Seuraa 

Uusi viikko ja uusi pino, edellinen onkin jo kovasti venähtänyt.

Täällä sataa lunta, ihanaa =)

Sivut

Kommentit (42)

..tuosta vielä, että mitä aion tehdä kun (jos) kolmas lapsi syntyy. Ajattelin niin, että otan myös esikoisen päiväkodista kotiin (nyt 3 krt/vko päiväkodissa. On 2v6kk).

Kävin tiistaina gynellä, jossa aloitettiin pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen sekä tiputtelujen tutkiminen. Ultrassa näkyi että ihan loppukiertoa mennään, joten tätin pitäis ilmestyä lähipäivinä. Verikokeitakin otettiin, ja hcg oli 0,2, siis ei ole mitään toivoakaan että olisin raskaana.

Toisaalta odotan, että uusi kierto nyt alkais, koska multa otetaan uusia kokeita seuraavan kierron alussa (pitää tehdä ennen ovista). Saa vähän selvyyttä tähän tilanteeseen! Lääkäri epäili, että toinen munasarja toimis huonosti... Elikkä voi olla, että ovuloin vain n. jokatoisessa kierrossa.

Terolut-kuurin saan ens kierrosta alkaen ja niitä pitää syödä kolme kiertoa. Olen aika pessimistinen raskautumisesta niiden aikana, koska kierto lyhennetään niillä 28 päivään ja mulla lyhin kierto on viimeisen vuoden aikana ollu 35kp. En siis ehdi ovuloimaan ennen kuurin alkua. No, toisaalta on ihan hyvä, että saadaan kierrot sitten tasoittumaan... Jos seuraava luomukierto tulee olemaan joskus huhti-toukokuussa, niin sehän tarkoittaa, että vauvahaaveen saa lykätä ens vuoden alkuun!

Mimmi75, 34/35->??, 3.kp (yritystä elokuusta -07 alkaen, mutta pitkien kirtojen vuoksi vasta 3. menossa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

margalla sama suunnitelma kuin minulla ;-) Ei ennen 30 läheisyyttä olisi kyllä vauvat kiinnostaneet sitten pätkääkään ja nyt taas pitäisi saada se nro 3 siten, ettei ehdi 36 vuotta täyttämään (siihen on onneksi vielä 1 v. ja 10 kk ;-) ). Tasan 30 olin, kun ekan sain.

Ei kuulu mitään ihmeitä, eikä varmaan tule ihan heti kuulumaankaan, kun mies on työkomennuksella ja käytännössä viikot poissa muutaman kuukauden. Eli jos nyt vahingossa joku vkonloppu jotain jaksaa tehdä ja sattuu sopivasti ovis, niin ehkä tärppää. Tod.näk. ei. Mutten jaksa nyt kauheasti tuota edes murehtiä, kun on paljon muutakin. Esim. se, että selviää nyt tuosta arjesta hoitoineen ja töineen kahden pienen kanssa (2v. ja melkein 4v.). Katsotaan sitten tarkemmin kevään korvalla -tai siis jos sitten ihan ns. yrittäisi!

Sai tänään jo tehdä lumitöitäkin, mutta nyt on taas uudet lumet pihalla.

ON: jomottelee jo nyt alavatsan sivuja.. Nyt on menossa vasta kp 7 tai 8. Jopa aikaisin alkaa... En nyt oiken tajua näitä mun hormooneja.

Ei enempää tällä kertaa, pitää lähteä kauppaan.

Hyvää viikon alkua!! =)

Joo kyl mä oon ihan oikeesta vuosimallia -83, esikoinen täyttää huhtikuussa 4 v ja kakkonen tulee just 2,5 v!

Hitto, mä oon tehny vaikka kuinka monta testiä, ja kyllä ne vaan kaikki plussaa näyttää! *onnesta soikeana*, yritän olla kertomatta kaikille, mut ku niin tekis mieli vähän leijua! Silti kun yksi keskenmeno on ollut poikien välissä niin ei ihan uskalla vielä toitottaa! Onneks täällä voi kertoa kaikille! Mäkin ajattelin että josko se vois olla tyttö kun on niin erilainen alkukin kun pojista...no se nähdään sitten aikanaan. Aion kyllä kysyä rakenneultrassa sukupuolta! Vaikka eihän sekään ole 100 % varmaa!

Hölmö olo on vaan kun lopetin samontein tupakanpolton, oon vetänyt tässä tänäänkin varmaan 7 tikkaria! Tupakkaa ei tee mieli, mutta tupakalle menoa kyllä, mieskin nauroi kun menin tikkarin ja kahvikupin kanssa kuistille seisomaan! =)

En millään malttas jättää teitä! Tulen kurkkimaan välillä! Tai tehdäänkin niin päin että tulkaa te kaikki perässä!

Äiti1983 rv 4+0

...apteekin omalla haalea viiva tänään...kp 27/28-30...huomenna tulee tilaamani testit...otetaan sit uusiksi...en ees kertonut miehelle vielä...jäisin vaan kiinni siitä että ostin testin tänään vaikka olin niitä jo tilannut ;-)

No olen mä tätä kyllä aavistellutkin...on ihan tajuttoman huono olo kokoajan, en ole oksentanut, mutta kokoajan ikäänkuin pala kurkussa! Ei ole pojista tällaista ollut, molemmista olen keskellä raskautta oksentanut tasan yhden kerran juuri ruoan jälkeen, mut muuten ei mitään oloja!

No ootellaan huomiseen...

On ihana lumikeli meilläkin! Oltiin työpäivän päätteeksi vielä 1,5 tuntia laskemassa mäkeä pihalla! Raitis ilma teki tosi hyvää, sillä aikaa ei ollut huono olo ollenkaan!

Jospa mäkin pitkästä aikaa kirjoittelisin. Joskus syksyllä " ilmoittauduin" mukaan, sitten jäänyt vähän taka-alalle ja olen tuolla 2009 vauvahaaveilijoissa kirjoitellut. Eli tosiaan kolmonen vuosimallia 2009 olis haaveissa ja miehen kanssa ollaan puhuttu yrityksen aloittamisesta huhtikuussa, käytännössä toukokuussa kun nyt näitä kiertoja katselee eteenpäin. Eli huhtikuun menkkojen jälkeen siis. Aiemmat kaksi saaneet alkunsa heti ekalla yrityskierrolla, saa nyt nähdä miten käy.

Gynellä kävin marraskuussa, kierrot lyheni 22 päivään, kun oli ennen 26 päivää. Ei mitään poikkeavaa ja papa-tuloksenkin sain just ja oli ihan " priimaa" . Gyne sanoi että kaikki niin hyvin kuin vain voi olla, joten ei nähnyt mitään estettä kolmannelle. Mulla kun on ollut vähän hankaluuksia kahdessa ekassa raskaudessa, siksi vähän epäröin, uskaltaako. Nyt kierrot olleet taas 26-27 päivää.

Mukavaa lumista talven alkua kaikille!

T.Jaffa

Miehelläkin selvästi vauvakuume. Sanoin vaan et tänään pitäis varmaan jotain tehdä jos vauvan haluaa niin heti oli valmis ;) Ongelma vaan siinä että millä ajalla tuota seksiä sitten voisi harrastaa kun on kaksi pientä? Nyt ollaan vaan sitten laitettu esim. lastenohjelmat pyörimään ja mennään vessaan lukkojen taa=) tosi romanttista. Illalla toki sitten kun lapset nukkuu mutta olen tänään ja huomenna yövuoroissa joten kun lapset nukahtavat niin pitää jo töissä olla =( kaikenlaisia ongelmia tämä vuorotyö tuokin mukanaan.

Nyt vaan sitten vinkkejä kehiin? Joka toinen päivä taisi olla se paras tahti, greippimehua ja jalat ylös yhdynnän jälkeen =)

Sellaisia siis täällä pohdin kera kahden prinsessan =) +miehen

Kyllä lääkäri oli sitä mieltä että kolmosraskaus olisi liian iso riski. Kolmosraskaudessa keskenmenojen, ennenaikaisten synnytysten, komplikaatioiden ja vammautuneisuuden riski on jopa 20%. Yksöisraskaudessa sama riski on muutaman prosentin luokkaa. Mutta silti vaan tekis mieli yrittää, vaikka järki sanoo toista. Spekuloikaa, ken jaksaa mun kanssa... Jos keskiviikkona kp13 mulla näkyi yksi 20mm, yksi 19mm ja yksi 16mm munasolu ja ovulaatio tapahtuu kuitenkin kp 18-19, niin eikös nuo kaksi isompaa kerkeä " tuhoutumaan" eikä ole enää hedelmöityskelpoisia jolloin jäisi vain yksi munasolu? Mä en nyt muista minkä kokoinen munasolu on irrotessaan mut eihän se voi olla lähemmäs 30mm??? Tämä nyt on ihan hullunkurista spekulointia, muttei tekis mieli jättää yhtään yrityskiertoa välistä :o/.

Ermeline kp15/31-32

Meilläkin sataa lunta, vihdoinkin! Oltiin lasten kanssa ulkona ja kivan punaiset omppuposket saatiin...

).( Ei mitään uutta! Pupuillaan säännöllisesti ja toivotaan tärppiä. Oviksesta ei mitään tietoa!

Mimmi75, kp.30/35->??, 3.yk

löytyi kolme!!! kypsymässä olevaa munasolua - eli yhdyntäkielto ropsahti :o(. On se kumma, ensin ei tapahdu mitään ja sitten tapahtuu liikaakin. Clomeilla tuli nämä kolme, ensi kierrossa sitten pistellään.

Ja toivotaan vain yhtä hyvää munasolua :o)!

Ermeline kp14/30-32

Onnea plussanneelle!

eteenpäin tästä pinosta. Kyllähän se testi ihan selvää plussaa tänäänkin näytti! =))))))))))

Varovaisen onnellinen!

Äiti1983 rv 4+0

kuukautisia odotellessa täällä. Aika rauhallisin mielin olen, vaikka yrityksemme sitten tähän päättyykin :) oikeastaan olen ihan tyytyväinen, ettei tärppiä tullut ja nyt sitten aattelin miehelle sanoa, että käytetään kortsua tmv. nyt ennen menkkoja jos vaikka ovis olisikin myöhemmin.

Ensi viikolla testailen uudestaan, mutta luultavasti viikonlopun jälkeen ei ole enää tarvetta. Itseasiassa mulla on pieni pelonpoikanen, että olisin raskaana! Nyt kun miehen suhtautuminen taas muuttui ja hän ei kolmatta lasta tahdo, vaikka ottaisi kyllä kolmannen vastaan ja rakastaisi sitä ihan kuin kahta vanhempaa lastammekin niin tahdon, että mies olisi yrityksessä ja odotuksessa mukana yhtä innoissaan ja koska näin ei ole, en tahdo lasta vain koska minusta se on niin suuri asia, jonka täytyy tulla molempien yhteisestä tahdosta, ei siitä, että minulla sattuu olemaan vauvakuume.

Itseasiassa olen jo pohtinut nyt kun mies taas vastustaa kaikkea kivaa tulevaisuudessa, mitä emme olisi voineet vuosiin tehdä, mikäli olisin raskaana. Nyt siis odotan kuukautisia kuin kuuta nousevaa, jos ei menkkoja kuulu seuraavaan 14päivään niin sitten testailen jälleen uudestaan ensi viikon jälkeen, että varmistuu se, etten ole raskaana, kun kierto voi pillereistä johtuen pitkittyä. Tällä hetkellä kyllä on sellanen olo, että ei tarvii niitä kauheasti odotella.

Joten kiitos kuumeiluseurasta ja täällä varmaan roikun vielä ainakin siihen asti, että kuukautiset tulevat ja lueskelen kuulumisia :)

Plussatuulia kaikille muille ihan hirvittävästi!!!

tronada kp 26/(28)30

..että noinkin monella on yritystä. Rekisteröidyin tänään tänne, ja jonkun viestistä luin, että riski tulla tälle sivustolle vauvakuumeisena. Taitaa olla totta ;)

Täällä kotona poden suurta kuumetta ;) Ehkä sitä jo tänä vuonna yritellään. Lapsia mulla ei ole ennestään:( Tuntuu vaan että joka paikassa on vauvoja tai jotain niihin viittaavaa...

t.Sivri :)

Miten pystyt oleen testaamatta? oikeasti, voi kun minäkin! Se kun aattelee asiaa ja roikkuu täällä, tekee paljon. Esikoisesta kun testasin oli raskausviikkoja jo yli 5 kun en oikeastaan ajatellut asiaa, miehen kanssa vaan päätettiin, että vauva olis kiva ja sitten jätettiin ehkäisy pois.

niin muuten Äiti1983: mulla ei esikoisesta joka on poika, ollut mitään pahoinvoinnin tapaistakaan, sitten kun kuopusta, joka on tyttö, aloin oottaan niin oksensin ensimmäiset 16vko joten jos teille nyt olisi tyttö tulossa :)

Pakko tuohon marga_:n " ihmettelyyn" iästä puuttua :) Itse olen vm. -83 ja mulla on kanssa 2 lasta, esikoinen melkein 5v ja minusta en ole ollenkaan nuori äiti, itseasiassa pohdin kun kolmatta rupesin miettimään, että nyt on ihan viimeinen aika edes harkita, kun ikää on jo sen verran paljon! Ihan oikeasti pohdin tuota! Kaverin kanssa joka on samanikäinen kuin minä puhuttiin ihan samaa, että hänkin alkaa olla jo niin vanha ettei varmaan enää lapsia enempää hanki. Yleisesti ottaen olen nuori, mutta itse en voisi kuvitella tekeväni enää vanhempana lapsia, itseasiassa joskus 15vuotiaana päätin, että jollei minulla 30vuotiaana ole lapsia ei niitä ikinä tule olemaankaan.

Monet ikäiseni ovat sanoneet, että heitä on " syrjitty" nuoren iän vuoksi ja yksi minua vuotta vanhempi kaverini kun tuli raskaaksi niin neuvolassa oli ensimmäisenä ehdotettu aborttia, uskomatonta minusta. Mulle ollaan aina oltu tosi positiivisia tässä asiassa ja järjestäen lääkärit ovat sanoneet, että on tosi hyvä, kun joku " uskaltaa" nuorena tehdä lapsia, koska se on oman palautumisen ja tervehtymisen kannalta tosi hyvä juttu.

).( Tänään oli vihdoin se kauan odottamani aika gynelle... Sinänsä ei vielä mitään vastauksia tullut, miksi kierrot heittelee ja välillä on tosi pitkiä. Otettiin perusnäytteet ja verikokeista hormooniarvoja. Mutta sitten ultrassa näkyi, että ovis on ollu ja menny joku aika sitten! Siis näkyi puhjennut keltarauhanen ja kohdun limakalvo oli sen näköinen, että loppukiertoa mennään... Olin ihan ihmeissäni, kun melkein pari viikkoa olen ovista tikutellu, enkä plussaa ole saanu aikaiseksi millään! Ens kierron alusta tehdään lisätutkimuksia, ellen nyt ole sitten raskautunut (mitä kyllä epäilen)...

Mimmi75, kp.31/35->??, 3.yk

kiitoksia " osanotoista" itse olen aika rauhallinen tän suhteen, ei siis sillai hirveästi harmita -ainakaan vielä- tokihan vieläkin on mahdollisuus, että raskaana olisin, mutten jaksa sitä uskoa.

Mä vain tsemppaan itseäni sillä, että jokaiselta äidiltä puuttuu aina yksi lapsi (tai niin ainakin väitetään) ja mä jätän nyt tähän kahteen.

Plaah, ajattelin, että keskiviikkoinen r-testi jotenkin helpottaisi mun piinaa, mutta noh... koko ajan aattelen, että tein sen kyllä hirmuisen ajoissa (ja samalla yritän tolkuttaa itselleni, että kyllä se olisi jo jonain haamun haamuna näkynyt, mikäli olisi tärppi käynyt) ja mulla oli vähän oviksen kanssa hakua (joko kp 14 tai 21) niin tuon 14 mukaan se olisi voinut näkyäkin, mutta jos ovis oli vasta kp 21 niin sitten ei olisi näkynyt. Ensin aattelin, että testaan vasta keskiviikkona, mutta kärsimätön luonteeni pakottaa mut kärvistelemään nyt maaanantaihin, sillon kyllä pitäisi jo jotain näkyä jos on plussa tullakseen.

Toivottavasti vain kierto ei veny miksikään mahdottoman pitkäksi, kun en osaa yhtään sanoa, kun on vasta pillerit jätetty pois. Noh, maanantaihin pitää ootella, viikonloppu varmaan menee ihan ok, kunhan vain pääsis täältä töistä pois niin saisi jotain muuta ajateltavaa :D

tronada kp 27/(28)30

marga_:

Lainaus:

Onnea Icequeen! Kiva että saatiin lisää plussia :-)

Äh, mulla meni pinot sekaisin; Icequeen oli syyskuisissa :) Mutta onnea silti!

Niin,tuosta puuhailusta kun on pieniä lapsia, tai siis lapsia yleensä (meillä 2 alle 3 vuotiasta ja miehen 10,12, 14-vuotiaat). Kyllä siinä saa aina keksiä milloin ehtii puuhiin. Tai yleensäkään voi. Viikonloppu aamut on aika hyviä, kun isommat katsoo jonkin aikaa pienempiä, mutta on siitäkin romantiikka kaukana. Ja sitten tietenkin yöllä/ilalla. Mutta kun mies tulee aina niin myöhään nukkumaan, niin sekin puuhailu jää vähäiseksi. Ja välillä sitten ei halut kohtaa. Tällaista se vaan on kun on pieniä lapsia. Pitää olla kekseliäs. :)

Peipsu: Pahoittelut keskenmenosta. Itselläkin niitä ollut kaksi ennen esikoista.

Tuosta gynekäynnistä vielä, että kysyin onko ovulaatio lähellä kun ultrasi (koko ajan piti kysyä enkä saanut katsoa ultrausta, siis ei kääntänyt sitä että olisin nähnyt)., niin sanoi että vaikuttaa siltä ettei olisi vielä lähellä. Ja kolmannen raskauden yrittämisestä kysyin myös, että jos yritys kestää vuoden (siis pitäisi yrittää vuosi ennen kun pääsee tutkimukseen tms.), niin pitäisikö odottaa se vuosi ainakin jos ei tärppää, niin sanoi että voi odottaa vähän enemmänkin. Saikohan tästä mitään selvää? En teidä mitä tarkoitti tuolla. Sitäkö että kolmannessa voi mennä enemmänkin aikaa?

Sanoin lääkärille siitä, että vielä tihkuu maitoa rinnoista ja että onko siihen mitään lääkettä. Sanoi, että on, mutta ei sitten määrännyt mitään.

Täytyy mennä taas katsomaan mitä pojat tuolla kinastelee.

Palataan!

kp12 tai 13/28-29, yk 5.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat