Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oltiin Levillä ja kova hinku olisi jo isompiin rinteisiin. Noo, ei päästetty, mutta ihmetellä täytyy lasten taitoa oppia jos kiinnostusta lapsella itsellään on asiaan.

Haukut tässä tietysti saa, kun on vienyt 3 veen rinteeseen, mutta antaa tulla vaan lokaa niskaan.

Sivut

Kommentit (28)

Toivottavasti lapsi innostuu niin paljon, että voisimme jo parin vuoden päästä taas alkaa käymään keväisin Alpeilla, olen kaivannut sitä kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samanlaista meillä, viime talvena juuri 5v täyttänyt painui Åressa offiin, kun normaalirinteet lakkasivat innostamasta. Äidin kanssa suostui laskemaan (en lähde offiin ikinä), kun sai tulla metsäreittiä eli rinteen vieressä puiden seassa.

Viime keväänä (ollessaan alle 3v.) laski Syötteellä ison rinteen. Isän kanssa tietty, ei osaa vielä ite jarruttaa kunnolla. Tykkää laskemisesta kuin hullu puurosta, voisi olla putkeen vaikka kuinka monta tuntia.

Ihanaa katsoa, kun toinen tykkää. Isän ja tytön yhteinen harrastus. Muutaman vuoden päästä koko perheen! (Kunhan saadaan tämä pienempin laskuikään.)

Hyviä laskuja!

enkä ajatellut opettaa viulunsoittoakaan, vaikka itse olen konsikselta valmistunut, enkä montaa muutakaan asiaa ajatellut opettamalla opettaa. Meidän 4v osaa ajaa pyörällä, uida, ja kiivetä narua pitkin ylös kattoon, seisoa päällään ja tehdä kärrynpyörän ja renkailla voltin. Mitään näistä ei ole opetettu.

Meilläkin tämä vanhempi ollut aina tosi liikunnallinen ja hyvä kehonsa hahmotus (ja olemme tätä puolta myös tukeneet ja kannustaneet). Nuorempi sisarus on paljon kiikkerämpi tapaus, ei varmaan pääse vielä tänä talvena edes murtsikoille (täyttää keväällä 2 ja siskonsa jo hiihti tuon ikäisenä).

t. 4

Meilläkin nuorempi oli ekoja kertoja rinteessä 3-vuotiaana, suorastaan rakasti sitä puuhaa ja hyvin sujui. Nyt ei valitettavasti ole pariin vuoteen päässyt kun muutettiin tänne etelään eikä täällä ole lähellä mitään laskettelupaikkaa:((

No, meidän lapset ovat olleet siellä Alepilla kuutena päivänä viikossa hiihtokoulussa. Siellä on kaikki lapset ja niin itävaltailaiset kuin ranskalaisetkaan eivät edes ajattele muuta kuin laittavansa lapsensa hiihtokouluun.

24

Ostat vaan ihmelapsellesi sukset, eiköhän se itse opi.

Vierailija:

Lainaus:

enkä ajatellut opettaa viulunsoittoakaan, vaikka itse olen konsikselta valmistunut, enkä montaa muutakaan asiaa ajatellut opettamalla opettaa. Meidän 4v osaa ajaa pyörällä, uida, ja kiivetä narua pitkin ylös kattoon, seisoa päällään ja tehdä kärrynpyörän ja renkailla voltin. Mitään näistä ei ole opetettu.

Ihan pieniä kannattaa laskettaa vieressä, sauva edessä poikittain ja sekä aikuinen että lapsi pitävät sauvasta. Mutta minäkin suosittelen hiihtokoulua aluksi ja meillä Messilästä hyvät kokemukset.

meillä 2 v jo hiihtää töpsytteli ja nyt nelivuotiaana suunnitellaan rinteeseen menoa. Omat hiihtotaidot kohtuulliset, mutta siitä huolimatta mietin hiihtokoulua. Kokemuksia etelän hiihtokouluista? Talma? Messilä?

Meidän vanhemmat eivät vieneet laskettelemaan ( en osaa vieläkään ), ei harjoiteltu hiihtoa, luistelua eikä itse asiassa oikein mitään. No, pyörällä sentään opetettiin ajamaan vai olisinko oppinut senkin vaan yksin harjoittelemalla.

Olivat siihen liian laiskoja ja aina vaan sanottiin, ettei ole kiirettä oppia vielä. Kunnes sitten olikin jo liian myöhäistä koko hommaan; murrosikä tuli jo vastaan.

Eli tehkää lastenne kanssa asioita ja opettakaa heitä harrastamaan, ei se ole liikaa vaadittu jos lapsia kerran olette hankkineet.

Pari ekaa laskua hän oli mun jalkojen välissä. Sitten huomasin, että pysyy suksilla pystyssä ja hallitsee alas laskemisen. Siirsin hänet vierelleni, sauva edessä poikittain. Näin lasketeltiin koko viime talvi. Ihan rinteen alapäässä annoin luvan irrottaa sauvasta. En luottanut, että hänellä olisi mitään tilannetajua ja tajua varoa muita ihmisiä. Siksi pidin hänet tiukassa kontrollissa.

Nyt hän on siis 3v5kk ja tänä talvena ollaan oltu kaksi kertaa mäessä. Hänestä ei saa pitää kiinni, koska on kuulemma jo iso ja hallitsee homman :)

No, laskemme vierekkäin, ilman poikittaista sauvaa. Hän mennä posottaa suoraan, sukset aurassa. Opettelemme kääntymistä. Neuvon viereltä: peppu alas, polvet koukkoon, jarruta, käänny jne. ehkä oppi menee vielä perille ;)

Haluaisi kovasti isompaan mäkeen ja hinkuu kovan vauhdi perään, mutta olemme sopineet, että vain lastenrinteessä saa laskea yksin. Jos mennään isoon mäkeen, niin sitten otetaan sauva kehiin.

Viekää lapsenne hiihtokouluun. Sinne voi viedä aika pieniäkin ja lapsenne oppivat hiihtämään, vaikka te itse ette viitsisikään opettaa.

siis ei pidä mistään kiinni eivätkä ole kenenkään välissä. Rinteen vaan tarvii olla hyvin loiva. Jalat koukussa, etukenossa, kädet leveällä.

24, muistaakseni

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat