Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Finlaysonin selvityksen mukaan 66 prosenttia kotitalouksista vaihtaa tyynyliinan kahden viikon välein. Lakanoille parin viikon vaihtoväli usein riittää. Tyynyliinoille se ei ole kuitenkaan riittävä, sillä pää hikoilee nukkuessa ja hiuksiin laitetut kosmeettiset aineet kerääntyvät yön aikana tyynyliinaan. Siksi tyynyliinat olisi hyvä vaihtaa viikon välein.

Mitä täällä nyt olen lukenut, niin teillä on tapana vaihtaa aivan liian harvoin petivaatteita....

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se vasta onkin ärsyttävää, että on 2 telinettä viemässä lattiatilaa, vaikkei ihan pieni asunto ole (100 neliötä). Ja pussilakanat ainakin kuivuvat nopeammin oven päällä kuin telineessä, johon ei mahtuisi kunnolla kuivumaan kuin 1 pussilakana. Tyylini on siis kuivata pussilakanat ovissa ja muut telineessä...

Meillä muuten vaihdetaan lakanat (ja kaikki kerralla) ehkä 5-6 vk:n välein emmekä mitenkään kärsi siitä. Lakanoiden kuivaus ovien päällä on ärsyttävää (ei ole kuivausrumpua eikä pyykinkuivaushuonetta). Hyvin ollaan tähän asti pärjätty pöpöjen(?!) kanssa ja likaisen tuntuisissa lakanoissa emme nuku. Lakanat pesen kun pesen 60 asteessa ja huuhteluaineena käytän aina etikkaa.

eri tahtia kun paketissa on 2 tyynyliinaa ja 2 pussilakanaa... Menee eriparisiksi jos vaihtaa tyynyliinat 1vko ja pussilakanat 2vkon välein. Miten tästä nyt selvitään...?

Koulussa aikoinaan taloustunnilla opetettiin:

-tyynyliinat vaihdetaan 1krt/viikko

-päällyslakanat joka 2. viikko

-aluslakanat kerran kuukaudessa

Ikinä en ole ymmärtänyt noiden kahden viimeisen eroa, joten meillä vaihdetaan lakanat joka 3. viikko kun käy siivooja ja tyynyliinat joka viikko tai yhden kerran siinä välissä...

Kyllä minä ainakin kerran vuodessa ostan uudet kuosit ja yhdet vanhat heitän silloin menemään. Kun on vielä kuivausrumpukin niin ei monia tekstiileitä edes tarvitse...

ap

Toki joskus jotain uuttakin, mutta ikinä en kyllästymisen vuoksi heitä pois vaatetta, jota olen joskus pitänyt hyvänä. Virttyminen, hajoaminen ja pieneksi jääminen ovat vaatteesat luopumisen syyt.

Sulle lienee turhaa puhua ekologisista jalanjäljistä??

Meillä ei ole noin kuiva ilma, onneksi. Oven päällä kuivuvat pussilakanat ALLE kahdessa päivässä, telineessä taiteltuna taatusti kestäisi kauemmin. Pyykkikoneessa ei muuten mitään vikaa, eli puhdas pyykki ei ole märkää.

Vierailija:

Lainaus:

Toki joskus jotain uuttakin, mutta ikinä en kyllästymisen vuoksi heitä pois vaatetta, jota olen joskus pitänyt hyvänä. Virttyminen, hajoaminen ja pieneksi jääminen ovat vaatteesat luopumisen syyt.

Sulle lienee turhaa puhua ekologisista jalanjäljistä??

aluslakanoita, ovat paksua valkoista puuvillakangasta joka ei ole vuosien pesuissa ja käytössä mennyt miksikään. Pussilakanat ja tyynyliinatkin olemme aikanaan ostaneet niin laadukkaita ja kestäviä, etteivät ole menneen käytössä ja ahkerassa pesussa miksikään. Ja varmasti kestävät lopun elämämme, vaikka viikoittain pesemmekin.

9

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat