Vierailija

Kommentit (15)

Mä olen liiankin tarkka asioiden ja tavaroiden järjestyksestä. Tavaroilla on omat paikat, jonne ne käytön jälkeen laitetaan. Esimerkkinä kerron, että kotona jopa lapset osaa laittaa kaiken paikoilleen, mutta mies ei!

Sanoin itse huonoksi puolekseni ajoittaisin kärsimättömyyden ja sen että saatan turhautua jos asiat etenevät liian hitaasti. Tosin olen oppinut hallitsemaan tätä. Ja toisaalta kääntöpuolena olen sitten nopea ja tehokas.. esim tähän tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itsellesi tänään paperille muutamia perusasioita joita haastattelussa aina kysytään. (Paperille siksi että ajatukset ehkä jäsentyvät paremmin näin.)

Kerro jotain itsestäsi? Valmistele 2 minuutin mittainen esittely, jossa kerrot kuka olet ja miksi olet haastattelussa.

Miksi juuri sinut pitäisi valita? Mieti ainakin kaksi- tai kolme perusargumenttia, joiden haluat jäävän haastattelijan mieleen. Ole valmis perustelemaan argumenttisi käytännön esimerkein.

Mitä huonoja puolia sinussa on? Mitä odotat esimieheltä?

Koita myös ajatella jonkinlainen punainen lanka elämässäsi joka johtaa kyseiseen työtehtävään. Tämän ja tuon kautta päädyin tähän ja nyt sitten tämä kyseinen työ sopisi loistavasti jatkoksi.

Mieti mitä voit korostaa opinnoistasi tai harrastuksistasi. Näin alkuun:)

joo huomasinkin että olet menossa toiseen haastatteluun. Itse olin juuri toisessa haastattelussa paikkaan jonka sitten sain. Ainakin multa kyseltiin juuri mihin suntaan lähtisin viemään hommaa, miten kehittäisin. Kysymyksissä esitin melko itsevarmastikin suuntaviivoja vaikken ollut aivan varma:) , lisäksi yritin perustella melko hyvin miksi juuri minä pystyisin tekemään tuollaista kehitystyötä. Onneksi olin valmistaunut paremmin kuin ensimmäiseen haastatteluun.

Lisäksi uskon että haluavat syventää kuvaa henkilöstä. Tuttuni oli juuri kakkoshaastattelussa, jossa ei lainakaan keskitytty ns. substanssikysymyksiin vaan henkilökohtaisiin ominaisuuksiin (kyseessä oli iso konsulttiyritys)

älä myöskään puhu liian nopeasti, hihitä tai heilu liikaa. Koita olla vakuuttava mutta samalla mukavan ja lämminhenkisen oloinen. Ja siis tottakai omaitsesi:)

Niinpä pohdin, että mihin ihmeeseen minun pitäisi nyt osata valmistautua....kertomaan jotain kehitysideoita, odotuksia tms....

Ikinä en ole ollut haastattelussa joissa käydään kaksi kierrosta henkilökohtaisia haastatteluja (ei siis ryhmä).

ap

Aloittivat ruotsiksi, joka multa ei kyllä suju, vaikka hyvät numerot todistuksessa onkin. Kysyin englanniksi, josko osaisivat englantia...

Sitten yritykseen tuli muka vieraita ja mun piti kierrättää niitä ja esitellä yritystä. Olet varmaankin jo netistä tsekannut yrityksen perustiedot.

Mun pomo aina sanoi hakevansa persoonaa, kun sen kanssa valmistauduttiin haastatteluun. Jotenkin mua risoi sen huoleton asenne, mutta melkein aina se sen oikeanlaisen hakijan löysi. Itse osallistuin silloin ensimmäisiä kertoja hakuprosessiin ja olin jotenkin pipo tiukalla...

Ole oma itsesi... rupata vapautuneesti, jos sellainen kohta tulee, mutta älä hölötä. Anna kiinnostuksesi näkyä... Monet eimerkiksi kysyvät, millainen vaikutelma paikasta tai yrityksestä jäi... koita sanoa siihen jotain, äläkä kohauta hartioitasi (monet tekevät näin).

Jos siis olet hyvä tyyppi joka kohottaa työilmapiirin tunnelmaa niin kerro se, jos taas olet se joka saattaa tiuskaista työkaverille, parempi ettet puhu koko asiasta mitään.

fiksumpi tai hauskempi tai mitään muuta. Jos sua ei valittais, niin ehkä se on vain hyväksi, ehkä valitsijat osaa katsoa, ettet sovi paikkaan. Työhaastatteluissa ei haeta parasta vaan sopivinta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat