Vierailija

Että siellä saa kodinhoitoapua 10eur/4h tai 20eur/8h kunnalta? Voi onnelliset!? Miksi muualla ei ole? Aivan loistava juttu jos näin on? Jutussa mainittiin että esim. väsynyt äiti saa tällaisen avun. Juttu itsessään kertoi perheestä, mihin syntyi kolmoset ja Jyväskylästä avun saaminen oli kiven takana.

Sivut

Kommentit (36)

Oltiin juuri muutettu ja tarvitsin lapsen hoitoapua, jotta olisin saanut rauhassa laittaa tavaroita paikoilleen. Lapsi oli jotain 2kk tuolloin.

Vierailija:

Lainaus:

Apua saadakseen ei tarvi olla mitenkään erityinen, vaan tavis väsynyt äitikin voi saada apua. Eikä kysellä sen tarkempaan miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uuvuin totaalisesti eron jälkeen kun yritin hoitaa lapset ja käydä töissä, työni osittaista iltavuoroa jolloin lapset olivat keskenään kotona.

Kysyin neuvolasta ja sossusta apua, mutta sanoivat etten saa, ettei ole kotiapua tarjota. Niinpä sitten menetin työkykyni ja nyt pitkällä sairaslomalla, vieläkin ilman kotiapua, sanoivat vaan että palkkaa siivooja ja niipä teinkin aina kun on " ylimääräistä" rahaa :(

on ilmeisesti ainut paikkakunta jossa tätä ennaltaehkäisevää työtä tehdään? Vai onko muita? Siinä lehtijutussa oli vain maininta, että Tampereella saa helpoiten apuja. Sanoiko joku, että Helsingissä?

Suuri osa toimeksiannoista tulee lastensuojelusta tai sosiaalitoimesta.

Painavalla syyllä saa ns. normaalitkin perheet. Meillä ovat käyneet, lapset silloin 11kk ja 2,5v. Ihan joka päivä en saanut, vaikka leikkauksen jälkeen oli kuukauden nostelukielto. Mitään maitopurkkia painavampaa en saanut nostaa. Sukulaiset ja kaverit sitten paikkasivat ne päivät, kun perhetyöntekijää ei liiennyt. Tai mies otti palkatonta töistä.

Meillä en pyytänyt muuta kuin tekemään ruuat ja hoitamaan lapsia. Kovasti kyselivät onko muita töitä, mutta aina pyysin vain olemaan lasten kanssa touhuamassa.

Ihania tyyppejä kaikki.

Tampereen kaupungin sivuilta löytyy infoa.

t. tamperelainen, joka on ollut väsynyt ja masentunut ja on erityislapsi eikä mistään avusta ole ikinä ollut puhettakaan.

Mutta johan kympillä-kahdella palkkaakin itselleen pimeän apulaisen.

sain esitteen tuosta perhetyöntekijä-jutusta. Hinta 10e/4h tai 20e/koko päivä...ja neuvolan täti sanoi että kannattaa käyttää tätä palvelua, että se ei ole tarkotettu millekkään ongelma-perheille vaan nimenomaan tavallisille perheille että ongelmia ei tulisi.

Meillä yksi lapsi ja toinen tulossa....en ole vielä palvelua tarvinnut mutta nyt kun vauva syntyy, voi olla että soitankin sieltä lastenhoito apua....

Esitteessä mainittiin että työntekijä tekee myös kotitöitä mutta yhdessä perheen kanssa, ei siis jää yksin siivoamaan jos äiti lähtee jonnekin...

Itse käytin apua lasten (3) ollessa pieniä. Olivat lasten kanssa päivän silloin 17¿/pvä, mutta eivät tehneet mitään muuta kuin ruoan. Joskus toivoin, että imuroisivat tai silittäisivät. Eräs nainen silitti, mutta kaikki kieltäytyivät imuroinnista.

Olin itse kamalan väsynyt ja olisin toivonut jonkun laittamaan ruokaa, siivoamaan ja käsittelemään pyykit, että voisin keskittyä lapsiin. Hepä hoitivat vain lapset ja sain itse tehdä nuo kotityöt. Linjahan se on tuokin, mutta en ymmärrä, mitä iloa siitä oikeastaan mulle sitten oli.

mulle sitä tyrkytettiin viime keväänä, kun olin ihan poikki miljoona kertaa yössä heräilevän vauvan ja uhmiksen kanssa. En kuitenkaan sitten käyttänyt sitä apua...siinä joutuu kuitenkin aina vähän " erityistarkkailuun" jos käyttää tällaisia sosiaalipalveluja..

Kodinhoitajan sain kun olin todella kipeä (kuume+mahatauti) ja pienen vauvan kanssa kotona. Ei ollut mitenkään kallis. Kodinhoitaja sanoi että aika paljon käy lapsiperheissä. Monet tamperelaisetkaan ei tunnu tätä tietävän ja valittavat sitten kuinka huonosti saa apuja jne.

en saanut vaikka olin itse kipeä- influenssa, 3vuotias oli erityislapsi ja 2kk vanha vauva vielä siinä ja mies silloin työreissussa. Minulle sanottiin silloin että monikkoperheille saa apua mutta muuten aika vaikea saada. Enkä siis saanut vaan puolikuolleena hoidin päivän lapsia videoita pyörittämällä ja äitini tuli apuun töidensä jälkeen.

Ystäväni joka sai kaksoset, käytti palvelua paljon. Kodinhoitaja hoiti kaksosia, kun ystäväni kävi esim lenkillä tai ystäviensä kanssa kahvilla. Ei siis kysellyt, mihin ystäväni tarvi kodinhoitajaa vaan se tuli kun pyydettiin kyselemättä. Hän myös siivosi, silitti ym..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat