Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Sivut

Kommentit (26)

Mutta sitten joka toisen on kotona. Itse teen paljon töitä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa. Miehen työviikoilla ei nähdä ollenkaan, kun käy nukkumassa, kun olen töissä ja sitten taas miehen vapaa viikoilla minä olen paljon poissa kotoa. Meillä onneksi vain yksi pienempi lapsi ja on isänsä kanssa kotona aina vapaaviikot :)

Mutta varmaan voit ymmärtää, ettei parisuhteessa elävä kenties halua elää kuin YH? Eiköhän parisuhteessakin elävällä ole joskus oikeus valittaa? Itse en taas ymmärrä tuollaisia kuin sinä, 21, joka on sitä mieltä että "sinä et saa valittaa kun sulla on vain astma kun mulla sentään on syöpä!".

Ymmärrän että ap:a ärsyttää, muakin ärsyttäisi, eritoten jos on monta lasta. Iltaisin on kuitenkin kiva olla koko perhe koolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No vanhin on koulussa eli tulee kotiin klo 13. Häntä mies kyllä ehtii joskus ainakin nähdä. Mutta usein miehellä on jo joitain "kotitöitä" eli joutuu valmistautumaan töihinsä eikä siksi ehdi pojan kanssa paljonkaan olla. Toiseksi vanhin on eskarissa ja on myös pidempää päivää ihan kuntoutuksellisista syistä.

Pienin on 9-15 hoidossa, mutta ei kaikkina päivinä, mies hoitaa kyllä häntä joinain päivinä. En voi kylläkään pitää pienintä kotona aina päivisin koska itsekin teen usein töitä täällä kotona eikä työnteosta tulisi mitään jos pienin pyörisi täällä ympärilläni:). Siksi pidämme häntä hoidossa.

Mutta on päiviä kun mies ei ehdi nähdä lapsia lainkaan, esim. tänään.

käytän ehkäisyä, mutta rinatani ovat olleet jo pari viikkoa arat, painettaessa ja portaita kävellessä kipeät. Ajoittain pinkeät. Nännit tummat. Mistä voi johtua? Olen isorintainen, en tiedä vaikuttaako se asiaan.

Ja muutenkin ärsyttää tollaset jotka mainostaa olevansa jotain yh:ita kun mies pari tuntia pois..

Kun itse olen lasten kanssa ihan 100% yksin aina. (isä ei ole missään tekemisissä) Niin anteeks vaan,aika pieniltä kuullostaa teidän murheenne.

lähtee töihin klo 11.30 ja tulee kotiin klo 22, meillä ei vielä ole lapsia, mutta nyt jo tympii ainainen yksin kotona oleilu iltaisin.. mietin että millaista elämä on jos änen työnsä jatkuvat samanlaisina.. on vielä sellaisella alalla että ei palkkapäivänä paljon juhlita.... ja kun on vapaapäivät niin niitä iltoja odottaa ja todella...

mielenkiintoista kuulla miten olette sumplineet lasten hoidon tilanteissa jossa äiti tekee aamuja ja isä iltoja...

hoidossa koska on epäinhimillistä repiä mies ylös lasten kanssa viimeistään klo 7, usein heräävät jo ennemminkin. Itse on lähdettävä töihin 7.15

Toisaalta päiväkodissa kaikki toiminta tapahtuu 8.30 ->

vaihtoehdot tämän takia vähissä. Meillä on arjen takia sovittu että teen "vain" 6 tunnin päivää jotta lapsilla olis edes tolkulliset hoitopäivät.

Onko muita, jonka mies iltatöissä? Mies tekee n. 3 iltaa viikossa töitä näin talviaikaan. Rehellisesti sanottuna en yhtään pidä näistä illoista kun hän on poissa... Jos saisin valita niin päivätöihin haluaisin hänet:)). Tuntuu vain jotenkin niin raskaalta olla usein yksin lasten kanssa. Lisäksi kaikki harrastekuskaamiset jäävät mun hartioille.

Meillä kaksi lasta 1.v ja 2.v joten ilta viikon olen aina myös hieman yh:)

Tosin kun mies on poissa niin voin tehdä omia juttuja(kun lapset nukkuu)

Hoitoja,katsoa sarjoja,palstailla...yms. muuta mitä sitten aamu viikolla ei viitsi kun ollaan illat yhdessä;)

Ja varmaan eniten pukkaa noita iltoja. Tänäänkin klo 14-23.

Sellastahan se on. Mies tulee kotiin, kun muut on nukkumassa. Aamulla en miestä tavannut, kun itse lähdin töihin.

Illat ei nykyään ole niin työläitä, kun ei ole enää ihan pientä lasta, nuorinkin on jo 3 vuotta. Mutta kyllä' se on vähän tylsää hoitaa kolmen lapsen iltahommat yksin ja kökkiä aina täällä. Turha kuvitella itselleen mitään harrastusta, aika harvoin pääsisi. Ja jos mies ei ole illassa, olisi kiva olla koko perheen voiminkin kotona.

Miehellä iltaa :( Jäin itse juuri työttömäksi, joten yksin olo oikeasti tylsistyttää, vaikka keksisin mitä siivoilua ja lenkkeilyä. Mutta eipä nyt auta valittaa kun edes toisella töitä on, olemme iloisia siitä kuitenkin.

kolmena päivänä viikossa töitä klo 05-21. Muina päivinä 05-17. Viikonloput kotona tai toinen päivä kokonaan töissä.

Mulla on kaksi alle 3-vuotiasta lasta, eikä autoa käytössä ja asutaan korvessa ;)

Kuka pistää paremmaksi? :D

Meillä mies vie lapset hoitoon ennen iltavuoroon menoa, jos itse olen aamuvuorossa. Sitten minä haen pois kun pääsen aamuvuorosta. Ja päinvastoin.

Ei tarvitse lasten olla joka päivä koko päivän tarhassa. Ja isäkin näkee iltavuoropäivinä lapsiaan ;)

ja töissä AINA, siis aamusta iltaan 7 päivää viikossa. Tai no, käyhän se sentään nukkumassa ja syömässä kotona ;) Toisin sanoen mun täytyy sitten olla laittelemassa sitä ruokaa vaihtelevalle sakille, kun joskus tulee niitä muitakin työmiehiä ruokapöytään. Se hyvä puoli tietysti, että halli on tuossa ihan kivenheiton päässä, eli jos tosissaan joku suuri hätä tulis niin pääsishän tuo sit nopeesti kotiin.

Meillä 1- ja 3-vuotiaat lapset ja kolme isoa koiraa, joille käytännössä toimin yksinhuoltajana. Lapset ei juuri isäänsä näe kuin ohimennen, mutta minkäs teet...

töissä. 3 iltana viikossa tai enemmän. Tänään on eka vp ja olen ollut 5 iltana töissä. Mutta siis yleensä olen vaan 3 iltana. Ei mies ainakaan vielä ole valittanut tästä järjestelystä:)

..ja kyllä mä olen ihan tyytyväinen siihen että joskus saan tehdä iltahommat niinkuin itse tykkään, saan lapset ajoissa nukkumaan niin jää ihan omaa aikaa useampi tunti, ennenkuin mies tulee kotiin. Näillä viikoilla myös kyläillään mun kavereilla ja sukulaisilla lasten kanssa, tai pidetään leikkitreffejä.

Nytkin istun hämärässä olkkarissa kynttilänvalossa, nettaan ja nollaan ajatuksia, ja nautin olostani. Eri asia tietysti sellaisissa perheissä, jossa isommat lapset ja arki pyörii erilaisessa rytmissä. Meillä lapset 3,5v ja 2x 9kk.

Toisaalta alkaa tympiä 20 vuoden jälkeen... Oon istunut yksin niin monet illat! Kuitenkin olen itse töissä päivisin ja lapset hoidossa. Mies näkee lapsiakin vähän kun on itse jo lähtenyt kun he tulevat kotiin...

Ap

Ja vielä korvessa asut ilman autoa?

Mekin asuimme aikaisemmin korvessa mutta onneksi oli auto että pääsin jonnekn.Tosin ihan pienten lasten kanssa ei voinut koskaan iltaisin lähteä kun nukkumaanmeno tuli vastaan... Eikä sitä täällä maalla halua edes pilkkopimeitä teitä lähteä ajelemaan talvisaikaan.

Mieheni teki aikaisemmin jopa 4 iltaa/viikossa + siihen päälle yksi harrastusilta eli oli kotona vain viikonloppuillat. Se oli kyllä vielä pahempaa se! Onneksi on lasten kasvaessa vähän tajunnut itsekin järjestellä töitään vähän paremmin perhe-elämään sopivaksi.

**

Kiva on toisaalta kuulla etten ole ainoa!! Aika yksin olen kyllä tuttavapiirissä, muilla päivätyötä tekeviä miehiä.

Jokin oma harrastus iltaisin on mulle silkka mahdottomuus kun ei lapsiakaan yksin voi jättää:). Ehkä sitten kun kasvavat ja voin jättää yksin vaikkapa tunniksi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat