Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyseessä Euroopan halki menevä lento, välilaskulla, koneessa olen n. 3h+3h kahteen suuntaan viikon välein.

Tarvitsen lennolle varmuuden vuoksi lääkärintodistusta. Raskaus nyt rv 25 eikä mitään ongelmia ole ollut. Kyseessä 3. raskaus.

Kollega ihmetteli mulle suureen ääneen, että miksi otan näin ison riskin, mutta ei suostunut erittelemään, että mikä se riski on. No, mikä se on? Jos mikään.

Kommentit (10)

mutta lentoyhtiöiden sääntöjen mukaan saat lentää mikäli olet terve ja raskaus etenee normaalisti. itse päätät otatko riskin vai et.

minne päin eurooppaa muuten lennät? varaudu myös siihen että joudut kohdemaassasi sairaalan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

käynnistyis muutenkin. Kyllä sitä konetta ohjata voi, sen siis saa tarpeen vaatiessa myös alas ja hei; kaikkihan me tiedetään, ettei se ihan eka supistuksen jälkeen yleensä synny se vauva.

Ainoastaan, jos kaksi aikaisempaa synnytystäsi ovat käynnistyneet erittäin aikaisen ja olleet erittäin nopeita, miettisin vielä.

lennän Espanjaan välilaskulla Saksassa.

Kiitos vastauksista, riski ei vaikuta kovin todennäköiseltä minun tapauksessani, hyvä tietää :)

Reissaan aika paljon työni puolesta. Molemmat lapseni olivat masussa ollessan useita kertoja lentokoneessa, myös yli 30 viikoilla. Neuvolalääkärin mukaan veritulppariski ei ole korkeampi kuin pillereitä syövillä naisillakaan. Iso maha sisänsä aiheuttaa hieman hankaluuksia liikkumiselle koneessa, esim. käytävällä ohittaminen voi olla haasteellista, jos vastapuolikin on isokokoinen. Stressistä en osaa sanoa mitään. Itseäni kun lentomatkailu ei jännitä tai stressaa, koska olen siihen niin tottunut.

aivan, kyllähän se letnokone tulee alas varakentälle mutta siinä menee vähintään se 20 minuuttia. jos on oikein ruuhka ja huono säkä voi mennä kauemminkin. maahan laskeuduttua pitää vielä laskea rullausaika kiitotieltä parkkiin ja mahdollinen ambulanssin matka koneelle.

siinä se riski piilee.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat