Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ja nimi vielä ehkä hieman mietityttää...en sitä ainakaan ole saanut papereihin kirjoitettua...Sisarusten (tyttö ja poika) nimet ovat vanhat, tyyliin Alma ja Veikka. Joten haluttaisiin tälle tytölle myös samantyylinen nimi. Toinen nimi Rauha tulee suvusta ja se pidetään ehdottomasti toisena nimenä. Vahvin vaihtoehto nimeksi on tällä hetkellä

SELMA RAUHA MIANNA

Mitä ajatuksia herättää? Nimi loppuu a:han kuten sisarustenkin nimet ja Mianna lopussa tuo nimeen vähän uusia tuulia, olisi liian " mummo-nimi" jos lopussa olisi esim. nimi Lyydia. Vai?

Muita nimiä, mitä jo aiemmin (täälläkin palstalla) kyselin ja pyöriteltiin, oli mm. Maisa ja Enna...Maisa Rauha xxxxxx tai Enna Rauha xxxx

Tai entäs jos etumimi oliskin Mianna? Mianna Rauha xxxxx

Mahdollisia kolmansia nimiä olivat mm. Tuulia, Alina, Nelliina, Irina, Tuulevi, Tuulianna, Sofia..

Heittäkääpäs vielä uusia yhdistelmiä näistä mainituista nimistä, JOS joku kolahtaiskin ;>) Kiitos, jos viitsitte !

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lila rauha lyydia

eevi rauha lyydia

kerttu rauha lyydia

nanna rauha lyydia

moona rauha lyydia

janna rauha lyydia

milja rauha lyydia

olivia rauha lyydia

Selma on kiva nimi. Mun makuun Mianna on hiukan liian toisesta maailmasta, joten " mummonimi" Selma Rauha Lyydia olis mun mielestä oikein kiva. Mutta myös Selma Rauha Tuulia tuntuu luontevammalta kuin Selma Rauha Mianna.

rimmaa hitusen paremmin tuo Selma Rauha Tuulia kuin Selma Rauha Minnea ei vaan Mianna.

Mut pistäkää se nimi joka molemmille parhaiten passaa.

Niin siis... oikeesti sisarusten nimet ei oo Alma ja Veikka, vaan tyyliin Alma ja Veikka..en niitä aitoja paljasta, koska muutenkin mut saattaa tunnistaa tutut tästä...;)

Ja Nelma-nimi on kaunis, mutta ei sovi oikein sukunimen kanssa, menee liian " puuroksi" Rauha-nimen kanssa on vähän sama juttu...on hankala sukunimen kanssa, eli ei siis etunimeksi hyväksytä.

Mun mielestä nimi kaipaa Selman ja Rauhan lisäksi jonkun tän vuosituhannen nimen, eli en siis halua ihan täysin mummo-nimeä ;)

Tuuli- alkuisiin nimiin oleen mä vain jotenkin tykästynyt, harmi vain ettei mies kauheesti tykkää mistään pitkistä nimistä...Tuuliannakin on jo sille liian pitkä :(

Maisa- nimestä tosiaan luovuttiin, kun tajuttiin että lähipiirissä ois tosiaan ollu Miisa, Iisa ja Maisa...vähän liikaa sa-päätettä...

Alina-nimi oli alunperin suunnitteilla, jo kun tätä tyttöä odotin, mutta tyttö ei ole yhtään Alinan oloinen. Nimi ei vaan sovi tälle tytölle, joka on tumma ja pippurinen ;)

Kyllä mä näitä kirjoittaessanikin huomaan kallistuvani yhä enemmän siihen, että nimi on sittenkin jo tässä, en osaa sitä enää näköjään muuttaakaan, eli luulenpa että nimi on kuitenkin Selma. Toisena nimenä mummoni nimi Rauha ja kolmantena Mianna, johon täällä netissä jossain törmäsin ja ihastuin. Tämä kun aika yksimielinen miehenikin mielipiteen kanssa.

Joo itse asiassa silloin kun oli nimi Maisa vielä vahvoilla, niin kolmas nimi oli suunnitteilla tulla Tuulia, eli Maisa Rauha Tuulia.

Selma Rauha Tuulia on kans kiva yhdistelmä, mut mut... mun miehelle ei oikeen käy noi tuuli-nimet...paremmin hyväksyy ton Miannan.

Minnea-nimi ei oo mua oikeen sytyttäny, en tiedä miks...

Ja joo, Mianna on kaunis, mut ei luultavasti kyllä tuu etunimeks...sisarusten nimet on Amanda ja Konsta, paljastettakoot ne nyt sit, vaikka periaatteessa en halua nimeä paljastaa tutuille ennen kuin on kastettu. Eli kolmikko olis sitten Amanda, Konsta ja Selma. Kaikki vanhoja nimiä sekä a-loppuisia. Lisäksi Amanda ja Selma vielä kansainvälisiä nimiä.

tuo nimi MIISA, koska tulevien kummien tyttö on Miisa...

sen takia ollaan vähän luovuttu tuosta Maisa-nimestäkin, koska on niin samanlainen. Eikä sitäpaitsi ole vanha nimi niin kuin aiempien lasten nimet.

Mielipiteitä tuosta Selma- nimestä kertokaa??!!

kuulostaa hyvältä. Nyt en voi enempää kommentoida kun sisarukset ei olekaan oikeasti Alma ja Veikka. :(

Haitanneekos tuo jos tutut tunnistaa, vaikka itsekkin joskus itä ajattelin kun nimiä täältä kyselin ja musta nimen pitäis olla salaisuus ristiäisiin asti. :))

Meillä on kans yhdistelmä vanhaa ja uutta tai enemmän etenkin toisella. Vanhanimi + uusionimi. Musta se käy ihan hyvin, vaikka se saman aikauden ylläpitokin on kyllä särmikäs juttu. Tuo nyt pätee ehdottomasti mulla siihen että etunimet sisaruksilla kulkee samalla aikajanalla, ne tokat nimet voi sitten jo olla enempi mitä vain. Eli en kannattaisi teilläkään etunimeksi todennköisesti tuota nättiä Miannaa.

Selmasta tykkään itse kovasti ja etunimihän se käyttöön yleensä tuleekin.

Selma on ihan kiva nimi. Mulla vaan itsellä tulee aika häiritsevästi mieleen oma tapani sanoa ' selma!' kun tarkoitan ' selvä juttu' tai ' okei' . ...

Lisäksi se on tietysti aika samanoloinen kuin siskolla, mikä ei tosin ole välttämättä huono juttu. Olen itse tosi tykästynyt viime aikoina nimeen Nelma.. kun se puolivahingossa löytyi suvusta. Pidän siitä Selmaa enemmän.

Maisa olis minusta ihana, mutta siitä olettekin jo päättäneet luopua. Entäs sitten toinen Mai-alkuinen eli Maikki? Tai Maileena?

Rauhaa meinasin itsekin ehdottaa etunimeksi, olis sitten kaikilla merkitys nimet (Almahan on espanjaksi sielu). Mianna on kyllä sitten huomattavasti modernimman kuuloinen nimi, mutta ymmärrän että siitä pidät, niin minäkin tykästyn nimeen enemmän ja enemmän. Silti on sanottava, että kokonaisuutena mun mielestä Selma Rauha Lyydia ON vaan sointuvampi jotenkin kuin Selma Rauha Mianna. Ja sitäpaitsi " mummonimethän" ovat muotia ;O)

Itse en pidä tuulesta enkä siksi mistää Tuuli-alkuisesta. Lisäksi Sofia on nyt niin suosittu, sekä ensimmäisenä että toisina niminä, että en itse antaisi sitä. Mutta kolmansista nimistänne pidän erityisesti ihanasta Alinasta! Sekö ei sitten käy etunimeksi? Alma, Veikka ja Alina? TAi Alma, Veikka ja Elina/Elliida.

Ehdotan:

Maikki Rauha Alina

Nelma Rauha Irina

Nelly Rauha Mianna

(vaikka Rauha ja Mianna ovatkin ihan eri planeetoilta, molemmat silti sopivat Nellyyn, jonka lausuisin muuten y:loppuisena ehdottomasti).

Selma Mia Elina

Maisa Rauha Sofia vois olla...

Uusia nimiä (Alisa, Sofianna) ei enää oteta mukaan...Alisa ei edes käviskään (löytyy lähipiiristä) ja mies ei tykkää ns.pitkistä nimistä, Sofianna...ja muutenkin olis ehdottomasti muodossa Sofia, koska löytyy suvusta

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat