Vierailija

Irtisanomisuhka päällä ja raskaana, suorastaan vituttaa ja oksettaa, en jaksa enkä halua enää tehdä täällä töitä ja uhrata enää hetkeäkään omaa aikaani tähän typerään firmaan.

Miten saisin helpoiten pitkän sairasloman. Raskaana olen vasta 10 viikolla, mutta ehkä sitäkin voisi jotenkin hyväksi käyttää...

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin tiedän kyllä, että moni sitä tekee ja mulla SE taas pistää vihaksi! Ei raskaana olo ole mikään sairaus! Jotenkin tuntuu todella moraalittomalta tekeytyä raskauden takia työkyvyttömäksi. Ehkä koen näin voimakkaasti, koska olen läheltä juuri hiljattain kun ystäväni joutui pitkälle sairaslomalle. Ensin koska raskaus alkoi yhtäkkiä mennä tosi huonosti, vauva sairastui ja sen kehitys ja terveys ja elämä olivat hengenvaarassa kunnes sitten vauvan kuoli. Ja vauvan kuoleman jälkeen äidin masennuksen takia sairaslomaa vielä jatkettiin koska äiti oli työkyvytön.

Että valitse ap joku muu syy lintsaukseesi. Tai voisitko vaikka lähteä sieltä työpaikasta ja hankkia uuden työpaikan??

Mistä muuten johtuu, että olet saamassa potkut? Ei kai työmoraalistasi??

Olen tolkuttoman huonovointinen ja väsynyt, nukun yöni todella huonosti ja mietin vain työni tilannetta. Töissä en jaksaisi olla kun tekisi mieli nukkua ja univelka tekee pahoinvoivaksi ja ärtyneeksi.

Supistuksia harvoin noilla viikoilla on. Selkäkipuja kyllä ja niiden takia voi todellakin saada saikkua mutta myös se että saa nukuttua ja elettyä stressitöntä elämää on aika tärkeää äidille että sikiölle.. ja mielestäni jos sinua edes askarruttaa tämä asia niin mikä ettei! Sano suoraan vain, ei ne sitä saikkua voi vielä ehkä ihan loppuun asti kirjoittaa mutta pätkissä.

sanoi, ettei raskautta kannata käyttää tekosyynä...

Itselläni oli työtilanne aivan syvältä ollessani raskaana. Työnantaja kyllä nännäisesti ymmärsi ja seurasi innokkaana raskauteni etenemistä, mutta kasasi myös lisää töitä, minkä kerkesi... Välillä ketutti niin, että uhosin hakevani saikkua, mutta... Aina lopulta tuli se ajatus, että on kohtalolla leikkimistä jos vetoaa raskauteen, joka oikeasti sujuu hyvin. Mitä jos sitten jotain olisikin oikeasti sattunut... Muutenkin vauvaa meille oli kauan odotettu ja toivottu, joten pelkäsin koko ajan, että jotain sattuu ja tämä onni otetaan minulta pois.

Olin siis loppuun asti töissä ja tein työni hyvin.

Eikö ihmisillä ole nykyään moraalia ollenkaan? Anteeksi nyt vaan, olen ehkä vanhanaikainen, mutta mielestäni töistä ei olla pois kuin hyvästä syystä... Kun lapsi on kipeä tai jos itse on kipeä... on niitä kyllä muitakin hyväksyttäviä syitä, mutta nämä nyt yleisimpinä.

Mut olisi palkattu raskaudestani huolimatta toiseen yritykseen raskausaikana, mutta en halunnut vaihtaa... eli jos oikeasti on pätevä hakija, niin kyllä raskaana olevakin palkataan. Harvinaistahan tämä on, mutta sitä tapahtuu kyllä...

Jos aikuista ihmistä ei vain huvita mennä töihin, niin ei työnantajaakaan tarvitse silloin huvittaa maksaa palkkaa.

Sairaslomaa saat jos olet sairas

Minkäihmeen takia sinulle pitäisi maksaa palkaa, jos olet terve eikä vain huvita mennä töihin. Mitä jos irtisanoutuisit!

Ootko yhtään miettinyt ap sellasta tilannetta, johon saatat joutua, että oikeasti tarvisit sairaslomaa, mutta sulle ei sitä myönnetä kun niin monet ovat käyttäneet sairaslomia väärin???

Hieman moraalia, please!

tulla irtisanotuksi. ap tietää varsin hyvin itsekin, että potkut annetaan kengännumeron järjestyksessä ja että oma nimi on ihan taatusti listassa. eihän ne firmat kannata, jos työntekijöinä on tuollaisia epäreiluja ketkuja. sitä niität mitä kylvit. haluatko potkujen lisäksi vielä tosi paskan työtodistuksenkin? ilmeisesti. sitten ei varmaan tarvitse enää mennä ikinä töihin ja sait sen mitä halusitkin. kannattaa varoa mitä toivoo.

siihen ei voi määrätä mitään vahvempia tehokkaita lääkkeitä joten sairausloma ainut vaihtoehto. Varsinkin jos työsi sisältää vähänkään seisomista ja tai on peräti kokonaan seisomatyö.

Lekurilta irtoaa helposti sairausloma laskettuun aikaan asti...

t: kahdesti kokenut

Ei sairaslomat näy uudelle työnantajalle!?!?

Tekisittekö te töitä loppuun, kun tiedätte että saatte kenkää!? Minä teen siat työnantajalle kun tämäkin tekee minulle :)

Jos olisit vähänkin pidemmällä, voisit vedota siihen että supistelee. Onko ap raskaus ensimmäinen raskautesi? Jos ei, voisit sanoa että supistelee (ekassa raskaudessa harva noin aikaisin tajuaa että supistaa jos ylipäätään supistaa). Toinen, tosin lyhyempään sairaslomaan oikeuttava, syy voisi olla pahoinvointi, sellainen joka häiritsee työntekoa ja nukkumista tms. Itse en raskausaikana ottanut yhtäkään päivää sairaslomaa ilman syytä (pari ihan oikeaa sairaslomaa tosin oli), mutta ymmärrän ap:n tilanteen. Paskamaiselle työnantajalle voi hyvin tehdä noin. Lääkärintodistus on lääkärintodistus, se oikeuttaa sut saikkuun ja kukaan ei voi tulla väittämään ettei siihen ole syytä.

Tsemppiä raskauteen ja toivottavasti työasiat selviää!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat