Vierailija

Ihan käsittämätöntä että lapset joiden vanhempi on kotona, saavat päivähoitopaikkoja! Ja toiset jonottavat.. Jos on kotiongelmia niin ettei pysty lapsiaan hoitamaan, niin silloin tuetaan -menemällä kotiin opettamaan elämisen taitoja!

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija:

Lainaus:

Resursseja pienennettäisiin heti myös.

Niille on taloudellisempaa pitää pientä jonoa, kuin pitää välillä mahdollisesti tyhjiä paikkoja.

Samahan se on lääkäreiden kanssa, tosin se ongelma on vielä isompi.

Kyllä se on niin että lapsia riittää enemmän kuin päivähoitopaikkoja, ketään ei työttömäksi laitettaisi vaan todella tarvitsevat saisivat hoitoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei siinä mun mielestä oo mitään harmillista. Tiedänpähän, että lapsellani säilyy tuo hyväksi ja toimivaksi todettu hoitopaikka, eikä niin pikkuisen (vähän yli 1v.) tarvitse joutua vaihtamaan paikkaa ja alottamaan jossain uppo-oudossa ympäristössä.

t. se 12

Mä siis kyselin, että onko subjektiivinen päivähoito-oikeus luotu luomaan tasa-arvoa työmarkkinoilla? Tämä muu voidaan jättää jokaisen pääteltäväksi itse....

Ja mitä se teille kuuluu, jos mä haluan pitää lapseni päiväkodissa ja MAKSAN siitä ihan itse, ei sossut tai muu.

Olen kotona kahden pienemmän kanssa, mutta isoin on päiväkodissa. En näe siinä mitään väärää. Ehkä tosiaan sitten, jos joku muu taho joutuisi tämän maksamaan niin sitten tuntuisi yhteiskunnan varojen hyväksikäytöltä, mutta ei muuten.

Mutta niin kauan kun maksan omasta pussistani päiväkotipaikan vaikka itse olen kotona, niin pää kiinni!

Vierailija:

Lainaus:

Ja mitä se teille kuuluu, jos mä haluan pitää lapseni päiväkodissa ja MAKSAN siitä ihan itse, ei sossut tai muu.

Olen kotona kahden pienemmän kanssa, mutta isoin on päiväkodissa. En näe siinä mitään väärää. Ehkä tosiaan sitten, jos joku muu taho joutuisi tämän maksamaan niin sitten tuntuisi yhteiskunnan varojen hyväksikäytöltä, mutta ei muuten.

Mutta niin kauan kun maksan omasta pussistani päiväkotipaikan vaikka itse olen kotona, niin pää kiinni!

Mutta kun sitä et tee, koska suurimman osan lapsesi hoidosta maksaa kunta. Palkkaa kotiin hoitaja, jos kerran haluat maksaa hoidon omasta pussista. Älä hae mitään yksityisen hoidon tukia ja maksa oikeasti sille hoitajalle siitä, että hän hoitaa lapsiasi.

Minun ensimmäiset kesätyöni olivat juuri sitä, että hoidon lapsia heidän kotonaan. Silloin vanhemmat vielä maksoivat oikeasti tämän hoidon omasta pussistaan. Silloin ei vielä ollut yksityisen hoidon tukea.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

kokeile myös seuraavia:

- sektio ei ole synnytys

- kotihoito vs päiväkoti

- imetys vs pulloruokinta

Nämähän on AV:n vakiot kiistelyaiheet, joihin ei ole enää tullut yhtään uutta/järkevää kommenttia/näkökulmaa vuosiin, mutta aina näistä jaksetaan tapella yhtä intohimoisesti.....

Vierailija:

Lainaus:

Ei siinä mun mielestä oo mitään harmillista. Tiedänpähän, että lapsellani säilyy tuo hyväksi ja toimivaksi todettu hoitopaikka, eikä niin pikkuisen (vähän yli 1v.) tarvitse joutua vaihtamaan paikkaa ja alottamaan jossain uppo-oudossa ympäristössä.

t. se 12

Kun itse olin työtön, niin en vienyt lapsia läheskään joka päivä hoitoon. Säilytin kyllä hoitopaikan, mutta pidin lapset kotona ja aina ilmoitin, milloin vien heidät taas hoitoon. Vein heitä tasan niin harvoin, että sain pidettyä päivähoitopaikan. Olin iloinen, että sain olla lasteni kanssa kotona:)

Mulle kävi niin, että jouduin yllättäen työttömäksi. Lapseni on pph:lla ja hoitaja on niin ihana ja osaava, etten oikeasti parempaa voisi kuvitella. Olen kuitenkin kokoajan työnhakijana, joten en todellakaan voisi ottaa lastani pois hoidosta. Jos saisinkin tyyliin huomenna aamulla varamiespalvelusta puhelun " Pääsetkö parin tunnin sisään töihin?" mihin mä lapseni laittaisin? En minnekään! Ja kun aikani töistä kieltäytyisin, ei niitä kohta mulle kukaan enää soitteliskaan (esim. siis varamiespalvelusta).

Kaupungilla on velvollisuus parissa viikossa järjestää lapselle hoitopaikka, mutta mulla kun on tietyt vaatimukset: En halua lastani päiväkotiin ja toiseksi, hoitopaikan on oltava tässä ihan lähettyvillä, jotta pääsee vaikka jalkaisinkin lapsen hakemaan. Nyt hoitopaikkaan on hieman alle 1km matkaa.

Lapsellani on nyt niin loistava hoitopaikka, etten todellakaan halua lapseni joutuvan vaihtamaan hoitopaikkaa tosta noin vaan.

Näistä asioista päättävät enimmäkseen täyspäiset - sinun kaltaisillasi fanaatikoilla ei ole muuta vaikutusmahdollisuutta kuin räkyttää nettipalstalla.

olen tähän asti hoitanut. Töihin kaipailen jo kovasti. Varmaan haen jo piankin jotain 1 tai 2 krt viikonloppuna hommia. Olen asiaa paljon pohtinut ja keskustellut monien kanssa ja tullut tulokseen että meidän perheen osalta tämä on hyvä ratkaisu että aktiiviset ja vilkkaat kaksoset pääsevät hoitoon 3 päivänä viikossa. Myös uusi perheenjäsen tarvii oman aikana ja koska ekojen kanssa imetys ei onnistunut, toivoisin että nyt vain yhden vauvan kanssa siihen olisi mahdollisuus. itse olen ollut välistä tosi uupunut ja masentunut, jo senkin takia kaksosille tekee hyvää mennä muualle hoitoon niin että minä pääsen kuntosalille, kahville, lenkille tai vaikka vain nukkua jos niin huvittaa.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

kokeile myös seuraavia:

- sektio ei ole synnytys

- kotihoito vs päiväkoti

- imetys vs pulloruokinta

Nämähän on AV:n vakiot kiistelyaiheet, joihin ei ole enää tullut yhtään uutta/järkevää kommenttia/näkökulmaa vuosiin, mutta aina näistä jaksetaan tapella yhtä intohimoisesti.....

Yhtä kauan ovat molemmat jonottaneet päiväkotiin niin ne kotona olijat kuin töihin menijät. Eli oletteko vain olleet myöhemmin jonoon ilmoittautuneita? Se siis harmittaa?

Varmaan harmittaa myös sitä joka on kotona sen down-lapsen kanssa masentuneena ja odottaen isommalle hoitopaikkaa. Silti menee yli 2 vuotta ennen kuin paikka irtoaa. Ja sinulla taitaa olla vielä nuorempi lapsi sinne päiväkotiin menossa kuin naapurin 4v.?

Miksi mesoat asiasta jossa olet kumminkin erimieltä loppupeleissä? Ensin sanot että subjektiivinen hoito-oikeus pois ja silti mielestäsi lapset kuuluu hoitaa kotona? ensin olit sitä mieltä että vain ne joidenka vanhemmat käy työssä saavat mennä päiväkotiin ja ne jotka ovat syystä tai toisesta kotona, eivät saa laittaa lasta kuin esikouluun korkeintaan.

Mistä olet noin vihainen kuin ampiainen? Eli onko näin että sinun pitäisi päästä töihin mutta et voi mennä kun et saa hoitoa lapsellesi? Oletko ottanut varmasti joka tahoon yhteyttä? Perhepäivähoitoon myös? Moneen haluttuun päiväkotiin on vuosien jono. Toiset ovat laittaneet lapsensa jonoon jo vauvana tiedostaen että jos tulee tilanne että täytyy palata töihin tai tulee muita yllättäviä elämän käänteitä. Niitä siis et ole ottanut huomioon?

Aloita itse perhepäivähoitajana.

Mun lapseni on 2-3 päivää viikossa (ma-pe välillä siis) pph:lla.

T. työttömäksi joulukuussa jäänyt kokoajan työtä metsästävä ja kyselevä 1 lapsen äiti

samalla kun mussuttavat pullaa kanssa ostoskeskuksissa vauvan nukkuessa kiltisti vaunuissa. Eipähän tarvitse kaitsea leikki-ikäisiä siinä samalla; voi juoruta rauhassa mammakaverin kanssa.

Hävetkää subj. oikeutta käyttävät!!!!

Itse sain nauttia tai jouduin käyttämään jonkin aikaa tätä systeemiä ja se vain vahvisti sitä ajatustani, että systeemi on tyhmä. Enemmän pitäisi tukea lasten kotihoitoa ja sitä, että vanhemmat osaavat itse hoitaa lapsensa. Useat tuntuvat vievän lapsen hoitoon, koska eivät luota omaan kykyynsä hoitaa lasta/lapsia.

Minun mielestä subjektiivinen päivähoito-oikeus puolikkaaseen hoitoaikaan on ok! Mutta kun tämä lastenhoidosta säästäminen on ihan yhteiskunnallinen ongelma... Jos olisi kunnilla rahaa niin pistettäs sinne päiväkotiin vauvat ja vaaritkin seuraksi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat