Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pistetääs vuoden alulle oma pino. Edelliset jutut löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=85&m=11866732&p=1&tmod...

Kovasti on tämäkin pino hiljentynyt... olisi kiva kuulla kaikista!

[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]

[color=maroon]Nimim.: aurinko76

lapsoset: tyttö 1/07

plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS

asun: Tampereella miehen kanssa

muuta: vm. -76[/color]

[color=olive]nimim: Eliza77

lapsoset: poika 07/06

hoidot: 3xICSI, 1xPAS

plussa: 3 ICSI toden sanoi

asumme: Tampereella [/color]

[color=maroon]Nimim: H-R

Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä

Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997

Asun: Perheeni kera Akaassa[/color]

[color=olive]Nimim: Ibiza79

Lapsoset: Tyttö ja poika 12/06

Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS

Plussasin: 2. ICSI 05/06

Muuta: asun Vammalassa miehen ja lasten kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim. iita71

Lapsoset: poika 12/06

Hoidot: yritystä pari vuotta: PCO todettu 2005, metformiinit, clomifemit ennen IVF:ää joista 2. tärppäsi

Asumme: Tampereella[/color]

[color=olive]Nimim.: Katariina77

Lapsoset: poika 1/07

Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)

Plussasin: 1. ivf

Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo

Lapsoset: poika 12/06

Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.

Plussasin: Luomuplussa

Asun: Tampereen lähellä[/color]

[color=olive]Nimim.: Kuutar78

lapsoset: poika 06/07

aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)

plussasin: 1. ivf

asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]

[color=maroon]Nimim.: Lempi-Kukka

lapsoset: poika 06/06

plussasin: PAS

asun: 20 km Treelta

muuta: 31 v.[/color]

[color=olive]Nimim.: MiaMik

Lapsoset: tyttö 10/06

Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF

Plussasin: Luomusti tammikuussa 2006, 2. IVF:n piti juuri alkaa

Asumme: Tampereen naapurissa

Muuta: vm. -84[/color]

[color=maroon]nimim: mi-ki

lapsoset: poika 1/07

hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS

plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen

asumme: reilut 20km Treelta

muuta: vm 1975[/color]

[color=olive]nimim: nordenskjold

lapsoset: Onni ja Helmi 12/02 ja Hertta 2/06

hoidot: IVF/ICSI -02 ja 3 PASsia vuonna -05, seuraava hoito alkamassa

asun: 40 km Tampereelta[/color]

[color=maroon]nimim. nurminata

lapsoset: poika 9/06

hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS

plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.

asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa

muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]

[color=olive]nimim.: osborne

lapsoset: tyttö 11/06

aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05

plussasin: 1. ivf

asumme: Tampereen naapurilähiössä

muuta: vm. -77[/color]

[color=maroon]Nimim: pewina

Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06

Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS

Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)

Asutaan n. 40 km Tampereelta

Muuta: vm -79[/color]

[color=olive]Nimim : samako

Lapsoset : LA 26.6

Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF

Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>

Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]

[color=maroon]Nimim: sondras[/color]

[color=olive]Vega75

Lapsoset: pojat 1/07

Hoidot: yrittää ehdittiin kaksi vuotta ennenkuin kaksospojat saivat alkunsa 5/06. Hoitoina 5 inseminaatiota, 3 ICSIä + PAS:ia, joista toisesta keskenmeno ja kolmannesta pojat.

Plussasin: Kolmas PAS

Asutaan Kangasalla[/color]

[color=maroon]Nimim.: vegax

Lapsoset: poika 6/06

Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi

Plussasin: 1. ivf 9/05

Asun: Nokialla[/color]

[color=olive]nimim.: violet82

lapsoset: tyttö 12/05, tyttö 3/07

hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04

plussasin: molemmat luomuplussa (käytössä metformin)

asun: Tampereella mieheni ja tyttöjeni kanssa[/color]

[color=maroon]nimimerkki: vumpe

lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06

hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...

plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!

asumme: Seinäjoella[/color]

Kommentit (18)

Kivaa aktivoitumista täällä! Meillekin kuuluu vauhdikkaita päiviä, pikkuinen e kovasti nyt seisoskelee keskellä lattiaa, mutta ei vielä ole uskaltanut ottaa askelta. On ollut muuten todella suloinen pari päivää (jota ennen äidiltä paloi känkkäränkkään proppu aika pahasti, joten ihanaa tällainen herttaisuus!)..

Me ollaan kovasti nyt sitten lähtöä tekemässä sinne vieraille maille, ja olen jo töihin ilmoittanut, talokin ehkä saattaa olla kaupaksi mennyt (!), mutta mitäänhän ei voi varmaksi uskoa ennen kuin rahat on pankissa.

Meille sopii periaatteessa idis-treffit viikolla 4, mutta.. e nukkuu päikkyjä 12 ja 3 välillä, joten se on vähän huono aika. Olisitteko halunneet tulla meille ensin, ja siitä sitten idikseen? Vai meneekö monimutkaiseksi? Voin liittyä seuraan sitten myöh, mutta nykyisin tosiaan nuo päikyt ovat jokseenkin tärkeät, ja haluaisin että saa nukuttua ne rauhassa. Vaunuissa nukkuu kyllä vieraillakin, mutta tuo kauppakeskus ei enää oikein toimi unipaikkana (kokeiltu).

Etukäteis-1-vuotis-onnittelut mi-kin poitsulle!

aurinkoinen ja e 11.5 kk

onnittelut Mi-kin pojalle merkkipäivän johdosta. Ja äidille tervetuloa tähän menipäs se vuosi nopeasti -päivittelijöiden joukkoon. Vaikka se ensimmäinen vauvavuosi on rankka, olen ainakin itse sitä jo nyt muistellut ja fiilistellyt kovasti. A on siis myös päässyt kävelemisen makuun talutettuna. Toivottavasti ei vaadi niitä palveluja yhtä kauan kuin tuo meidän herra. Kolmatta kuukautta täällä taaperrettiin yhdessä vaikka kävellä osasi ilmankin tukea jo kuukausi sitten.

Onnea myös jälkikäteen Keinuhevon taaperolle sekä Ibizan himpulalle ja vimpulalle.

Nooralle onnea ultrakuulumisista. On ne vaaleanpunaiset mekot ihania, nimimerkillä pojan äiti;-)

Ossen typy on kyllä aivan omaa luokkaansa noissa taidoissansa. Melkoinen menomimmi. Vaikka muutaman kerran on kupsahdukset peläyttänyt ei onneksi ole mitään isompaa vahinkoa tullut.

Kovaa vauhtia Auringon E:kin on liittymässä taaperoiden sakkiin. Äkkiä se seisominen muuttuu kävelyksi.

Meillä on siis ollut alkuvuosi muutosten aikaa. Mä aloitin työt ja pikku-äijä on siis viettänyt päivät hoitajan kanssa. Ensimmäisen päivän jälkeen meinasi itku tulla kun tajusin, että olen oikeasti jättämässä mun vauvan toisen hoitoon. Toisaalta itsellä alkoi olla kova hinku töihin. Nyt ollaan molemmat totuttu ajatukseen ja hyvältä tuntuu. Kiirettä toki on ja aikamoista organisointia aikataulujen kanssa.

Pikku-äijä tuntuu viihtyvän hyvin hoitajan kanssa. Aamuisin toki osoitetaan mieltä, mutta iltaisin hän tosi hyvällä päällä. Parina ekana iltana ei kyllä meinannut päästää musta irti ollenkaan. Vähän oli herra hoitajaa ensimmäisinä päivinä koetellut. Mm. ekana päivänä kun olivat keskenään, oli hoitaja taistellut poikaa kaksi tuntia päikkäreille. No, eihän tuo päikkäriongelmaisen kanssa se koskaan ihan helppoa ole ollut. Syöminenkin oli ollut ekoina päivänä vähän niin ja näin. Tällä viikolla oli sitten jo sekä nukkuminen että syöminen sujunut hyvin. Päikkäreitä poika nukkuu nykyään paljon paremmin kuin ennen. Nyt on yöunetkin taas normalisoitunut. Aluksi nämä muutokset tuntuivat vaikuttavan öihin aiheuttaen aikamoista levottomuutta.

Muutenkin tuo pikkuinen on aivan ihana. Hän mennä taapertaa ympäri kämppää. Pelleilee ja hassuttelee koko ajan. Hauska harrastus on taapertaa toiseen huoneeseen kuin missä isä tai äiti on ja tulla sitten sieltä kurkkimaan huomattiinko me että hän on muualla. Lelutkin alkavat kiinnostaa enemmän. Palikkalaatikko, kirjat, pallo, koottava pelle sekä perässä vedettävä koira ovat suosikkeja. Etenkin koiraa talutellaan koko ajan. Palikkalaatikko aiheuttaa välillä kirkumista turhautumisen myötä kun kaikki palikat eivät menekään alas pyöreästä reiästä. Niin Osse, ei teidän Typy todellakaan ole ainoa kiljukaula;-)

Kovasti mulla on jo nyt ikävä teitä ja treffejä. Pikku-äijänkin puolesta toivon, että jossain välissä ehdittäisiin mukaan treffeille. Tuo herra kun kovasti tykkää muista lapsista ja olisi kiva hänelle niitä tapaamisia suoda. Puistossa toki nähdään muita lapsia, mutta näillä keleillä sekin on jäänyt kovin vähäiseksi.

Pidän treffiaikatauluja silmällä. Jos jostain syystä olisinkin kotosalla pojan kanssa niin tullaan ehdottomasti mukaan.

Terkkuja kaikille ja toivottavasti nähdään pian,

iita ja pikku-äijä 1v3vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun lapsoset riville vois lisätä km:n seuraavasti:

nimim: mi-ki

lapsoset: poika 1/07, luomu km 12/07

hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS

plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen

asumme: reilut 20km Treelta

muuta: vm 1975

Mä olen menossa töihin vasta kesän jälkeen, joten meistä saa ainakin treffiseuraa vielä pitkään :)

Ei meilläkään potasta vielä mitään tajuta, vasta pari kertaa oon siihen istuttanut. Mua kiinnostais enemmän se pöntönpienentäjä, voiskohan potattamisen aloittaa suoraan sillä?

E-L on kyllä potra mies, kasvaa kohisten!

Mitäs hoitolaisille kuuluu, uutta kierrosta on taas pukkaamassa? Entäs Noora?

Meillä pikkumies reenaa kävelyä enenevässä määrin, eilen käveli jopa 2,5 metriä ihan itse. Ja järkyttävä ripustautumisvaihe jatkuu, tänään ei kylässä suostunut rielun tunnin vierailun aikana olemaan muuta kuin sylissä ja hetken syöttötuolissa. Poika pelkää muita lapsia ihan hirveästi tällä hetkellä, mistä lie johtuu kun me kuitenkin kyläillään usein? Onko meillä kotona liian hiljaista, mä kun nautin rauhasta ja yleensä ei ole telkkua tai radiota päällä. Touhutaan, leikitään ja lauleskellaan pojan kanssa hissukseen omiamme. Synttärilahjaksi ostin pojalle Fröbelin palikat, kun poika kuitenkin selvästi tykkää musiikista, osaa tanssia ja laulaa ja " soittaa" erinäisiä soittimia joita joulupukki toi.

[b]Olisko innostusta Ideapark-treffeille viikolla 4 ma, ti, to tai pe klo 11 jälkeen?[/b]

- miki ja päikkäreillä uinuva pikkuherra 11kk 3vko

Meidän Ideapark-reissu meni hyvin :) Eli jatkossakin uskaltautunen lähtemään täältä kotoota johonkin pojan kanssa!

Aurinkoa ja E:tä olisi mukava kanssa nähdä! Ei mulla ihan pakottava tarve sinne Idikseen ole päästä, eli riittää mulle ainakin kunhan pääsis täältä johonkin ja näkis ihmisiä :) Mutta miten nyt muille sopii...

Meillä ei kanssa nukuta kauppakeskuksissa: mutta meillä nyt nukuta muutenkaan kuin puoli tuntia kolmesti (joskus neljästi) päivässä..

Se vaan tossa tapaamisessa, että pitäis tietää piakkoin se päivä: mies tarttis sitten autoa sinä toisena päivänä.. Mikä nyt sitten olis paras päivä ja tapaamispaikka/ -aika..?!

Kiva muuten tää Suomen talvi....

Kuutar ja E-L. kahden kohta puhjenneen alaetuhampaan kera

Osse: Teidän tyttö on kyllä toi taitava!

Kuutar: Teidän poika onkin komean kokoinen. Meidänkin poika lähti liikkeelle ensin peruuttamalla.

Kiitos kaikille synttärionnitteluista!

Onnittelut Auringon tytölle!

Terffi viikolla 4; valitettavasti emme pääse mukaan.

Tsemppiä kaikille hoitolaisille! Itse olemme ajatelleet olla nyt syksyyn asti luomusti ja jos ei tärppää niin sitten voisimme mennä hakemaan huurunenää matkaan.

Meidän kuulumisia sitten:

Poika: 1v mitat 9790g, 75,1cm, joitain sanoja yrittää jo tapailla mut mitään selkeetä ei vielä tule. Nyt on kovin alkanut kävelyä treenaamaan, nousee keskeltä lattiaa ja parisen metriä etenee. Ei suostu kävelemään pyydettäessä vaan itsekseen lähtee sit milloin mistäkin.

Tyttö: 1v mitat 10645g, 80,7cm, kovasti kaikkea osoitellaan ja yritetään sanoa, mut mitään selkeetä ei ole tullut. Tyttö onkin kävellyt jo jonkin aikaa itsekseen ja nykyisin enään harvoin konttaa. Osaa myös potkaista palloa.

Seuraavaksi pitäisi aloitella tosissaan nokkamukista juominen ja luopua tuttipulloista.

Äiti: Olen ilmoittanut itseni sijaiseksi 4 eri paikkaan, mutta toistaiseksi ei ole kuulunut mitään. No ehkä sitten, kun talvilomat alkaa.

Isä: Jää kotiin hoitamaan lapsia.

Pitkästä aikaa ehdin tulee lukee mitä teille kuuluu. Kyllä loppu vuosi meni niin siivillä kun työelämään lähdin jotta ei kyllä oikein mitään muistikuvaa mistään. No, tietysti molemmat muksut sairastu vesirokkoon ja eri aikaan tietysti. Sitten oli maitoallergian toteamista, korvien putkittamista ja vuosi vaihtui keuhkokuumeessa Tays:in lastaenosastolla. Ja tämän päälle uuvahdin itse keuhkokuumeen uuvuttamana viikoksi. No, mutta jospa tämä nyt sitten tästä jälleen iloksi muuttuisi.

Mutta voi hurjimus Teidänkin pienet piiperot jo alkaa olee vuoden ja ylikin ikäisiä. ONNEA kaikille!!=)

Meillä Iso-A porskuttaa ihan omissa mitoissaan ja juuri vein kirpputorille haalarin kokoa 90 kun oli pieneksi jäänyt=/

No, nyt A kiipee syliin ja haluu kertoo teille jotain, hetki jjfncnddjfkjv jcjfcjfkhlogjfudshfjfd nfcni, no nyt piti jo mennä=)

Mutta ei tänne siis kiirettä ihmeellisempää tällä erää. Voikaa hyvin ja jälkeläiset kasvatkaa isoiksi isin ja äidin iloiksi. Olis ihanaa teitä joskus nähdä, mutta arkena meillä toivotonta ehtiä mihinkään. Mutta jospa vaikka kevään tullen innostuttais näkee joku viikonloppu, niin ehkä silloin.

Iso hali kaikille!

H-R, N 4V ja A 1V8kk

piti siis sanomani, että meille todnäk sopii treffit, torstaina meillä on muskari 10-11 mutta voidaan sen jälkeen ajella idikseen.

Ei pitäis tietty kirjoittaa mitään, mutta nukutan typyä ekaa kertaa ilman tuttia, päivällä jo nukkui päikkärit ihan nätisti ilman, ja nyt vaikuttais et nukahti ilman hirveen isoja huutoja... toivotaan et koko yö menee hyvin!

-Osse ja tutiton typy 1v2kk

Meillä tosiaan ollaan jo vuosi ja 1pv :D

Pari päivää ennen synttäreitä poika hoksasi kävelyn kunnolla, ja nyt mennäänkin hienosti monta metriä Ihan Itse kävellen - ja voi sitä riemua, naama on kuin hangon keksi kun poika hoksaa kävelevänsä ihan itse! Nopeasti se sitten lähti liikkeelle kun asian oppi. Välillä vielä kontataan, mutta enemmän kävellään jo.

Kyllä tuli syntymää fiilisteltyä ja kelattua vauvavuotta muutenkin. Ei ole enää meillä vauvaa, nyyh! Jospa vielä joskus toisen saisi, niin hienoa olisi. Mutta kiitollinen olen tuosta yhdestäkin täydellisestä pallerosta.

Treffeistä sen verran että kyllä mulle sopii treffit Auringollakin, Ideaparkki nyt oli vaan heitto että jossain nähtäis :) Meidän täytyy joka tapauksessa tulla kotiin nukkumaan päikkäreitä 13-14 paikkeilla, joten ei siellä Ideaparkissa muutenkaan koko iltapäivää voitaisi olla. Tämmöistähän tämä on, joka lapsella on omat rytminsä, ja sikäli tietty aina parempi treffata jonkun kotona :)

Mutta ilmoitelkaa onko se sitten to vai pe, me kurvataan paikalle joka tapauksessa!

- miki ja uinuva vaapero 1v 1pv

Me ollaan oltu tosi laiskoja ilmoittelemaan itsestämme, anteeksi. Joulukuu meni reissaillessa ja tammikuukin on samalla tavoin alkanut. Lisäksi tietsikka oli huollossa ja sähköposti meni sillävälin tukkoon, joten mitään viestejä en oo saanut... Nyyh. Hokasin asian vasta äsken, jospa nyt putsauksen jälkeen joku muakin muistaisi:))

Mihin aikaan perjantain treffit on? Me voitais harkita, jos auto saadaan käyttöön...

Onnea kovasti kaikille ekoja synttäreitään viettäneille! Voi, miten äkkiä aika kuluu. Olis tosi kiva nähdä kaikkia, niin pitkä aika on siitä, kun viimeksi ollaan päästy mukaan!

Meillä poikasella ikää on jo 1 v 7 kk ja puolivuotisneuvolassa mitat oli noin 12 kg ja 88,2 cm. Ei ihan H-R:n poikasen mitoissa, mutta perässä tullaan:) Ja vielä omaa napaa: Käytiin hoitosuunnittelussa ja ICSI on sovittu huhtikuulle, tarkempi aika menee sitten kierron mukaan. Hui!!!

Olis kiva kutsua kaikkia meille, mutta yritän saada lapsoselle oman huoneen ensin kuntoon... Se on kyllä ikuisuusprojekti, enkä ymmärrä miten raaskin siirtää pojan omaan huoneeseen...

Terkkuja kaikille vegax ja poikanen

Pahoittelut nettihiljaisuudesta, on pitänyt kiirettä :) Mies ollut työmatkoilla nyt yli viikon, ja tuntuu että nyt voisi jo tulla kotiin (tulee huomenna).

Meillä vielä odotetaan tuota maagista yksivuotispäivää. Johan tässä lasketunajan vuosipäivä ehti vilahtaa.. :) Mutta synttäreihin siis vielä vähän matkaa. Meillä e ei edelleenkään kävele, mutta nyt seisoskelee huvikseen pitkiäkin aikoja. Ja toista jalkaa liikuttaa ;) .

Treffeistä, meille sopii vain perjantai! Mutta kiva olisi nähdä, joten teretulemas! Mikin aikataulua kun katson, niin voisitte tulla jo vähän aiemmin, ja sehän vaan sopii. Laittakaahan vaikka meiliä tms.

Armas mieheni suostui ostamaan meille uuden tietskarin ja nyt pääsen taas paremmin koneelle. Jipii! Teilläkin mukulat jo niin isoja. Mukava lueskella teidän touhuistanne.

Viime viikonloppuna kävin parin yön keikan 4a:lla, kun migreeni meni niin pahaksi. Synnärillä selvisi, että Sulolla ei olekaan munia, eli kolmatta tyttöä odotellaan. Mieleeni juolahti, että muutaman vuoden päästä täällä on kolmella kuukautiset ja yhdellä vaihdevuodet. Huh Huh! No, ehkä ajattelen niitä vaaleanpunaisia pikkukolttuja vielä jonkin aikaa.

Haluaisin niin kovasti osallistua tapaamisiin, mutta tällä kokoonpanolla se on aika haastavaa. Panu vaihtoi työpaikka ja käy nykyisin Valkeakoskella. Edes toiseen suuntaan ei siis päästä kyytillä. Mutta ehkä vielä jonain päivänä näemme oikein livenä!

Voimia arkeenne ja tuleviin hoitoihin.

Noora ja Taimi 22+3

onpas Ibizan typykkä pitkä! Samoin H-R:n A, mutta hänhän onkin iso-A ollut aina :D Ja Kuutaren E-L kasvaa kans kohinalla, kiva päästä näkemään poikaa perjantaina.

mi-kin pojulle onnea kävelytaidosta. Päästään varmaan todistamaan tuota taitoa treffeillä.

Kiva kuulla myös Nooran kuulumisia, niin vaan on 20 viikkoa hujahtanut huomaamatta... vai että tulee teille jo kolmas tyttö! Voi kun se kuulostaa ihanalta, en laittaisi ollenkaan hanttiin!

Kiitoksia typyn kehuista, en mä usko et se mitenkään erityisen lahjakas on, vaan sillä on erityisen ylpeä äiti :D Ja syystäkin, sillä typy ei enää syö tosiaan tuttia vaan nukkuu yönsä jopa paremmin kuin ennen, nukahtaa omaan sänkyynsä ilman nukutusta (tosin huutelee joka ilta vanhempien perään jonkun hetken ennen kuin luovuttaa) ja yöllä ei tarvita yhtään tassuttelua. Ainoa negatiivinen asia on aikaiset aamuheräilyt, jotka tuli kuvioihin tutista luopumisen myötä, ennen typy etsi itse tutin suuhunsa ja jatkoi uniaan vielä aamuheräämisen jälkeen.... mutta ehkä se tästä. Kuten huomaatte, tämä tutti-juttu oli minulle tosi iso asia, pohdin ja vatvoin sitä vaikka kuinka kauan ennen kuin pystyin tekemään ratkaisun, joka näytti typylle olevan helppo.

Meillä on tuota yksivuotiaan uhmaa oikein olan takaa, tosin taitaa osa kiukusta johtua puhkeamassa olevista poskihampaista. Ylhäällä on yksi jo osin läpi ja toisestakin yksi kulma. Alhaalla todennäköisesti on ainakin yksi tulossa myös (sinne suuhun ei edelleenkään anneta katsoa vapaaehtoisesti, enkä viitsi " tehdä väkivaltaa" kovin usein...).

Hoidoista: meillä piti olla pas tässä kuussa, mutta kroppa teki jonkun tenän ja piti siirtää seuraavaan kiertoon. Samaan syssyyn sain TAYSista punktioajan huhtikuulle. Luotto passiin on siis juuri näin kova.

Ai niin, typy aloittaa nyt ensi kuun alusta aamupäivähoidossa 10 päivänä kuussa. Treenataan äitiä, että osaa olla erossa lapsestaan, jos joskus vaikka saisin töitä.

Mutta nyt unten maille! Perjantaihin!

-Osse ja typykkä 1v2kk

Kiitokset Auringolle viimeisestä puurojuhlasta silloin joulukuussa, oli kiva nähdä pitkästä aikaa teitä..

Kiirettä pitää täällä jonkin verran kun työt alkoi taas loman jälkeen. Hoidossa menee hyvin eikä korvatulehduksia oo enää näkynyt (koputtaa puuta). Meillä pottaillaan joka päivä sekä potan että pöntönsupistajan avulla ja saaliina on aina pisut ja väh. kerran päivässä kakat. Aamuisin jopa herra pinnaa pissaamista vaippaan että voi pissata pottaan. Usein yön jäljiltä vaippa on ollut kuiva. Uhmakausi on alkanut täällä jo ja välillä ei voi kun nauraa tuolle pikku-uhmaajalle :D

Oli ihanaa kuulla Nooran ja Taimen kuulumisista; vai kolmas tyttö... ihanaa! Naisylivoimia siis jyrää teillä :)

Kuinkahan Iitan töihinpaluu on sujunut? Onko pikkumies päästänyt kuinka hyvin lähtemään töihin?

Suuren suuret onnittelut Mi-Kin pienelle miehelle huomisen johdosta, pian se herra jo viipottaa lujaa vauhtia huoneesta toiseen kävellen/juosten.

Icsiä tässä odotellaan alkavaksi talven/kevään aikana, (ota tästä selvää onko nyt talvi vai varhainen kevät kun ulkona sataa vettä ja lunta on pihassa vaan isoissa kasoissa) joten toivon mukaan ei tartte vielä kolmea icsiä tehdä ennen kuin onnistutaan uudemman kerran. Pas kun meni penkin alle ja pakkanen loistaa tyhjyyttään. No, onneks kotona on jo yks ihanuus niin ei tunnu niin kamalalta jos hoito tälläkin kerralla menee pieleen.

Ai niin, se Ideapark-juttu; mulla on sillä viikolla aika paljon työohjelmaa alkuviikosta, mutta perjantai sopii hyvin, kun pääsen 12 aikaan lähtemään töistä.

-Eliza ja nukkuva pikkumies 1v5kk-

meille sopis to ja pe. Ollaan alkuviikko maalla ja ke ip mulla on ne luennot. Eli jos tää tämän viikon pe reissu sinne Ideaparkkiin menee lokakuista paremmin, niin olisin tulossa mieluusti treffaamaan teitä ja muitakin toki!

Jassoo, taas noi pikku kädet pyrkii näppäimistölle....

Osse: vai ei ollut innostunutta yleisöä sulla ;) Kivoja kuulumisia laittelit :) Teidän typy onkin jo iso!

Meidän kuulumisia: Viime viikolla oli puolivuotianeuvola (ikää tuolloin viikon päälle 6kk), pituutta kertynyt 70,7cm, painoa 10120g ja pipo kasvanut 47,8senttiseksi!!! Eli kaikin puolin hyvin kasvanut poika :) Eikä ihme: syö kaksi á n. 150g kasvissoseateriaa päivässä (toisella mukana lihaa), yhden hedelmä/marjasoseen n. 120g ja puuroa aikuisen annoksen iltaisin... Ja tosi harvoin lautaselle mitään jää :O

Liikkuminen tapahtuu vielä peruuttamalla ja ympyrää pyörimällä ja hermot menee kun eteen päin ei pääse. Nostaa kyllä vartaloaan jo polviin asti ylös, liekö alkaa sitten suoraa kontata..

Unet on nyt vähän mitä sattuu: päivissä kuitenkin hyvä rytmitys (joskaan ei ennalta määriteltävä), yöunet heikompia kuin aiemmin ja päikkärit sitä puolen tunnin, tunnin luokkaa, joskus yhdet puolentoista tunnin unet jopa ip.

Muakin jossain vaiheessa kiinnostais tapaaminen! En oo niiden synttäreiden jälkeen missään pojan kanssa käynytykään (paitsi mummulassa tietty ja lenkillä), nyt perjantaina olen yhden porukan kanssa sopinut Ideaparkkiin treffit, ans kattoo kuinka tuon kuumakallen kanssa käy... Mutta tosiaan pikku hiljaa olis kiva nähdä muutakin kun nää omat seinät: joskin aion olla aktiivinen ja meen yliopistolle yhtä englanninkielistä kurssia kokeilemaan, josko sen saisin tehdyksi...

Nyt täytynee keksiä jotain aktiviteettia tuolle sankarille joka on peruuttanut tuolin alle :)

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!

Kuutar ja E-L. reilu 6kk (aika menee siis ihan siivillä! Justhan tuo syntyi!!!)

Onpas kivaa, kun tulee lunta! Taidetaan typyn kanssa lähteä pulkkailemaan.

Typy alkaa olla iso neiti, touhuilee reippaasti omia juttujaan. Uusimpia villityksiä on kiipeily, portaat suurin piirtein juoksee ylös, samoin sohvalle pääsee jo omin avuin ja keittiöjakkaran kanssa on koettu muutamia jännittäviä hetkiä... Typy osaa myös viedä jakkaran itse haluamaansa paikkaan (jos on kohtuu lähellä) ja kiivetä hakemaan " tarvitsemiaan" tavaroita. Myös palapelit on pikkuhiljaa alkaneet kiinnostaa ja palikoista typy osasi nyt joululoman tauon jälkeen (oli niin paljon muita leluja) äitin ja isin hämmästykseksi koota 6-7 palikan torneja. Niin ne taidot kertyy.

Ruokailut meillä on melkoista showta, kun tytön pitäis saada itse syödä, mutta jos se ei onnistu, alkaa hirveä huuto... samoin jos äiti yrittää auttaa tai joku tärkeä osa pöydän sommitelmaa, kuten sosepurkki tai maitomuki siirretään toiseen paikkaan. Onneksi sitä ruokaa saa välillä auttaa suuhun toisella lusikalla.

Pottailut on meillä edelleen täysi mysteeri, tällä hetkelläkin potta on vaate- ja leluvarasto. Pottailusaldo on siis 1 pissi joskus lokakuussa...

Hauskaa oli tässä yksi päivä, kun viheltelin ja lauleskelin tyttö sylissä, ja typy työnsi etusormet korviinsa. Kiittämätön yleisö mulla täällä... :D

Olisi kiva nähdä, vaan taitaa aika moni jo olla päivät töissä.

-Osse ja typykkä n. 1v2kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat