Seuraa 

Pistetään uusi pino pystyyn heti aamusta :-)

Tänään oli eka aamu, kun herätessä oli nälkä! Tasan 12 viikkoa on täynnä, joten tästäköhän se jatkuva näläntunne alkaa, sillä vatsa kurni jo töihin ajellessa ja aamupuurosta oli aikaa vain tunnin verran... Muutenkin arki alkoi taas todenteolla, kun piti pitkästä aikaa viedä poikia aamuhoitoon ja päiväkotiin. Aamu meni muuten loistavasti eli päästiin ajallaan liikenteeseen, mutta huomasin heti päiväkodin pihasta lähtiessä, että unohdin päivän eväät kotiin :-( Tuli 10 minuutin mutka töihin lähdön kanssa, mutta vähän yli kasista asti olen täällä nyt sitten notkunut.

Lauantaina iski kaamea yläselkäkipu ja la-su välisen yön nukuin tosi huonosti, kun mikään asento ei ollut hyvä. Viimeyö meni onneksi jo paremmin, kun pystyin nukkumaan jo toisella kyljellä ja selällään. Nyt aamusta tuntuu, että selkäkipu alkaa väistymään, joten eiköhän tämä tästä. Taisin tiedostamattani jotekin niksauttaa jonkun lihaksen perjantaina salilla, muuta syytä selkäkivulle en keksi.

Jaaha, nyt tarvii kohta ottaa välipalaa, kun tee ei kovin kummoisesti täyttänyt. Leppoisaa maanantaipäivää!

Terkuin,

Tinttis ja Sinttis 12+0 :-)

Sivut

Kommentit (24)

Meillä lapset kotona ja ukkokin jopa:0) Ihan helmee, voisi sanoa. Hyvin vähässä on nämä ajat yhdessä ja nyt saadaan olla kokopäivä! Ihanaa!

Onko täällä muita jotka pähkäilevät pitääkö lapset päivähoidossa lapsen synnyttyä vai ottaako pois hoidosta?

Itse kovasti mietin.. Me asutaan pienessä kerrostalo kämpässä. POjat sosiaalisia ja tykkäävät olla hoidossa. Viikonloppuisin turhautuvat helposti kun ei ole paljoa virikkeitä ja ulos ei pääse ihan helposti vain menemällä.. Toisaalta voisihan sitä hakea osa-aikahoitoa syksylle, vaikka 3 päivänä viikossa =)

Entiedä.. Kesällä on kyllä paljon tekemistä kotipihallakin.

Mie muuten kysyin lääkäriltä ultrassa viime perjantaina, että onko mahdollista tuntea pienen liikkeet jo nyt, lääkäri vastasi jyrkästi että EI. Höh, no kuitenkin olen satavarma että tunnen jotain. Pientä havinaa pitkinpäivää <3 Kaikki ei mee oppikirjojen mukaan;)

Nyt ukkojen pariin... heipat kaikille!

Li ja papsukka 14+1

Tinttis-74 ja Myissi: Täällähän minä, hengessä mukana,vaikka vähän vähemmälle on palstailu jäänyt. Lämmitti kyllä kovasti mieltä että joku minutkin muistaa. Meillä vaavi on lääkärin sanoin " tukevasti kiinni elämässä" . Eli ehkä sitä pikkuhiljaa uskaltaa ajatella meidän saavan toisen pikkuisen syliin saakka (eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu,mutta jos pikkuhiljaa uskaltas edes ajatella olevansa raskaana).

Meillä on sairastettu oikein urakalla. Oma olo on pahoinvoinnin osalta helpottanut todella paljon, mutta ihan ilman ongelmia ei vieläkään olla. Nyt löytyi häikkää mun kilpirauhasarvoissa, lisää kokeita otetaan,joten katsellaan taas päivä kerrallaan.

Jotain ihanaakin, meillä alkaa muutto lähestymään. Päästään siis kohta meidän ihka omaan taloon ja saadaan isikin taas raksalta kotiin =)

Sori tämä omanapaisuus, mutta kommentoitavaa aivan liikaa. Hyvä että juttua piisaa.

Kaikille oikein mukavaa lumista loppuviikkoa

pupu ja salarakas 14+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päätin liittyä mukaan pinoon, vaikkakin saatan olla toisinaan hiukan laiska kirjoittelija.. Joten älkää ihmetelkö jos en ihan jokapäivä pinossa käy!

Laitoinkin jo esittelypinoon tiedot, mutta esittäydynpä vielä tässäkin!

Ikää on kertynyt maagiset 29-vuotta, samoin miehelle, joka kyllä vaihtuu jo keväällä sihen 3 ja 0:n.. Kriisiä pukkaa!

Lapsia siis ennestään kolme kappaletta, esikoinen aiemmasta suhteesta täytti juuri 11v, keskimmäinen nykyisen aviopuolison kanssa 5v ja kuopus 2½v. Jotta neljättä tässä odotellaan nyt heinäkuussa syntyväksi, ja kolmatta yhteistä siis. Ja pahasti siltä näyttäisi että myös viimeiseksi jää tämä vauva, olettaen että kaikki loppuun saakka hyvin sujuu. Vannomaan en menis, muttei enää riitä tila eikä voimavaratkaan, ainakaan heti lisää..

Omakotitaloa siis asutaan, jossa on ikuisesti remonttia, vanha kun on. Tilat tässä alkaa loppumaan ja pahasti, ja jo vuosia vaivannut talokuume senkun pahenee. Tonttipaikkoja katsellaankin ahkerasti!

Perheestä löytyy mys karvainen kaveri, " pikuinen" samojedinkoira ikää nyt 8kk.. Ja virtaa yhtä paljon kuin pienessä pitäjässä!

Siinäpä pääpiirteittäin lie ne olennaisimmat, toiste sitten lisää! Nyt laitettava lounasta lapsille, ja valmistauduttava ensimmäiseen lääkärineuvola-käyntiin joka on iltapäivällä.

Ädä+pikku papunen rv12+5

Kauhee väsymys päällä - aamulla oli tosi vaikea päästä sängystä ylös! Väsymykseen vaikuttaa varmasti se, että 4v alkoi kolmen jälkeen itkeen omassa sängyssä ja kun menin katsoon mikä hätänä niin oli tullut pissat sänkyyn. Eipä sitten auttanut muu kuin pistää poika suihkuun, viruttaa patja ja laittaa petivaatteet pesukoneeseen. Tuon touhuilun jälkeen olikin sitten vaikea saada unen pääästä kiinni ja sitten klo herättikin jo heti kuuden jälkeen :-( Toivottavasti olo piristyy tässä päivän mittaan, sillä iltapäivällä on tavoitekeskustelu esimiehen kanssa ja ei viitsis haukotella koko aikaa...

Marju-73: Akaasta minäkin olen. Asutaankohan yhtään samalla suunnalla? Me asutaan Toijalan puolella.

Huomenna on sitten se eka ultra. Millään en jaksaisi odottaa, kun sen verran jännä juttu kuitenkin on nähdä pikkuinen ekan kerran. Neuvola onkin seuraavan kerran vasta reilun parin viikon päästä. Aika harvakseltaan noita neuvolakäyntejä tuntuu nykyään olevan. Ekoissa raskauksissa kävin neuvolassa tosi säännöllisesti eli alussa 4 viikon välein, sitten kahden ja lopuksi kerran viikossa. Mahtaa johtua terveydenhoitajasta, joka on vaihtunut n. vuosi sitten.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille, minä yritän nyt sitten tässä vähitellen heräillä...

Tinttis ja Sinttis 12+2

Arki alkoi oikein rytinällä kun lapsilla alkoi koulut ja päiväkodit. Minä lomailen vielä pari päivää, sitten alkaa työt. jouduin ostamaan jo äitiysfarkut, kun vanhat housut puristaa niin ettei niitä pysty käyttämään. Painoa on tullut pari kiloa, aika paljon, mutta ei ihme kun olen vain sohvalla maannut monta viikkoa kamalan olo takia. Ainakaan aikaisemmissa raskauksissa neuvolassa ei ole kukaan moittinut painonnousua, vaikka painoa tuli molemmilla kerroilla 20kg koko raskauden aikana. Nyt yritän pitää kontrollin syömisessä :) niin että painoa ei ihan niin kamalasti tulisi. Lähtöpainokin oli jo normaalin ylärajoilla.

Siitä assosiaatioasiasta edelliselle kirjoittajalle, että minulla on juuri samantyyppisiä juttuja kuin sinulla. Esimerkiksi kun toista lasta odottaessa maalasimme lastenhuoneen seinät, maalin haju kuvotti niin kamalasti, että en voinut pitkään aikaan mennä koko huoneeseen. Hassua! Nyt on onneksi pahat olot melkein ohi, ja olen jo voinut käydä kävelyllä ja kaupassa.

Vieläkin odottelen kättäriltä ultraääniaikakirjettä...

Lalla rv 11+2

Jäinkin tänään kotikonttorille, kun pojalla on iltapäivällä toimintaterapiakartoitusta enkä viitsi kahteen kertaan Tampereelle ajalla saman päivän aikana. Käväisin tuossa aamulla kaupalla ja mukaan jäi ihan lämmin ja tuoksuva tuore leipä. Nyt olen koko aamupäivän mussuttanut sitä (ainakin 4 palaa!), mutta mieli tekis koko ajan lisää. Semmoinen tunne on, että tästä kotipäivästä taitaa tulla vähän " syöpöttely" päivä... No, yksi päivä sinne tai tänne :-) Huomenna oonkin taas toimistolla ja silloin ei ole koko ajan jääkaappi ja/tai ruokakaappi saatavilla.

Ihanaa, ulkona on satanut lunta koko aamupäivän ja pakkasta on pari astetta eli aivan täydellinen ulkoilukeli. Sovittiin pojan kanssa, että kävelen häntä vastaan koululle (matkaa 1km), joten saadaan mukava juttelutuokia ihan kahdestaan. Ennen tuota koulusta hakua ajattelin tehdä vielä lumityöt, kun lumen määrä alkaa lähennellä jo 10 senttiä :-) Etupihan kolattava alue ei onneksi ole mikään järin suuri vaikka omakotitalossa asustelemmkin.

Onko muuten Pupu00 vielä täällä mukana? En ole ainakaan itse huomannut viestejä häneltä. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva on pysynyt matkassa mukana.

Chili - sun taitaa olla parasta käpertyä peiton alle pariksi päiväksi, sillä olet ihan selvästi kipeenä, jos lämpöä on 38. Älä nyt ihmeessä hanki mitään pahempia tauteja kuumeen lisäksi. Itse olen kerran sairastanut keuhkotulehduksen jälkitautina (omaa hölmöyttäni) ja se voi kyllä voimat useammaksi kuukaudeksi. Eli hop lepäilemään ja mäenlaskut kannattaa jättää väliin parilta päivältä!

Jeps, mutta nyt pitää alkaa valmistautuun puhelinpalaveriin, joka alkaa 10 minsan päästä. Iloista tiistaipäivän jatkoa Heinikset!

Terkuin,

Tinttis ja Sinttis 12+1

Todella iloinen olo vaihteeksi.

MIELIALA: Mulla oli viime raskaudessakin ongelmia mielialan kanssa. Välillä on niin raivo olo, välillä itkettää ja välillä olen taas normaali iloinen minä. Onko jollain samanlaista ja miten pitää itseni kurissa, ettei mies joudu kärsimään turhista raivonpuuskista. Senkin ymmärrys riittää vain tiettyyn rajaan asti...

Muut oireet: nivussärkyä oikeassa nivusessa kuten viime raskaudessakin. Innostuin sitten ma vetämään esikoista pulkassa ja siitäkös nivunen kipeytyi. Nyt tosin taas kivuton, kun jumppasin alavatsaa ja olen yrittänyt pitää lantion asentoa entisellään (alavatsa tiukkana). Ainakin mulla nivuskipu johtuu lantion kallistumisesta mahan mukana eteen ja samalla alaselkäkin rasittuu ja menee kaarelle.

Pahoinvointi on lähes lakannut, mutta vielä on mielihaluja salmiakkiin, jota en muutoin ikinä syö. Tekee minullakin mieli napostella.

Ihana, kun maha alkaa näkymään! =) On jo ihan oikean vauvamahan näköinen eikä pelkkä turvotusklöntti enää. Supistuksia tulee muutaman päivän välein ja siitä huomaa kuinka iso kohtu jo on.

Huomenna ultraan, jee. Mieskin pääsee mukaan, kiva mennä yhdessä.

Aloittaako kukaan varhennettuna äippälomaa ja miksi? Voiko itse päättää tietyn päivän milloin aloittaa? Mä ajattelin aloittaa siksi, että jouduin viimeksikin sairaslomalle suppareiden vuoksi ja siksi, että teen kuitenkin äippäloman lopuilla jo jotain lyhyitä työpäiviä silloin tällöin, niin auttaa, kun ei tarvitse tällätä niitä aina sunnuntaille tai pyhille.

Mahakasta oloa kaikille ja muistakaahan tehdä lantionpohjalihasjumppaa!

t. hukka 13+4

Täällä päin myös jäänyt kirjoittelu vähemmälle viimeaikoina!

Tänään oli odotettu ultra ja kaikki oli pikkuisella kunnossa. Niskaturvotus oli 1,2-2 hyvinkäällä kun ainakin ottavat arvon monta kertaa ja laskevat keskiarvon, kun lapsen asennosta riippuen näyttää kuulemma hieman eri lukemia. Alle 2 kuitenkin oli keskikarvo:) Viikot vastasivat 13, eli oli hiukan isompi la nähden, mutta muuttavat sitä sitten vasta rakenneultrassa jos tarvis.

Täälläkin vielä hieman huonovointisuus ja väsymys vaivaa, ei enää pahasti kuitenkaan ja jopa kahvi menee alas aamuisin;)

Masu on jo kasvanut, eikä pysty enää oikein piilottelemaan, monet ystävät ja tuttavat tietävät jo tulokkaasta ja viimeisillekin kerrotaan nyt kun ultrassa käyty. OLi muuten ihana kun tulin ultrasta niin 4 ja 2v. poikamme halusivat heti nähdä vauvasta kuvan, kun olin puhunut, että sellaisen saan sitten mukaan! Ihmettelivät sitä innoissaan ja isompi kysyi, että syntyykö se kohta, pienempi katseltuaan kuvaa hetken, totesi että ei vauva. Ei tainnut hänen mielestään ihan perinteistä vauvaa muistuttaa;) Odottavat kuitenkin jo pikku siskoa tai veljeä kovasti. Pian 7v. täyttävä tyttäremme katseli myös kuvaa ja sanoi, että on se sitten totta! On siellä pikkuinen vauva! Ei ollut vielä aiemmin kuulemma oikein meinannut uskoa!

Painoa tänne tullut jo 3kg, yhdestä raskaudesta olen 12kg selvinnyt, muissa aina se n. 20kg tullut. Ovat " itsestään" imetyksen aikana tippuneet pois, toivottavasti tämänkin jälkeen:)

Oma napa tällä kertaa näköjään aiheena;)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

mami@5 rv 12+5

Terveisiä myös täältä...

Arki on alkanut.Yksi koulussa,yksi eskarissa,yksi töissä ja minä yhden kanssa kotona =)

Olo on ollut hyvä.Ei raskausoireita tällä hetkellä.Kotona tulee syötyä paljon...töissä ei niin ehtisikään.Jännitän myös seuraavaa neuvolaa hieman,että paljonkohan jouluna paino nousi.

Masua ei vielä ole,paitsi tuo vararengas =)

Hienoa lukea kaikkien kuulumisia.Itse en myöskään kovin usein kirjoittele,kun mitään " ihmeellistä" ei ole tapahtunut.Huomenna on neuvola,joten siitä voin jotain sitten ehkä kertoilla.

Hyviä vointeja kaikille!

iltahämärä+asukki 13+5

Hieman jo osannut orjentoitua lepäämään, ja suosiolla kotipäivää vietetään. Neuvolatäti oli eilen vilkaissut verinäytteitä, ja soitti vielä tulemaan lääkäripäivystykseen. Lääkäri epäilikin sitten veriarvojen perusteella listeroosia. :( Ottivat vielä uutta verta listeriaviljelmää varten. Kaikki oireet tietenkin täsmää, kun kuumeilua on ollut, pää kipeä as hell, ja alaselkää ja lonkkia särkee ihan eri lailla kuin koskaan aiemmin näin aikaisessa vaiheessa. Toisaalta voi toki olla vain tavallista flunssaakin, kummallista vaan kun ei ole nenu yhtään tukossa, kurkku kipeänä tms. Myös verinäytekättä särkee hurjasti.

Lepomoodiin kuitenkin onnistauduin itseni pakottamaan. Olen vaan tällä hetkellä sellaisessa projektiluontoisessa duunissa, eli vain tehdyistä työtunneista maksetaan palkkaa, sairaspäiviltä pitäisi kai sitten erikseen hakea Kelalta korvausta, ja sen taas luultavasti eväisivät miehen tulojen mukaan. Ja nyt kun on muutenkin ollut paljon sairastelua tuntuu kurjalta jäädä kotiin, kun kaikki kaatuu sitten puolison niskaan. Ei se valita, tänäänkin automaattisesti laittoi kuukauden pianotuntirahat pojan mukana kouluun (tunnit siellä), vaikka minä ne yleensä olen maksanut. Jotenkin vaan kun tietää, että on vain alle 6 kk enää töissä, niin mielellään nyt osallistuisi. Mutta tiedän toki, että jos kipeänä painaa töissä on sitten useammin vaan vielä pidempi sairasloma edessä.

Meilläkin on valvottu yö takana, myös tuo 4 v. valvotti. Ei kylläkään pissannut sänkyyn, mutta muuten vain nukkui tosi levottomasti ja kaipaili vähän väliä. Ajattelin ensin, että olisi jäänyt tänään kotiin kaverikseni pelailemaan ja kirjoja lukemaan, mutta nyt on sen verran aktiivisella tuulella (eikä lainkaan väsynyt, grr!), että taitaa olla parasta vaan vetää se pulkalla tarhaan - onhan metsäretkipäivä. :)

Omatkin päiväunet varmaan sujuvat sitten paremmin. Sen verran huolestuttaa kyllä tuo listerioosin mahdollisuus, että ei paljon nukuta... Toivottavasti tietää varmasti mahdollisimman pian, että pääsee hoitoon tai huoli helpottaa.

Tinttis, niin ainakin täällä menee, että uudelleensynnyttäjä käy neuvolassa harvemmin kuin ensisynnyttäjä. Oishan se kivaa, ainakin minusta, et pääsis kuuntelemaan sydänääniä useammin, mutta eipä se auta.

Marju, juu tuttuja ollaan! pitääkin nyt kysästä, kun jo aiemmin kysäsin mutten ainakaan homannut vastaustasi, että teilläkö kenties oli raskautumisessa ongelmia? Ei ole toki pakko vastata!! Muistelen vaan, että hehkuttelit siellä maaliksien pinossa tätä ihmettäsi.. Ihanaa että kaiki on hyvin mennyt, toivotaan näin myös jatkossa!! db

Lääkärineuvola oli mulla siis maanantaina, ja siellä kaikki ok! Sydänäänet kuului, hiukan etäisesti kylläkin. Mutta hyvin silti, taisi pikkuinen vaan siellä touhuta. :) Sykkeeksi sai 150. Kohdun koko vastasi paria viikkoa enemmän kuin menossa oli, tai reilua viikkoa, mutt ultrassa näkyi vain yksi sikiö ja kuva selvä, joten ei monikko epäilyksiä. Lääkärin mukaan sitten lapsivettä paljon, tai isompi vauva tulossa, mut jälkimmäiseen sitten seurantaa jos tarvetta ilmenee. Pieniä nää on mulla aiemmatkin olleet, siinä 3kg:n tienoilla kaikki. Jännityksellä siis jäädään odottelemaan.

Nyt kutsuu kotityöt ja kuopus, koirakin ois pissatettava piakkoin..

Ädä+papunen rv13

NP-ULTRASTA: Mä kävin just viime perjantaina ja keskussairaalasta tuli oikein kirjeenä ohje kotiin että jos raskautesi on viikolla 12-20, älä käy wc:ssä ennen ultraa. Tyhjä rakko voi vaikeuttaa ultraamista!

Meillä ultrassa oli kaikki hyvin, molemmat vauvat sai terveen paperit ja niskaturvotuksetkin oli ihan minimaaliset (alle milli/milli). Seuraavan kerran mennään sit rakenneultraan rv.20 ja odotan kovasti että silloin saatais tietää vauvojen sukupuolet. Hankintoja aletaan tehdä sit sen jälkeen.

Mun olo on parempi. Oksentelu näyttäisi olevan poissa, joskus hampaita harjatessa yököttää, mut oksu ei enää tule :) Väsymyskin näyttäisi alkavan vaihtumaan yövalvomiseen, jota " harrastin" esikoistakin odottaessa.

PAINO: Mulla on kans ylipainoa jo ennen raskautta ja nyt kun tää on kaksosraskaus niin vähän pelottaa millaisessa kokoluokassa sitä liikutaan loppuvaiheessa. Olen yrittänyt seurailla painoa aktiivisesti, se helpottaa pitämään painoa kurissa kun ei käy esim. vain kerran viikossa ja aina totea että huh huh, taas yksi kilo lisää ;) Tällä hetkellä tilanne on hyvä, paino ei ole noussut yhtään ja lähtöpainokin on 7 kiloa pienempi kuin esikoista odottaessa.

Ihanaa odotusta!

Epponen ja vauvelit 12+4

Kauheeta miten toi aika kuluu..! Oon viimeksi käynyt täällä varmaan ennen joulua... Oli vähän joulukiireitä ja sitt muuta kaikenlaista, kun piti valmistautua töihin lähtöön. Palasin siis nyt vuoden alussa hoitovapaalta töihin. Esikoinen nyt reilut 1 v 2 kk. Ehdin sitt ruhtinaalliset reilut viisi kuukautta olla töissä :) Ihan kivaa toisaalta. Toisaalta kyll hieman harmittaakin, kun ei ehdi kauempaa tienaamaan.

Mulla oli alkuraskauden sellaista lähes kokopäiväistä pientä etovaa oloa (eniten kuitenkin ihan aamulla ja sitt taas illalla) ja väsymystä + vilukohtauksia etenkin iltaisin. Edelleen on kylmä iltaisin kun alkaa väsyttämään, mutt pahat olot alkavat onneksi hellittämään. Eikä onneksi mitään oksentelua oo kuiteskaan ollut lainkaan. Ett aika helpolla oon selvinnyt.

Nyt sitä sitt alkaa oikein odottamaan, ett koska alkaisi tuntumaan ensimmäisiä liikkeitä!! Masu on jo pyöristynyt mukavasti, kun ei tuo maha niin pieni ollut ennestäänkään. Kuinkahan suuri siitä taas lainkaan tuleekaan :) !

Eka ultra oli uuden vuoden aattona ja oli siellä onneksi kaikki kunnossa. Kovasti jännitin tällä kertaa, ikäviä asioita kun on läheisille ystäville sattunut ja kaikkihan on mahdollista. Pieni n. 5 cm ihmisenalku siellä heilutteli ja vastasi silloin viikkoja 11+4 eli LA muuttui myöhemmäksi mitä alun perin neuvolassa oli laskettu edellisten kuukautisten perusteella. Arvasin tuon, sillä mulla oli ollut pidempi kierto ja muuten tiesin ovulaation olleen suht myössään tuossa tärppikierrossa. LA on nyt sitt 17.7.

Jos täällä töissä ehtis useimmin vilkaisemaan teitin muiden kuulumisia ja silloin tällöin sanasen kirjoittamaan, kun koneen vieressä istuu kuiteskin lähes koko päivän. Täytyy sitä välillä pitää töistäkin taukoa :)

Ei muuta kuin odotuksen iloa kaikille! Kuulumisiin!

T: Peggy-75 rv 12+5

olin käynyt pissalla 20 min ennen ultraa kotona, ei suostunut ultraamaan ennen kuin kävin uudestaan vessassa.

Sanoi että varttia pidempään ei saisi olla pissaamatta......

no perinatologi jolla olen käynyt sanoi että jos ultrataan alakautta niin rakon hyvä olla tyhjänä, mutta jos vatsan päältä niin mieluummin rakossa olisi hieman virtsaa.

Olipas kivaa päästä pitkästä aikaa kunnolla töihin. Päivä meni ihan hujauksessa. Hommia on niin, että saa painaa tukka putkella. Mutta en valita, kiva se on kun on töitä =)

Tinttis: No Toijalassahan mekin asutaan, hih hauska yhteensattuma. Sitähän voidaan vaikka joskus törmätä jossakin. Onko teidän lapset päiväkodissa hoidossa? Meidän tyttö on tuossa keskustassa yksityisessä päikyssä.

Ädä: Raskautumisen vaikeus vai mahdottomuus? Siinäpä sitä pulma =) Me " tehtiin" tuota meitän esikkoa 11 pitkää, tuskaista, itkuista, raivoisaa vuotta. Lapsettomuus repi kappaleiksi joka kuukausi, kunnes toivo oli mennyttä. Päädyttiin adoptioon. Neuvonnan aikana sossu suositteli meitä vielä käymään hoidoissa, kun ei oltu varsinaisia hoitoja koskaan kokeiltu. Tyttö sai alkunsa ensimmäisellä hormonipistoshoidolla! Toista lasta rupesin haaveilemaan heti kun esikko oli parin kuukauden ikäinen. Käytiin Taysissa yrittämässä pikkusisarusta kun esikko oli 6 kk, tuloksetta. Näin ollen hoidot lopetettiin ja me mentiin taas adoptiojonoon. Odotettiin jo pikkusisarusta Etelä-Afrikasta sitten joskus tulevaksi, kunnes mä sairastuin virtsatietulehdukseen, joka vei mut sairaalahoitoon. Kotiin päästyäni sain lääkekuurin ja kuurin loppuvaiheilla ajattelin, että ei tehoa, kun on vieläkin " kurja olo" . Alavatsa nipisteli jne. Soitin lääkäriin ja käskivät heti aamulla vastaanotolle, kun tuo virtsis oli niin helkutin raju. Illalla kuitenkin päivällispöydässä mulle tuli yhtäkkiä sellainen kylmä hiki, kun tajusin, että oireet on ihan samat kuin esikoisesta. Hyvä kun sain ruokani hotkittua, painelin vessaan ja kas vain testiin pärähti kaksi viivaa. Eli me toistakymmentä vuotta lapsettomat ihmiset saadaan nyt sitten ihan luomuvauva, joka on meille kyllä TODELLINEN yllätys. Näin se elämä voi yllättää. Tulipas nyt selvitettyä perinpohjaisesti meidän lapsettomuutta, mutta nää on niitä juttuja, mitä ei oikeen lyhyesti pysty selittään =)

Olipas mukava kuulla, että PUPU:llakin on kaikki kunnossa ja pikkuinen on tiukasti kiinni elämässä. Hienoa!

Jahas, mä taidan siirtyä tässä Tuhkimon ihmeellisen maailmaan.

Marju 13+6

Mulla ois tuo niskapoimu-ultra perjantaina ja en muista pitikö sinne mennä rakko " täynnä" vai tyhjänä? Silloin on 12+5.

Pikku-Sisko 12+1

Heippa vaan kaikki!

Ultrassa siis on nyt käyty ja kyllä sieltä yksi eläväinen pikkuruinen uiskentelija löytyi!! Nyt voi siis paljon iloisemmin mielin jatkaa tätä odottelua.. Ehdin jo hiukan tuossa nimittäin huolestua kun vielä viikko sitten (10+4) eivät saaneet neuvolassa sydänääniä kuulumaan. Mutta kaikki siis kuitenkin hyvin. Ja la jopa aikaistua kolmella päivällä eli nyt se olis siis 23.7. Tämä oli siis eka ultra vasta missä kävin, ja mitä olen kuullut niin lienee myös ainoa joka neuvolan puolesta täällä tarjotaan.

Olo täällä hieman kohentumaan päin (ei nyt kauheen huono kyllä ole ollutkaan), ilmaa ehkä vähemmän kerääntyy vatsaan, ja väsymys ja vilutuskin on nykyään enempi satunnaista kuin jokapäiväistä. Unettomuus vaivaa välillä... siis vaikka olis kuinka väsynyt ei uni vaan tule.. onko muilla tällaista vaivaa ollut?

Milia, 11+6

ja oli ihana kuulla sydänäänet. Paha olo jatkuu, ja pitäisi käydä verikokeissa tarkistamassa nartium- ja kaliumarvot. En vain jaksaisi lähteä labraan.. Kuopus sairastaa vesirokkoa ja onneksi mies on ollut kotona sen takia. Neuvolatäti sanoi että on oikein hyvä että tyttärellä on nyt vesirokko, se on kuulemma vaarallinen tauti vastasyntyneille.

Mam80: Minullakin on ollut hassuja assosiaatioita. Muistan että kun odotin esikoista yritin usein syödä kaurapuuroa (oksensin silloinkin koko ajan alkuraskaudessa) ja sen jälkeen en halunnut edes koskea kaurapuuroon, koska assosioin sen huonoon oloon. Kun pahoinvointi alkoi esikoisen kanssa lomailin Kuopiossa, ja oksensin siellä niin paljon, että kun puoli vuotta myöhemmin vain kuulin sanan Kuopio mulle tuli paha olo... Anteeksi kaikki Kuopiossa asuvat, ei millään pahalla, Kuopio on hieno kaupunki!

Minulla on np-ultra ensi maanantaina, ja mietin että menisinkö siihen seulontaverikokeeseen vai ei. Tietysti olisi helpotus jos arvot ovat hyvät, mutta en haluaisi turhaan huolestua kun olen kuullet että vääriä hälytyksiä tulee aika paljon.

Enpä ole jaksanut oikeen kirjotella tänne aikoihin. Juttuja olen kyllä lueskellut. Eipä tässä paljon tapahtunutkaan moneen aikaan. 2 viikon joululoma meni aivan liian nopeasti. Olisin mielelläni vielä jatkanut rentoutumista hetken aikaa :) Ei onneksi töissä mitään ihmettä..

Viime torstaina päästiin sitten vihdoin odotettuun ensimmäiseen ultraan. Kaikki oli hyvin normaalisti eli rauhallisin mielin nyt sitten voidaan vaan odotella. Enpä juuri muutenkaan ole kauheasti hötkyillyt tai panikoinut. Asiat kyllä suttaantuu :) Ja tosiaan nyt kun päästiin katsomaan kuka siellä mahassa oikein on niin mieli paljon rauhaisampi.

Ja täytyy kehua Kättärin kätilöä, joka meille sattui. Oli todella asiantunteva ja reipas ihminen. Jäi todella positiivinen olo koko paikasta :)

Vielä on paljon aikaa, jotta taas pääsisin juoksemaan, mutta jo mieli hieman sitä kaipaa. Tai siis lähes joka kerta kun lähden kävelemään tekisi mieli juosta loppumatka että olisin jo perillä ja tulisi kunnolla hiki. Mutta.. mutta.. ei pysty niin ei pysty.. Nyt on kotona kävelysauvat onneksi apuna, että pääsen tekemään mäkitreeniä niiden kanssa tuohon läheiselle pururadalle ;) Kävely, puntti ja uinti saa nyt luvan kelvata meikäläiselle seuraavat kuukaudet :D Toivottavasti tulisi pian kunnolla ja ainakin hetkellisesti pysyvästi lunta tänne eteläänkin, että pääsen myös hiihtämään. Parin viikon päästä viimeistään saan hieman tuntumaa, kun lähdetään Rukalle hiihtämään!

Tällaista turinaa tällä kertaa.. Rauhallista eloa.. onnellista :)

MyLauren 13+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat