin kaksi viivaa :)

Eli jos kaikki menee hyvin, Eelillä ja Oonalla on pikkusisar tai -veli ensi syyskuussa!

Me ollaan sairasteltu nyt kuukauden verran.. Tänään lapset oli sentään päivähoidossa. Muutenpa meille ei oikeastaan mitään uutta kuulukkaan. Samaa hulinaa päivästä toiseen.

Rosa, Eeli 2v 9kk ja Oona 1v 7kk

Suohomppeli kyseli siitä miun työnkuvasta. Mie en tarkkaan tiedä, mutta jokapäiväisten arkiperushoitoa päiväkodin rytmin mukaan. Opetellaan kävelemään tukikengillä ja tukitelinettä(?) pitkin, opetellaan syömään, asentojen korjaamista, tukiviittomia..Tämä lapsi on 3½v. Tulen tekemään eri tahojen kanssa yhteistyötä, mitkä sitten opettavat miulle mitä tulen tekemään. Niihin kuuluu fysio-toiminta-puheterapiat nyt ainakin. Varmaan joitakin muita, tosiaan en tiedä vielä.

Yö oli taas ihan jostain muusta kuin rauhallisesta unimaasta. Me ollaan meinaan taas kipeinä. Kolme päivää hoidossa ja nenät vuotaa. Lämpöä ei vielä nostanut, mutta sitä odotellessa. Tytöt halusi hoitoon, niin vein heidät sinne. Pyydin soittamaan jos tuntuu, että tulevat kipeemmiksi. Oltiinhan me terveinä jopa 3 viikkoa!! Vähän kauhistuttaa alkaako taas kaikki alusta..ja paljon poissaoloja.

Miun piti päässä eilen jumppaan, mutta mummo ei kerinnyt Mimmin kanssa ajoissa kotiin, niin jäi sitten menemättä. Tänään uusi yritys. Ohjelmassa on asioiden hoitamista kaupungilla, kunhan ensin kello lähenee kymmentä. Miksi kaupat ja liikkeet eivät voi aueta kaikki jo ysiltä.

Aamupala seuraavaksi.

Tuulia

Tänään ollaan oltu ulkona oikein kunnolla, likka oli isän kanssa pari tuntia aamulla ja vielä mun kanssa toisen mokoman iltapäivällä. Tyttöä ei pulkkailu kiinnostanut ollenkaan, vaan hän tahtoi ainoastaan tehdä lumihommia lapiolla. No, hyvän ruokahalun hommailu toi, ja iltaunillekin sammui melkein heti, kun sänkyyn pääsi. Yleensä säätää vielä hyvän aikaa nalleja riviin. Päiväunia mokoma ei ole suostunut ottamaan tänä vuonna ollenkaan. Harmi, sillä mä kyllä olisin niiden tarpeessa.

Onnittelut Rosalle täältäkin!

Niin, Lappu, muistaakseni asut aika lähellä työpaikkaani, joten varmaan olet mut siellä bongannut. Kyseinen koira on myös maalislapsi, neljä päivää meidän tyttöä vanhempi. Vetäise mua hihasta, kun seuraavan kerran näet. Tosin töihinpaluuseen on vielä aikaa. Toivottavasti voin olla äippäloman jälkeen vielä jonkin aikaa hoitovapaalla, mutta kiireisinä sunnuntaina saatan mennä tienaamaan lainankorkoja.

Jaahas, pienin heräsi vinkumaan, eli kellon täytyy olla kymmenen.

vietetään Kaisan kanssa. Aamulla käytiin kaupassa, tuli sitten hiukan hiki kun lykki rattaita tuota sikamaista auraamatonta ylämäkeä kotiin.. Komensin Kaisan pois rattaista, kun voimat vaan loppuivat kesken. Meillä rattaissa pyörät enimmäkseen auraavat näin lumikeleillä, pyörimisestä ei tietoakaan. Maasto-ominaisuudet ovat siis olemattomat.

No, ulkoilu sujuikin mukavammin pulkalla ja oltiin Viikkarissa naapuriperheen kanssa toista tuntia. Herättiin reilusti ennen seiskaa tänään, joten aamun lastenohjelmat tulivat enemmän kuin tarpeeseen!

Jo eilen lumentulo houkutti vielä illallakin ulos pulkkailemaan, on tämä vaan ihan erilaista nyt kun ei ole enää synkkää ja märkää.

G: Meillä Kaisa ei ole tainnut koskaan jäädä yksin paitsi nukkuessaan. Silloin olen vienyt roskia tai käynyt kuivaushuoneesta hakemassa pyykkejä. Siskon luona omakotitalossa jätin tosin jo yksin pihallekin hetkeksi 6v. serkkupojan kanssa.

Tjaa, ei tässä muuta mielessä tällä erää. Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

kua ja Kaisa

Täällä tänään kotipäivä. Pitäisi varmaan mennä lasten kanssa ulos ettei ihan hypitä seinille. Henri vaan on ulkona ihan tylsistynyt jos ei ole muita lapsia. Eilen meni innoissaan tarhaan kun tiesi, että saa leikkiä toisten lasten kanssa ja oli siellä sit leikkinytkin muiden kanssa kun tädit olivat häntä hieman rohkaisseet menemään mukaan leikkiin. Oli kuulemma niin näyttänyt siltä, että haluaa mennä leikkiin mukaan. Eilen illalla oltiin sit vielä täällä meiän pihalla ja laskettiin tossa naapuritalon pihalla pulkalla. Henri niin nautti ja meilläkin oli kivaa. Täällä oli kaikki kolmen talon lapset pihalla : )Mutta...ajattelin että kun toinen yli tunnin juoksee mäkeä ylös ja alas ja oli tarhassakin ollut, niin uni tulis illalla hyvin. Mutta eipä tullut. meillä huudeltiin sängyssä kymmeneen asti. Henri ei tule sängystä pois mutta huutelee sit senkin edestä: " äiti, missä sä oot? Iskä, missä sä oot? Eeli, missä sä oot" jne. Rasittavaa. Henri ei sais nukkua ollenkaan päikkäreitä (oli tarhassa nukkunut 45 min.) niin sit tulee illalla uni heti kun menee sänkyyn. Niinä päivinä kun nukkuu päikkärit, herää kuitenkin yli tuntia aiemmin mutta sit nukahtaa tunnin myöhemmin eli tulee yhteensä vähemmän unta vuorokaudessa. Ei mitään järkeä...

Rosalle onnittelut plussasta!!!

Kiva, kun pääsiäisäitikin tuli kirjoittelemaan. Ja hurjasti on sinun vauva kasvanut!!! Meillä tulee aina se 500g kuukaudessa. Saa nähdä, mitkä on mitat ensi viikolla. Pituutta ei tarttis paljoa tulla kun oli jo 6 kk neuvolassa 71,5cm.

G: roskien viennin ajaksi on pojat jääneet yksin jos nukkuvat, ei muuten.

Mä olin ma Combatissa ja vielä on kädet hieman kipeät siitä mäiskimisestä. mutta tänään menen uudelleen. On se vaan niin ihanaa!

Jaahas, Eelillä on nälkä. Täytyy mennä.

Kalamami, Henri ja Eeli

Aamu aloitettu reippaillen.Vein Juuson pyörällä hoitoon ja sit menin kuntosalille.Iltavuoroon olen menossa ja pyörällä kun auto on miehellä.Minulla kun uuden talon myötä lyheni työmatka, ni taitan sen pyörällä.Miehellä sitä vastoin piteni,ni hänellä auto näin kun minä menen iltaan ja mies hakee Juuson.

Toista autoa etsitään,kun nyt on jouduttu välillä sumplimaan kun molemmilla menoja ja kumpainenkin tartteis autoo.Ja jos sattuu et vieläkin kovemmat pakkaset tulee tai kaatosade ni pysytäänpä kaikki kuivana eikä palelluta.

Ja sitten galluppeihin,joita on taas ollut....Tuulia kyseli ainakin ammateista...minä olen vapaa-aikaohjaaja.Tällä hetkellä työskentelen kehitysvammaisten parissa, heille päivätoimintaa järjestäen yhdessä työparin kanssa sekä samalla osallistun myös perushoitoon.Nyt täällä ois alkamassa ens kuussa lähihoitaja koulutus,en vielä tiijä haenko koulutukseen.

Sit vedellä läträämisestä.Juuso on kans melkoinen vesipeto.Uimahallissa tykkää käydä ja osaakin jo uida itse.Nyt on ruvennut harjoittelemaan sukeltamista.Myös saunassa läträä veden kanssa vaikka kuinka.

Minä olen Juusoa jättänyt itsekseen vain roskien viennin ajan tai kun haen postin eli n2min.Eipä ole hätä tullut,yleensä katsoo ikkunasta.

Kalamamille:Kiitos kysymästä,olemme viihtyneet oikein hyvin uudessa kodissa.Kaikki rupee oleen paikoillaan ja huomenna saan verhot ompelijalta.Minä itse kun olen niin onneton käsitöissä.

Ja pihahommat on tarkoitus aloitella kesällä.Minä en myöskään ole himo viherpeukalo,joten kovin hirveitä istutuksia ei tule.Ruohonleikkuusta tykkään ja sanoinkin miehelle et meille ostetaan sit työnnettävä kone.Mies ja isänsä kun olivat suunniteleet päältä ajettavaa yhteiseksi...

Maalispojusta sananen...nirsoilukausi ruuan suhteen menossa.Tuntuu niin turhauttavalta tehdä ruokaa,toinen kun ilmoittaa pöytään tullessa jo, ettei aijo syödä.Ei siis ehdi maistakaan.Sit pikkasen närppii ruokaa...leipää ja herkkuja kyllä menis vaikka kuinka paljon!

Ja sit meidän Juusolle on tullut lyöminen ja raapiminen uutena asiana.Miehen kans ollaan jo opittu ennakoimaan nuo lyömistilanteet ja onneksi ei vielä toistaiseksi ole hoidossa ketään muita lyönyt.Jäähylle kyllä kotona joutuu heti jos lyö,poitsu kyllä ymmärtää ettei lyödä saa.

huh,jopas tuli asiaa pitkästi!Täälläkin satelee lunta.Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Suohomppeli ja Juuso

Täällä ollaan etäpäivällä, joten työtahti on vähän leppoisampi. Toimistopäivinä ei koskaan kerkiä pinolle... Kävin muuten eilen illalla vihdoin kirjautumassa myös Facebookiin... Olin jo niin päättänyt, että minä en sinne mene ollenkaan (joku ihme vastarinta...), mutta sorruin ;-) Ja heti löysin yhden lapsuudenajan parhaista kavereistani, josta en ole kuullut vuosiin mitään.

Rosalle lämpimät onnittelut plussasta!!!

Ja Lapulle tervetuloa painonpudotuskerhoon! Mekin muuten miehen kanssa sovittiin, että jos on kesään mennessä päästy tavoitteisiin, lähdetään kesällä kaksin pitkäksi viikonlopuksi jonnekin lomalle... Eli kannustimia täälläkin... Ekan viikon painonpudotus oli huikeat 3,5 kiloa!!! Sääli, ettei sama tahti voi jatkua, kun tuossa on kuitenkin niin paljon turvotusta, nestettä jne. joulun ja uudenvuoden syöminkien jäljiltä... Mutta nyt on joulukilot tiputettu, joten voi ruveta oikeisiin painonpudotushommiin ;-)

Tuulia kyseli yksin jättämisestä. Minä olen tehnyt jo varmaan vuoden niin, että olen ottanut itkuhälyttimen mukaan ja käynyt pissattamassa koiran hälyttimen toiminta-alueella... Siten kuulen, jos jotain sattuu. Pois olen ollut max 5 minuuttia. Nyt täällä uudessa kodissa olen käynyt ulkona jo ilman hälytintäkin, käyn nimittäin meidän tien päästä päähän ja olen koko ajan lasten näköpiirissä, ts. jos katsovat ikkunasta tai ovesta, näkevät minut ja minä kuulen, jos huutavat. Meillä esikoinen jo kovasti kyselee, että koska hän saa jäädä oikeasti yksin kotiin, ja pakko kai sekin on pikku hiljaa kesän jälkeen aloittaa, kun herra täyttää 6 v ja pitää ruveta koulimaan koulua varten... Hurjaa vauhtia nuo muksut kyllä kasvavat!

Ja lyömisestä: Meillä Saana myös välillä läpsii isoveljeä, ei yleensä muita. Nuutilla toimi hyvin se, että lyönnistä heitettiin aina lelu roskiin. Oppi parista kerrasta tuossa juuri samanikäisenä kuin Saana, sen jälkeen on mennyt ehkä 1 lelu vuodessa roskiin (herra on oikea pikku materialisti...). Mutta Saana ei ole yhtään materialistinen, olen nimittäin kokeillut samaa keinoa häneenkin. Vie leluja ihan iloisena roskiin, ei tunnu missään... Olen sitten yrittänyt jutella hänen kanssaan, että lyöminen sattuu jne., mutta ei siitä mitään tulosta ole tullut. Niinpä olen vähän neuvoton tuon neidin suhteen. Ei hän nyt ihan jatkuvasti Nuuttia lyö, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin (ja yleensä kyllä niin, että tappelevat, ei siis " syyttä" ).

Jahas. Olikohan muuta... Taidan pistää jumppavideon pyörimään ja ansaita vähän liikuntapisteitä ;-)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Ja kiva kuulla harvemmin kirjoittavista, tulkaahan muutkin taustailijat!

Terhi, Saana ja Nuutti

Tulin jo koneelle, kun piti maksaa esikoisen luistelukoulun osallistumismaksu (koulu alkaa 1,5 tunnin päästä, joten ei jäänyt mitenkään viime tippaan...). Ajattelin sitten kurkata tännekin.

Pippandiille kiitos tsempityksestä! Sain selätettyä makeantuskan, ja kävin kuin kävinkin vähän juoksemassa. Oli vaan välillä vähän liukas baana... Mutta en kaatunut, ja olin kyllä tosi tyytyväinen itseeni. Illalla juotiin miehen kanssa isot lasit punaviiniä, joten yöllä nukutti sitten kiitettävästi ;-) Mulla muuten vähän vaikeuttaa tätä terveellistä elämäntapaa se, että osa terveellisestä naposteltavasta on kielletty. Olen nimittäin allerginen mm. porkkanoille, omenoille, päärynöille, kiiveille ja kaikelle sen tyyppiselle. Niinpä valinnanvarana on lähinnä appelsiini ja mandariini... Niin, ja marjat, tietysti.

Kohta siis luistelukoulua. Muuten tämän päivän suunnitelmat menivät uusiksi, kun miehelle piti tulla sen kaveri tänne kylään. Kaveri ei nyt tulekaan, joten menemmekin sitten koko perheen voimin illansuussa lätkäpeliin. Ja Elias-elokuva jää ensi viikonloppuun. Hauska päästä peliin pitkästä aikaa!

Jahas, maalisneiti tunkee syliin, pitää lopettaa!

Terhi&muksut

Ajattelin tässä sanasen naputella, ennen kuin käyn päikkäreille. Siihen ei olisi kyllä aikaa, koti on taas siivousta vaille. Mummo hakee tytöt, niin ehkä mie kerkeen järjestellä ja imuroida ennen heidän tuloaan.

Yö oli Mimmillä kovin rikkonainen taas. Mitä lie unia nähnyt, kun vähän väliä oli hereillä. Mie varmaan nukuin suurimman osan yöstä hänen vieressä. Ja kun Mimmiä ei yksinkertaisesti nukuta ennen klo 22. Ysiltä meillä mennään nukkumaan, mutta uni tulee tosiaan vasta tunnin päästä. No, rytminmuutos on edessä, jos alan viemään lapset klo 6.30 hoitoon, eiköhän illalla uni maistu.

Kävin ostamassa detox-kuurin. Mie olen kuullut siitä niin paljon hyvää, joten päätinpä kokeilla. Lähinnä ihon puhdistuksessa, kun kaikki kuona puskee pois. Jos edes auttaa painon tippumisessa, niin ei pahaksi tietenkään. Onko teillä kellään kokemusta?

Ei auta, nyt pitää levähtää ja sitten kotihommien jälkeen kunnon lenkki koiran kanssa.

Tuulia

ja tämänpäiväinen kotimatka olikin tragikoominen esitys - mie poljin, välillä kävelin ja työnsin hiki hatussa pyörää sekä riksaa. Silmälasit piti ottaa kesken kaiken pois päästä, jotta jotakin näkisi.. Ja olisittepa nähneet, miten hieno silmämeikki mulla olikaan. Vauhti ei ollut päätä huimaava, mutta eipä lapset varmaan mitään maisemia nähneet " hytistään" , sillä päällemme ennätti laskeutua paksuhko lumikerros. No sitten vielä piti hillua pihalla vajaa tunti. Sain sentäs lumityöt tehtyä. Jos jotain positiivista pitää hakea.

Toki hienoa on se, että täällä on kunnon talvi!! Ikävöitiin kovasti. Olin suunnitellut hiihtolenkkejä viikonlopuksi, mutta katsotaas nyt, miten kovasti tupruttaa. Mukava olisi hiihtää kunnon hiihtokelillä. Aika lauhaa säätä tosin luvattu. Eli sellaisia viikonloppusuunnitelmia meillä. Miehen vanhemmat tulevat kylään, ja käymme varmaan uimassa. Ja minä yritän lenkkeillä.

Mie en laske pisteitä, mutta ihan kivasti nämä kaksi viikkoa on sujunut. en ole käynyt kyllä puntarillakaan. En vielä ajatellut, ehkä ensi viikon alussa sitten. Tänään menin aamulla ennen töitä spinningiin. Mies on seuraavan viikon aamuvuorossa, joten sitten mahdollisesti pääsen jumppiin paremmin. Aamuisin ei aina pyöri jumppia; pääsisin kolmena arkiaamuna ennen töitä jumppaamaan, mutta aikataulut täsmää vain perjantaina. Harmi. Tykkään revitellä aamuisin, koska sitten on mukava aloitella päivää. Mulla oli tänään perjantaina karkkipäiväkin. ;)

Muille kuntoilijoille energisiä päiviä ja tsemppiä! Hyvältä kuulostaa! Terhi: päihitä makeantuska. Syö appelsiineja ja porkkanoita jne. :))

Tuulia, jotain löytyy kyllä. Usko vain.

Nyt punaviinilasillinen miehen kanssa. Olemme molemmat ihan puhki. Toivottavasti uni tulee pian..

Pippandii ja miehet

Suohomppelilta kysyisin tuosta vammaisten ohjaajana toimimisesta. Osaatko antaa mitään vinkkejä, jos mie nyt otan vastaan tämän vaikeasti keh.vam. lapsen avustajan paikan. Toimin ryhmiksessä. Tämä on nyt vähän pattitilanne. Mie meinaan saisin sen paikan, ja jos en ota sitä vastaan..niin saan karenssia työstä kieltäytymisestä. Onko kenenkään edun mukaista, jos olenkin viikon, kaksi, kuukauden ja sitten saankin täältä kouvolasta minulle sopivamman paikan. Tosi tyhmää ja ajattelemattomuutta. Paikka sinäänsä kyllä kiinnostaisi, saisin oppia taas uutta. Työpaikka on kyllä 23km päässä, eikä julkisilla pääse. Mikä ei ole este sille karenssille ;)

Tytöillä hoidossa oli mennyt tosi hyvin. Mimmi vaan pahoitti mielensä, kun hakia oli mummon sijasta äiti. Nyt löysäillään tämä viikko, ensi viikolla sitten alkaa aikaset aamuheräämiset.

Mimmi taas syö hieman paremmin. Johtuneen siitä kun joulupukki tiesi Mimmin papalla syöneen lautasen tyhjäksi =). Nyt on syönyt useamminkin lautasen tyhjäksi.

Moona haluisi jo kylpyyn. Repii housuja jalasta ja hokee kylpyyn kylpyyn. No, jos syötäisiin ensin. Mie lähden miehen kotiutuessa pilatekseen ja kokeilemaan sitä balletonea.

Tuulia

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat