Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yksi lapsi entuudestaan. Aivan ihana tokaluokkalainen. Vieläkö voisi hankkia toisen? Kertokaa kokemuksianne, varsinkin te, joilla on tietoa vanhemmista synnyttäjistä. Kiitos!

Kommentit (24)

Pitänee varmaan panna toimeksi. Mieskään ei ole vastaan. On aivan ihana, ja sama mies kuin esikoisen aikana.

Mitä ne riskit ovat? Tiedän, että ikä tuo riskejä tullessaan, mutta minkälaisia? Ja pitäisikö käydä lääkärissä ennen raskaaksi yrittämistä?

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

38-vuotiaana ensimmäinen, 40-vuotiaana toinen ja 42-vuotiaana kolmas.

Kaikki " tärppäsivät" samantien, raskaudet ja synnytykset " helppoja" .

Suosittelen=)

Itse olen 37 ja kuume on kova iltatähteen. Keskimäärin sitä kuitenkin nainen elää 8-kymppiseksi, joten kyllä sitä ehtii. Aiinahan joku voi mennä pieleen, mutta ei sitä voi aina pelätä joka asiaa etukäteen. Voi se mennä pieleen nuorellakin.

Itse olen 38 v ja raskaana. Oli tosin hiukan yllätys, mutta ennenstään on 11 kk ikäinen joten en nyt tunne ratkaisevasti vanhentuneeni edellisestä raskaudesta/synnytyksestä, jotka sujuivat ongelmitta.

gynellä ennen raskauden yritystä, ihan vain siksi, että katsottiin ultralla, ettei ole mitään syöpiä tmv tuolla sisuskaluissa. Olen itse th ja nähnyt kaksi tapausta, joissa raskaana olevalla olikin kasvaimia.

Harvinaistahan tuo on, mutta ei se venettäkään kaada gynellä käväistä, jos et hetkeen ole käynyt.

itse aloin yrittämään pikku-nelosta 38 v ja juuri ennenkuin täytin 42v tyttö sitten lopulta syntyi:) Eli voi joutua odottamaan pidempään, meillä 2 keskenmenoa ennen tätä vauvelia.

Iän myötä ainakin seuraavat riskit raskauteen, synnytykseen ja vauvan terveyteen liittyen kasvavat (erityisesti 35v jälkeen):

- downin syndrooma

- muut kehityshäiriöt

- ennenaikaisuus sekä muut

- raskaudenajan ja synnytykseen liittyvät komplikaatiot.

Lisäksi iän myötä yöheräilyn sietäminen vaikeutuu, mutta se nyt on muutenkin tosi yksilöllistä. Ei alle 40-vuotiaana minusta kannata vielä hirveän huolissaan olla, toki seulonnat kannattaa ottaa tosissaan ja varautua niistä huolimatta kehitysvammaiseen lapseen ehkä vähän suuremmalla todennäköisyydellä kuin alle kolmikymppisenä.

onnellinen 4 kk tyttövauvelin äiti. minulla myös 15- ja 17-vuotiaat pojat edellisestä liitosta. kaikki on mennyt hienosti! kannustan yrittämään, jos siltä vähänkin tuntuu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat