Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

Meillä nukkuu koko perhe samassa sängyssä ja on vain tarpeeksi leveä sänky.

Lapset saavat toki nukkua halutessaan omissakin sängyissään, omissa huoneissaan.

Yhdessä nukkuminen tuo rauhallisuutta ja turvallisuutta lasten uniin.

En ymmärrä vanhempia jotka haluavat lastensa nukkuvan väkisin omissa huoneissaan omissa sängyissään ja sitten itse vaikka kuskaavat heitä useita kertoja yössä takaisin omiin sänkyihinsä lasten yrittäessä tulla vanhempiensa viereen. Tai vanhempi nukkuu lastenhuoneen lattialla patjalla tms...

Tiedän myös lapsia jotka ovat pienestä pitäen nukkuneet omissa huoneissaan ja se on heille paras vaihtoehto, yhdessä nukkuminen ei olisi onnistunut vaikka vanhemmat sitä olisivatkin halunneet.

No..tapansa jokaisella mutta minä olen sitä mieltä että lapsi kyllä osaa itse sanoa kun haluaa omaan sänkyyn ja on valmis nukkumaan aivan itsekseen.

Tuskinpa tuossa ongelmat aiheutuivat siitä sinun vieressä nukkumisesta!! Olet nyt vähän hassu. Ap nyt varmaan tarkoitti sellaista ns. normaalia perhe-elämää, eli ettei lasta oteta viereen tai ettei lapsi itse tule viereen siksi, että ehkäisisi vanhempien riitoja... Ja mitkä sinun ongelmasi olisivat vähentyneet, jos et olisi nukkunut välissä? Elämä olisi ollut kaikilla auvoista , vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

koskaan kellään mahdollisuutta nukuttaa lapsiaan missään muualla kuin samassa huoneessa vanhempien kanssa.....

Ihan voit aloittaa ajatelemisen sieltä asti kun vielä asutiin luolissa.....

Mieti oikeen kauan ja tuu sit vasta taks jooko?.....

http: //www. hernekeppi. fi/hernekeppi/hk3/perhepeti. shtml

Liitän tähän osan ja loput voi käydä itse lukemassa ;)

Suurimmassa osassa maailmaa lapset nukkuvat yhä äitiensä tai perheidensä kanssa. Länsimaissa alettiin lapsia nukuttaa erillään 1800-luvulla, aluksi ylemmissä sosiaaliluokissa. Kuten monet muutkin asiat, tapa alkoi levitä laajemminkin. Mäkelällä on selkeä mielipide: " Unihäiriöt liittyvät länsimaiseen tapaan jättää liian pienet lapset nukkumaan yksin" . Tämä tapa perustuu hänen mielestään puhtaasti aikuisen tarpeeseen: " Nisäkäspennun paikka on emon ihoa vasten" . Emolla hän tarkoittaa niin isää kuin äitiäkin, tai muuta läheistä aikuista.

Ja jos oikein mietitään suurta osaa maailmasta ja varsinkin historiassa taaksepäin, niin kuinkas yleistä on ollut, että lapsille on ollut varaa tehdä ihan ikioma huone, jossa kukaan muu ei nuku? Paimentolaisia jne kun miettii, ei varmasti ole joka taaperolle ollut omaa telttaa ja myöhemminkin on ollut suuria perheitä aika pienissä tiloissa.

Ei lapsia tarvi tai saa pakolla pitää vieressä, mutten yksinkään. Toiset on pelokkaampia, herkempiä ja tarvitsevat enemmän läheisyyttä, ja jos näitä lapsia yrittää karaista pakolla niin se oikeasti vaan pahentaa tilannetta. Jos läheisyyttä kaipaavan lapset antaa nukkua vieressä niin aikanaan hänestä tulee " reipas" ja hän osaa kyllä nukkua yksinkin. Mitä enemmän lapselle antaa pienenä läheisyyttä ja turvallisuutta, sitä reippaampi ja itseensä luottavampi hänestä tulee myöehmmin.

itse sain nukkua vanhempien välissä lapsena kun huomasin että heillä ei mene kauhean hyvin ja halusin sinne väliin tietty niin ettei porukat tappele... tästä tosin itse mitään ymmärtämättä. Tätä äidin vieressä nukkumista kestikin sitten pitkään ja vieläkin yöt ovat minulle ahdistavia ja pelkään nukkua yksin, en saa rauhoitettua itseäni...

no tämä on vain minun kokemus

ei ole haittaa, vaikka joku niin väittäisi. Omani nukkuu omassa sängyssä ihan meidän sängyn vieressä. Menee sitten joskus kun aika näyttää siltä omaan huoneeseen nukkumaan, mikä kiire tässä on.

Joku voi rupista seksistä niin ei sitä tarvii harrastaa lapsen nähden onhan niitä muita huoneita missä harrastaa silloin kun ipana nukkuu...

Ihan normaaleje lapsia on mun akvereillakin tullut vaikka kouluikään asti ovat äipän vieressä nukkuneet, sillä yöthän on nukkumista varten. ja kiva se on iapana olla lähellä ja katsella sen suloisia nukkuvia kasvoja.

Saattashan se ainakin hankaloittaa sitten yksin nukkumista tarpeen tullen. Meillä nukkuu vieressä enkä ole vielä ajatellut koska alkas totuttaa omaan

sänkyyn. Ikää hällä tosin vasta 2kk eikä mikään kiire asialla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat