Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän 2v 3kk aloitti tällä viikolla päiväkodin, kaksi lyhyttä tutustumispäivää alkuun ja sitten hoitoaika 8-14. Tuntuu jotenkin tosi pahalta, vaikka luulin ettei siinä olisi mitään kun lapsikaan ei ole enää mikään vauva ja on muutenkin tosi aktiivinen tapaus. silti surettaa ja tuntuu että tein väärän päätöksen, kun töihinkään ei olisi rahallisesti ihan pakko mennä.

lohdutuksen sanoja, pliis... pahimmalta tuntuu ajatus siitä, että missaan lapseni elämästä ihanan ajan kun hän on vielä pieni. tuntuu aika mahdottomalta muuttaa mieltäkään enää, töihin on ilmoitettu että tulen ja hoitopaikan kanssa kaikki asiat sovittu ja ekat maksut maksettu jne.

Kommentit (3)

Lapsi pari viikkoa vajaa 3-vuotias ja silti tuntuu, että olenko ihan hullu kun vien hänet hoitoon muualle. Pari puolikasta tutustumispäivää menivät jo, nyt edessä " kokonaiset" hoitopäivät eli myös päiväunien nukkuminen päiväkodissa.

Kyllä siitä pienestä on huoli, kun on ensimmäistä kertaa joka päivä lapsiryhmän kanssa -- verrattuna siihen, että lapsiryhmänä on tähän mennessä toiminut pari kerhoaamupäivää viikossa.

Lohdutan itseäni sillä, että lapsi on jo sen ikäinen, että leikkimisen tarve on kova, ja jo parin harjoittelupäivän aikana löytyi kaksi kaveria, ekoja päiviä päiväkodissa hekin. Toisena lohdutuksena toimii hoitopäivän lyhyys; pyrkimys on n. viiteen-kuuteen tuntiin päivässä, mahdollisesti neljänä päivänä viikossa.

Tiedän, meille " nynnyvanhemmille" nauretaan täällä. Mutta minäpä olen nauttinut ainokaisen kanssa olemisesta!

nyt paljon missaa kun tuut jo kahdelta lasta hakeen. Koko päivä jää jäljelle olla lapsen kanssa. Alku on aina hankalaa, olen huomannut sillä itse samassa tilanteessa nyt. Ainakin omalta kohdalta voin sanoa että minä tässä olen se suurin kärsijä, lapsi taas tykkää hoitopaikastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itseäkin suretti aluksi kamalasti ja etukäteen pillitin hoitoon viemistä. Mulla pienenmpi vielä paljon sun lastasi pienempi.

Muutama ´viikko meni harjoitellessa, nyt viihtyvät tosi hyvin. Eikä teilläkään tule mitään kovin pitkiä päiviä, et sä lapsesi elämää missaa. Meilläkin se onni, että ei tarvitse olla montaa päivää viikossa ja aluksi oli ihan lyhyitä päiviäkin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat