Seuraa 

eihän ollut vielä pinoa? Mä en ainakaan löytänyt.....

äq

Sivut

Kommentit (36)

Niin vaan hitaasti mutta varmasti Onnin tauti äityi pahemmaksi. Eilen oli hoidossa mummulla ja tänää vein tarhaan. Ajattelin ettei yks nuha ja yskä haittaa (vaikkei juuri ääntä pojalta tullut). Ja innokkaasti lähtikin tarhaan.

Siellä kuultiin heti aamusta, että Onnin paras tarhakaveri on vaihtanut tarhaa:( Ja mikä pahinta ja ihmeellisintä, oli saanut tarhapaikan täältä meidän alueelta!!! Täältä, jossa on kaupungin pahimmat jonot ja jossa mekin ollaan siirtojonossa! Ei vaan meille ole tarjottu mitään paikkaa. Vähän mies oli hiilenä kun soitin. Toisaalta tympii mutta kun mä en oikeastaan tiedä, haluanko vaihtaa tarhaa.

No kun hain Onnin tarhasta, se tuli itku kurkussa mun luo. Vaisu oli ollut ja itkuinen oli sitten kotimatkalla. Valitti kurkkua ja korvaa ja niinpä vein yksityiselle. Korvissa tulehdus ja kurkunpäässä ilmeisesti myös. Sain saikkulapun loppu viikoksi. Tätä oon pelännyt, että milloin pitää olla lapsen takia töistä pois... No älkäätten ymmärtäkö väärin, en luule että ainoa laatuaan olisin. Hyvin on sumplittu tähän asti siten, että mies on ollut pois (oksutauti kun oli) tai mummu on kattonut. Nytkin ehkä mä meen perjantaina töihin ja mies jää sit kotiin.

Onni meni torkkumaan kun tultiin tarhasta ja herätin viiden aikaan kun piti lähteä lääkäriin. Nytpä se ei meinaa nukahtaa. Ihme virtaa sai kun söi puuron ja isi tuli kotiin. Päivällinen skipattiinkin kokonaan kun nukkui.

Täälläkin muuten satanut lunta. Vielä sunnuntaina taksissa yks asiakas (e-suomesta) kysyikin, että ei taida olla kuskinkaan muistin aikana ollu näin vähälumista talvea täällä päin. Nyt sitä on tullut, eilen tuiskutti ja tänään myös. Saa nähdä kauanko pysyy.

Nyt pitää lähteä saunomaan ja valmistautuun Pakoa varten.

T-P

Meillä on hampaiden vaihtumisesta juteltu silloin tällöin ainakin kesästä saakka, joten uusi juttu se ei ole. Myös tarhakavereilta on vaihtunut hampaita. Esikoinen siis tietää mikä on homman nimi. Usein asioita järkeistämällä noita pelkoja saakin lievennettyä, mutta aina se ei onnistu. Suun alue on tosi arka esikoiselle, sinnehän ei kukaan saa koskea. Se muotin otto jätti lisäksi kauheat traumat. Ei puhettakaa, että ois suostunut heiluttamaan hammasta yhtään eilen. Kyllä se varmaan hyvä ois irti saada, kun rautamammas on melkeen yhtä iso jo. Samaa sanoi kyllä hammaslääkärissä täti, että kieli työntää rautahampaan sitten paikoilleen. Katsotaan. Haluaisin niin välttää sen hammaslääkärikäynnin, vaikka saattaahan sekin mennä ihan ok.

T: Ynis

Ps. veritulppa on varmaan aikanaan ollut niin iso juttu, että vanhan kansan peruja se on vieläkin aika kammotus monille. Ei se kiva homma ole, veljellänihän oli ja lääkkeitä syö loppuikänsä, mutta harvemmin se kai nykyään niin vakavaa on. Ihan vaan kommenttina tohon miehesi pelkoon siitä (vaikka ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Istun tässä koneella ja muistelen aikaa tasan kaksi vuotta sitten. Mentiin just näihin aikoihin synnärille, ja vajaan tunnin päästä Neiti on jo syntynyt :) Äkkiä se tuo aika menee, vastahan tuskaihin muhkean olotilani kanssa ja nyt Neiti Pippuri täyttää jo 2 vuotta. Ei ole meillä vauvaa enää, ei :)

Olotilani on muuttunut kahdessa vuodessa muhkeasta mammuutista väsyneeksi pandakarhuksi. Upeat mustat silmänaluset...Otsassani lukee isolla teksti " Loman Tarpeessa" . Pomoni totesi tänään, että ei oo, ei tuu. Kertyneitä lomia ei ole ja tyhjästä on paha nyhjästä. Elimistöni reagoi tähän väsymykseen jo, maha reistailee, päätä särkee ja aamuyön tunteina valvon ja vahtaan kelloa. Lyhennettyä työaikaa saisin tehdä, mutta miehen työnkuvan muututtua liian radikaalisti (lue:palkka laski niin h***tin paljon" ) siihen ei valitettavasti ole varaa, ei vaikka miten päin pyörittelee. Epätoivoisena suunnittelin jo hoitovapaalle jäämistä, mutta Kelastahan sitä vasta paljon rahaa saa. En tiedä... Huoh***

Leivoin äsken kiireessä kakkupohjan. Huomenna tulee sitten viimeiset kummit käymään sekä pari ystäväperhettä. Lisäksi ajattelin mennä katsomaan kaverin puolentoista kuukauden ikäistä vauvaa ;)

Nyt kämppä tuntuu hiljenevän... Esikoinen on yrittänyt lukea kokeisiin, tällä viikolla kahdet kokeet ja ensi viikolla iso enkun koe.***kummallinen koulunaloitus heti loman jälkeen*** Olen muuten tosi ylpeä esikoisen upeasta koulutodistuksesta. Ajatelkaas, pojan todistuksessa oli ysejä viisi kappaletta (enkku, käyttäytyminen, liikunta, käsityöt sekä uskonto). Kaikki muut aineet oli kaseja. Liekköhän sitä itse tuohon aikaan saanut noin hyviä numeroita. Sen ainakin muistan että käsityöt oli kuutonen ja siitäkin kässän maikka sanoi, että on antanut ihan liian hyvän numeron... ;D

Mutta lyhyestä virsi kaunis. Tekemättömät kotityöt huutavat kilvan nimeäni. On kivaa olla suosittu...?

Mimmu ja lapset x3

Ihanaa, että taas on odottajiakin joukossa :)

Tämä äiti on vähän tai oikeastaan paljon väsynyt ja painuu nukkumaan, rak´psua pukkaa tiste (kuten voi huomata, on aika mennä nukkumaan)

T@hti

Olipas ovelasti ilmoitettu asia ;-))

Ankkista tänään mietinkin kun pisteitä tutkailin.Miten menee?

Mun tarkotus tällävkolla vierottua makeasta ja yrittää hillitä napostelua!!Ensvkolla alkaa pisteet ja jumpat!Ainakin toivottavasti-nyt iski flunssa.Inhottava olo,nenä tukossa ja koko kroppaa särkee.Tänään heräsin neljältä,eikä uni enää tullut(kello soi kuudelta)Töissä oli tosi tukalaa,huomenna en menekään.Harmittaa niin kun tietää miten raskasta se on muille kun yksi puuttuu :-(

Typy alkaa herätä välillä pissahätään tai märkään vaippaan.Sen jälkeen ei sitten omaan sänkyyn suotukaan ja meillä on herätty todella aikasin ja vietetty kamalia väsyuhma-aamuja ennen tarhaan lähtöä!Yksinki aamu ehti tunnin rääkyä ja raivota.normaalisti on vain herätys,pesut ja vaatteet.

Täytyy toimittaa poika sänkyyn ja majottua sohvalle odottamaan Greytä :-)

jatu

Kovasti onnea odotukseen!!

Kuntoiluni on jäänyt lähiaikoina siihen, että kävelen joka aamu töihin (n. 3 km) ja viikonloppuisin käyn koiran kanssa lenkillä. Täytyy yrittää tässä ryhdistäytyä, välillä sentään stepperillä steppailen.

Painoa ei todellakaan ole liikaa. Aamulla vaaka näytti 55 kg (vaihtelee sentään 55-58 kg). Ennemminkin olisi hyötyä kuntoilusta ja alavatsan kiinteytyksestä. Aina olen ollut kevyt, mutta iän myötä on alavatsa alkanut " roikkumaan" ...Ehkä syyslapsosellakin, kolmosella oli jotain osuutta asiaan.

Tahmeasti on työviikko alkanut. Joka päivä väsyttää ja tuntuu kehossa perjantailta. Kolme perjantaita jo tälle viikolle takana, koskahan se viikonloppu alkaa.. *raah..raah, aih ja voih* Töissä ehkä eniten väsyttää istuminen toimistossa ja aika ikävien henkilöstöasioiden ratkominen.

Jaksamista loppuviikkoon kaikille muillekin!

Saamuska♥

Minäkin arvasin heti, mutten viitsinyt ekana alkaa kysellä:)

Pidän peukut pystyssä molemmille tuoreille testaajille! Pois supistukset ja ihanaa raskausaikaa josta toivottavasti saatte nauttia!

Olin pyörällä töissä, hyvä minä! Kieli keskellä suuta sai polkea kotimatkan, kun oli sen verran lämpimämpi ja lumi oli pehmeää.

Työviikko alkoi jälleen. Tean miehellä vauhdikas aloitus näköjään:)

Ei oikeastaan mitään erikoista. Mies suututtaa näin maanantaisin, kun on esikoisen muskari ja tulee aina myöhässä tarhasta hakemaan. Minä siis haen lapset, mutta odotetaan miestä siellä, että menevät esikoisen kanssa suoraan muskariin. Aina saa odotella puoli tuntia ihan jäässä tai syksyllä sateessa märkänä. Tuli taas mieleen aikaisemmat keskustelut myöhästelystä ja toisten ihmisten kunnioituksesta.

Noin, purkauduin siis:)

Ja Onnea myös Lempolle! Uskallan onnitella, kyllä vaan! Pönksyhän viivytteli maailmaan saapumistaan sen verran että ehdittiin lokakuun puolelle. Joten tulkitsen tuon viestin kyllä just niin! Ja onnittelen myös siitä, että Pönksylle vihdoin vaikuttaa löytyneen hyvä hoitopaikka. Jo oli aikakin...

Minä olen aloitellut uudessa työssä, ihan mukavalta tuntuu työkaverit ja om ryhmä. Lillin päivät vaan piteni tunnilla, ja nyt Lilli on viimeisten joukossa aina kun ehdin vähän ennen viittä hakemaan. Paitsi tänään haki äitini, ja maanantaina mies, joten ehkä tämä tästä. Kyllä tämä nyt ainakin kevään saa luvan sujua, katson sitten syksyllä missä teen töitä silloin.

Onnille paranemista! Samoin muille sairastaville!

Onnea viime aikojen synttärisankareille, syyslapsosten pikkusisaruksile!

Käytiin eilen koko porukka Sellossa ostamassa Milolle uudet kaikki. Sukset, monot, sauvat, luistimet. Suksipaketti oli tosi halpa, ysiysi ja monot kuului hintaan! Mutta miten tuo poika voi kasvaa noin nopeasti, viimevuotiset oli ihan kamalan pienet sille. Milolla on nyt 41 kokoiset luistimet ja samankokoiset monot kuin minulla - voin siis lainata! Ja poika on vasta yhdeksän.

Nyt pojat ja Lilli ottavat yhteen tuolla olohuoneen puolella, täytyy mennä hätiin...

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Huomenna pääsen jo töihin:) No ymmärrettäväähän se on, että pikku potilas on raskaampi hoidettava kuin terve lapsonen. Jotenkin muutenkin nykyään on semmonen äiti vaihe, että hoh hoijjaa....

Ei kyllä Onnin vointi ole juuri parempi. Sai 10 päivän ab-kuurin ja puree tosi hitaasti. Räkää ei tule mutta tukossa on nenä. Ääni ei kulje, yskii kovasti. Ei ole kyllä vaisu tai mitään mutta nytkin yrittää nukkua eikä henki kulje kunnolla ja herää yskimään. Minusta oli aika outoa, että lääkäri ei kuunnellut keuhkoja kun käytiin lääkärissä. Jotenkin kun on tottunut että vaikka mentäis minkä vaivan takia lääkäriin, keuhkot kuunnellaan aina..

Huomenna Onni menee mummulaan hoitoon. PItää viikonloppuna katsoa jos vointi ei kohene niin sitten päivystykseen tai jonnekin. Mulla on maanantaina vapaapäivä onneksi vaikka oon kyllä suunnitellut vieväni Onnin tarhaan silloin kun sain kampaamo ajankin. Mutta tietty jos vointi ei salli niin sitten en vie. Voi olla että mummu voi taas olla avuksi sitten.

Johtuneekohan lääkkeistä mutta Onnin hengitys haisee ihan hirveälle! Yleensä flunssassa se haisee - no pahalle mutta nyt semmoselle kitkerän makealle. Yöks.

Ynis kyseli ruoka-aikoja. No meillähän Onni on kotona tarhapäivän jälkeen jo 4 maissa, joskus jopa aiemmin. Syödään päivällinen 16.30-17, yleensä se on viis kun syödään. Iltapala 19-19.30 ja sänkyyn sitten 20, viimeistään 20.30. Ja herätys kello 6. Aiemmin Onnia ei vaan saa edes nukkumaan kun nukkuu päikyt tarhassa. Nyt kun on ollu kotona ja päikkyjä ei ole, on pantu sit aikonaan sänkyyn ja onpa se aika hyvin nukahtanut ja ellei ole, on nukkunut sitte aamulla pidempään.

Tämmösiä. Nyt pian nukkumaan että jaksaa aamulla nousta. Ja pyörällä pitäs mennä.

T-P

Mitähän tuosta Lempon viestin lopusta pitäs / vois päätellä;)? En nyt muista Pönksyn syntymäpäivää... Jos se oli elokuussa niin sittenhän tuolla viestin lopulla on suurikin merkitys...

Kotona ollaan potilaan kanssa. Sylissä istuu. Pitäs jotain tekemistä keksiä.

T-P

Enää en muista milloin viimeksi on tullut kirjoteltua. Tässä nyt pikaisesti, kohta nukkumaan.

Meillä Onni kans vähän kipeänä. Vähän jo lauantaina meinas tai oikeastaan perjantaina olla nuhainen tai silleen, että teki nuhaa. Perjantaina oli mummulassa hoidossa (kun oma tarha oli vielä kii). Lauataina heräs 12h yöunien jälkeen kiukkuisena ko mikä ja nukkuikin sitten vielä 2h päikyt. Mä jäin lauantaina porukoille yöksi ja mies ja Onni tuli kotiin, jossa Onni nukahti vasta joskus klo 22 jälkeen ja heräs eilen jo 7 aikaan. Sitten ne meni uimaan ja kun mä illalla eilen ne näin niin Onnilla oil ääni jo kohtalaisen painoksissa.

Viime yön taas nukkui pitkästi tosin eilen illalla kl 23 aikaan nousi kiukutteleen ja itkeen ja potkimaan. Päätettiin sitte ettei ehkä viedä tarhaan tänään ja mies jäi sen kanssa vielä torkkumaan kun lähdin töihin. Olivat nukkuneet 9 asti!!! Ja Onni sentäs nukahti eilen heti 7 jälkeen autoon illalla. Loppupäiväksi tänään meni mummun tykö sit hoitoon.

Ja niin, miksi mä olin mummulassa yötä?!?!? Mä kävin eilen ajamassa taksia ekaa kertaa 4,5-vuoteen!!! Isällä kun on se kipsi niin edes sen verran autan että la tai su päivävuoroja ajelen. On ollu tänne kotikonnuille muuttamisen jälkeen koko ajan mielessä, siis jo kohta 2v, että aloittelisin tutustuun taas taksihommiin ja nyt sitten sen tein. Oli kyllä kivaa vaihtelua ja hyvinhän tuo sujui vaikka tää kaupunki on kasvanut ihan hirveesti 4 vuodessa. (nyt aloin miettiin, oonkohan kertonut ikinä palstalla missä asun...;) Varmaan, kerronhan muutenkin kaikenlaista..)

Ynikselle noista hammaspeloista. Minä oon aina pelänny tuota liikkuvien hampaiden irrottamista ja mut jouduttiin pienenä viemään hammaslääkäriin kun en uskaltanut irrottaa liikkuvaa etuhammasta ja se meni jo mustaksi;)

Onni on alkanut haluaan pikku-Onnia... Kun katsellaan jotain vauva-uintivideoita tai vain valokuvia koneelta, kun Onni on vauva niin se sanoo " mää haluan pikku-Onnin" . Ja sitten se kysyi: Miks pikku-Onnilla on jalat vaikka se ei osaa kävellä? Siinä ei voinut ku nauraa:D

Nyt telkun ääreen toviksi ja sit nukkumaan. Tässä tuleekin soppeli työputki su-la kun pitää tän viikon lauantainakin olla töissä, siis siellä oikeessa työpaikassa.

T-P

Ja ainovaavi myös, en ole tainnut onnitella. Jotenkin mä heti arvasin kun luin aiemman viestin, että tästä on kyse vaikka se oli kirjoitettu toisaalta aika huomaamattomasti:) Onnea hirmuisesti!

Selvisin lenkistä elossa. Juostiin järvi ympäri, olen kerran aiemmin sen tehnyt ja käyttänyt matkaan 45 min ja tehnyt kuolemaa. Nyt aikaa meni 39min, puhuttiin koko matka ja olo on loistava! Jee!

Nyt puuron keittoon.

T-P

Miten voitetaan lähes 6v pelot? Kun se esikoisen maitohammas pitäis saada irti. Pitäis heiluttaa ihan ronskistikin, että irtoais ilman hammaslääkärin apua (näin neuvottiin). Pari viikkoa ois aikaa omin konstein saada se irtoamaan, mutta tyttö ei halua edes ajatella heiluttavansa hammasta itse. Hammaslääkäristä on jo kammo, joten miten se vaikuttaakaan tulevien maitohampaiden kanssa, jos eka joudutaan siellä repimään irti:(

syyspojalla ollut jo pari päivää tai oikestaan yötä kuumetta. Pieni nuha vaivaa, ei onneksi muuta. Päivisin on ihan pirteä, yöllä vähän levoton ja kuumehouraili jotain ihme juttua unissaan viime yönä... " ne putoo..."

ulkona kaunista kun on lunta! Ihanaa!

eipä muuta... tulkaa piipahtamaan!

äq

Piipahdan. Ehhehe ehhehe.

Vuoden aloitus: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12073318&p=2&mpage=4&tmode...

Ihanaa tosiaan, että tuli lunta. Pitkästä aikaa kunnon ulkoilut aamulla :) Miehellä karu aamuherätys, töistä soitettiin että ootkohan tulossa... Netissä oli lukenut että alkaa vasta tiistaina. Eipähän ehtinyt etukäteen eilen murehtia alkavia töitä :D

Pikku-Myy on siirtymässä yksiin päikkäreihin. Siirtymävaihe on jokseenkin hankalaa, ihan sekaisin unirytmit. Tää on niin tätä.

Vessan katto saatiin vihdoinkin maalattua. Eikä mennyt kuin reilu vuosi itse kylppärirempan valmistumisesta. Nopeaa toimintaa.

Pikkunappula syö banaaninkuoria. Ehkei sentään----

- tea -

Noin kuulemma sanoo kukko. Nöösällä menee kukkokiekuut ja kukkakaalit sekaisin. =)

Ihanaa Lempo ja Ainovaavi! Paljon onnea odotukseen!

Yritän lyhyesti kuulumisia:

Pääsääntöisesti on sujunut oikein hyvin. Nautin meidän perheen elosta. Nöösän kasvaessa löytyy koko ajan uusia puuhailuja. Pelien lisäksi hulluttelu pihalla ja sisällä on erityisen mukavaa. Täällä me kirmataan koko perhe ympäri taloa/pihaa ja ollaan hippaa tai muuta. Ihania hetkiä. =)

Piikkisemmältä puolelta löytyy sairastelua, kipuja ja huolta lähisuvusta. Jennalla on flunssa jatkuvasti ja eilen oli raju astmakohtaus hengitysvaikeuksineen hoidossa. Siinä pelästyi jo hoitajakin. Onneksi meni ohi ja nyt on tilanne ihan suht hyvä, vaikka yölläkin oli lievempi kohtaus. Täksi päiväksi lääkäri määräsi kotihoitoa. Onneksi maanantaina päästään ihanan Tuomelan vastaanotolle. Koiraprick on myös edessä, toivon kädet ristissä, ettei näytä positiivista. Se olisi liian paha, kun olisi edessä myös hoitopaikan vaihto...

Itsellä on kivut rakossa taas lisääntyneet. Täytyi ottaa yhteys taas lääkäriin. Edessä on huuhteluhoitoja Meilahdessa. (Vink, vink Enkeli, voisin käydä teillä joku kerta samalla kylässä.) Kipulääkkeillä on eletty, onneksi lääkekaapin pohjalta vielä löytyi Panacodia levyllinen, että saa kipujen pahimman kärjen taitettua ja oltua jotenkin hoitoaikaa odotellessa.

Lempo: Raskausuutisen lisäksi upeaa kuulla, että Pönksyllä sujuu hoidossa. Haleja!

Olisko kellään myynissä perinteistä kolmivaihteista naisten polkupyörää? Ostaisin ilolla, koska tuo mun vanha maastopyörä (tai mikä lie) vetelee viimeisiä.

Aavis: Kiitos, kun muinoin tarjosit ostettavaksi turvaistuinta. Siskon perhe saikin joulupukilta lahjaksi istuimen, joten tällä kertaa ostosuunnitelmat kariutuivat. Tsemppiä remppaan!

Ayap: kiitos astmalääkityskokemuksista. Ne helpottivat suuresti henkistä tuskaani. Halit!

Munkin uuden vuodenlupaus voisi olla yrittää olla aktiivisempi kirjoittelussa. Se voi onnistuakin, jos saamme tämän kotikoneen kuntoon ja nopeammaksi. Nyt tää on niiiiiin hiiiidas ja prakaa usein. Vien huomenna tämän huoltoon. Jos huolto ei onnistu, niin kai se on uusi ostettava.

Nyt sanon Smuik ja päätän pitkän sepustukseni. Iloa ja valoa!

-Mimmuli ja Nöösä

Koulu alkoi taas isommilla, arkea pukkaa siis.

Mielessä vain työasioita ja sen sellaisia.

Lunta sataa meilläkin, pakkastakin on mukavasti.

Antsa meinasi, että hän kasvaa oiiiiiiikein iisoksi pojaksi (ja pissasi sen kunniaksi koko eilisen päivän pottaan :) Kakat sen sijaan tulivat housuihin).

hajanaisia ajatuksia...

Joskus on kiva, että on sellaisiakin kavereita, joiden seurassa voi olla hiljaa..

*pukkaa taustailijoita ystävällisesti kylkeen*

Saamersson♥

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat