Vierailija

Sosiologian laitoksella joku oli tehnyt väikkärin merkkivaatteista:

Niitä käyttää ihmiset:

1. joilla ei ole omaa makua, joten joutuvat turvautumaan yleisesti hyväksyttyihin merkkeihin

2. joilla on huono itsetunto, jota pitää korostaa kalliilla vaatteilla.

3. merkkien käyttäjät on usein huonommin koulutettuja ja tulevat alemmasta keskiluokasta

Kun taas soveltavasti pukeutujat, jotka eivät tarvitse hyväksyttäviä merkkejä päälleen ovat:

1. luovia ja joustavia

2. tiedostavia kuluttajia eli lukevia ja koulutettuja

3. omistavat hyvän itsetunnon ja uskaltavat olla omia itsejään

Tiedon oikeudesta mulla ei ole mitään hajua, mutta miten tuo kuullostaakin järkeenkäyvältä.

Sivut

Kommentit (42)

vaatteita, jossa ei ole mitään merkkejä. Mulla on näemmä paidassa merkki, mutta en tunnistanut sitä ennen kuin niskasta katsoin mitä siellä lukee. Mihin ryhmään mä kuulun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on tuttava, joka tykkää kehuskella sillä, miten hän ei voisi ikinä pukeutua massan mukaan, vaan haluaa olla persoonallinen. En ole hennonut kertoa hänelle, että jos minun pitäisi vaatettaa " vaihtoehtoihmisen" prototyyppi, kävisin hänen vaatekaapillaan... Tosi persoonallista siis!

ihmiset jättävät jotain ostamatta esimerkiski kirpparila jos siinä näkyy logo, mutta muuten ostaisivat? Eikö tämä kerro jostian itsetunto-ongelmista, jos ei voi käyttää merkkiä?

Pelkäättekö tulevanne jotenkin leimatuiksi? Joku saattaa pitää teitä hienostelijana jos ettei kaikille kailota kovaan ääneen että se on UFFilta, ei missään nimessä haluttu ostaa merkkiä? Häh... todella outoa.

Minä tiedän, mitä minä olen, ja voin hyvällä mielellä käyttää logoja ja merkkejä, kirpparikamaa sieltä sun täältä. Uutta ja vanhaa...

vielä kun ne joskus tehdään brodeeraamalla suoraan kankaaseen, joten eihän niitä irti saa millään. Tai painamalla.

t. itsetunnoton Esprit-paita päällä

minulla on hyvä itsetunto - aina ollut.

Hankin vaatteita niin putiikeista, merkkiliikkeistä kuin kirpputorilta. Tyylini on hyvin monipuolinen ja käytän myös vaatteita joissa näkyy merkki :D Teen sen siksi koska minulla sattuu kyseinen vaate syyystä tai toisesta olemaan ja se sopii sen päiväiseen asukokonaisuuteen ja pidän siitä.

Pitäsiköhän minun nyt antaa ne kaikki pois, joissa jokin tunnettu ja kallis merkki näkyy, sillä kaikki varmaan pitävät minua sivistymättömänä huonoitsetuntoisena juntilta :) Noup.

En usko, että merkkiorjuus on kiinni koulutus- tai tulotasosta. Itsetunnosta enemmänkin. Miellyttämisenhaluinen, huonola itsetunnolla varustettu ihminen ei uskalla pukea muuta päälleen kuin muotivaatetta.

Toki muotivaatetta käyttävät monenlaiset ihmiset, mutta huonon itsetunnon omaava ei kehtaa itse säveltää vaikkapa: osa vaatteista kirpparilta, osa ommella itse, osa seppälästä ja osa Pradaa.

toi on muuten ihan totta. Vaatisi kyllä melkoista itsetuntoa ja persoonallisuutta mennä vaikka jakkupukupäällä talonvaltaukseen. Tai mistä mä tiedän millaisia siellä on, mutta sellaista harrastaneet samassa koulussa olleet, eivät ainakaan niin pukeutuneet.

Aika harva siis lopulta pukeutuu todella persoonallisesti.

Mä kyllä pukeudun hyvinkin persoonani mukaan. Eli tylsä keskituloinen tavis, joka asuu lähiössä ja yrittää vaikuttaa vähän itseään paremmalta.

Terveisin se, joka löysi paidastaan Espritin logon.

Toisella aina kaliit merkkivaatteet päällä. Toinen etsii vaatteet kirpparilta ja yhdistelee niitä milloin minkäkin kanssa. Tyylikkäämpi on ehdottomasti tämä jälkimmäinen. Mulla ei ole kyllä taitoa tehdä kirpparivaatteesta niin tyylikästä...

siistimmissä vaatteissani pyrin välttämään, mutta en nyt silti kuole siihen, jos ulkoilutakistani löytyy sen valmistajan nimi tai logo tai koti t-paidassani tai neuleessani on valmistajan logo tai jos farkuissani en käytäkään vyötä ja vyötäröltä tai napista löytyy valmistajan tiedot.

Jos se on tunnettu ja kallis, niin siinä ei näy tasan mitään merkkiä muutakuin sisäpuolella. Voit tietty silti käyttää sitä Teneriffalta ostettua Lacoste kopiotasi. :)

Vierailija:

Lainaus:

ja sekö pitää harsia irti ihan välttämättä, jos ei halua vaikuttaa typerältä??

ja tosiaan ainakin miesten puvuissa ja päällystakeissa löytyy. ja kyllä, se pitää poistaa. samoin kuin ne taskunsuut avata.;)

tiedän, koska puolet niistä olen tehnyt itse ja loput ostanut niin, että ainakaan näkyvissä ei varmasti ole mitään - jos on ollut, se on ratkottu pois.

Ja selityksenä on kyll mun oma huono itsetunto: mun vaatteissa on vain mun nimi, niin että tiedän kuka olen. Ehkä tietäisin muutenkin, mutta ei se tunnu hyvältä.

Sii puhuttiin PUVUISTA tuon hiha-tagin yhteydessä. Ja ne on harsittuja, eikä ommeltuja. Brodeerauksiakaan ei ehkä kannata sormet verissä ratkoa.

kyllähän merkkipuvut ovat aika kalliita, Guccit, Bossit jne. Eniten kyllä hymyilyttää joku joka on saanut sellaisen ostettua, eikä älyä ottaa hihansuuhun ommeltua tagia pois.

Jätän usein isomerkkiset vaatteet UFFiin, mutta jos olisi recycled by UFF merkki, jonka voisi vaikka laittaa Dieselin merkin päälle - käyttäisin mitä tahansa!

Idean saa varastaa, moni muukin ystäväni käyttäisi heti merkkiä.

nimim. neiti Espritin UFFatussa bleiserissä (merkki on onneksi takin sisällä ja ei näy)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat