Vierailija

Oon iltapäivällä menossa ja pulssi on 200, pelottaa ihan järkyttävästi. Ylhäältä olis tarkoitus ottaa molemmat, mutta ei kai samalla kertaa?

Kommentit (23)

paljon helpompaa kuin alhaalta :) paraneekin nopeesti! mulla kaikki jouduttu leikkaan ja otettiin eri kerroilla tosin noi ylähampaat olis menny varmaan samallakin kerralla mutta onhan sitä vähän hankala sitten syödä. Tosin ei niitä kauaa tarvitse varoa.

Hyvin se menee älä panikoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulta otettiin alhaalta viikonvälein, leikkaamalla kun poistettiin niin aika ei olisi riittänyt kahteen kerralla. Ylhäällä ovat tallella. Ap, selviää siitä hengissä vaikka hankalaakin olisi.

Aikaa meni 10 min. Kova puudutus ja veto. Lähti helposti. Olin ihan ihmeissäni... Toivon sulle sulle yhtä hyvää ja helppoa poistoa. En joutunut edes lääkkeitä ottamaan. Sain kyllä kipulääkereseptin, turhaan. Veri tihkui tunnin pari. Tsemppiä! Kauhulla odottelen nyt sit alahampaiden poistoa, leikataan....

ja voin kertoo että en ole menossa enää samalle lekurille. IHAN järkyttävä kokemus. että just ja just selvisin hengissä siitäki. jäi sellaset traumat että huh huh. sattu niin maan pirusti ja ukko kohteli niin ku oisin ollu joku eläin. meinaan tehdä valituksen..(kun vaan tietäsin että miten sellanen tapahtuu?)

kerroin myös heti lääkärille, että olen paniikissa. Minulle ainakin sattui mahtava hammaslääkäri, joka kertoi koko ajan mitä tehdään. Toiselta puoeln otettiin molemmat, toiselta puolen vain alaviisuri. Kahdella eri kertaa. Kerta per puoli ;-)

Sain sitten burana-kuurin sekä antibiootit, joita söin ahkerasti. Jälkisärkykään ei ollut niin paha kuin luulin/pelkäsin.

kun suusta tihkuu verta ja puudutusaineen vaikutus alkaa lakata. Ja minulta tämä on todella paljon sanottu, sillä olen oikeasti diagnosoitu hammaslääkäripelosta kärsiväksi ja saanut siihen hoitoa.

Puudutuspiikit aina kestää, nehän tuntuvat ikävältä vain pienen hetken. Itse toimenpide ei kummallakaan kerralla sattunut YHTÄÄN... kannattaa etukäteen varautua siihen rusahteluun, luun särkymisen ääniin, siihen että sen väännön ehkä tuntee (siis tuntee ilman kipua), ja ajatella vaan coolisti, että kyllä sen kaiken muun kestää kunhan ei satu. Ja heti jos tuntuu että saattas alkaa sattua, kannattaa nostaa käsi pystyyn ja ynistä, ne laittavat kyllä heti puudutusta!

Ja se jälkisärkykin kyllä hoituu niillä vahvoilla särkylääkkeillä. Älä vaan tee samaa virhettä kuin minä ekalla kerralla, vedin vähän niin kuin vahingossa verihyytymän pois siitä kolon päältä myöhemmin samana päivänä. Sen seurauksena haava ei meinannut parantua vaan tulehtui, ja jouduin antibioottikuurille..

Vaikka eka kerta olikin ihan kamala, mutta silloin poistettiinkin viisuri alhaalta ja ilmeisesti pienen tulehduksen takia puudutus ei tehonnut niin kuin piti.

Kolmas kerta oli kaikista helpoin. silloin hammaslääkäri tiesi pelostani ja osasi kyllä tosi hienosti rauhoitella mua ennen toimenpidettä ja sen aikana.

Ikävämpää oli minulla alaviisaudenhampaan poisto, kun lääkärin piti " kaivaa" se ulos ikenestä.

Mutta tosiaan ylhäältä veto on ollut aika pieni juttu.

Eli mulla ainakin yks kerrallaan. Kyllä siitä hengissä selviää. Ainoa mikä tuntuu inhalta on puudutus ja se tunne kurkussa sen jälkeen kun ei oikeasti tunne koko nielua, ja se rusahtelu kun hammas kiskotaan irti.

Rentoudu, kyllä siitä selviää hengissä. Vaikka itseäniki pelottaa jo valmiiksi seuraava poisto, edellisestä nimittäin jo yli kolme vuotta aikaa mutta muistoissa vieläkin nuo äänet ym...

Hampaita on poistettu kolme, yksi vasemmalta ja kaksi oikealta - neljättä ei ollut olemassakaan. Oikealta puolelta poistettiin molemmat hampaat kerralla, vasemman puolen hammas sitten muutaman kuukauden päästä.

Olin yksityisellä, sain turruttavan annoksen valiumia (en ollut ennen aamua kunnolla tajuissani) ja oli oikeasti aika lystiä. :)

Maksoi kyllä hunajaa...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat