Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija:

Lainaus:

Ettehän te aja niitä kolareita hyvälläkään kelillä vaikka autoja on paljon.

ajetaanpas, suhteessa enemmän kaikilla säillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pahimmat kelit melkein pariin vuoteen, ainakin tampereella. Autoilen 40000 vuodessa, ja vaikka olin varovainen ja ajoin hitaasti auto heijasi pariinkin otteeseen moottoriteille liityttäessä niin, että hyvä kun en pissinyt alleni. samoin esim liikenneympyröissä auto liirasi parin kympin vauhdissa. Vaikka kuka pitäisi minua minä teidentukkona ja hidasteena, niin tällaisella kelillä on pakko hidastaa, kokeneenkin.

niin katsokaa oikeasti noita kelikamerakuvia ja miettikää voiko niitä tauvavälejä olla. Jos autoja on vaan liikenteessä liikaa, niin pääkaupunkiseudullakin pitäisi jonkun mielestä käydä Hyvinkäällä kääntymässä, jotta jonoon saisi oikeat turvavälit.

Vaikka maalla ajelisi millainen kusipää, niin korkeintaan sitten ajaa tieltä ulos kun ei ole muita autoja mihin törmätä.

Mielestäni, jos ruuhka jonossa liukkalla tulee kolareita, niin siinä ei ole mitään ihmeellistä (yksi töppää, niin se kenellä on huonoimmat reflexit ajaa perään). En ole Hesalainen, mutta olen ajanut siellä ja tiedän millainen liikennekulttuuri siellä on.

Se jos jossain maantiellä tapahtuu peräänajoja, niin se on jo paljon enemmän kuskista kiinni. Myös seuraukset on pahemmat.

pimeetä ja lunta tulee enemmän kun tarpeeks. bussikaistan bussit ajaa tuhatta ja sataa ohi ja slaidaa joka pysäkillä ja ratikka huristaa toiselta puolelta... tie on jäinen ja liukas

takana oleva auto roikkuu puskurissa kiinni ja jono matelee kymppiä eteen päin. arhg, onneks ei huomenna tartte autoilla. ihan sama kuinka hyvä kuski oon, jos losahtaa, niin alta EI pääse pois!

Mitä enemmän autoja, sitä enemmän näitä kusipäitä mahtuu joukkoon. Joten, pääkaupunkiseudulla on vaikeampi ajaa turvallisesti.

Vierailija:

Lainaus:

Autojen paljous ei aiheuta yhtään kolaria!

Ettehän te aja niitä kolareita hyvälläkään kelillä vaikka autoja on paljon.

Kolari johtuu siitä kun sitä ajoa ei yhtään sopeuteta kelin mukaan: ajetaan aivan liian lujaa olosuhteisiin nähden, ja ohitellaan miten sattuun. Jopa tuikataan ohi jos saattuu liittymisramppi kohdalle niin eikuin oikealta ohi. Ja sit kuvitellaan että minun ei tarvitse ajaa jonossa vaan minulla on suurempi kiire ja tärkeämpi meno kuin muilla niin minä ohitan ja yritän ängätä väliin mitä ei ole. Tämän takia toiset joutuu polkemaan jarrua ja jonon kulkuu alkaa tökkiä. Eikä tarvita kuin yksi joka ei ehdi jarruttaa niin TÖKS.. eikä tämä ole sen takia että autoja on paljon vaan sen takia kun niillä väliin änkääjillä on kusta päässä.

Ei niitä autoja siellä nyt kuitenkaan niin paljon ole, jos maltettas ajaa niin kaikki pääsis perille

ja tänään ajoin ekaa kertaa kunnon talvikeleillä. Etelä-suomessa asun, en ihan Helsingissä kuitenkaan. Kyl se vähän jännitti, mut ihan hyvin meni.

On tosin ihan eri juttu ajaa täällä pk-seudulla kuin esim. Kuusamossa, jossa meillä on mökki. Kuusamossa saa tosiaan ajella itsekseen pitkät pätkät, kun taas täällä ajetaan metrin välein kolmessa rivissä. Siinä jos jonkun auto slaidaa, on joku toinen penkassa. Niin se vaan menee.

mut ekat lumet satoi eilen tänne pääkaupunkiseudulle, suurin osa vuodesta lumetonta, joten kyllä se vaan saattaa yllättää!! ja painotan sitä, et tervetuloa tänne ruuhkaan ajelemaan!! ei voi pitää 50m turvavälejä!!

Vierailija:

Lainaus:

ja valittivat kun jotkut ajoivat hiljaa. Pitkät turvavälit on myös nössöille. Tässä valossa en ihmettele lainkaan että noita onnettomuuksia sattuu ennenkö taas palaa mieleen miten sitä lumessa ja lumisateessa ajetaan.

ei kelissä, eikä autojen määrässä!

jos on huonompi keli, ajetaan hitaammin. Hitaamminkin ajaen ehtii paremmin perille kuin ajamalla kovaa kolarin, ja sit käy sairaalan ja peltikorjaamon kautta

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat