Vierailija

Kertyikö sinne nestettä ja kuinka kauan kesti, että oli kunnossa? Oliko tiedossa mistä syystä?

Itse sain eilen sellaisen diagnoosin.

Kommentit (5)

Miten sulla alkoi? Tai minkä syyn takia menit lääkäriin?

Ja kuinka usein sulla tulehtuu esim. polvinivel? Vaikuttaako työkykyysi kyseinen sairaus, oletko usein sairaslomalla? Entä lääkitys? Oletko koeillut monia? Ja joudutko syömään tulehduskipulääkkeitä paljon?

Lainaus:

Diagnoosi: selkärankareuma (johon kuuluu usein toispuoleinen isojen nivelten tulehtuminen - mutta paljon muutakin, auts...)

Ja onko se HL-mikä lie positiivinen sulla? Mulla ei. Ei myöskään suvussa reumaa.

Mutta en voi uskoa, että selkäni ja rintakehäni ja milloin mikäkin on todella kipeä ja vielä polvikin kerää nestettä ilman sen kummempaa syytä.

Anteeksi kysymystulvani, mutta kaipaan kovasti kokemuksia. En tunne ketään, jolla olisi selkärankareuma. Kiitos jos viitsit vastata.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla polvi on täysin epänormaali, eli oli nestettä , kipua, osittain tunnottomuutta, silti ei leikattu, koska ei vaikuttanut työntekoon(Työssä petti, siksi haettu apua), ei kunnossa vieläkään, vuosi aikaa. Pettää rasituksessa vieläkin( en ole nykyisiä aipropleemisia työntekijöitä, ikää 43-vuotta, työtä en pelkää, työ auttaa propleemissa

Siihen on vaikea saada diagnoosia ja varmaankin vielä vaikeampaa jos et ole hla-b27-positiivinen:-/

Meilläkään ei suvussa kenelläkään ole reumaa, mutta äidilläni on reuma_tekijä_, joten sen takia lääkäri teetti tuon hla-b27-kokeen (joka oli siis positiivinen).

Lainaus:

Miten sulla alkoi? Tai minkä syyn takia menit lääkäriin?

Lääkäriin (tk) menin turvonneen polven takia n. 1,5v sitten ja lääkäri lähetti jostain syystä heti verikoikeisiin (ei ole tullut koskaan kysyttyä, miksi lähetti heti).

Lainaus:

Ja kuinka usein sulla tulehtuu esim. polvinivel?

Polvi on pikkuhiljaa parantunut, pystyn jo esim. istumaan lattialla polvien päällä:-)

Koko ajan on joku paikka kipeä, alaselkä, kantapiikit, kyynärpäät, ranteet, lonkka jne. Pahenee esim. flunssassa, silloin täytyy nousta keskellä yötä kun (selkä-)kipua ei enää kestä.

Lainaus:

Vaikuttaako työkykyysi kyseinen sairaus, oletko usein sairaslomalla?

En ole töissä (muutimme ollessani hoitovapaalla enkä ole löytänyt osa-aikaista työtä, kokopäiväistä en jaksaisi), jos olisin, olisin kyllä varmasti usein sairaslomalla. Tämä käy kyllä ihan psyykenkin päälle...

Lainaus:

Entä lääkitys? Oletko koeillut monia? Ja joudutko syömään tulehduskipulääkkeitä paljon?

Sopivaa lääkitystä on etsitty (vasta?) vuoden ajan. Tulehduskipulääkkeet auttavat minulla parhaiten, mutta niitä en voi ottaa, koska maksa ei kestä.

Samoin on käynyt myös kahden yleisen tähän vaivaan käytetyn lääkkeen kanssa, toista niitä (solusalpaajaa) testataan nyt pistoksina.

Lainaus:

Mutta en voi uskoa, että selkäni ja rintakehäni ja milloin mikäkin on todella kipeä ja vielä polvikin kerää nestettä ilman sen kummempaa syytä.

Anteeksi kysymystulvani, mutta kaipaan kovasti kokemuksia. En tunne ketään, jolla olisi selkärankareuma. Kiitos jos viitsit vastata.

-ap

Uskon, tunnen tuon tunteen kun kukaan ei usko että oikeasti sattuu:-(

Onko sinulla muita tyypillisiä selkärankareuman oireita, esim. kantapiikkejä tai kipua si-nivelissä (ristiluu-suoliluu-nivel)? Minulla on ollut oireta yli 10v, nyt siis toimitaan, mutta kyllä tämä on hidasta. Reumalääkärille pääsee pari-kolme kertaa vuodessa, pari kertaa fysioterapiaa. Itse olisin jonkinlaisen psykologisen tuen tarpeessa (kipu tekee masentuneeksi jne), mutta sitäkään ei saa.

Tsemppiä! Jos teilläpäin on jotain reumayhdistystä, ottaisin yhteyttä sellaiseen (itse en ole vielä saanut aikaiseksi...).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat