Vierailija

Täällä käydää paljon keskusteluja lapsen kasvamisesta ja kehittymisestä. Olen pistänyt silmään, että mitä varhaimmin kehittynyt lapsi( Motorisesti ja henkisesti), sen parempi se on vanhemmalle ja oikea ylpeyden aihe. Ja jos lapsi kehittyy hitaasti, on hän epänormaali, joka pitäisi viedä tutkimuksiin.

Miksi lapsen halutaan kehittyvän niin nopeasti? Miksi hän ei saa kehittyä omaan tahtiin. Olla pieni ja apua tarvitseva pidenpään? Mikä kiire meillä on lähettää lapsi ulos kylmään maailmaan?

Tämä suuntaus näkyy ihan pienissä taaperoissa ja sitten vanhemmissa tytöissä ja pojissa. Teini-ikä alkaa hyvin varhain nykyään. Jo 10 vuotiailla on nähtävissä teini-iän merkkejä. Johtuuko tämä yhteiskunnasta vai jopa evoluutiosta?

Kommentit (8)

antaa viitettä siihen suuntaan, että alemman yhteiskuntaluokan lapset lakkaavat leikkimästä nuorempina kuin esim. hyvin koulutettujen lapset. Erityisesti työväentaustaiset tytöt lakkaavat olemasta lapsia varsin aikaisin.

Minä olen myös aina ihmetellyt joidenkin vanhempien halua pitää lastaan isompana kuin onkaan. " Parhaat" näkee jo vauvavuonna uhmaa ja ekaluokkalaisella murrosikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kehittyä juuri omaan tahtiinsa ja eivät tule hoitamaan 12v muiden vauvoja, saati pyöri tuolla ulkona yömyöhään

ottakaa vastuuta lapsistanne

Viitonen: Tuo oli uutta minulle.

Ja tosiaan, kyllä tuo myös on molemminpuolista, että saa toki antaa kehittyä nopeammin. Puhuinkin juuri siitä ,että antaa kehittyä omassa tahdissaan.

Ja sinulle, joka mietit sitä, että miksi ei viedä tutkimuksiin, jos selvästi havaitaan kehityksen puutteita. Olet ihan oikeassa ja niin kuuluukin tehdä.

Kiva, että lähditte keskustelemaan tästä asiasta. pelkäsin, ette täällä haluta vaihtaa ajatuksia näinkin syvällisestä asiasta.

Harmi, että pitää lähteä palstalta.

Jos kehittyykin nopeasti niin älkää pakottako olemaan " vauva"

Tämä toimii molemmin päin. Ei saa pakottaa kehittyä liian nopeasti. Mutta ei saa pakottaa olemaan liian pienikään.

Sitä on mentävä lapsen oman luonteen ja taitojen ja kehityksen mukaan.

tottakai pitää viedä tutkimuksiin jos kehittyy poikkeuksellisen hitaasti jossain asiassa. Minä taas en ymmärrä sitä, että on jotenkin kamalaa jos lapsi on tutkimuksessa tai käy jossain terapiassa tai kehittyy ns " epänormaalisti" tietyssä asiassa.

Mitä aikasemmin asia havaitaan sitä parempi. Kyllä mä ainakin haluaisin lapseni tutkimuksiin jos ei kävelisi esim 2-vuotiaana.

Siksihän niitä ns. rajoja on annettu. " Normaali" lapsi oppii kävelemään 10 ja 18 kk:n välillä. Jos ei vielä tuolloin kävele niin voi olla sillä alueella viivästymä ja lapsi saattaa tarvita apua. Mä en taas ymmärrä, että väen vängällä täytyyy olla jooka asiassa keskiverto eikä apua oteta vastaan.

Jos lapsi ei puhu mitään vielä 3-vuotiaana, niin hänellä on jonkinasteinen puheenviivästymä. Tällä ei kutienkaan ole välttämättä mitään merkitystä myöhemmässä vaiheessa mutta juuri sillon puhe on kyllä viivästynyttä.

Ennen ei valaistus kodeissa ja muuallakaan ollut niin hyvä, ei valkoiseksi maalattuja seiniä niin paljon kuin nykyään, kehittyväthän etelän ihmisetkin aikaisemmin mitä täällä ennen. Kuka on nykyään ikinä pimeässä? Jossain oli juttua että osa hormonaalisten syöpien lisääntymisestä voisi johtua tästä. Eli varsinkin yötyö naisille epäterveellistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat