Seuraa 

Avaan nyt täten juhlalliseti tämän ketjun meille jo vauvan saaneille tammimammoille=)

Meillä siis tyttö syntyi 28.12.07 klo 11.18 sektiolla. Mitat 3365g ja 48cm.

Tyttö on rauhallinen ja kiltti, syö ,nukkuu ja kakkii=) Parina yönä on nukkunut 7 tunnin yhtäjaksoiset yöunet eli kyllä siinä on todella saanut kerätä itsekin voimia-ihanaa. Meidän esikoinenhan oli valtavan huono nukkumaan 2-vuotiaaksi asti ja koliikkia oli sekä korvatulehduskierre. Sen kokemuksen valossa olen erittäin kiitollinen näin tasapainoisesta vauvasta, vaikka milloin tahansahan voi asiat muuttua ja tulle masuvaivaa tai muuta, mutta että toistaiseksi on näin heinosti hommat...

Meidän 8v koululaistyttö haluais hoitaa vauvaa koko ajan. Ja 11v jäppinen pitää mielellään seuraa toiseksi pienimmälle eli 1-vuotiaalle, sillai on kyl kiva että on isompiakin lapsia; heistä on suurta apua. Säälittää se 1v, kun tulee kuvakirjan kanssa pyytämään syliin ja aina siinä on vauva tissillä...

Odotan muiden kokemuksia vauva-arjesta innolla!!!!

Sivut

Kommentit (61)

Väsyttää ja mieli on herkkänä, vauvalla on pientä masuvaivaa. Siinä tiivistettynä tämä päivä. Kävimme neuvolassa ja paino oli noussut hienosti, muuta me emme mittailletkaan.

Toivottavasti nämä masuvaivat ei nyt enteile mitään pahempaa...

Onko muilla yhtään babybluesia? Minä itken pienimmästäkin syystä, esim sitä jos tämä on meidän viimeinen lapsi tms. Lähinnä melkein mitä vaan :) Hassua kun raskausaikana ei mieli myllertänyt yhtään ja nyt se on aivan sekaisin!

Hyviä vointeja kaikille, pakko mennä lepäämään pian, väsyttää niin.

Mantelihammas ja poika tasan viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sammermanni: Meidän 06 poju on syntynyt jo tammikuussa, eli näillä pienillä on n. 2 vuotta ikäeroa. Isommalla on selvä uhmaikä alkanut, mikä näkyy syömisen, pukemisen ja nukkumisen vastusteluna. Hyvin on kuitenkin yöt menneet tähän asti, eikä vauva ole herättänyt isoveikkaa PAITSI nyt viime yönä vauva heräsi ennen klo viittä, eikä heti huolinut tissiä, ja 2v heräsi siihen myös. Ei auttanut muu, kuin nousta ylös kokonaan...

Mites teidän vauvelit, onko niiillä millainen iho? Meidän typyllä on tosi kuiva iho. En ole vielä kertaakaan kylvettänyt vauvaa, vain öljynnyt pari kertaa päivässä kauttaaltaan. Sanoivat sairaalassa, että johtuu monesti yliaikaisuudesta tuo kuiva iho, ja korjaantuu hoitamalla. Vauvan vartalo ihan hilseilee, ja kämmenistä ja jalkapohjista kuiva iho kuoriutuu pois. Toisaalta karstaa päässä ei juuri ole.

Tänään tulee neuvolatäti käymään, saa nähdä, joko paino on lähtenyt nousuun:) Olettekos muuten pumpanneet rintamaitoa? Itsellä on Aventin pumppu. En ole aiemmin pumpannut, mutta nyt ajattelin kokeilla, jos vaan onnistuu. Kuinka paljon sitä maitoa pitäisi ensimmäisillä kerroilla tulla? Kokeilin tosiaan eilen pumppua, enkä saanut kuin ~10ml pumpattua.

Toivottavasti saadaan lisää seuraa tänne keskusteluun, niin voi jakaa enemmän kokemuksia. Hop hop, siellä odotuspuolella...:)

T:vikli80 kera typyn s.4.1.08

...niin ja jonkin verran ihmeellisiä pelkotiloja ja ahdistusta. Samaa oli esikoisenkin synnyttyä mutta elin toivossa että nyt kaikki menee rutiiniilla enkä olisi ihan niin ahdistunut mutta huonolta näyttää. Ilmeisesti varsinkin sektiolla synnyttäneillä kestää kauemmin ennenkuin pää pääsee ns. mukaan tähän suureen elämänmuutokseen, tai niin oon ainakin kuullut.

Vertaistuki on kyllä tosi tärkeätä. Mullakin usein olo helpottuu kun lukee täältä samoista huolista kuin mitä itsellä on. Ja nyt tän toisen lapsen kohdalla lohdutan itseäni ajatuksella että tämä kaikki ei ole tosiaankaan ikuista, jo kuukauden tai kahden kuluttua on ihan eri tilanne jo senkin takia että silloin vauva on isompikokoinen. Mun mieltä ainakin herkistää usein nimenomaa toi vauvan " rääpälemäisyys" ja avuttomuus...

Sitten loppuun kysymys: tuleeko teidän vauvan iholle punaisia läiskiä ja näppyjä imettämisen jälkeen? Meidän vauvalla sellasta on ja tietysti heti hirvittää että joko nyt merkkejä allergioista?? Se punoitus ja näpyt häviävät tyystin hetken kuluttua kun on syönyt. Koskas niitä hormoninäppyjäkin alkaa tuleen?

Kiitos jo etukäteen...

-miina-liina

Jaahas, taas ollaan päivän " iäkkäämpiä" ! Viime yönä keijukainen kieltäytyi tissistä kokonaan, kauhea huuto alkoi heti kun yritti rinnalle. Oli sitten pakko antaa lypsämääni maitoa pullosta, argh.

Meillä kirppu imee tissiä vain jotain 5-10 minuuttia ja nukahtaa sitten. Tästä syystä olen antanut (lypsämääni) lisämaitoa pullosta (kun imetyksen jälkeen annetaan nukkua tovi ja sit herätellään, niin ei ole yhtään kiinnostunut ruuasta ja joudutaan liki pakolla tunkemaan tuttipullo suuhun...). Ei siis toivoakaan, että imisi molemmat rinnat, itse asiassa ei ime edes ekaa rintaa tyhjäksi, vaan olen sen " tyhjännyt" rintapumpulla. Ja jos ei herätellä syömään, niin en tiedä kauanko nukkuis! No, täytyy toivoa, että paino olis noussut, torstaina kun tulee 2 vkoa ikää täyteen on neuvola.

Mulla oli ennen raskautta liikakiloja about 10 kg ja raskausaikana tuli lisää 10 kg. Nyt on paino pudonnut 8 kg, eli ihan hyvä tää imetyskuuri :-) Oon syönyt kaikkia herkkujakin joka päivä, siis kahvin kanssa jotain makeaa... Täytyy varoa, ettei jää herkuttelu päälle, ei nää kilot ikuisesti tätä tahta hupene. Viime torstain-tän maanantain välillä oli pudonnut 1 kg. Tietty sekin varmaan vaikuttaa, onko rinnat täynnä maitoa vai ei...

Meillä tuli hormoninäppyä jo sairaalassa, missä sanoivat ettei mitään aihetta huoleen. Lähinnä kasvoista ja jaloista on niitä löytynyt. Ja kieltämättä pikkuisen naama useimmiten punoittaa imemisen jälkeen, vaikka kestääkin niin vähän aikaa lienee pikkuisille lihaksille kova ponnistus!

Viime yönä keijukaisella oli selvästi kova imemisen tarve, mutta ei ilmeisesti nälkä (koska tissi ei kelvannut). Kokeiltiin pullotutilla (sormi siinä päällä, jottei mene ilmaa mukaan) ja lutkutti sitä tosi tyytyväisenä. Oikea tuttikin olis, mutta sitä ei oo annettu, koska tosiaan epäilen sen (plus sen hiton lisämaitopullon) haittaavan intoon imeä rintaa.

Ja jos vielä oppis imemään ilman rintakumia, niin olis ihan megahyvä juttu!!

Mulla on alkanut jalkapohjat hikoomaan ihan hulluna :-) Onneks ei ainakaan vielä haise, hih.

Napatynkä keikkuu muuten sinnikkäästi kiinni, olisko kellään mitään " poppakonstia" miten sitä irtoamista vois jouduttaa....?

Miukkis ja keijukaisprinsessa 11 vrk

Kiva kun täälläkin on alkanut olla elämää=)

Bough, meidän edellisen vauvan, joka nyt on 1v1kk alku oli kans teholla, kun häneltä leikattiin napavarsityrä ja sen jälkeen oli vrk teholla ja sit tarkkailussa viikon. Kotiutus oli myös nenämahaletkun kera, mutta toipuminen pääsi huippuunsa myös meillä kun kotiovi kolahti=) On siinä huolta kerrakseen, kun pikkuinen ihmisenalku makaa siellä letkujan ja monitorien keskellä...Mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin teillä ja meillä=)

Vikli, meidänkin vauva viihtyy väliin rinnalla kans tuntikausia.Hän kyllä jaksaa imeä loputtomasti...Hyvä niin. Mutta tosiaan yöt nukkuu aika hyvin.Viime yö meni yhdellä syötöllä, vaik välillä on ollu pari pitkää yötäkin ilman syöttöä, kun vauva nukkuu. Annan kyllä hänelle illalla lisämaitoa pienestä tuttipullosta, koska tuntuu tytsy jäävän nälkäiseksi.Ehkä se juuri pidentääkin yöunia.

Osaisiko joku (ja jaksaisi) tehdä jossain vaiheessa esittelylistan tähän ketjuun, johon vois tulla esim. vanhempien iät, lasten lukumäärät ja syntymävuodet, tammitenavan syntymäaika ja mitat ja asuinpaikkakunta? Siis siihen tyyliin kuin oli odottajien puolella? Sitä tietenkin pitäisi sitten päivittää aika ajoin.

Laitanm omat tietoni tähän, jos joku jossain vaiheessa ehtis/innostuis tekee sen listan...

SAMMERMANNI 36v, mies 28v

Helsinki

Aiemmat lapset: poika-96, tyttö-99, poika-06

Tammitenava: tyttö s.28.12 2007 klo 11.18 Nkl

Mitat: 3365g ja 48cm

Suloinen papunen teillä. Pore=) Tule vaan jakamaan vauva-arkea tänne pikaisesti.

Viime yön pidin vauvaa taas vieressä, kun en jaksanut laittaa takas koppaan.Nukumme siinä kohtuullisen hyvin kumpikin ja isi oikein erityisen hyvin.Aamuvarhain vauva alkoi taas ähertää kakkaa ja sitä kipristelyä kesti tunnin tai pari. Ilmeisesti tuo antibiootti tekee vatsaan vähän vaivaa.

sammermanni ja tyttövauva 2vkoa 2 pvää

...itsellä sektiosta jo 2vkoa ja edelleen menee särkylääkettä.Alkaa tosin olla jo paremmalla puolella.Mullakin juili juuri oikealta puolelta kuin olisi veitsellä rassattu.Ekaan viikkoon e pystynyt nukkumaan kummallakaan kyljellä edes, ainoastaan selällään. Kipuja voi olla vielä jatkossakin, yleensä ne hellittää pikkuhiljaa viimeistään kk leikkauksesta.Silloin myös haava on jo niin luja, ettei repeä isompienkaan taakkojen nostamisesta.Tosin äkillisissä liikkeissä voi ilmaantua kipua vielä pitkänkin ajan kuluttua leikkauksesta.Samoin haavan seutu voi jäädä tunnottomaksi pitkäksi aikaa.(Mulla on jo 3 sektiota takana)

Meilläkin tuntuu tuo perhepeti nukuttavan paremmin, tosin kaikkia muita paitsi minua... Itselläni selkä kipeytyy siinä, kun kuitenkaan ei voi niin " leveästi" nukkua ja pitää varoa, ettei pikkuinen jää alle. Ainakin äsken onnistui päiväunet hyvin, mies, 2v ja vauva nukkuu vieläkin:)

Aloitin nyt tänään antamaan sitä Cuplatonia, ja eilen illalla annoin pari Rela-tippaa. Kakkaa tuli vauvalla jo hieman enemmän, kuin edellisenä päivänä. Toivottavasti nuo masukipristelyt helpottaa pian!

Ulkona ei olla vielä käyty, paitsi pari kertaa autoillen kaupassa. Odottelen alkuviikosta matkahuollosta tuplarattaita, jotka ostin huuto.netistä. Sitten päästään kärryttelemään!

Onkos teidän omat painot lähtenyt laskuun? Itse olen ollut ali- ja normaalipainon rajoilla ennen raskautta, ja olisin toivonut, että muutama lisäkilo saisi raskaudesta jäädäkin, mutta vaakalla kun olen joka päivä käynyt, niin kummasti ne kilot vaan häviää, keskimäärin 500g-1kg päivässä. Kiloja raskaudesta tuli yhteensä 15kg, joista laitokselle jäi 5kg. Nyt on vielä n. 8 kg ylimääräistä. Mutta ennen raskautta käytetyt farkut ei mene kyllä vieläkään! Ainoastaan hieman löysemmät housut.

Tvikli80 + typy 1vko2pv

Täälläkin on lähtenyt arki rullaamaan, tai no, arki ja arki....tietysti se kunnolla kolahtaa ensi viikolla kun mies palaa töihin, hän kun ei voi olla enempää pois (oma yritys).

Meidän tyttö joka on ollut kuiva jo viime kesäkuusta on alkanut pissiä housuunsa ja sanoo että hän on vauva. Todella rasittavaa!

Muutenkin huomaan hänellä olevan hiukan vaikeaa sopeutua tilanteeseen, on hirmu kiltti mutta herkästi pillahtaa nyt itku sekä asioista vähän vängätään. Voi raasua. On innoissaan vauvasta ja tahtoisi kovasti häntä hoitaa, mutta tosiaan kun 2,5veen otteilla ei oikein voi antaa.

Ollaan sitten yhdessä sylitelty vauvaa ym.

Meillä vauva siirtyy helposti sänkyynsä imetyksen jälkeen kun on villaisessa nukkupussissa eikä lämpötila näin ollen kovasti muutu, vaikka joutuukin pois sylistä.

Iho on meidän pojalla kanssa aika kuiva, ja punaisia läiskiä on siellä sun täällä, toivottavasti eivät ole allergiaa tms. Myös näppyjä on siellä täällä.

Nukkuu yöllä putkeen kuusikin tuntia ja päivällä vähintään kaksi tuntia syöttöjen välissä, todella rauhallista ollut tämä alku! Esikoisella oli paha koliikki, joten osaan todella arvostaa näin rauhallista vauvaa!

Toivotaan nyt ettei tämä ole vain tyyntä myrskyn edellä.

Nyt on pakko mennä katsomaan heroes sarjaa, olen siihen aivan koukussa!

Kaikille hirmuhyviä vointeja ja vauvantuoksuista eloa :)

Toivottelee Mantelihammas

Kiitos samoin Sammermanni! Me kyllä kävimme tänään ensimmäistä kertaa vaunulenkillä kun oli niin lämmintä ja vauvalla paino noussut niin hyvin. Piristi kummasti! Kiitos myös masuvaiva vinkeistä, tänään niitä ei ole ollutkaan onneksi.

Rela tipat sopii myös vastasyntyneelle, mutta sisältävät kyllä öljyä mikä voi sitten taas ärsyttää.... jotain muutakin maitohappobakteeria apteekeissa on jossa ei ole öljyä.

Eipä tänne muuta, mieli on tänään ollut tosi pirteä ja iloinen :).

Kaikille mukavaa päivää toivottelee

Mantelihammas ja pikkuhurmuri 8pv.

Onnea teille muille äideille, ihanaa lukea teidän kuulumisia (kokonaiset 6 sivullista).

meidän Maria syntyi 10.01.08 klo 04.28. Pituus 50 cm ja paino 3250g

Viikkoja oli 38+2.

Synnytystarina on odotuspuolella, mutta oli nopea ja positiivinen kokemus (olihan minulla oma kätilö mukana).

Maria on niin ihanan rauhallinen, kaunis ja reipas tyttö. Osaa huutaa niin että raikaa, mutta yleensä äitiä kutsutaan pienellä nyninällä ja maiskuttelulla.

Alkupäivïnä oli tuo syöminen viedä minulta " hengen" kun sain aivan järjettömiä jälkisuppareita ja rinnapäät olivat lähes verellä. Nyt kun ollaan kyyneleet silmissä harjoiteltu muutama päivä niin alkaa olla hommat hallussa. Kuten vikli kirjoitteli alusta niin meilläkin on kaksi kertaa päivässä 4 tunnin unet ja sitten nukutaan lyhyempiä pätkiä.

Keltaisuudesta olen hieman huolissani, eilen ja tänään on tyttö ollut kovin keltainen ja suht väsynyt, rinnat ovat kovilla kun tyhjennysvälit ovat pidempiä kuin normaalisti. Laitoin eilen ja tänään hänet nukkumaan sohvalle ikkunan eteen, kuulemma voi kotihoitona joskus auttaa, muuten tulee lähtö valohoitoon. Huomenna on lääkärin tarkastus, joten odottelen sinne asti.

Meillä oli onneksi kaikki vauvaa varten valmiina, mutta koko oli yllätys ja meillä kun ei ennestään ole juurikaan 50 cm vaatteita. Täytyy tänään mennä kaupungille rullaamaan pikku ostoskierros. (tai vaihtamaan osa lahjaksi saaduista vaatteista pienempään?)

Meillä on sisarusten kanssa muuten lähtenyt homma hyvin käyntiin, mutta pojat tuntuvat välillä unohtavan, että sisko on olemassa ja sen kanssa pitää olla vähän silmät selässä (ettei hyppää päälle kun hän on sohvalla tms). Meidän keskimmäinen sai tietysti juuri kotiintulon jälkeen kurkkutulehduksen (pelkäsin jo aivokuumetta kun valitti niskasärkyä yms) ja joutui penisiliinille. Että minulla on ollut suht kiireinen viikonloppu.

t. Pia ja Maria 5pv

No niin, mäkin löysin tieni koneen äärelle vihdoin. Kotiin lasaretista pääsin ma, mutta on ollu vähän KIIRE! Synnytystarinaa löytyy sekä tammitenavien to-su -pinosta että synnytys-osiosta.

Eli meillä tilanne se, että tyttö on niin pieni, paino sairaalasta lähtiessä vain 2650 g, joten pitää syöttää 3 h välein siihen saakka että painoa on 3 kg. Ja vaavi on kova nukkumaan, joten tarkoittaa käytännössä sitä, että pitää raastaa nukkuva lapsi vällyistä aterialle (ei muuten oo mikään hirveen nälkäinen joka syötöllä tästä syystä, vaikka herätellään ensin vaipanvaihdolla...). Ehkä 3 kertaa on herännyt itse ennen kuin 3 h on tullut täyteen... Eli öisin on kello soimassa aina 3 h edellisestä syötöstä - siitä huolimatta monelta vaavi on nukahtanut uudelleen. Luulisi että raukalle(kin) tulee kauheet univelat moisesta!!

Mulla on tissiongelma. Eli nännit on sellaiset paksut ja lyhyet - pikkuisella ei oo voimia imaista nänniä tarpeeksi syvälle suuhun. Oon nyt imettänyt rintakumin kanssa (kun siihen vihdoin useamman päivän treenin jälkeen ollaan molemmat opittu...), eilen tosin oli muutama onnistunut imetys ilman kumia, mutta tänään ei oo suostunut.

Miikka tässä kumiasiassa on se, että vaavi joutuu kuulemma tekemään enemmän duunia saadakseen maidot sen läpi -> ei jaksa imeä kovin kauaa -> olen pumpannut käsipumpulla loput maidot tissistä ja antanut pullosta lisää ruokaa niin paljon kuin menee tovin kuluttua imetyksestä. Eli täällä sekä imetetään että pullotellaan ja pumppaillaan (ei tarvi muuten paljon nukkua, kun öisinkin menee herätys+ruokapuuhiin sellainen tunti vähintään, ja sitten pitää taas kohta olla herättelemässä...).

Olen yrittänyt venytellä noita nännejä, mutta ei vois väittää että olis mitään mainittavaa tulosta tullut :-) Mua itseä ja veljeä ei oo aikoinaan imetetty ollenkaan just siitä syystä, että äidilläni on samanlaiset töppönännit.

Jaahas, kolmen tunnin rajapyykki lähestyy... Täytyy vähän pumpata maitoa tulemaan, ettei tarvi pienen (joka siis nukkuu tälläkin hetkellä aivan autuaasti) tehdä niin hirveesti duunia ruokaa saadakseen. Tulis jo se 3 kg täyteen!! Tänään päätin, että en enää kiusaa lasta yrittämällä ilman kumia, koska tärkeintä olis saada paino nousuun. Neuvolantäti kävi tänään ottamassa tikit (sektio) pois ja punnitsemassa keijukaisen - paino oli sama kuin sairaalasta lähtiessä eli 2650 g. Huoh. Montakohan viikkoa vielä... Muuten on " potilaamme" superkiltti, ei itke ja ränise. Välillä vähän huolestuttaa onko kaikki kunnossakaan, kun on niin nukkuvainen ja rauhallinen tapaus. Toisaalta olen kuulemma itse ollut tosi kiltti vauva (ja aikuinen, mielestäni!), joten voihan tämä sellaistakin olla. Esikoinen kun on, niin ei oo mitään kokemusta asioista.

Rintapumppu kutsuu...........

Miukkis + keijukaisprinsessa 7 vrk

Voiko tosiaan rela-tippoja antaa esim. meidän 1vk ikäisellekin? Onkos kokemusta, milloin saa antaa Cuplatonia? Meidän vauvan vatsaa vääntelee oikein kunnolla, kakkaa tulee pieru-rupsujen mukana vain vähän.

t:vikli + 1vk typy

...mehut aika loppu tältä mammalta. Isi on joutunut oleen pieniä aikoja jo poissa ja la menossa jo töihin ihan kunnolla. Vauva roikkuis tissillä koko ajan, ei oikein viihdy kauheen hyvin muualla. Yöllä nullui viime yönä esim. yhden 3h ja yhden pienemmän pätkän, välissä 2h tissiä, huoh. Usein hän kyllä nukkuu 5h pätkän klo 22-03, mutta en osaa mennä heti silloin iyts enukkumaan, kun olen juuri saanut koululaiset ennen kymmentä unten maille. Sitä kun kaipaa omaakin aikaa, lehden lukua, telkaa, nettiä, keskustelu miehen kanssa tai vaikka saunaa.

Olimme vauvan kans neuvolassa ja painoa on tullu ja pituuttakin jo 3cm.Kaikki hyvin siis.Navan pohja erittää edelleen kudosnestettä mutta on kuulemma normaalia.

Itse olen saanut nyt vielä jonkun flunssan ja on voimat aivan siis loppu! Eipä kyllä ihme näillä nukkumisilla että yleiskunto laskee. Syöminenkin välillä meinaa unohtua-ei vaan ehdi! Huomasin tänään klo 15.30 että kauhe nälkä, kun en ollut muistanut syödä kuin aamulla pari hedelmää.

Haavakipuakin on taas tullut tänään.

Väsynein terveisin sammermanni ja tyttönen (huomenna 3vkoa)

Nostelen vähän meidän ketjua...

Tänään on ollut olo kuin unissakävelijällä vaikka ei vauva mahdottomasti valvotakaan...Ja itkin tunnin päivällä, kun keskusteltiin miehen kanssa. On herkkä mieli. Että semmosta. Mutta kaikki hyvin kuitenkin.

Huh, täällä alkaa kanssa väsymys vaivaamaan... Tänään oli aamupäivällä pelkkää kräninää, mutta yö meni hyvin. Paitsi mä en saa heti unta kun keijukainen on nukahtanut, menee noin tunti siinä pyöriessä ja sitten on taas kohta seuraavan syötön aika.

Keltaisuutta ei onneksi ole, neuvolatäti epäili, että ruokahaluttomuus johtuu siitä, että toinen joutuu umpiunesta suoraan ruokapöytään :-) Vaipanvaihtokaan ei aina auta virkistämään keijukaista!

Mulla alkaa sektiohaava olemaan melko kivuton (kop kop...), särkylääkettä otin viimeks viime yönä. Se huono puoli tässä on, että saattaa tehdä vähän turhan reippaita liikkeitä ja huonossa lykyssä vekki repeää! Oletteko muuten treenanneet vatsalihaksia? Mulle sanottiin sairaalassa että pitäis heti alkaa tekemään sellaisia kevyitä (lantionnosto, koukkupolvien heiluttelu puolelta toiselle) liikkeitä, mutta aika laiskana olen ollut :-)

Voi vitsi kun sais ton imetyksen sujumaan! Olen antanut tissin jälkeen lisämaitoa pullosta, jotta paino lähtis nousuun, mutta mahtaakohan se haitata imetystä? Osaako joku sanoa tutista, en ole sitä vielä ottanut käyttöön, mutta mahtaako se sekoittaa imemistreeniä entisestään?

Pähkäilee,

Miukkis ja keijukaisprinsessa 10 pvää

Eilinen päivä ja viime yö olivat aika ihanat, kun vauva nukkui sellaisia 3-4 tunnin pätkiä. Yölläkin piti herätä vain pari kertaa syöttämään, aika luxusta:)

Eilen mekin kylvetettiin vauva ensimmäistä kertaa. Isukku sai kunnian hoitaa homman, ja hienosti se menikin, tosin napaan hän ei uskaltanut koskea kylvyn jälkeen. Yritti vielä luistaa kylvetyksestä, ja sanoi että hän voi hoitaa 2-v:n iltahommat, kun se tuntuu luontevammalta. No, en antanut periksi, isäntä sai opetella taas vauvan hoitoa (tosin minä hoidin sen navan...) Tänään napa sitten lähtikin jo melkein kokonaan irti, roikkuu vain yhden pienen säikeen varassa. Ei uskalla repäistä sitä, parempi antaa tippua sitten itsekseen ajallaan.

Eilen myös tein päätöksen ostaa käytetyt tuplarattaat huuto.netistä. Täytyy laittaa sitten nuo omat pari vuotta vanhat Emmaljungat myyntiin, kun ei ole tilaa säilyttääkolmia rattaita. Vähän kyllä jännittää, että sopiiko ne tuplat meidän talon pieneen hissiin... Luulisin että rattaat sopii, mutta sopiiko aikuinen siihen viereen?!

Eipä täällä muita ihmeitä, kohta pitäisi lähteä vanhimman tytön kanssa hammaslääkäriin. Moro!

T:vikli80 kera tytön 1vk

Kiva että siru-sofiakin on löytänyt tälle puolelle=)

Vältyittekö siellä Nokialla riehuneesta vatsapöpöstä, joka tuli vedestä?

Meidän vauva killittelee tuolla isosiskon (8v) sylkyssä niin äityli saa surffailla;) Lapset on tosi innokkaita hoitelee tulokasta. 1v nukkuu päikkäreitä, aah. Isi oli pojan kans tänään perhekahvilassa ja sai hänkin huomata että meidän poika se on vaan aikaslailla vilkkaampi kuin keskivertotenavat=) Että hommia piisaa...

Meidän tyttö imisi rintaa ihan miten kauan tahansa, joten usein irrotan hänet siitä kohtuullisen ajan kuluttua( 15-45min) ja vaihdan toiselle rinnalle. Vain yöllä vieressä hän nukahtaa siihen jossain vaiheessa, kun olen itse ensin nukahtanut. En osaa sanoa riittääkö 15min. Aiemmin oli sellainen imetyssuositus, että 10min/rinta riittää, mutta nykytutkimusten valossa vauva on silloin ehtinyt saada vasta etumaidon, joka ei ole yhtä täyttävää kuin rasvaisempi takamaito. Riippuu kuitenkin maidontulosta ja vauvan imusta ym. kuinka hyvin vauva siitä saa. Tuskin kuitenkaan tarvii ylimääräistä punnitusta tilata , jos vauva on tyytyväinen. Meillä vauva on juuri sen takia yöllä perhepedissä, kun saattaa joinain öinä olla levottomampi nukkumaan.Vieressä hänet on helppo syöttää. Terve äiti, joka ei ole ottanut unilääkettä eikä päihteitä ei voi nukkua niin että lysähtää vauvan päälle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat