Vierailija

Olen siis sh:na syöpäosastolla ja joudun käsittelemään sytostaatteja päivittäin. Meidän pitäisi kertoa raskaudesta heti kun olemme plussanneet... tuntuu jotenkin niin typerältä kailottaa aina aamujaolla että en voi hoitaa tuota ja tuota kun niillä menee sytostaatit... ja viikkoja se 4+.

Toisaalta en haluaisi riskeerata lapsen terveyttä. Mitä te muut olette ajatelleet vastaavissa tilanteissa?

Kommentit (15)

ja tajuta se elämän tosiasia,e ttä olet aikoinasi valinnut työn jossa ei raskautta voi salata olleenkaan ja elää sen asian kanssa sitten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainoa tapa jolla voin sen välttää on jatkaa työntekoa entiseen malliin! Jos kerron vaikka vain esimiehelleni ei asia pysy hetkeäkään salassa, ei tarvitse kuin sanoa jaolla etten voi / halua hoitaa sytostaatteja saavia potilaita niin kaikki tietää syyn kertomattakin / kysymättäkin! Osastolla on myös potilaita joita voin hoitaa raskaudesta huolimatta, joten minun ei tarvitse vaihtaa osastoa raskauden vuoksi!

Ärsyttää vain että ihmiset joita en edes tunne kovin hyvin ja joille raskauteni ei millään tavalla kuulu saavat tietää siitä ennenkuin kukaan läheisistäni! Eihän kukaan täysjärkinen huuda raskauttaan julki viikoilla 4+ muutenkaan?

ap

tietää rakaudestani joten jos joku muu siitä kuulee tässä työpaikassa haastan sinut oikeuteen vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta.....

As simple as that :D

Ja tosiaan tiesin tämän seikan osastolle töihin mennessäni! Vaihtoehtona olisi tosin hakea sairauslomaa siihen asti kunnes olen turvallisilla viikoilla keskenmenon suhteen ja sitten vaan takas työhön iloisen uutisen kanssa! Näinlin on työtoverit vuosien saatossa tehneet!

Takana minulla 2 keskenmenoa pienillä viikoilla ennen tähän työpaikkaan menoa, joten ei tunnu kivalta kertoa raskaudesta tänään ja parinviikon kuluttua pitää tiedotustilaissuus, että raskaus menikin kesken!

ap

Minun oli pakko kieltytyä röntgeniin menosta. Meillä pitää mennä potilaan (vauvan) kanssa röntgeniin ja pitää vauvaa paikoillaan. Oli pakko pyytää toista työkaveria menemään minun puolestani. Syytä ei ollut työkaverin vaikea arvata. Mutta yritin ajatella asian näin - työkaverit eivät kuitenkaan ole perhettä, vaikka saivatkin ennen tietää. Se vain oli pakon sanelema juttu. Toisaalta eivät ne työkaverit asiaa muille huudelleet (kuin omalle työporukalle), joten perhe sai kuitenkin tietää sitten kun halusimme kertoa. Mutta suosittelen todella, että kerrot asian osastonhoitajalle. Pyydä häntä olemaan vielä hiljaa asiasta. Ehkä näin asia pysyy salassa muutamia päiviä. Vauvan terveyttä ei moisen asian takia kannata riskeerata.

Lisäksi sytostaatit poistuvat kehosta kaikkien eritteiden kautta... virtsa, uloste, oksennukset, hiki.... ja näiden kanssa joutuu myös olemaan kosketuksissa, vaikka yrittäisikin suojautua parhaansa mukaan aina voi käydä vahinkoja! Olemme vain ihmisiä!

ap

Pelkän esimiehen tieto ei auta! Kuten jo edellä sanoin, jos kieltäydyn hoitamasta potilasta joka saa sytostaatteja tietävät kaikki työtoverini että olen raskaana vaikka en asiaa suoraan sanoisikaan! Esimieheni ei pysty vaikuttamaan asiaa mitenkään!

ap

lapsesi terveys on etusijalla nyt.

Eikö ole mahdollista siirtää pois siltä osastolta toistaiseksi raskauden vuoksi - mene ylihoitajan puheille.

Taitaa olla hormonit tooooooosi sekaisin.

Olet ilmeisesti valmis ottamaan vastaan vammaisen lapsen tai keskenmenon etteivät työkaverit vain saisi tietää että olet raskaana.

Typerä olet ja ehkä parempi jättää se lisääntyminen muille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat