Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

tulipa hömelö otsikko, no eiköhän se kuitenkin aukee.

tässä vuoden alun jutustelut

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12077734&p=1&tmod...

Sivut

Kommentit (50)

Eve nukahti jo parvekkeelle, jotain pikaisesti..

Quierolle onnea hyvästi ultra kuulumisista!

Mekin päästiin tänään pulkkailemaan. Tosi kiva kun tuli toisen kerran lunta niin neiti tuli kipeäksi, mut tänään lähdettiin ulos alakerran naapurin kanssa. Mut sitten satoi märkää lunta ja lasten puvut menivät ihan märiksi. Onneksi laitoin varapuvun päälle et nyt sain neidin nukkumaan parvekkeelle. :)

Neidillä tosiaan alkoi nuha sunnuntaina ja eilen hengittäminen vaikutti todella vaikealle ja mentiinkin 16.15 päivystykseen. Siellä oli jo 13 ennen meitä...! No 2,5h siellä oltiin ja lääkärinä oli joku venäläinen mies.. Eve alkoi huutamaan kuin syötävä kun stetoskooppi laitettiin paljaalle iholle.. Ei sieltä mitään kuulunut eikä myöskään korvista, onneksi. Saatiin kahta yskänlääkettä, vaikka olin aina luullut että lapsille annetaan vain Ventolinea.. Mutta niiden avulle neiti nukahti klo 21 ja ekan kerran yski vasta 7.50! Oli ihanaa nukkua taas koko yö..

Omanapainen viesti taas, mut on pakko alkaa siivoamaan kun huomenna tulee kärriskaverit Even synttäreille..

Bejpi ja Eveliina 1v+

En oo vielä katellu töitä. Hoitoalalla olen minäkin, joten ei pitäisi olla ongelmia työn saannin suhteen. Ajattelin katsella paikkoja jostain Viljakkalan läheltä. Mut tietty Tampereellekin voisin palata. Työmatkat vaan ois pitkät. Mut siis ihan päivätyötä eikä viikonloppuja.

Tansseissa tuli sitten käytyä. Ja mukavaa oli. Flaksi vaan ei käynyt entiseen malliin, mutta olihan siellä paljon vanhoja tuttujakin. Niitä, jotka silloin 7-8 vuotta sitten kävivät myös, kun itse kävin aktiivisesti. He on sitten jatkanut samaan malliin.

Tänään pitäis lähteä takaisin kotio päin. Kaveri tulee taas muksuineen kyydissä. Kivaahan täälläkin on, mutta onhan koti aina koti. Varsinkin, kun tuo Helmin nukkuminen on täällä hiukan hankalaa. Vaikka viime yön nukuin ruhtinaallisesti yksin. Tosin ainoastaan kolmesta kymmeneen, mutta ainakin ilman herätyksiä...

Jepsis ja Helmi 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Saatiin sitten tänne länsirannikollekin talvi, ainakin vähäksi aikaa, ennusteen mukaan ei välttämättä kestä kovin montaa päivää, plääh! No, onneksi lapissa päästiin jo vähän makuun, Aino hikui innosta kun pääsi pulkkamäkeen kotonakin! Lapissa ei paljon muuhun rattaita viitsitty käyttääkään, kuin nukkumiseen :)

Viipero oli noista maito-jutuista kysellyt. Ainokin juo maidot edelleen lähinnä tuttipullosta, osin ehkä mun laiskuudesta johtuen ;) Siitä kun menee niin paljon paremmin ja helpommin riittävä määrä. Aino on myös oppinut itse kallistamaan pulloa, jos vaan on tarpeeksi jano ja nälkä ;) Nokkamukistakin neiti osaa _periaatteessa_ juoda, mutta todellisuudessa ei välitä mukista kauheesti kunnolla juoda, enemmän menee leikkimiseksi. Tiedä sitten, auttaisko jos kertaheitolla heittäis tuttipullot komeroon ja tarjoaisi pelkästään mukista... Vaikka toisaalta, mä oon myös ajatellut että mitä väliä mistä juo, kunhan juo. Kyllä kai sitä kouluikään mennessä ehtii oppia mukistakin juomaan ;)

Kalkkilisästä, Aino vetelee korviketta siinä 500 ml päivässä, ja liki puolet tosta määrästä puuron joukossa, eli mä sekoitan jauheen valmiiseen puuroon. Siitä huolimatta meille lääkäri kirjoitti kalkkilisän, eli kalsiumjauhetta. Kaupan soijamaitoa mä käytän ruuanlaitossa, esim. porkkanalaatikon tein siihen, ja Ainokin sai sitten sitä maistella. Meillä olis uus altistuskin tulossa kohtapuoliin, muistaakseni joskus ens kuussa viimeistään. Saapa nähdä kuinka käy...

Jaa, vai voisi sitä alemyynteihin mennä " säästämään" ;) Mulla vähän samat ongelmat kuin niin monella muullakin, että talvihaalarin koko arveluttaa... Mun tuurilla jos ostan, niin se on sopiva sitten vaan jonain kesänä, eikä talvella ollenkaan... :) Kait sitä silti voisi katella, muutenkin tarttis mennä neidin garderoobia uusimaan, kun 74 cm bodyt alkaa kiristää jo siihen malliin, että kaula-aukko on kohta navan kohdalla, jos nepparit on kiinni :DD

Oli muuten ihana seurata Ainoa, kun liki parin viikon reissun jälkeen tultiin torstaina kotiin. Pari sekuntia meni, että tyttö tajusi missä ollaan, ja samantien piti jokainen lelu ja tavara käydä vauhdilla läpi ja tutkia kaikki nurkat hirmuisella vauhdilla ;) Ilmeisesti oli sitten kaikki tallella, eikä ollut " kotitonttu" mitään tarvinnut :D

Jees, nyt neiti nukkuu ja on äitin lounaan vuoro ;)

Talvisin terveisin

Ope ja Aino 1 v 2,5 kk

on pakko tietty käydä palstalla. :) Istun koneella tekemässä hakemuksia taas päikkäreiden ajan, mutta ei sitäkään loputtomiin jaksa. Mutta sainpahan muutaman kuitenkin tehtyä.

Kiitos myötätunnosta tuttitaistelun kanssa, tai ei sitä kai oikein taisteluksi voi sanoa, kun ei tyttö ole tutista muuten tapellut, harmittaa vaan... mutta niin se vaan on, että taitaa olla pahin ohi! Illalla oli isällä vähän opettelua, kun tyttö ei nukahdakaan enää siihen et vieressä istuu ja lauleskelee, vaan typy täytyy oikeasti jättää yksin nukahtamaan, muuten odottaa vain, että milloin tuo antaa sen tutin. Kun jää yksin, huutelee hetken perään, mutta kun ei reagoi muuten kuin kippaamalla takaisin pitkäkseen, niin kyllä tyttö sinne n. 10 minuutissa simahtaa. Alkuyöstä taisi huudella kerran tai kaks, mutta rauhoittui itse takaisin uneen ja heräsi aamulla virkeänä hymynaamana vasta kun olin itse jo noussut. Ja päikkäreille joutui taas vähän heijaamaan vaunua, mutta sit jo uni maittoi. Voi meidän isoa tyttöä! No, toki yksi kova paikka on vielä edessä, nimittäin neljän tunnin automatka, mutta eiköhän siitäkin selvitä, kun on kolme aikuista viihdyttämässä.

Ruokagallupiin sen verran, että typy syö välipalaksi milloin mitäkin, aika usein jogurttia, rahkaa tai banaania. Joskus karjalanpiirakoita, hedelmäsosetta, muita hedelmiä (jotka ei kyllä uppoa, ne yleensä syötetään äitille, mikä on hirveen hauskaa), leipää aika harvoin, kiisseliä, marjoja... mutta siis yleensä jogurttia tai banaania, ne on takuuvarmoja. Muuten tyttö syö yleensä lounaaksi 1-3 v purkin ja päivällisellä sitten sitä mitä muutkin. Me syödään vissiin aika outoja ruokia, ollaan huonoja tekemään ns. perusruokaa eli perunaa ja lihaa, mutta syödään kanaa ja riisiä tai pastaa aika usein, keittoja jonkun verran, uunilohta silloin tällöin. Aika harvoin mitään valmisruokia, ja usein teen sen verran paljon, et syödään samaa ruokaa vielä seuraavana päivänä. Ja yleensä väh. kerran viikossa syödään ulkona, mutta aika monena viikkona useemmin. Vaikka ruoanlaitosta tykkäänkin, oon joskus aika laiska. :) Mutta MM:lle mun ruoat tuntuu maistuvan. :D

Jeps, mutta nyt pakkaamaan tavaroita et päästään lähteen kun typy herää. Hauskaa viikonloppua kaikille!

-Osse ja typykkä

Kävin pelastamassa Idan tuolta ruokapöydästä...

Niin piti tuota ruokalistaa jatkaa ;) Meillä tehdään lohi yleensä uunissa, mutta toissapäivänä söin niin hyvää lohikeittoa Ossella että taidanpa huomenna tehdä moista herkkua :) Seitistähän saa kans vaikka mitä tehtyä! Viikonloppuna ajattelin tehdä poronkäristystä pitkästä aikaa, olen sitä ehkä kerran elämäni aikana tehnyt, mutta pakko on saada vähän vaihtelua...

Sitten asiasta moottorisahaan. Olipas ihanaa lukea quieron hyvät ultrakuulumiset :)

Karssulin kesäsuunnitelmat kuulostivat hyviltä ja muutenkin nuo mahdolliset uudet " työkuviot" :) Aino kuulostaa kyllä niin reippaalta typyltä!

Missäs Queen? Mä oon heti huolissani jos et muutamaan päivään kirjoittele ;)

Meillä oli eilen se neuvola ja olihan sitä painoa ja pituutta tullut ;) En kylläkään tiedä kuinka todellisia ne olivat kun Ida sai kauhean itkupaniikin. Ensin Ida pelästyi sitä kun laskin hänet siihen vaa-alle istumaan ja sitten vielä sitäkin kun laitettiin selälleen makaamaan pituuden ottamista varten. Tuoreet mitat olivat kuitenkin 78cm ja 10,7kg. Paino otettiin loppujen lopuksi seisomavaa-alla. Pituutta oli tullut viime kerrasta 3cm ja painoa vajaa puoli kiloa. Kaikki oli muutenkin hyvin, terkka sanoi Idaa rauhalliseksi tytöksi, vaikka meinasikin perua sanojansa sen huutokohtauksen jälkeen :D Me saatiin nyt lähete fysioterapiaan kun Idan jalkaterät kääntyy niin vahvasti ulospäin astuessa. En tiedä voiko johtua niistä lonkkavaljaista, kun Ida oli tosi pitkään valjaiden poisotettua sammakkoasennossa ja heti kun se meni ohi niin jalkaterät menevät ulospäin...

Sain nyt tietää terkalta, että täällä maalla onkin vissiin syksyllä tullut 1-2 perhepäivähoitajaa. Lähetin heti päivähoitotoimistoon mailia ja kyselin onko vapautumassa paikkoja. Vaikka en vieläkään osaa päättää haluanko laittaa neitiä hoitoon ja astua jo työelämään ;)

Alkaa tuolla isojen enskojen pinossa olla niin hiljaista, että tulen jo tänne " kuokkimaan" . Vasta 5 viikon kuluttuahan ollaan virallisesti Taaperoita:)

Burden masu kasvanut jo hirmuisesti, ihana ja niinkuin joku muukin sanoi niin sopii sulle täydellisesti!=)

Q, tuliko sulle pikku q:sta masu ajoissa? Kun mullahan meni vielä omat vaatteet joulun aikoihin ja Oliver syntyi 13.2, eli naapurit ja muut vähemmän tutut ei huomanneet tosi pitkään aikaan raskautta eikä työkaverit duunin pikkujouluissa vielä joulukuussakaan;)

Tikrulla viitotaan jo jotain. Alkaakos äidillä olla jo viittomat hyvin hanskassa? Ja kai se on sellainen taito joka siitä paranee huimasti kunhan vaan pääsee päivittäin Ronjan kanssa kunnolla keskustelemaan.

Mitähän muuta oli mielessä, jotain piti kommentoda mut eipä tule mieleen... Täällä kaikki hyvin. Oliver kävelee jo pitkiä matkoja, vaihtaa suuntaa itse ja poimii tavaroita maasta ja taas matka jatkuu. Eli alkaa olla aika varmaa jo meno. Ei treenannut kävelyä oikeastaan lainkaan vaan yhtäkkiä pari viikkoa sitten alkoi kävellä pidempiä pätkiä. sitä ennen otti välillä askeleen tai pari kolme muttei lähtenyt edes yrittämään pidemmälle. On kaikessa edennyt niin, ettei sattunut mitään kaatumisia vaan on tehnyt asiat vasta sitten kun osaa.

Mä lopetit pillerit, eli ois pitänyt uusi kiekko eilen aloittaa. En vielä uskalla " tonskailla" , mut jotenkin tuli sellainen fiilis että miksi niitä syön?! Viimeksi kun söin (lähes 9v putkeen) sekoitti kropan niin pahasti että. Eli ainakin nyt mennään ilman niitä ja niinhän mä vannoin kun Oliveria yritettiin etten enää IKINÄ ala niitä syödä, koska niiden takiahan en ovuloinut 8kk aikana lainkaan:(

Sitten kaipaan vähän apua vanhemmilta ja viisaammilta;

1)Onko ok et olen antanut nyt päivässä yhden danonino rahkan, kun EI SUOSTU syömään raejuustoa, viiliä, maustamatonta jogurttia, piimää. Tää oli eka hapanmaitotuote jonkan sain menemään alas. Tuteselosteessa ei lue sokeria, mutta onko silti joku hirveä sokeripommi ja epäterveelinen? Kun pakko ois vähän tohon maitoon totuttaa pikkuhiljaa. Ja 2) Miten aloitan tavallisen rasvattoman maidon ja milloin? 3) Onko muilla samanlaista sihtikurkkua, ei mene 8kk soseet alas vaikka sauvasekoittimella eka sekoitan, jää silti O:n mielestä liian isoja kökköjä ja oksentaa aika herkästi kaiken ulos:( eilen sain ekaa kertaa O:n nielaisemaan haarukalla muussatun banaanin ilman että oksensi, edistystä siis... Ei siis mene kotiruoka eikä 8kk soseet, kaikkea annettu ja kokeiltu hiljalleen.*huoh*

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Oiskos HopLoppiin lähtijöitä jossain vaiheessa ja Kaima, tulisitteko käymään vai ajeltaisko me teille joku päivä??

Aurora & O kohta 11kk

Auroralle tulin kommentoimaan, että kiva, jos saan seuraa! Palataan tarkemmin asiaan keskiviikkona tekstarein! Mä siis olen reissulla ilman Emmiä, mutta muitten pikkuiset ei häiritse yhtään - päinvastoin! Ja niinpä niin, never say never... =) Ihan itsekin hätkähdin näitä ajatuksiani tässä muutama päivä sitten, kun ne alkoi mulle kirkastua. Mutta täällä vedellään tosiaan vielä ihan turvallisesti piltsuja.

Ja noista ruuista: mä en huolehtis ihan hirveesti, jos pienen rahkana antaa päivässä, kyllä se kulutuskin on O:lla aika kova. Ja maustetuuissa jugurteissa ainakin Valion A:t on makeutettu fruktoosilla, joka kai on " terveellisempää" . Me alettiin antaa Emmille tavis maitoa joskus 11,5 kk iässä ensin korvikkeen joukossa ja ruuassa ja sitten aika nopeesti ihan " raakana" , kun ei tuntunut mitään oireita tulevan. No oireet tuli viiveellä: jossain vaiheessa neidillä oli ihan hirveet ilmavaivat tai siis ei kai ne sitä vaivannut, mutta muita kyllä se pörinä ja haju. ;o) Mutta äkkiä se masu tottui. 8kk soseet ei ikinä Emmille oikein maistuneet, mutta vauva-soseiden jälkeen, silloin vajaan vuoden iässä aika hyvin alkoi neidille upota tavallinen ruoka. Perunamuussia esimerkiksi ja joukkoon vähän kanaa, jauhelihaa tai kalaa ja vot, jo maitui eikä likka kakonut yhtään.

Mutta nyt telkun ääreen.

-A-

Juu, niin taas vietettiin ratkiriemukasta sunnuntain alkuiltaa eilen tk:n aulassa. Puolentoista tunnin odottelun jälkeen totesin miehelle, että paree olla likan korvissa jotain. Ja kun sitten yhteensä kahden tunnin jonotuksen jälkeen päästiin sisään (voi miksi ei Riihimäellä ole yksityistä lääkäriä auki viikonloppuina?!???!!) niin eipä vissiin ollut edellinen antibiootti tehonnut, kun edelleen molemmissa korvissa tulehdus. Nyt saatiin sellainen kolmen päivän kuuri, jonka vaikutus kestää kymmenen päivää. Toivottavasti nyt auttaa! Aamulla neiti oli taas iloinen itsensä ja kun ei kuumettakaan ollut, vietiin hoitoon. Siellä se oli käynyt pulkkailemassa, syönyt hyvin ja nukkunut kelpo unetkin. Ja illalla kotona riitti taas ihan hirmusti virtaa. Itseä vaan väsyttää taas vaihteeksi iihan kiitettävästi...

Mutta mitäs muille? Viiperoko se kyseli tuttipullosta ja nokkamukista? No Emmillä menis kanssa paremmin maitoa pullosta, mutta kyllä me nykyään pääasiassa käytetään nokkista. Ihan jos kipee likka on tai illalla ei puuro maistu niin annetaan velliä pullosta.

Sitten tuli tähän väliin mieleen, että käytiin hakemassa tänään sitten ensi talveksi Reiman haalari kokoa 92 cm ja värinä se harmaanruskea/vaaleanpunainen. Otettiin jo se " isojen tyttöjen malli" . Ja sitten samaan konkurssiin vaaleanpunainen Reiman hattu myös. Siinä on sellaiset kiristettävät korvalaput ja päällä vielä niskan ja korvat peittävät läpät. Oli ihan ylisöpö!

Bejpi ja MM:kin miettivät jo työjuttuja tai ainakin tulevaisuutta, jos ei ihan töitä heti. Kyllä tuo työnteko välillä piristää kummasti..

ja töistä ja luistelufiilistelyistä tulikin mieleeni, että huomenna tarttis mennä oppilaiden kanssa luikkaamaan. Onneksi muutama vanhempi taitaa olla vapaapäivällä, ja ovat tulossa sitomaan lasten luistimia. Ehtivät hitaimmatkin edes käydä jäällä tunnin aikana... ;o) Ite en oo ulkona luistellut vielä tänä talvena, mutta hallissa kyllä, kun oon yrittänyt kerran viikossa käydä treenaamassa ja pelejäkin on ollut aikas monta. Emmille meillä on jo luistimet odottamassa. Josko ensi talvena sitten...

Ja nyt kun tuota luntakin tuli niin odotan ihan hirveesti, että kaupunki sais ladut tehtyä ja pääsis hiihtämään. Mulla jäi ihan viime talvena hiihtämättä. Ja se on kuitenkin niin kivaa!

Sellainen " tunnustus" mun tarttee teille tehdä, että ihan pikkuinen vauvakuume alkaa nipistellä meikäläistä täällä. *hui!* Siis oikeesti: vastahan me ollaan toivuttu Emmin koliikista ja öisistä heräilyistä ja taloakin pitäs laajentaa ennen seuraavaa, joten oikeesti ei ole ajankohtaista tämä vielä, mutta mutta... Yks hyvä ystävä sai just kakkosen ja niin moni tuttu odottaa ekaa tai tokaa ja jotenkin sitä on kai taas altistunut näille odotus ja ihan pikkuvauvajutuille. Mieskin kysyi tuossa yks päivä, että alkaako olla paineita, kun tutuille tulee vauvoja, mutta ei se niinkään kuitenkaan ole. No, nää nyt on näitä pohdintoja...

Nyt kuitenkin iltapalalle ja sitten odottamaan Täydellisiä naisia. Mukavaa talvista viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi-

[color=darkmagenta] Mä aattelin pikasesti kirjotella jotain " kommentteja" ennen kun mulle tulee asiakas terapiakeskusteluun... Sen jälkeen en sitten enää ehdikään ku ties koska. =)

Olipa kiva kuulla [color=green] AA:n ja AE:n [/color] kuulumisia pitkästä aikaa!!! =) Kurja se Ainon ripuli, toivottavasti siihen löytyy syy ja apu pian!

Unirytmistä sen verran, että meillä se aamuherääminen aikastu automaattisesti hoitoon menon takia.. ja vastaavasti sit taas nukkumaan meno myös. =) Mä oon kyllä miettiny, että toivottavasti saa sitte pidettyä rytmin samanlaisena kun oon kotona ja varsinkin sitten ku vauva on syntyny.

[color=green] Queiro [/color] oli kyselly pinon jakamisaatoksia. Mun mielestä ei kannata jakaa.. kun tuntuu, että mitä isommiks muksut kasvaa ja mitä useempi palaa töihin, niin sitä vähemmän ehtii pinoilla. Eli jos pinon taas jakaa, niin vois tulla aika hiljaset oltavat. =)

Pastilleista... Heidi ei oo vielä syöny pastilleja tai purkkaa, mutta nyt ollaan tekemässä kimppatilausta Fennobonille ja aattelin tilata sieltä kahta eri pastillia ja sit niitä pikkupurkkia. Sit ku ne tulee, ni sit alkaa meilläkin pastilli ja purkka hommat. =)

Mahan kasvusta sen verran, että kyllä se niin on, että vaikka kuinka alussa mustakin tuntu, että on jo IHAN HIRVEEN KOKONEN MAHA... niin nyt kun niitä kuvia kattoo, ni on pakko nauraa ittelleen! Eihän sillon vielä mitään näy. =) Se vaan tuntuu siltä. =) Sama ilmiö on huomattavissa Heidin raskauskuvistakin... ;) Heh... Eli turhaan mietit ja/tai harmittelet - kyllä se siitä kasvaa -> IHAN VARMASTI!!! ;)

[color=green] Amy: [/color] Vai pääsette te häihin! Ihanaa.. =) Onhan se kiva, kun pääsee pukeutuu... Toivottavasti löydät ihanan mekon, jos päätät semmosen metsästää. =)

Kurja, kun neidin korvatulehdus ei ollu menny ohi! :( Toivottavasti se tällä kertaa menis ja pysyis poissa.

[color=green] Osse: [/color] Ihanalta kuulosti mustakin se teidän luistelureissu. Meidän oli tarkotus mennä ennen joulua Ilveksen joululuistelu-tapahtumaan jäähallille, mutta Heidi oli kipeenä ni ei sit päästy. Nii joo ja eipä mulla enää oo hokkareitakaan. =)

Niin ku mesessä sanoin, ni typyn hoitokuvio kuulostaa tosi kivalta!!!!

[color=green] Napero: [/color] Vai on sulla talokuume! :) Toivottavasti pääsette toteuttamaan unelmia sen suhteen! Mulla talokuume meni onneks ohi.. *huh* Vaikka täytyy kyllä myöntää, että tossa yks päivä oma talo kävi parin sekunnin ajan mielessä. :D

[color=green] Tikru: [/color] Mun pitiki kysyy yks päivä mesessä tosta viittomishommasta... Miten se on lähteny liikkelle? Ilmeisesti ihan hyvin, kun neiti jo osaa vähän viittoakin. =)

[color=green] MM: [/color] Meillä ainakaan ei kotimittaukset oo ollu siellä päinkään.. =) Eli toivotaan ettei teilläkään. ;) Heh..

Hyvältä kuulostaa ne keikkahommat siellä päiväkodissa. Nyt vaan toivotaan ja pidetään peukkuja, että puhelin alkais soimaan. =)

[color=green] Open [/color] Aino oli tutkinu lelut ja kodin reissulta palaamisen jälkeen... Ihana! :) Pitäähän se tietysti tarkistaa, että kaikki on tallella. ;)

[color=green] Jepsis [/color] pääsee täyshoitoon... =) Kuulostaa kivalta teidän tuleva reissu.. ja menkää ihmeessä sinne lavatansseihin. Ne on ihan hauskoja aina sillon tällön. :)

[color=green] Bjepin [/color] Evellä on hienot 1v-mitat! =)

[color=green] Aurora: [/color] Kiva kun kävit poikkeemassa tällä puolella. Oli kiva lukea kuulumisia. =) Niihin kysymyksiin en osaa sanoo oikeen mitään, kun en enää muista miten me sillon tehtiin. :)

[color=green] Viipero: [/color] Meillä Heidi siirty omaan sänkyyn siinä vaiheessa kun alko hillua meidän sängyssä.. Ei se ees kauheesti riekkunu sillon, mutta turvallisuuden kannalta oli parempi siirtää sinne omaan punkkaan. Mut tietty teidän poju kun on jo sen verran iso, että osaa tulla sängystä pois jne.. ni ei tartte silleen " pelätä" . Aika pian Heidi oppi nukkumaan siellä ja nykyään on ihan turha koittaa nukuttaa meidän sänkyyn, kun ei se siellä pysy sekuntiakaan. =)

Nyt tuli asiakas... Pitää mennä. Moi.

Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 27+2

Ai että on muutkin ollut shoppailemassa:) miamikiin törmäsinkin lauantaina kun samalla asialla oltiin. Ostettiin Ronjalle Pionin kengät kokoo 22, kun ei tosiaan villurit enää mennyt vanhoihin kenkiin. Ja kovasti oli pollea tyttö:)

Burde: jep jep! tottakai treffaillaan sitten kun sun työt loppuu, älä huoli et yksin jäisit.

AA: siitä se AE:n käppäily alkaa, kun kerta sylistä syliin jo pari askelta ottaa. En tiiä mikä Ronjalla oli mutta, hää oppi käveleen niin että aina yritti salassa kävellä, sillain että sivusilmällä miehen kanssa nähtiin. Jos yritti syliin saada käveleen niin ensin tyttö jähmetty ja sitten vaihdettiin nelivetoon:) Nyt menee jo pitkiäkin matkoja (eli ympäri kämppää monta kierrosta:))

Q: aika liikkikseltä kuulosti pikku-g:n nukkuma-asento:)

voih, ihanalta kuulosti toi ossen perheen luistelu:) Mäkin haluun! Syksyllä raijasin mun vanhat kaunoluistimet (joilla on luisteltu vissiin kolme kertaa:)) tänne kotiin ja hokkarit(joilla on luisteltu aika paljon enemmän, kiitos harrastuksen:)) tuolla kaapissa on kanssa. Tässä taitaa suht lähellä joku kenttäkin olla että jos ainakin siellä koittas talven aikana käydä. On tässä järvikin, mutta siellä taitaa olla vaan ladut tehtynnä, saas nähdä päästäänkö sinnekin miehuksen kanssa. Ja yhdyn Miamikin mielipiteeseen, Ticket näyttää ihan Peetan merkiltä;)

Ja sanojen laskemisesta ootte puhunut. Kaipa se alkaa kuulua tähän reilut 1v lasten asioihin:) Meillä ronja osaa itse viittoa puuro, muuten jokeltelee käsillään vimmatusti. Puhuttujen sanojen kanssa vähän hiljasempaa, vaikka meidän mielestä on nyt kyllä alkanut sanoa ÄI-I, joka musta tarkoittaa äitiä:) Ronja ei siis juurikaan noita konsonantteja kuule, joten omakin " puhe" on sitten pääasiassa noita vokaaleja.

Jaajaa, tunnin päästä pitäis olla kaupungissa kaveria näkemässä. Automatka kestää puol tuntia, eli puol tuntiin aikaa vaihtaa vaatteet, tehdä jotain naamalle ja hiuksille. Onneks tyttö on pikku aamu-unosillaan niin saan rauhassa touhuta.

Terkuin tikru

Ps. eikös l.iiriskin jo pian tuu tänne?

Onpas täällä aktivoiduttu! Kiva lueskella taas teidän kaikkien kuulumisia.

Aurora, meilläkin aluksi piti olla ihan sileää että meni alas yökkimättä/oksentamatta. Vasta ihan tämän viimeisen kuukauden aikana on alkanut edistystä tapahtumaan, 8kk ja 1v soseet tarvii enää haarukalla vähän tilsiä, sitten menee alas. Ja kotiruokakin on alkanut kelvata, aika muusiksi saa senkin haarukalla survoa, mutta enää ei tarvi millään koneella vetää sileäksi. Eiköhän Oliverinkin kurkku ajan kanssa totu tuohon karkeampaan ruokaan.

Amy ja Aurora alkaa lämmetä pikku hiljaa tonskailulle, hyvä hyvä :)

Emmillä taas korvatulehdus, voi kurjuus :( Toivotaan että jäisi nyt tulehdukset tähän eikä enää uusisi!

Quulle tsemppiä ultraan, innolla odotan huomisia kuulumisia!

Ope, lohduttavaa kuulla että joku muukin juo edelleen maitonsa pullosta . Meilläkin nokkamukin käyttö tahtoo mennä leikkimiseksi. Vettä kyllä juo siitä jonkinverran, mutta osa purskutetaan rinnuksille.. Maitoa ei viimeksi kun kokeilin jostain syystä suostunut nokkiksesta ottamaan. Vaikka on sellainen malli josta pitää imeä. No, ehkä tässä joku päivä aletaan treenaamaan tosissaan mukin käyttöä. Sitten voisikin alkaa lisäillä puuroon ja ruokaan maitojauhetta, tähän mennessä ei ole tarvinnut kun pullosta menee se 500-600ml päivässä.

Aika jännä kun teitä on ohjeistettu antamaan Ainolle kalkkilisää, mutta mulle ei lääkäri sanonut siitä mitään. Lykättiin vain lappunen kouraan jossa oli ohjeistus kalsiummääristä, kuinka paljon sitä maidosta ym. saa. Täytynee kysäistä neuvolasta. Jostain olen mielestäni lukenut, että erityismaitoa saava yli 1 vuotias tarvitsisi lisäksi kalsiumlisän.. Eikö tuossa korvikkeessa sitten ole tarpeeksi kalkkia?

Puheesta, Aleksi ei sano edelleenkään muuta kuin äiti/äittä ja ihi (=isi). Ja joskus eiiiii. Kävely sen sijaan on sujunut hienosti jo muutaman kuukauden, nykyään jo lähestulkoon juostaan. Ulkotamineissakin köpöttely sujuu vallan mainiosti, välillä niilläkin puolijuoksua.

Meillä on nukkumaanmeno ihan mahdotonta showta nykyään.. Aleksihan nukutetaan viereen josta nostetaan pinnikseen (tai sitten jää heti viereen), näin on tehty aina, koskaan ei ole oppinut nukahtamaan itsekseen. Jo pitemmän aikaa A. on nukahtanut melko nopeasti ja helposti tuossa puoli ysin maissa, mutta nyt on viikon ajan nukutus kestänyt sellaiset 1,5 tuntia.. A. oppi tulemaan pois meidän sängystä, ja nyt tekee sitä sitten jatkuvasti kun pitäisi alkaa nukkumaan. Juoksee olkkariin, touhaa siellä, tuo jonkun lelun tms mukanaan makkariin ja taas lähtee viipottamaan. Lopulta sitten väsyy niin että jää makuulle ja nukahtaa. Toivottavasti tämä on taas joku ohimenevä vaihe..!

Aleksi ei ole taas hetkeen nukkunut kokonaista yötä omassa sängyssään, aina jossain vaiheessa herää itkemään ja ei rauhoitu ellei nosteta meidän väliin nukkumaan. Mun puolesta (ja miehenkin) ihan ok, me nukutaan tosi hyvin kaikki samassa sängyssä (varsinkin nyt kun ostettiin 180cm leveä uusi sänky), mutta tulevaisuus tietty mietityttää. Että oppiiko tuo poika koskaan omaan sänkyynsä, no kai se joskus oppii mutta koska? Eihän sillä muuten nyt mitään kiirettä, mutta jos meille joskus tulisi toinen lapsukainen, mitäs sitten... No, mietitään sitä sitten, jos niin onnellisesti käy.

Nyt taidan lopettaa romaanini tähän, ja painua nukkumaan.

Viipero & Aleksi 1v2kk

Ajattelin pistää vähän ruokagalluppia pystyyn, kun musta on jo vähän aikaa tuntunut, että meillä aina vaan syödään noita samoja ruokia ja varsinkin välipaloja. Kertokaas mitä vois olla hyviä vaihtoehtoja tai mistä ootte viime aikoina just tykänny.

Mä tein yks päivä munavoita ja syötiin sitä ja karjalanpiirakoita välipalaks. Poikakin tykkäs vaihtelusta. Ja sit tein eilen vispipuuroa pitkästä aikaa. Suosittelen!

Eipä muuta

-Q-

Tässä yritys ottaa itseään niskasta kiinni ja kirjoittaa jotain. Viime aikoina ei ole vaan saanut aikaiseksi - tosin on aikamoisesti väsyttänytkin.

Q:lle isot onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Kyllä täälläkin vaan niin mahdottomasti on teitin puolesta jännitetty. :)

Viipero, kyselit korvikkeesta ym. Aino juo tätä nykyä joka aterialla eli 5xpäivässä nokkamukista korviketta ja lisäksi saa vielä iltamaidon pullosta (siitä ollaan pikku hiljaa vieroittamassa). Kaiken kaikkiaan korviketta menee 4-6 dl päivässä. Korviketta aion antaa varmaan kahteen ikävuoteen asti, kun sinne saakka on Kelan korvaavuus (jos ei siis maito ala aiemmin sopia). Lisäksi kauramaitoa käytän aika paljon ruoanlaitossa, sellaisenaan en ole antanut juotavaksi kun korvike uppoaa niin hyvin. Ja allergiasairaalassa lääkäri ohjeisti antamaan lisäksi kalsiumlisää, joten sen annan lähestulkoon päivittäin (joskus unohtuu...) :) Meillä ei enää ruoanlaitossa käytetä oikeastaan ollenkaan maitotuotteita, kun en jaksa tehdä kahta eri ruokaa, joten kauramaito ja -kerma on tullut itsellekin tutuksi...

pikku-milli, Aino on kans tosi kova matkimaan sanoja. Eilen oppi sanomaan puukki ja kaakki eli siis purkki ja karkki. Toi pakka on aika paha! =)

Hienoa Burde toi doulajuttu! Just luin jostain lehdestä doulana toimimisesta ja se kuulosti tosi kivalta, näin niin kuin synnyttäjän näkökulmasta.

Napero on ollut tosi reippaana tänään! Mä oon just saanut tänään aikaiseksi pakolliset, ulkoilun ja ruoan. Heh!

Sitten vähän Ainon ja omiakin kuulumisia. Ainolla siis myös hirmuisesti sanavarasto laajentunut, ja muutenkin on yksi pikku apina koko tyttö, matkii niin puhetta, eleitä kuin tekoja. Iltaisin neiti itsee rasvaa ja pukee itsensä, tosin tietenkin äidin avustuksella. Ja puheen pulputus on koko ajan ihan mahdoton, vaikka se suurimmaksi osaksi onkin vielä siansaksaa. Lisäksi neitokainen laulelee, lempilaulu on Ihahaa, joka on hoidossa Ainon oma laulu. Kaiken kaikkiaan aivan ihana vaihe menossa, meillä ei hirmuisesti käydä kädenvääntöä asioista tällä hetkellä. Helpottaa aika paljon omaa jaksamista...

...joka ei ole mahdottoman hyvä tällä hetkellä. Olen parisen kuukautta ollut mahdottoman väsynyt, johtuu kai pimeän talven ja vuorotyön yhdistelmästä. Olen koittanut tehdä mahdollisimman paljon äärivuoroja, ettei Ainon tarvitsisi olla niin paljon päiväkodissa, mutta se onkin itselleni aika rankkaa. Joten aika puhki poikki täällä ollaan siis. Työmatkakin vie jo tunnin suuntaansa, niin päivätkin venyy, ja kotona odottaa aina pyykkivuori ja muut mukavat kotityöt. Pisteenä iin päälle selkäkin on taas mäsänä, ja pari päivää tässä olen taas saikulla... Jey.

Selvittelinkin töissä mahdollisuuksia osittaiseen hoitovapaaseen. Palkka putoaisi 400 eurolla kuussa mutta vastaavasti veroprosenttikin pienenee hieman, joten jos vaan saan miehen puhuttua ympäri niin alan tehdä huhtikuusta eteenpäin nelipäiväistä viikkoa. Lisäksi olen ajatellut pitää kesällä loman lisäksi kuukauden hoitovapaata, jos rahatilanne sen sallii. Olisi niin ihanaa viettää Ainon kanssa enemmän aikaa, ja jaksaa myös paremmin töissä! :)

Huiskutukset kaikille!

Karssuli ja Aino 1v3kk

Q:llapa olikin kivoja kuulumisia ultrasta, hieno homma!

Jokos kaikki pienemmät taaperoenskat " ihan oikeasti" on taaperoita eli liikkuvat kahdella jalalla? Meillä taitaa olla joko liian hyvä palvelu tai liian liukas parketti, Aino kun ei vieläkään ole nähnyt tarpeelliseksi yrittää liikkeelle ilman kärryä tai kävelyttäjää ;) Nyt me on pari kertaa " treenattu" kävelyttämistä yhdellä kädellä, ja parisen metriä on mentykin. Seisominen ilman tukea on myös alkanut sujua ihan viimepäivinä sen veran pitkiä jaksoja, että ehtii moisen homman havaitakin ;) Siis yli 2 sekuntia ;) Hiukan epäröiden neiti on myös jokusen kerran noussut pystyyn keskilattialla, ilman tukea tai sitten ottaa " tukea" jostain lelusta, joka oikeesti siis on vaan neidin käpälissä :) Kai se joskus kävelemäänkin oppii... :/

AA:n loppukaneetista tuli mieleen, että eihän toi kaveri ees tajua kiivetä minnekään. Portaissa ei oo alakerrassa vieläkään porttia, mutta eipä oo ollut tarpeenkaan, kun ei ole edes yrittänyt kiipeillä...

Hyvä kun Q laitttoi ruoka-gallupin, musta on ainakin jotenkin tullut ihan uusavuton ja aivoton, enkä meinaa millään keksiä sellasia ruokia, mistä sais halposti ja nopeesti ruokaa kaikille... Niinpä meillä Aino syö useimmiten perunaa ja sen kanssa pakkasesta jotain lihaa/ lihapullia tms, mitä nyt on sinne tullut jemmattua... Ja toisinaan myös purkkiruokia, niistä kun neiti jostain syystä tuntuu tykkäävän.

Meillä muuten syödään myös niitä 8 kk ruokia, mä kun en oo halunnut Ainolle syöttää niitä ruokia, missä on sipulia ja/ tai paprikaa, kun em. ainekset aiheuttaa mullekin vatsavaivoja, niin on ne varmaan tottumatta pienillekin ihmisille aika voimakkaita... Ja sit tietty osaltaan rajoittaa maito. Eli valikoima purkkimössöissä jää kovin kapeaksi muuten :/ Välipalana me syödään lähinnä hed. soseita, nekin kun on kunnolla alkaneet upota vasta 1 v. päivän tienoilla. Joten syököön nyt niitä, kun on vasta " oppinut" ylipäänsä kunnolla syömään :)

Naperollekin oli sitten iskenyt talokuume :) Sillähän se meillekin iski, kun katseltiin valmiiden talojen hintoja ja alettiin laskea, että samalla rahallahan sitä tekis ihan uuden ja oman... Meille tulee kivitalo, luultavasti jämerä tai lammi. Piirrustukset alkaa pikkuhiljaa muotoutua lopullisiksi, joten eiköhän me lähiviikkoina jo jätetä rak.lupahakemuksetkin sisään... Talon piirtää ihan meille arkkitehti, joka itseasiassa on mun pikkuserkku. Eilen oltiin kaupungin järkkäämässä tilaisuudessa tapaamassa tulevia naapureita. Ihan normaalin tuntuista väkeä, harmi vain että toinen rajanaapuri ei ollut paikalla ja se toinen joka oli, meinaa rakentaa vasta vuoden päästä, kun me aiotaan jo asua siellä... Meillähän on siis kokonaan ihan uusi alue, jossa tontti on.

Jees, pitänee mennä vahtimaan ikkunasta naapuria, jolla on siivouspäivä (=paljon mattojen tamppausta yms) etteivät herätä ulkona nukkuvaa Ainoa :)

t. Ope ja Aino 1 v 2,5 kk

Ei nyt kerkiä enempiä. Sen verran vain piti tulla sanomaan, että eihän täällä mitään perhepäivähoitajia ole ;) Ainakaan vielä. Minä meinaa saisin alkaa perhepäivähoitajaksi kaupungille ja nyt sitten harkitaan asiaa. Päiväkodissa kuulemma ehkä olisi Idalle paikka, mutta sinne en neitiä laita... Ainakaan vielä...

Huh, kun olittekin olleet ahkeria¿ No, mä voin ehkä pistää sen piikkiin että olin tänään ekaa päivää töissä kahen viikon loman jälkeen, ja kyllä tuntu taas niin ¿kivalta¿. Ei vaan, oli ihan kiva nähä taas lapsia sekä työkavereita, ja saatiin sovittua lomiakin keväälle ja kesälle, ja saan kuin saankin haluamani, ainakin työkavereille sopi, toivottavasti käy myös pomolle. Pomo kun vaihtu nyt vuoden alusta, niin ollaan pikkusen pihalla puolin ja toisin menettelytavoista... Hmmm.

Kiitokset täältäkin Tikrulle ja Ronjalle emännöinnistä sekä kaikille muille seurasta, oli niiiiiin kivaa nähdä teitä taas pitkästä aikaa.

Ja onnittelut vielä muillekin jotka 1vuoden ovat täyttäneet ja tervetuloa tälle puolelle. (jos en siis oo toivotellut)

Täällähän on innostuttu shoppaamaan ihan kunnolla! Munkin pitäs ostaa Eetulle ens talveksi haalari, yks 92 sillä jo on, mutta aattelin 98 käydä haalimassa. En vaan yhtään tiedä minkä väristä/mallista haluisin. Mutta ens viikkoon menee, sillä mulla ei oo nyt rahaa, ja palkka tulee viikon päästä. Kenkiä mä en kyllä osaa ostaa, mutta jos vaikka täksi talveksi ostais viel jotkut lämpökengät, jos löydän...

Burde, mä olisin halunnut niin nähä sua (ja sun massua) sekä tietty Heidiä. Mutta ehkäpä me tässä joku kerta vielä nähdään, ennenkuin ¿posahdat¿.

Quu, voi että sun kanssa. Toivottavasti olosi (tunteesi) pian paranevat. Ja pääset nauttimaan täysin rinnoin raskaudestasi. Täällä kanssa oottelen huomenisia ultrakuulumisiasi...

Voi, että Emmi sairastelee! Meillä on onneksi nyt olleet sen putkituksen jälkeen (elokuun vika päivä) korvat terveet, ja ai että ne (putket) helpotti kummasti elämää!!! Montakos tulehdusta Emmillä jo on ollut?

Täällä kanssa oottelen josko tänä talvena päästäis luistelemaan... Se on niin ihanaa!!! Ja varsinkin nyt kun tää talvikin alkoi! Kävin tänään sen kunniaksi ostamassa Eetulle lumikolan, huomenna mennään se sitten testaamaan.

Sanojen laskemisesta. Täällä kanssa taidetaan olla aika nipoja tuon suhteen. Kun Eetu ei tosiaan meidän mielestä sano kuin äiti, auto, Emma, ei ja anna. Ja niinkuin ainakin viime pe treffaajat todistavat, niin ei sieltä muita sanoja tullut! Eihän? Toisin kun Aksulta joka puhua palatti jo monen montaa sanaa...

Jepsis, mä otin sen vauvajutun nauhalle... Kattelen sen sitten huomenissa, kun saan olla hetken kotona YKSIN! (pääsen töistä puol yks, ja Eetun haen vasta kahen jälkeen, en viitti siis kesken päikkyjen hakee, niin hyvin kerkeen.)

Vai, että Amykin jo potee vauvakuumetta! ; ) (hyvä hyvä)

Opelta kyselen sellasta, että mitenkäs teidän taloprojekti etenee? Mistä otitte talon? Ja teettekö ite, vai rakennutatteko? Vai miten? Meillä meinaan on hirvee talo kuume miehen kanssa, tilailin to esitteitä ja tänään hain sitten K-Raudasta muutaman esitteen.

Mutta nyt on painuttava suihkun kautta nukkumaan, jotta jaksaa aamulla herätä puol viisi...

napero ja Eetu kolmee päivää vajaa 1v11kk

Mekin oltiin Helmin kanssa puistossa lumessa temmeltämässä. Ei jaksa tyttö ihan vielä lumessa kauheesti kävellä, mutta muutamia askelia kyllä ottaa. Nelivedolla pääsee lumessa parhaiten! Saatiin lainata käverin pulkkaakin ja tuntui Helmi tykkäävän menosta. Ei mitään laskettu kylläkään, kunhan vetelin neitiä ja 2-vuotiasta kaveria ympäri puistoa. Kyllä sekin liikunnasta käy!

Burde: Mäkin oon kotona ainakin kevään ellen kesääkin, niin täältäkin saa treffailuseuraa, jos vaan kelpaa. Ja Miamikin kanssa treffaillaan toivottavasti enemmänkin, kunhan muutetaan sinne. Päästään sitten kimppakyydillä keskustatreffeillekin!

Kiitos Evelle ja Ronjalle kivoista synttärikesteistä! Ja kiitos muillekin seurasta. Meni taas kivasti päivä, kun oli mukavaa puuhaa. Aikamoinen hyörinähän siellä kävi, kun tenavat temmelsi. Eikä helmiltäkään onneks hammas lähtenyt vaikka törmäsi kaveriin. Ylähuulessa sisäpuolella näkyi sitten illalla vekki, joka siellä vuosi.

Tänään tulee neloselta yhdeltä joku " meille tuli vauva" -niminen ohjelma. Vois katsastaa millainen on, kun Helmikin on päikyillä. Silloin kun oltiin jenkeissä mun kaverilla, niin sieltä tuli sellanen babystory joka päivä. Siinä kerrottiin yhden perheen tarina aina raskaudesta ensimmäiseen vauvakuukauteen asti. Ja tosiaan näytettiin ihan kaikki synnytyksestäkin. En tiiä voisko tää nyt olla sama ohjelma...

Torstaina lähdetään taas täyshoitoon mun vanhemmille. Jyväskylästä tulee mun kaveri 7-kuisen poikansa kanssa junalla Tampereelle ja siitä meidän kyydissä eteenpäin. Saa nähdä kuinka tavarat mahtuu, kun auto pullistelee yleensä jo pelkistä mun ja Helmin tavaroista. Lauantaina ajateltiin lähteä pitkästä aikaa lavatansseihin. Vuosia sitten tuli käytyä enemmänkin, jossain vaiheessa jopa kolmesti viikossa, mutta muutamaan vuoteen en oo käynyt missään. Mies kun ei oo mikään parkettien partaveitsi...

Pitäis varmaan munkin käydä alesta hakemassa neidille haalari ens talveksi. Ajattelin 92cm katella. Jos vaikka lähtis huomenna Ideaparkiin. Kengän koosta ei kyllä oo hajuakaan, joten niiden osto täytyy jättää syksylle. Tällä hetkellä neiti tepastelee 22 Kuomissa.

Meilläkin lähti nyt asunto myyntiin. Eilen oli eka näyttö. Ei ollut käynyt kuin kolme henkeä. No, toivottavasti se oli tuon loppiaisen vika. Ens sunnuntaina on varmaan hirvee katsojaryntäys... Yks oli kyllä ollut ihan kiinnostunut.

No eipä tässä muuta kun toivotaan, että lumi pysyy maassa...

Jepsis ja Helmi 1v 2kk

Nyt ehdin vähän lukee pinoakin... =)

MM & Iitukin oli käyny neuvolassa. Hienosti oli neiti kasvanu!! Saman mittaisia muuten meidän neidit. :)

Välipaloista.. Heidi syö yleensä välipalansa hoidossa, mutta kotona ollessa välipalana on usein voileipää, hedelmää, jugurttia, tms. + sit " jälkkäriks" saatetaan antaa kuivattuja hedelmiä tai keksiä tms.

Kotona aamu- ja iltapalalla voi olla erilaisia puuroja lisukkeilla tai ilman, talkkuna muruja tai tavis muroja + maitoo/jugurttia/viiliä/kiisseliä, jugurttia pelkästään tai vaikka myslin kanssa, riisifruttia, jne.

Queen: Mä kans mietin pitkään, että pärjättäiskö me Heidin ja Viltsun kanssa pelkillä yksös rattailla + kantoliinalla & -pussilla JA seisomalaudalla, mutta tulin siihen tulokseen, että..

- heidi on niin pieni vielä ettei jaksa kovin pitkään seistä siinä laudalla.. eikä varmasti edes malttais... ja sit jos ilahduttais heittäytymällä maahan raivoomaan kun ei matkan suunta miellyttäis, ni en kyllä jaksa rimpulevaa kantaa.. =)

- talvella seisomalauta on tosi raskas työntää...

- vaikka on kesä tulossa ja heidi varmasti haluaa kävellä paljon, niin silti tulee tilanteita, että pitäis saada molemmat rattaisiin...

- monet on sanonu, että lapset tarttee rattaita jopa 3v asti. mut en tiä sitten... ja voihan sitä myöhemmin ostaa jotku matkaratas-tuplat.

Ni tosiaan päädyin siihen, että ostetaan tuplat, mutta ei mitään hirmu kalliita. BabyWeltit osottautu melkeen ainoiks vaihtoehdoiks meille, mut ei ny ihan hirveen kamalan kalliit onneks oo.

Nyt on pakko siirtyy koneelta pois, kun selkä ei kestä.. Meenki lukee uusinta Patricia Cornwellia!!!! =)

Burde, heidi 1v3kk & viltsu 27+4

Kävin tuossa hörppäämässä kupin kahvia ja lukemassa Opettaja-lehden ja jotenkin jalat toi tänne takas eikä siivouskomerolle... ;o)

Mutta siis, ei Emmillä ole nokkiksen kanssa ongelmia. Aika pitkään neiti on jo ihan itsekseen siitä juonut. Käypi ihan kahvaton tai kahvallinen versio. Ja muutamana päivänä neiti on keksinyt jännitystä elämään yrittämällä juoda ilma-aukon eikä nokan kautta - ja siis ihan tarkoituksella.

Just eilen juteltiin hoidossa ja sitten illalla miehenkin kanssa, että Emmillä ihan selkeesti on tuo hienomotoriikka puoli se vahva alue tällä hetkellä. Emmin lempparipuuhia on asetella shakkinappuloita riviin pöydälle ja takaisin rasiaan, sellaisen nappi-kirjan näprääminen (kirjassa siis kiinni nauhalla 10 nappia ja kannessa kaikille kolo, muilla siviulla eri määrä koloja erilaisissa kuvissa), pienten magneettikirjainten järkkääminen jääkaapin ovessa jne. Ruokailutkin sujuu jo tosi hienosti omalla lusikalla. Monta päivää mennyt hoidossakin niin, ettei ole yhtään ruuat rinnuksilla. Ja ehkä ihan liikuttavin leikki on vauvanuken syöttäminen pienellä tuttipullolla ja sitten rintaa vasten painaminen kuin röyhtäyttääkseen. Meidän pikku mamma. =)

No joo, mutta josko nyt olis ahkera...

-A taas-

ps. juu treffejä vaikka ihan lähiaikoinakin joku viikonloppu HopLopiin ja megatreffit taas kesällä! Entäs mammojen iltaa? Ja sitten viikolle 8 ehdottomasti jotkut tärskyt, kun mä olen hiihtolomalla!

Ihan pikaviestiä vaan nyt pukkaa.

Q, ihanaa että kaikki on massussa hyvin! Kyllä mäkin oon jännännyt ihan sikana sun tilannetta. Tuli tosi hyvä mieli, kun eilen luin sun viestin :)

AA:n Ainoko oli oppinut kävelemään? Hienoa! Onnittelut uudesta taidosta. Se helpottaakin paljon elämää, kun ei tarvii enään joka paikkaan kantaa.

Omaa napaa sen verta, että mulla on eka ultra 7.2. Rv on sillon jotain 11+. Sinne asti täytyy siis sinnitellä.

Nyt täytyy mennä valmistautumaan yövuoroon. Mä oon vaan niin väsynyt! Vuorotyö, raskaus ja pieni lapsi ei taida sopia kovin hyvin yhteen. No, pakko vaan jaksaa.

Megatreffeille tahdon minäkin :) Joku kyseli myös hoplop treffeistä. Niistäkin olisin kiinnostunut. Vielä pääsis nää isommatkin taaperot sinne pienten puolelle.

pesukarhu rv 7+1 ja Jonskuliini

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat