Vierailija

Tai lähinnä.. myönnätkö olevasi?

Kuvaile tyypillinen av-mamma ja sen jälkeen itsesi?

Aloitan.

Av-mamma on tyypillisesti hieman pyöreä, ellei selkeästi lihava.

Tukka sekaisin, huusholli vielä sekaisempi.

Notkuu netissä (tällä palstalla) aamusta iltaan.

Mielipiteitä on tasan yksi: Eri mieltä ap:n kanssa. Av-mamma on valmis pyolustamaan tätä ainoaa mielipidettään virtuaaliseen nyrkkitappeluun saakka.

Lapset ovat kasvatettu kotona, mielellään 3 vuotiaaksi, tietty poikkeuksiskin on.. mutta av-mamma ei muista sitä pikkuseikkaa että menihän se esikoinen (ja ehkä toinenkin) tarhaan 10kk ikäisenä, av-mamma kannattaa kotihoitoa 3-vuotiaaksi.

Tulokyselyihin lisätään aina yksi nolla perään, jottei summa näyttäisi liian pieneltä.

Minä:

Olen pyöreä, ylipainoa jonkun verran.. en paljasta painoani, edes netissä.

Aamupalaksi söin kolme korvapuustia ja kaksi kuppia kahvia.

Olen oikeassa elämässäkin melkoinen besserwisser.. palstalla vielä pahempi.

Tukkani on rasvainen (vielä puoli tuntia).

Lapset lahjoin katsomaan videoita, jotta pääsen lukemaan aamun " puheenaiheet" , saavat katsoa videoita vielä suihkuni ajankin.

3 nuorinta lasta on kotona, isommat koulussa.

Kotiäitinä olen ollut jo 5 vuotta.. Kannatan kotihoitoa nykyisin vain siksi, etten edes uskalla hakea töitä. Osaisinkohan edes enää olla töissä? (tätä en kyllä livenä kellekään syyksi kerro)

Käyn perhekerhoissa lasteni kanssa, sinne pukeudumme aina merkkivaatteisiin.

Talous on retuperällä, mutta ulospäin annan kuvan vakaasta taloudesta ja paljosta irtorahasta.

Olen kai tyypillisen av-mamman ruummiillistuma.

Kommentit (9)

- kapeakatseinen ja suvaitsematon -> vain oma mielipide/tapa on ainoa oikea

- lapset (tietysti mahdollisimman kauan) täysimetetyt on kotihoidossa ehdottomasti vähintään 3-vuotiaaksi, mieluummin kauemmin

- kotona lasten kanssa ulkoillaan, maalataan, leivotaaan ja askarrellaan. Lapset eivät saa katsoa koskaan videoita, ehkä pikkukakkosen pari kertaa viikossa jos iltapäiväulkoilulta ehtii.

- koti on siisti ja miestä ei rasiteta kotitöillä, koska se olisi törkeää kun kerran itse on kotona

- seksiä mies saa aina kun haluaa, koska pihtareiden miehet lähtevät vieraisiin

- lapset on hyvin kasvatettuja/käyttäytyviä. Muiden tapaa on kiva paheksua " tänään citymarketissa nähtyä" -aloituksilla

- pikaruokaa ei syödä koskaan, eikä valmisruokaa eikä jugurttia

- lapsia on useita, koska ainokaisista tulee itsekkäitä ja kieroonkasvaneita

Itse olen

- töissä, hyvä työpaikka ja suht. korkea asema

- vain yksi lapsi, päiväkodissa

- hieman ylipainoinen

- laiska

- joskus kapeakatseinen ja kaikkitietävä

- teen kyllä paljon lapsen kanssa vapaa-aikana

(luen, askartelen, pelaan tms.)

mutta lapsi saa kyllä katsoa myös videoita ja syödä jugurttia

- teen kaiken ruuan itse

- paheksun salaa muiden huonosti käyttäytyviä lapsia

Ehkä taidan olla ;)

Entä sinä??

Et kertonut mitään itsestäsi?

Sovitaanko, että tässä ketjussa ei piikitellä toisia, vaan kerrotaan ensin millaiseksi mieltää tyypillisen av-mamman ja lopuksi kuvailee rehellisesti (ja itseironisesti) itsensä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

" tyypillinen av-mamma" on aina juuri se, joka on eri mieltä minun kanssani. Jos minä en erityisemmin välitä imettämisestä ja annan kiinteitä jo 3-kuiselle, niin tyypillinen av-mamma on se, joka intoilee puolen vuoden täysimetyksen ja taaperoimetyksen puolesta. Jos taas minä pidän imettämistä tärkeänä, tyypillinen av-mamma on imetyskielteinen korvikkeen syöttäjä.

Nettipalstalla ihminen huomaa aina ensin ja parhaiten eri mieltä olevat ja itseä ärsyttävät mielipiteet. Sitten ihan pokkana väitetään että täällä aina sanotaan sitä tai tätä: " täh, mitä te nyt yhtäkkiä suosittelette päivähoitoon viemistä, kun yleensä teilaatte kaiken muun paitsi kotihoidon" . Ikäänkuin täällä oikeasti olisi yksi tai viisi ihmistä. Tekee kai helpommaksi suhtautua hämmentäviin tai ärsyttäviin asioihin, kun uskottelee itselleen, että noin ajattelee vain joku yksittäinen hullu " av-mamma" .

Itse täydellisyys...

- Lapset täysimetetty ja hoidettu kaikkien kasvatusoppaiden ja suositusten mukaisesti.

- Kotona minimissään siihen, että nuorinkin lapsi on kolme. Yleensä lapsia muutama putkeen.

- Vain oma mielipide on se oikea ja muiden mielipiteet lyödään alas " se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" - sanonnalla.

- Lapsen kanssa leikitään ja touhutaan aktiivisesti.

- Miehen kanssa kotityöt pitää hoitaa yhdessä, koska mies tekee vain 8h työpäivää, kun taas äiti on lapsen kanssa 247

- Koti on siisti ja hyvinhoidettu (miten voi olla, kun aina on tällä palstalla).

- Ei pidä huolta omasta ulkonäöstään, koska " ei ole aikaa ja on vain kotona"

Itse (en tosin pidä itseäni av-mammana, koska löysin tänne vasta pari päivää sitten)

- Leikin vauvani kanssa paljon

- Teen kotityöt vauvan nukkuessa ja surffaan välillä täällä. Mieheni ei osallistu sen paremmin kotitöihin kuin yösyöttöihin, tämä siis minun päätökseni.

- Ulkoilen vauvan kanssa säännöllisesti

- Odottamassa ihana ja haastava työpaikka

- Pidän huolta henkilökohtaisesta hygieniastani ja ulkonäöstäni.

- Kotimme on siisti, ei tahrattoman puhdas, mutta siisti...

- Epäonnistuin imetyksessä ja annan vauvalleni kiinteitä, vaikkei olekaan vielä suositusten mukaan sen ikäinen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat