Vierailija

Itse olen nyt parin kuukauden verran noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota, eli GI:a seurailen. Tänä aikana paino on pudonnut jo 5 kiloa (BMI oli 26 ennen tätä).

Kalliiksihan tämä tosin nyt mielestäni tulee! Vihannekset ja kasvikset ovat ainakin tähän aikaan vuodesta kalliita. Lihaa kuluu paljon, sekin yleensä on aika kallista. Tosin siinähän säästää, ettei tarvii ainakaan ostaa karkkia, jätskiä tai pullaa, niitä en ole juuri syönyt ollenkaan (vähän jouluna).

Ruokavalioon kuuluu myös oliiviöljy (ei halpaa lystiä sekään kun yksi pullo kuluu loppuun vajaassa kuukaudessa), pähkinät, siemenet ja pavut.

Perunoita, leipää, pastaa ja riisiä en ole juuri tänä aikana syönyt, jatkossa aion kyllä niitäkin syödä pieniä määriä.

Kehollehan tällainen ruokavalio on tosi terveellinen, mutta lompakolle ei! Ei voi enää valmistaa halpaa makaronilaatikkoa, tai perunakiusausta.

Onkos vinkkejä?

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ylimääräinen energia otetaan karpissa rasvasta. Oliiviöljyn lisäksi voit syödä voita ja ostaa halpaa, rasvaista lihaa, esim kassleria.

Ei ainakaan kukaan minun tuntemistani tavallisista ihmisistä...? Yleensä syövät lautasellisen perunoita, jotain kastiketta ja hyvä jos vähän tomaatinviipaleita siinä sivussa...

No joo asiaan. Tonnikalaa tosiaan napsin aika usein sekä aamupalaksi että välipaloina kaikkeen sekoitettuna. Munia syön myös paljon, ne täyttävät myös hyvin eivätkä ole niin kalliitakaan.

Muuten tämä on kyllä ihan kivaa ja helppoakin ja laihtuukin samalla vaan minusta suht hankalaa jos on perhettä jolle pitää laittaa ruokaa... Eivät meidän lapset ainakaan mielellään mitään papuja tai pähkinöitä syö, salaattikin on vähän yök... Perunamuusia tai spagettia pitäisi olla, eivät ole nyt niitä tosin kuukauteen saaneet:).

Porkkanoita tosin napsivat mielellään kuten itsekin yritän sellaisia välipaloiksi syödä.

ap

Lapset muuten oppii tykkäämään salaateista jos heille päivittäin sitä tarjotaan. Tosin useimmat lapset tykkä syödä erikseen kurkkuviipaleita, tomaattilohkoja, paprikasuikaleita jne, mutta sekoitettuna (salaattina) ei mene.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat