Seuraa 

Huomenia!

Minä kävin perjantaina ekaa kertaa neuvolassa ja sain neuvolatätsyn suostuteltua kuuntelemaan sydänääniä... ja ihana paukehan sieltä miltei heti alkoi kuulumaan ja rv vasta 9+2 tuolloin...tosin minulla aina on kuulunut aikaisten sydänäänet.

Nyt pitäisi käydä pikimiten labrassa verikokeissa ja soittaa aikaa niskapoimu-ultraan.

Kyllä tuntuu heti todellisemmalta!!!

Ei muuta kuin tsemppiä muille ja odotellaan ( minäkin yhä) pahoinvoinnin ja väsymyksen laantumista.

TarjaMamma rv 9+5

Kommentit (15)

Täällä myös eka työpäivä takana. Yllättävän hyvin meni. Tossa lomalla oli muutamana päivänä niin huono olo, että mietin tosissani miten selviän. Ja mulla kun tulee se olo yleensä iltapäivällä, niin sittenkö vaan lähtisin kesken töistä, seuraavana aamuna taas kaikki ok ja sitten ehkä taas iltapäivällä sama juttu? Onko joku joutunut olemaan töistä pois pahoinvoinnin takia?

Pomo ei ollutkaan töissä, enkä päässyt vielä paljastamaan asiaani. Haluaisin sen kyllä jo tavallaan pois sydämeltä, kun tiedän, että se on lähipäivinä edessä kuitenkin.

Monet täällä kirjoittelivat peloista. Itse olen ollut vähän rauhallisempi viimeviikkoisen ultran jälkeen. Mutta eihän tässä tietenkään millään varmoilla vesillä olla. Onkohan siitä jotain tutkittua tietoa, tai teillä kokemuksia, että kuinka todennäköinen keskenmeno on, jos joskus viikolla 7 kaikki on ollut ok? Eli onko niissä esim. 8-12 viikolla tapahtuneissa usein ollut kaikki alusta asti jotenkin " pielessä" , mutta sitä vaan ei oo tiedetty? En oo niin kauheesti asiaan ehtinyt perehtyä...

kummitus76, rv 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenna alkaa arki =) toisaalta ihan kiva kun on niin pitkä loma ollut, että on mukava päästä taas opintojen pariin..vähäksi aikaa..Tänään kävin neuvolassa ja sydänäänet löytyi =) olihan se mahtavaa saada kunnon varmuus asiasta, paitsi vielä elellään riskiviikoilla =(. Viikon päästä on sitten np-ulta .

Mukavaa maanantaita teille ja masuasukeille =)

sannami ja masuasukki 10+2

Kovasti täällä odotellaan, että 1.2. tulisi jo, jotta pääsisi kuulemaan (ja ehkä näkemäänkin) sydänäänet ja saisi varmuuden, että oikaesti olen raskaana ja kaikki tällä erää hyvin.

Mut jotenkin tuntuu päivät menevän niin hitaasti :-)

Meillä on poika 1,8v aika nuhainen, joten oli hyvä onni, että tänään oli vapaapäivä, jottei tarvinnut ottaa vapaata töistä sen takia.

Muuten olo on aika nuutunut ja nyt olenkin kolmen päivän ajan ottanut päivätorkut samaan aikaan kun poikanikin. Välillä on kuuma ja välillä palelee ja nyt parin päivän aikana on ollut sellaista pienehköä öklötystä. Kun syö niin se helpottaa vähän, mutta siitä seuraa sitten sellainen fiilis kuin olisi syönyt liikaa. Esim. aamulla söin yhden sämpylän ilman täytteitä ja sama juttu.

En muista ekasta raskaudesta ihan samallaista öklötystä, mutta taitaa tää kuulua asiaan?

Tuossa muutama päivä sitten säikähdin kun tuli hivenen vaaleanpunaista vuotoa (muutama tippa) ja sit kolmisen päivää sen jälkeen muutama tippa beigen väristä, mutta nyt ei ole pariin päivään tullut, joten voin kai huokaista helpotuksesta...?

Mutta nyt pitääpi mennä lukemaan pojalle kirjaa ja odotella, että mies palaisi töistä :-)

Meillä on molemmat lapset kipeinä ja viime yö meni hoitaessa ja hoivatessa. TÄnään nukuttiin onneksi kaikki kunnon päiväunet. Huomenna olen vielä kotona, ja jotenkin on sellainen pöhnä olo. SIsällä on tullu oltua jo liian monta päivää ja kun päikkäreitä nukkuu aina kun voi, niin on aivan pihalla.

Monella onkin sydänäänet kuunneltu ja odotus etenee. Olen kirjoittanut pojan ja tytön odotusaikana päiväkirjaa, ja on hauska vertailla tuntemuksia tähän kolmoseen. Joku tämmöinen alkuraskauden " sumu" ja lievä alakuloisuus on ollut tokaakin odottaessa. Mutta niin sen vaan on unohtanut. Tokaa odottaessa kirjoittelin kanssa tänne palstalle (täällä saa rauhassa voivotella ja hypettää) ja yksi palstalaisista osui kanssani samaan huoneeseen synnärillä. Hauska ylläri sekin!

No mutta, nyt miettimään ruokapolitiikkaa ja pyykkejä.

Lyle 7+

Mulla vika sairaslomapäivä meneillään tämän angiinan takia, huomenna taas töihin. Vähän hirvittää, kun väsyttää niin paljon ja tämä huono olo on ympärivuorokautista. Mutta onneksi kaurakeksit auttaa! Nappailen niitä, leipää tai omppua vähän väliä ja onnistun useimmiten välttämään pahimmat aallonpohjat.

Mulla on torstaina lasten neuvola ja mietin, josko hoitaisin samalla sen oman neuvolani. Eihän siinä tehdä muuta kuin käydään se esitietolomake läpi. No, toisaalta en vielä haluaisi kertoa lapsille. On tämä niin hankalaa!

Meillä oli koko viikonloppu synttärijuhlia, pe oli oikeat synttärit, la kävi sukulaiset ja su pidettiin naamiaiset lapsille. Jopas olikin viikonloppu kaikkinen siivoamisineen ja leipomisineen. Kyllä nyt saa arki tulla!

kaaka rv 8+2

Nuorimmainen kävi tänään puolivuotisneuvolassa ja olipas vain tätin ilme näkemisen arvoinen, ko kerroin, että toinen tulossa (eli kolmas tai oikeastaan neljäs meän perheeseen). Sain " oikean" ajan parin viikon päähän ja ite tosiaan pitää soitella aikaa np-ultraan ja viime vuoteen verrattuna uutta oli se, että veriseula on nyt vaihtoehtoinen (aikasemmin kuulu kuvioon). Ja uutta tossa on myös se, että oma paino kysyttiin lomakkeeseen, joka viiään mennessä ultraan - kuulemma silläkin ois jotain tekoa asian kans. Ite olin vähän hölmistynyt moisesta.

Ja tosta np-ultrasta: onhan se selvää, että se pelottaa, koska siinä kuitenkin pääpaino on siinä, että onko sikiöllä niskaturvotusta vai ei ja sitä kautta kehityksessä jotain ongelmaa. Ja kuinka jaksaa mennä eteenpäin, ko se kuitenkin pitää jaksaa taivaltaa. Muistelen, että itteä jännitti kans toi np, mutta onneksi kaikki on ollut kunnossa - toivottavasti siis nytkin. Nyt on pakko mennä, kutsu käy.

Ai nii ja uudet teretulemasta :)

-AJ ja natiainen 8 jotain-

Alkuyöstä nousi yhtäkkiä kuume ja oksensi mahansa tyhjäksi. Tyttö jo 10 v, joten en saa palkallista hoitovapaata. Olen kuitenkin töistä pois ja teen tunnit myöhemmin. En voi jättää nelosluokkalaista yksin kotiin kipeänä koko päiväksi.

Täällä ollaan vielä vaikkakin tosi laiskaa on ollut kirjoittaminen. Yritän aina päivittäin käydä lukemassa kuulumisianne mut hetken päästä iskee aina huono olo. En tiedä johtuuko se kirkkaasta ruudusta vai mistä? Eli ällöä ja järkyttävää väsymystä edelleen! Oon kuvitellu tietäväni mitä on väsymys mut en tod olekaan.. :) Onneks tän kai pitäis pian alkaa helpottaa. Huomenna palailen töihin ja arki palaa kuvioihin. Np-ultra ois sit 25.1 enkä millään malttais odottaa.. En tajuu miksi sitä pelkään niin kauheesti. Onko muilla samoja fiiliksiä? Ei kai 27v ihan kuitenkaan rikskiryhmään kuulu? On tää kaikki vaan niin uutta ja jännää vaikka teoriassa monista asioista on jo etukäteen tiennytkin siskojen ja ystävien kautta. Mutta nyt alkaa mahan pohjassa taas vellomaan joten tarvii lopetella. Hyviä vointeja ja viikon alkua kaikille! ;)

Vaaka ja rv 10+3

Vihdoin ehdin kirjoittaa taas. Meillä oli taas koko viikonlopun viereita(veli perheineen, yökylässä) ja sen lisäksi oli sunnuntaina yhdet synttärijuhlat. Arki alkoi meillä jo keskiviikkona, mutta maanantai kyllä näytti tänään oikein kunnolla: unohdin esikoisen unikaverin ja villahaalarin kotiin, myöhästyin metrosta ja kun pääsin kyytiin niin se jumitti lumisateen vuoksi. Myöhästyin siis töistä. No onneks päivä jatku paremmissa merkeissä.

Huonovointisuus ja oksentaminen jatkuu täällä edelleen. Odotan innolla ens viikon ekaa neuvolaa. Muiden kokemuksista rohkaistuneena pyydän terveydenhoitajaa kuuntelemaan, josko ne sydänäänet löytyis. Olis niin ihanan helpottavaa kuulla ne!!!

Joku kyseli peloista. En oo uskaltanu oikein miettiä mitään ikavää. Tää on mun kolmas raskaus, ensimmäinen oli tuulimuna, joka todettiin np-ultrassa viikoilla 12+1. Sillon mulla ei ollu juuri mitään raskaus oireita eli siksi oon suht luottavaisin mielin. Sitä mitä np-ultrassa muuta voi selvitä en haluu edes etukäteen ajatella, muuten alkaa pyöriä liikaa päässä. Mutta kaikesta huolimatta hyvällä mielellä täällä odotetaan elokuista ihmettä;)

Nyt saa riittää tää jaarittelu:) Oikein hyvää arjen alkua kaikille!

T.JHS

ja se on toisaalta ihan kivaa :) Olin NIIN tyhmä aamulla ja tungin itseni shape up -sukkahousuihin, ettei tuo vatsa pömpöttäisi ihan kamalasti ja arvatkaa oliko kamala olo loppupäivästä. Kannatti siis. Iltapäivällä kun ajelin tuolla lumisohjossa puristavissa sukkahousuissa ja pahan olon hiipiessä päälle, oli kyllä aika ankeat tunnelmat.

Huomenna on eka neuvola ja sitten kai pääsen varailemaan ultra-aikaa, kivaa! Ens viikon perjantaina olen menossa lähimpien työkavereiden kanssa yhteen tilaisuuteen ja ajattelin siellä kertoa niille tästä raskaudesta.

mutta nyt, menen mussuttamaan salaa suklaata, kun lapset katsoo lastenohjelmia...

anna ja rv 9+4

Täällä ollan vaivuttu pelon syövereihin vaikka järki sanoo, että kaikki ok. Joten VAAKA tunnen myös pelkoa np-ultrasta ja mietin ihan samaa, että onko nyt 27:kana jotenkin riskialtis. Ekasta kun oli kuitenkin vain 23.

Täällä viettiin vkl kaameissa selkäkivuissa ja nyt tänään kaikki oireet kadonneet. Jopa hampaat saattoi pestä ilman yökkää ja oksennusta. Ei vain pysty olla ajattelemasta, että jokin on hullusti. Sen verran pelottaa, että yksityiselle varasin ajan ja sain ke aamuksi, joten sinne pelkojeni kanssa pitäisi selvitä. Miehen haluaisin mukaan.

Onko muilla oireet loppuneet ja kaikki ollut ok? Skitsoilenko vain ihan turhaan?

En joutanutkaan vklp:na, muutako päivittään ton esittelylistan, höh!

Tänään on nuorimmaisen neuvola ja samalla varaan itelleni ajan tälle nollakasilaiselle. Saattaa vain mennä neuvolatätin naama kummalliseksi, ko nyt jo uutta ootan ;)

Täällä ällöttää edelleen aamusta iltaan ja lisää oireita ilmaantunut - väsyttää, kahvinhajukin tekee jo pahaa, yäk! Sinnillä kuiten on juotava se pari mottia aamulla, ettei tuu pää kipeeksi. Iltapäivä/iltakahvit oon joutunut jättämään jo pois.

Neuvolan jälkeen oon sitten viisaampi näistä mun viikoista, että missä mennään.

-AJ & natiainen-

Laittelin jo itseni esittelypinoon, mut kai sopii liittyä seuraan?

Mulla olis lääkärineuvola perjantaina, toivotaan et sydänäänet kuuluu. Esikoisesta kuului ainakin jo viikkoa aiemmin samoilla laitteila. Sit pääsis ultraa varaamaan =)

talvikukka rv 10+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat