Seuraa 

Vanha pino löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11604682&p=2&mpage=16&tmod...

Soittelen tänään klinikalle ja kysyn jatkosta. Eipä tänne muuta.

Mitä möröttimelle kuuluu? Entäs hessunen, joko ootte olleet ultrassa?

-Osse

Sivut

Kommentit (49)

Mies on käytetty rokotuksessa, mutta itselleni en kuitenkaan kaiken varalta uskaltanut sitä piikkiä ottaa. Tilanne on edelleen entisellään. Mahaan koskee välillä, eilen otin särkylääkkeen sekä aamulla että illalla ja yön aikana ei ollut mitään, jomotus siis häviää levossa, kummallista. Mitään muuta oiretta ei ole. Jotakin on vinossa. Odottelen edelleen sitä KYSin soittoa ja varmaan soittelen tänään kotipaikkani neuvolaan ja kyselen että mitä tehdään. Haluaisin varmaan ainakin raskaustestin verestä jos ei muuta.

Mutta kyllä tuo lähes jatkuva jomotus alkaa käydä hermoille, kun ei oikein osaa muuta ajatella niin työn teostakaan ei meinaa välillä tulla mitään. Varsinkin kun tekee työt kotona tietokoneen ääressä, niin sortuu vähän väliä tänne palstoille.

Sekavin ajatuksin,

Heinäminkki

Olen pahoillani. Sitä niin soisi jokaisella meistä sen kaksi viivaa testiin ja tädin tipotiehensä. Minä en saanut molempia viivoja, mutta tätikään ei ole vielä tullut. Tulis nyt niin pääsis aloittamaan puhtaalta pöydältä. KYSillekään en saanut edes yhteyttä vaan jätin soittopyynnön.

Rämmitään yhdessä pois täältä suosta ja yritetään uudelleen.

Heinäminkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Napero, voi itku! Onneksi pääsette nyt pian katsomaan, tehoaako noi lääkkeet. Älä kultapieni vielä luovuta! Varmasti on toivoa, ja mä kyllä uskon, että Eetusta vielä tulee oikein ylpeä isoveli! Tehdäänkö teille siis inssejä vai ihanko kotikonstein yritätte, kunhan munikset saadaan kasvamaan? Mulla on niin huono muisti, että sori jos kyselen miljoonatta kertaa. Meen jotenkin sekaisin teidän kaikkien taustoissa ja hoidoissa, kun nekin on jokaisella niin erilaisia.

Heinäminkille myös pahoittelut menkoista! Oli tosiaan tehokkaat Terolutit, harmi että ehdit ne ostaa. Tuokoon inssi teille sitten sen plussan!

Just luin tähkättären viestin, vau! Siellä on tosiaan jännät paikat! Sulla on kp:t niin vähäiset vielä, että hyvin voi johtua siitä, ettei testiajassa tule toinen viiva näkyviin. Toivotaan, että tuo haamu on kuitenkin hyvä merkki ja että parin päivän päästä saat kunnon plussan!

Ull-maij, tule vaan tänne pinoon juttelemaan, kun tuntuu pahalta! Tsemppiä!

-Q-

Osse: Täällä ollaan \o/ ! Todella harmi, kun tuo PAS nyt ei sitten onnistunutkaan :-( Halirutistus!

Ulla-Maij: Sinuna pyytäisin painokkaasti tuota ossenkin suosittamaa aukiolotutkimusta, sillähän selviäisi munanjohtimen tilanne ettette turhaan yritä ja pety. Mullekin se aikanaan tehtiin, aika alussa perustutkimusten jälkeen. Mulla on myös taustalla kohdunulkoinen, joten tiedän miten kamalaa se on!! Oma tyttömme on toisesta ivf-hoidosta syntynyt ICSI-vauva, joten kerron oman kokemukseni hoidoista: minua ne vain helpottivat, kun saattoi antaa asian lääketieteen ja labratekniikan ammattilaisten hoteisiin eikä tarvinnut järjestää seksiä kalenteriin tuijottaen. Ja jotenkin sekin ajatus, että joku alkio oli aikaansaatu ja sisälläni (vaikka ensiyrityksellä ei kiinnittynytkään), tuntui jo pieneltä voitolta. Tsemppiä!

Tähkättärelle plussaonnittelut! Haalea se oli meidänkin viiva, itse asiassa haaleimmasta viivasta (kolme raskautta, yksi vauva) syntyi lapsi!! Eikä viivan vahvuuskaan välttämättä mitään kerro, samantien sen haalean viivan saatuani veritesti näytti niin huikeita lukuja että epäiltiin kahden alkion kiinnittymistä...

Hessunen: Onnea tuplasykkeestä! Uh, ymmärrän niin täysin työväsymyksesi, itsekin paimennan työkseni lapsia, jotka usein käyttäytyvät enempi villiintyneen simpanssilauman tavoin... No sulla toki vielä kertaantuu tuon raskauden vuoksi. Lepää, onneksi sentään sait hengähtää sairauslomalla.

ON: Tosiaan työn aloitus on kiidättänyt mua niin etten ole palstalle päässyt pariin viikkoon kuin vilkaisemaan ja se on jo tosi hektistä se! Pää märkänä on saanut töissä vetää ja kauheaa kiirusta pitää että ehtii ihmisten aikoihin kotiin ja päästämään taas miestä puolestaan töihin. Onneksi tätä ruljanssia ei kestä koko kevättä kun mies pitää isäkuukauden kohtapuoliin. Yllättävän paljon duuni tulee selkärangasta, joten olen löytänyt uutta jännättävää, kuunnelkaas tätä: pari viikkoa sitten olin tunnistavinani ovislimat ja taisin teille ihmetellä kuinka vanha yllättää. No nyt sitten to-iltana kp25 huomasin jotain pienenpientä vuotoa ja ajattelin että menkatko ne sieltä, joka olis melkein iloinen yllätys. Nyt vaaleanpunaista vuotoa on tullut tippa kerrallaan, tänään siis kp27. Kiinnittymisvuotoa, hmmmm? Pää alkaa surrata jo villejä päätelmiä, varsinkin kun tänään väsytti aivan sairaasti ja otin tytön seuraksi kahdet (!) päikkärit ja tyttö heräs molemmilta ennen mua...

eli siinäpä ne tärkeimmäit. Kierto on vain jostakin syystä sekaisin. Menee just samalla kaavalla kuin vajaa vuosi sitten kun oli viimeksi näin pitkä kierto. Nyt koskee jo kunnolla siihen malliin että eiköhän ne menkat ala joko tänään tai viimeistään huomenna. Yritän just soitella KYSille kierron kartoituksen tuloksista. Ne kun tehtiin uusiksi juuri tähän kiertoon.

No eipähän ole estettä rokotukselle. Otettiin keväällä reissuun lähtiessä se Havrix rokotus koko perheelle ja huomenna olis vuorossa se toinen piikki. Eipähän jää sarja kesken. Jotakin hyvää tästäkin negasta. Eli inssiä kohti mennään. Toivottavasti viikonloppu ei aikanaan sotke sen ajoitusta.

Heinäminkki

Perskules tätä mun tuuria. Plussa tuli mutta se oli taas ku. Tämä on kyllä jotenkin erilainen ku kuin viimeksi. Jotenkin elättelen toivoa että olis keskeytynyt keskenmeno, tosin sytostaatti jo saatu...

Tää on hieman toivotonta. Tuun kyllä helposti raskaaksi, mutta tuntuvat menevän väärään paikkaan.

Mites Osse? Entäs muut tonskat?

Q, mun oli pakko tulla sua onnittelee, miten mahtavaa kun siellä massussa pikkuinen kasvaa!!! ONNEA HURJASTI!

Kaikille muillekin toivon onnea jatkoon, vaikka en ihan kaikkia tunnekaan.

Joten siis oikein onnen täyteistä uutta vuotta !

mykis

Heippa taas kaikille!

Suuren suuret onnittelut möröttimelle plussasta! Ja onnea quierolle ultranäkymistä! Ja tervetuloa uudelle tänne tonskailijoihin, heinäminkkikö se oli?! Lahopää, niin ei voi muistaa kaikkea! Ja pahoittelut Osselle passin siirtymisestä, ja onnea teille, kun ei tartte enää murehtia miehen tilaa, ihanaa, että kaikki oli toisessa näytteessä kunnossa!

Itse aloitin myös työt vuoden alusta ja todella rankkaa on ollut, onneksi poika on vaan mummulassa hoidossa, niin ei tarvitse murehtia, miten päiväkodissa on lähtenyt sujumaan. Onneksi siis paikka ja hoitaja ovat tuttuja. Mä olen ollut työpäivän jälkeen NIIN väsynyt, ettei ole tosikaan. Tuntuu kuin taju lähtisi, kun on kotona illalla. Kyllähän se väsyttääkin, kun 26:ta 6-vuotiasta paimentaa, ne ei meinaan mitään hiljaisia kavereita ole! :)

Joskus varmaan täälläkin mainitsin, että oireita ei ole, mutta kyllä niitä nyt on tullut jo roppakaupalla, tämä väsymys kai ne eniten teettää. mutta nyt siis siihen tärkeimpään eli ultranäkymiin, alunperin piti olla ultra vasta ensi maanantaina, mutta tämä olo tuli niin sietämättömäksi, joten piti jo eilen käydä, kun töissä ei yksinkertaisesti jaksanut ja KAKSI sykettähän siellä ruudulla näkyi :), toinen kavereista tosin oli reilusti pienempi, joten tarkkailuun jouduttiin sen osalta! Siinähän se melko selkeä vastaus tähän olotilaan. Ja siis sairaslomalle jouduin loppuviikoksi!

Nyt pitää mennä, sänky kutsuu!!!

Hessunen sekä Onni ja Manni rv. 7+0

..liittyisin joukkoonne.

Toista piinaillaan. Ensimmäinen muksu saatiin inssin avustuksella. Nyt on toinen tilauksessa. Inssi tehtiin perjantaina 4.1.. nyt siis pp11. Jos olen oikein laskenut.

Hölmö ku oon niin eilen piti jo tehdä testi...vaikka varsin hyvin tiesin että ei se nyt vielä VOI näkyä..

plussa onnea kaikille sitä piinaavasti odotteleville

+++++++++++++++++++++++++

tähkä

Olen jo jonkin aikaa seuraillut keskusteluanne ja ajattelin viimein hypätä mukaan kun mielestäni tähän porukkaan kuulun.

Meillä on hoitoura käytännössä vasta aluillaan, hieman pitänee tässä taustoja kertoa. Eli meillä on 07/04 syntynyt pojanvesseli joka sai alkunsa viimeisestä luomukierrosta ennen hoitoja. Olin raskaana ensikäynnillä KYSissä, en sitä vain silloin vielä tiennyt. Toinen on ollut tervetullut aina pojan syntymästä lähtien mutta ei ole kuulunut. Joten hoitoihin hakeutuminen oli edessä. Toisen kanssa ei käynyt yhtä hyvä tuuri vaan ensikäynti KYSissä ooli viime kierrossa (perustutkimukset tehty jo täällä kotipaikkakunnalla) ja seuraavaan kiertoon on sitten tarkoitus tehdä inssi. Vielä on siis teoreettinen mahdollisuus ettemme tälläkään kertaa hoitoihin joudu, mutta mahdollisuus on kyllä aika pieni. Omien tuntemusten mukaan kun en edes ovuloinut tässä kierrossa. Tikuttaa en joulunpyhinä viitsinyt. Nyt on menossa kp 24/26-30, joten menkkojen odotan alkavat loppuviikosta. Sitten saisi soitella KYSille ja miettiä ajoitusta. Ovistikkuja pitänee sitten kans tilailla jotta saadaan ajoitus kohdalleen. Ultrauksesta eivät ainakaan KYSillä puhuneet mitään joten oletan että ajoitus tehdään tikuttelun perusteella. Sittenpähän kuulen lisää kun (jos) otan yhteyttä kierron vaihtuessa hoitsuihin.

Sellaista täällä. Onnittelut kaikille jo plussan saaneille ja plussatuulia kaikille niitä kaipaaville.

Heinäminkki

..kiitokset teille kannustuksesta.

Itse olen jo tästä kierrosta lyöny hanskat tiskiin. Aamulla oli lämmöt tipahtanu, vaik hyvin olivat oviksen/inssin jälkeen nousussa. Nyt sitten vaan taas odotellaan.

Jotenki sitä ekan lapsen jälkeen aatteli et se toinen tulee jos on tullakseen. Mut eipä se näköjään noin meekkään. Mieli on aivan maassa. Nyt sitä vaan taas huomas et kuinka paljon sitä toista lasta oikeesti toivookaan. Nyt ku on jotenki kauheen pettyny olo niin sen huomaa kotonakin. Tiuskii ja kärtyää..mikään ei kelpaa eikä mikään oo hyvin. AHISTAA!!!

No jospa tästä suosta taas noustas..

tähkä 29/30-31 tätiä odotellessa

Tein tuossa 19 aikaan jonku tollasen cittarista ostetun pregent stick-raskaustestin..sen 5 minuutin jälkeen minä tulos ois pitäny näkyä niin eihän siinä mitään ollu. Unohin tikun sit siihen pöydälle. Äsken kävin veskissä ja haamujen haamujen haamuhan siinä oli...tunti testauksen jälkeen.

NYT IHAN P-A-N-I-I-K-I-S-S-A!!!!!!!!!! Ois jo huomisaamu...

Nyt voi kyllä olla että tullaan lujaa ja korkeelta alas..

Tähkä kp 27/30-31

Anteeksi jos tunkeudun, jotenkin tuntuu että olisi helpompi jutella tänne puolelle.

Oon varmasti täysi idiootti, mutta en aijo luovuttaa. Jos siinä epikriisissä ei ole mitään täysin lamauttavaa niin heti kun vaan mahdollista niin yritys päälle. Sitä en kyllä tiedä mitä teen jos se on taas ku, mikä on hyvin todennäköistä. Luultavasti vievät sitten tuon viimeisenkin torven.

Oon tässä samalla miettinyt IVF hoitoja. Kuulostaa tosi rankoilta nuo hoidot. En tiedä kestäisikö mulla pää niitä. Oon jotenkin aina ihaillut ihmisiä joilla on voimia lähteä hoitoihin... ne vaan kuulostaa ylivoimaisen pelottavilta mielestäni. Kait sitä kaikkeen tietenkin asennoituu tilanteen mukaan.

T: Ull-Maij

olipas Ull-Maij:lla tosiaan ikäviä uutisia (taas), kyllä sua nyt koetellaan. Toivottavasti se vasen putki tosiaan vielä toimisi!

hessunen, ihanaa että siellä on kaksi kaverusta! Olet jo töihinkin ehtinyt, jokos olet laskenut, milloin äitiysloma alkaa? Tosin joudut varmaan jo vähän aiemmin kaksosten kanssa jäämään. Ai mut oletko opetusalalla ja pääset joka tapauksessa lomalle kesäksi? :)

Mites napero, joko on menkat alkaneet vai olisiko ehkä kivoja uutisia?? Nauratti muuten tuo häränpyllyä heittäneet kierrot, siis tavallaan joo, vaikka en tiedä mikä mulla sit se normaali tilanne on, kun aina yhtä sekavaa on ollut!

Ja heinäminkilläkin saattaa olla kivoja uutisia... :)

heliä kaipailen, tuus kertoon mitä kuuluu!

) . (: tänään alkoi taas primolut-kuuri, joten aika nopeesti tää aika menee. Ihan kohta päästään taas odottelemaan menkkoja ja siitä sit housut pois ja hoitoon.

-Osse

Varmaan luittekin jo tuolta että täällä sitä olla yhtä munatorvea köyhempänä. Syykin löytyi eli nuo johtimet on jotenkin taittuneet... tiedä sitä sitten onko enään mahdollista saada luomusti lapsia.

Sanoihan se lekuri suoristaneensa vasemman, mutta tuskin sekään loistokunnossa on koska sielläkin on ollut kohdunulkoinen. Silloinhan se tosiaan abortoitui itsellään pois (solumyrkyn avustuksella)

Otan osaa Ull-Maj. Toivotaan kuitenkin että luonto pystyy tekemään tehtävänsä. Jos ei yksin niin sitten lääketieteen auttamana.

Täällä tilanne edelleen entisellään. Menossa kp 30/26-30. Oireita mihinkään suuntaan ei edelleenkään ole. Ei auta kuin odotella. Ensi viikon aikana tilanne selvinnee joka tapauksessa, tavalla tai toisella. Olo on jotenkin seesteinen, johtunee siitä että hoidot alkavat ensi kierrossa jos kierto vaihtuu. Ja jos ei vaihdu niin sitten hoitoja ei tarvita. Luulen kyllä edelleen että tuo ensimmäinen vaihtoehto on se todennäköisempi.

Palailen asiaan kunhan on jotain kerrottavaa.

Heinäminkki

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat