Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kinkkujuustopiirakka

Täytekakun sijaan jäätelöä ja mansikoita

Toscakakkua

Mozartinkuulia

Kahvi, tee, mehu

Kommentit (13)

Itse tekisin kakun kuitenkin (olenkin leipomisfriikki ja väsäilen erikoisia kakkuja ihan aikani kuluksikin) ja ehkä jotain voileipäkakun henkistä lisäksi. Makeisiin voisi keksiä jotain leivoksen tapaista tai jotain.

Mutta tosiaan, on kiinni siitä että minkälaisiin juhliin on perhepiirissä totuttu, sen mukaan tietysti kannattaa varata tarjottavat! Hyvältä perussetiltä vaikuttaa, ja eihän kukaan oikeasti juhliin (vain) syömään tule ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Kinkkujuustopiirakka

Täytekakun sijaan jäätelöä ja mansikoita

Toscakakkua

Mozartinkuulia

Kahvi, tee, mehu

Kinkkujuustopiirakka kuulostaa oikein hyvältä.

Oikein vanha mummo varmaan arvostaisi kunnon pullaa tai jotain kuivakakkua.

Kakku toisi juhlallisuutta pöytään, jätkski ja mansikat sopivat mieluummin nimipäiväjuhliin.

Toscakakku on ok.

Mozartinkuulat on vain pientä naposteltavaa, sitä paitsi harva mummoikäinen tykkää hirväesti makeasta.

Lisäisin vielä vaikka karjalanpiirakat munavoilla. Meillä ainakin suolainen menee aina hyvin "kaupaksi".

Eli ehdotukseni: Kinkkujuustopiirakka, karjalanpiirakat ja munavoi, täytekakku ja pullapitko/kuivakakku.

miksei saisi tehdä tarjottavia vaikka anopin synttärijuhliin? Minä voisin aivan yvin kuvitella tekeväni, kun ajattelee miten paljon anoppi on meitä auttanut. Myös oman äitini juhliin leipoisin mielelläni vaikka äitikin siihen olisi hyvinkin kykenevä.

mutta oletteko ajatelleet miten kalliiksi mansikat tähän aikaan vuodesta tulevat (oletan että on isot juhlat)? Luonnollisestihan jos mansikat on juhlan "pääruoka-aine", tulee niiden olla tuoreita, ei pakastimesta.

Hauskoja synttäreitä!

kyse 40 vuotiaasta mummosta vai vanhemmasta.

Jos ihan oman kokemukseni mukaan vastaan noin vanhoista mummoista, niin nämä minun tietämäni eivät arvostaisi jäätelöä eivätkä kinkkupiirakkaa.

Kakku "kuuluu" olla ja suolaisena mielummin ne iänikäiset karjalanpiirakat.

Mummo arvostaisi kun olisi perinteistä.

-2-

Ymmärsin jo :)

Mutta minustapa on. Ja se on ihan samanlainen mielipide, kun sinunkin. En voisi kuvitella tekeväni omalle 49v anopilleni tarjottavia.Vieläkö jotain ihmeteltävää kysymyksestäni löydät? Vastaan kyllä mielelläni :) -2-

tuo eikö mummo tee itse tarjottaviaan...? Miksi ihmeessä mummon olisi välttämättä tehdä itse ne tarjottavat? Ja tuskinpa 40-vuotiaan mummon lapsenlapsi täällä mitään kyselisi :D

esim. anoppiaan. Jos nyt tästä pitää vielä jatkaa.

Ja kyllä, jos kyseessä olisi 40-v mummo olettaisin, että itse tekee tarjottavat tai tilaa pitopalvelusta. -2-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat