Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moi! Kivasti oli tarinoita tuossa edellisessä pinossa, joten ajattelin aloittaa uuden; uuden viikon kunniaksi!

Vissiin kaikki oli tainneet veittää viikonloppuna suvaitsevaisempaa linjaa tai karkkipäivää?! Mun viikonloppuratkeilu oli kyllä aivan turhan massiivista, joten ens viikonloppuna yritän herkutella hiukan maltillisemmin! Mutta olen kyllä sitä mieltä, että herkkuhetkiäkin pitää itselleen sallia! Jotenkin porukkamme vaikuttaa varsin realistiselta, emmekä ruoski itseämme joka suupalasta! Eikö sitä sanota, että sellainen toisikin pitkällä tähtäimellä parhaita tuloksia?

Jollakin muullakin paino heilahtelee kovasti, niin näköjään myös minulla. Viikonlopun jäljiltä tänä aamuna puntari näytti vaikka mitä, joten ihan viisasta olis varmaan käydä vain perjantaisin, niin ei joka suupalaa tulis syytettyä...

Aamulla kävin jo pikaisesti kävelyllä, nyt vielä illan suussa toiselle lenkille työntämään vaunuja lumikinokseen! Luulisi ainakin kunnon kasvavan...

Tsemppiä alkavalle viikolle ja laitellaan kuulumisia!

-hiiriemo-

...ajattelin kokeilla sitä kiloklubia, kun sinne saa tunnukset Hyvä terveys-lehden tilaajana. Jos saisin tänään jo tiedot syötettyä...saisi vähän suuntaa, oonko ollenkaan oikeilla jäljillä...

Sivut

Kommentit (27)

että tämän viikon pudotus on se yksi kilo. Kylläpä näiden kilojen pudottaminen on työn ja vaivan takana. Pitikin päästää ittensä näin rapakuntoon...nyt siitä sitten maksetaan. Jaksais tämän kuun loppuun pinnistellä vielä niin sitten vois vähän hengähtää. Jos saan viisi kiloa pudotettua niin aion pitää itselleni ja läskeilleni juhlat ja mässätä oikein luvan kanssa.

Alotuspaino oli 76kg

ja tänä aamuna puntari näytti 74kg

Vyötärö ei kuitenkaan ole pienentynyt....

Tietääkö joku kuinka monta kaloria aikuinen nainen tarvitsee päivittäin ja kuinka monta kaloria pitäisi syödä jotta laihtuisi.

Ja kuinka onta kaloria on kahvikupissa ja yhdessä keksissä? :)

Paino oli pudonnut 1kg! Kyllä pienelläkin liikunnalla näyttäs saavan paljon aikaan. Mulla näyttäs olevan niin, että saan syödä vaikka kuinka terveellisesti niin paino ei putoa mutta jos liikun edes vähäsen niin saan ihmeitä aikaan. Silmät ristissä ja viikonlopun herkkupäivästä unelmoiden odotan seuraavan perjantaita ja puntarointia ja toivon että toi kilon pudotus olisi pysyvä...

Tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Elikkäs kävin puntarilla.... ja ilokseni sain todeta että tulosta oli tullut kaikesta huolimatta... Nyt ei pitäisi sitten tuudittautua siihen että vaikka olen repsahdellut niin paino on pudonnut reippaasti... Alkuun kun lähtee hyvin vaikka syökin liian hyvin...

Viime viikon paino 84,6kg

Tänään 83,6kg pudotusta se odottamani 1kg.... Nyt tuli kyllä motivaatioita lisää... :)

Muuten on aamu lähtenyt huonosti, juniori heräsi yöllä 1.30 ja nukahti 3.30 ja heräsi taas 6.30.... olisko taas tulossa hampaita...plääh

En siis ole nukkunut oikeen yhtään mitään... kun oli pakko poistua makkarista ettei muut herää. Lattialla patjan päällä ei oikeen kunnolla saanut nukuttua, kun vielä oli kaveri vieressä...

Kaipa tämä tästä...kahvia vaan naamariin...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

t. A

Ja liikuntaakin oon harrastanut ihan hyvin. Joka päivä oon tehnyt kävelylenkin ja kahtena päivänä oon suhannut kuntopyörällä. Tänään päiväkahvin kanssa vähän innostuin liikaa...vetelin kourallisen keksejä. ;)

Huomenna punnitus! Jänskää!

Meniköhän toi nikki ihan oikein.

No mut kumminkin siis sitä piti kommentoida, ett mullakaan ei mikään lihava olo, vaikka bmi on pikkasen päälle 30 ja vyötärökin (jaa että mikä?) huitelee satasen pahemmalla puolella. Vaatteenikaan eivät musta näytä miltään megaisoilta, vaikka sit kun toivottavasti tässä saa taas kaivaa jossain vaiheessa kaapista pienempään päälle pantavaa alkaa nämä nykyiset kummasti vaikuttaa isoilta. Olen siis varsin hyvä vissiin manipuloimaan aivojani tässä lihavuus asiassa. En koskaan ole ollut mikään tikkulaiha, mut urheilullinen ja normaalipainoinen. Edelleenkin olen mielestäni varsin urheilullinen, mut ei sitä sit kuitenkaan ole oikein missään kunnossa (siis juoksu tms.). Ei siis ole mitään suurempia itsetunto ongelmiakaan tästä painosta, mutta toki olis erittäin mahtavaa olla hoikempi. Ja terveellisempääkin se olis, kun mulla on kohonnut riski sairastua diabetekseen sen perusteella, et raskausaikana sokerit on heitelly.

No nyt täytyy tsempata ettei nyt illalla ratkee mihinkään herkkuihin.

t. Lempi

Viime perjantaina kun aloitin...paino oli 68kg ja tänään 66.3 kg eli 1,7kg nesteitä hävinny.

Nyt vaan pitää jatkaa eikä tuudittautua liian kauaksi aikaa siihen olotilaan, että paino tippui...viikonloppuna ei onneksi oo tiedossa mitään vierailuita! Jotain hyvää silti jälkkäriksi...vaikka pannaria ja mansikkahilloa teen.

Tsemppiä naiset...kyllä se siitä. Ja hiljaa hyvää tulee. ;)

Mutta Aloitin nyt sitten kevyen liikunnan. Teen muutaman vatalihasliikkeen ja muita liikkeitä nyt sitten päivittäin ihan vaan kotona olohuoneen lattialla. Mulla on tota vyötärölihavuuttakin yli sen sallitun rajan...et jos sais noilla vatsalihasliikkeillä jotakin aikaseks.

Hassua on kun musta ei itestä tunnu yhtään et oisin lihava. Mut kaikki laskurit sun muut väittää et ylipainoa on ja muuta. Pakkohan sitä on uskoa sitten että lihava tässä ollaan :)

Nyt vauva heräsi....

Tämän viikon tuomioni eilisaamuna oli +1kg aloituspainosta...siis 59kg. Tulos on mitä masentavin, sillä viikko sitten perjantaina hehkutin lukemalla 56,5kg. No, tiesin kyllä, että huonosti on mennyt tää viikko, siis kerrassaan mässäillen, mutta ei olis silti tarttenu nousta yli aloituspainon!! No, jos jotain olen tällä viikolla oppinut, niin ainakin sen, että yksi hyvä viikko ei ole mitään laihduttamista! Tässä lajissa tosiaan kysytään pitkää pinnaa ja hyviä valintoja ihan joka päivä.

Tässäpä yksi hyvä linkki, jossa voi laskeskella omaa energiankulutustaan ja taitaa siellä olla jotain muitakin juttuja, esim. mitä mikäkin liikunta kuluttaa ym. En oo aikoihin tuolla käynytkään, mutta muistin, kun baipai(kohan?) se kysyeli sitä kahvi+keksin kalorimäärää.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1

Vau miten hienosti teillä olikaan pudotusta! Kyllä mullakin ens viikolla!

Kiva lukea muiden tuloksia! Aika hyvin olette saaneet painoa tippumaan... :)

Itse siis pitäydyn tuossa huomisaamun punnituksessa ja vähän hirivttää... no sen näkee huomenna.

Tänään on ollut parempi päivä. Syöminen on ollut minimaalista, sen verran ohjelmaa on ollut. Ja toivon etten illalla enää repsahda pahasti!

Tulen huomenna kertomaan uutiset... ehkä tämän viikon ainut plussaaja... :(

Tsemppiä viikonloppuun kaikille!

t.A

Tässä täältä sivuilta kopioimani henkilökohtaisten pisteiden laskemistaulukko. Itsekin olen aiemmin noudattanut tota 18 tai 20 pistetä, mut nyt menen tän mukaan. Tulee vähän enemmän pisteitä päivässä, mut ruokaileminenkin on sitten hiukan normaalimpaa. Itse lasken nyt 24 pistettä päivässä.

Niin ja tosiaan jotain 50-60 kcal on yksi piste. Jos ootte joskus käyneet sivuilla kutri.net, niin sieltä voitte lukea melko ankaraa kritiikkiä tälle laihdutustavalle. Päivittäinen energiamäärä kun jää n. 1100 -1200, jos menee varsinkin ton vanhan pistesysteemin mukaan. Mut mulle kyl tää taitaa olla ainut tapa keventää ruokavaliota, kun muuten tulee syötyä helposti periaatteella " kyl tän kerran voi ottaa tätä herkkua" .

t. Lempi

OMAT PISTEET LASKETAAN NÄIN:

1. Sukupuoli

nainen 7pist. (mies 15 pist)

2. Ikä

a) 21-35v. 4 pist b) 35-50v. 3 pist.

3. Nykyinen paino? Pisteitä tulee kymmenluvun mukaan, eli jos painat 85, pisteitä tulee 8, jos painat 75, pisteitä tulee 7.

4. Pituus a) alle 160 cm 1 pist b) 160cm tai pidempi 2 pist.

5. Päivittäinen työ?

a) pääasiallisesti istumatyötä 0 pist.

b) pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä 2 pist.

c) pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä 4 pist

d) fyysisesti rasittavaa 6.pist.

6. Haluatko a)pudottaa painoasi? 0 pist. b) pysyä nykyisen painon tasolla 4 pist.

Laske pisteet yhteen. Pienin päivittäinen pistemäärä on 17, sitä ei saa alittaa. Pisteitä voi päivässä säästää 1-4, mutta säästetyt pisteet tulee käyttää viikon aikana. Liikunnalla saa lisäpisteitä, mm. 30min. kävelystä saat 2pist jne. Liikuntapisteistä voi max 12 viikossa käyttää syömiseen.

Viikonloppu takanapäin ja aika hyvin pystyin pitämään herkkunälän loitolla.

Lauantaina poikkesin vanhempieni luona ja siellä oli tietysti pakko syödä vähän pullaa. Mutta nyt otin vain yhden palan ja vain yhtä sorttia, vaikka muutakin olisi ollut. Karkkeihin en koskenut. Äiti vähän ihmetteli, kun yleensä mulle tunnetusti maistuu :)

Lauantai-iltana paistettiin perheen kanssa takassa makkaraa, joten se taisi olla viikonlopun toinen " herkku" .

Vaa' alla en ole alkupunnituksen jälkeen käynyt, ajattelin odottaa sinne perjantaihin. Toivottavasti silloin olisi edes se puoli kiloa pudonnut, jaksaisi taas tsempata seuraavan viikon.

Olo on kyllä piristynyt ja jatkuva makeannälkä helpottanut, kun ensimmäiset päivät pääsin yli.

Mulla on kanssa ollut tota painonheilahtelua, mutta paras punnia aina suurinpiirtein samaan aikaan päivästä ja kai aamulla, niin tulos on luotettavin.

Reipasta viikonalkua!

Karkkilakko on pitänyt ja ruokaremontti on ihan järkevällä pohjalla. Olen syönyt mielestäni kuitenkin suht paljon, koska aluksi olen vain taistellut makeanhimoa kohtaan ja salaatteja ja pihvejä etc. on kyllä tullut syötyä ihan kunnolla. Välillä sitten välipalaksi porkkanakeittoa. Tuskin ihan huimia pudotustuloksia heti tulee, mutta hissukseen eteenpäin.

Viikonloppuna olin iltaa viettämässä ja silloin kyllä myönnän juoneeni kolme makeaa siideriä, mikä sallittakoon:) Aika harvoin nimittäin käyn missään enkä kehdannut tehdä numeroa omasta laihduttamisesta. Jotenkin nyt on sellainen olo, että paino tippuu, kun omaan olotilaan on ollut tarpeeksi kypsynyt.

Puntarissa tulen käymään vain sen kerta viikkoon, koska en halua jatkuvasti kontrooloida itseäni, vaan luotan nyt siihen, että kevyempi ruokavalio antaa kyllä tuloksia.

Punnituspäivä siis tänään ja aamulla vaaka näytti 80,5kg ja alkupaino oli siis 85kg. En usko näin isoon painonputoamiseen, kun kuitenkin olen syönyt normaalisti, ainoastaan herkut jättänyt pois. Tänään kävin vaa' assa heti aamulla ennen aamupalaa ja oiskohan tuo eka paino sit ollut kesken päivän, en muista enää. Kokeilin tänään päivällä vielä uudelleen ja silloin vaaka näytti 82,5, et oiskohan pari kiloo pudonnut, nesteitä varmaan.

Viikko on mennyt kaikinpuolin ihan hyvin, makeanhimo vaivaa ajoittain, mutta onneksi klementiinit ja omenat auttavat ihan hyvin. Kertaakaan en ole sortunut, jes!

Lenkille en ole ehtinyt kertaakaan, eikä noi pimeät tiet kauheasti houkuttele, täällä maalla kun ei ole katuvaloja, eikä luntakaan enää paljoa. Kerran tein pilatesvideon ja kerran käytiin pulkkamäessä. Lapset ja hevoset pitävät onneksi sen verran päivittäin liikkeessä, että lihaskunto pysyy edes vähän yllä.

Viikonloppuna on mieheni synttärit, joten kakkua pitäisi leipoa ja tietysti myös syödä :) karkit jätän kuitenkin vasta helmikuulle.

Tsemppiä kaikille ja yritetään kaikki syödä viikonloppuna kohtuudella herkkuja!

joikkuli

Mango: juu kirjoittelin huhtikuisissa viime vuonna, meillä tomera poika reilu 9kk

...että lipsuin eilen kauppaan, ja ostin koko rahalla kaikkea hyvää...mutta söin vain vähän! Ja päivällä poljin kuntopyörällä 20min+40min (imetin välissä), joten se oli aika hyvä!! Herkuttelu huono :(

no, niitä karkkeja sitten jäi, ja tänään heti aamusta jatkoin...sama siis täällä; mitään hyväskää ei näköjään sais kaapeissa olla. Ens viikonlopusta tulossa vielä haasteellinen,sillä silloin juhlitaan tytön synttäreitä (taas)...joten yritän nyt edes huomisen ja perjantain pitäytyä terveellisemmissä eväissä...

tänään sentään kävelylenkillä pari tuntia vaunujen kanssa!

Kauhulla odotan perjantain punnitsemista!! Mutta lannistu en, vaikka joku viikko onkin tällainen! (ja kivaa tulla tunnustamaan tänne teille; jotenkin tulee heti sellanen olo, että noustavahan tästä on! Kiitos teille sisaret!)

Huominen punnitseminen suorastaan hirvittää! Tänään sentään kohtuullisen normaalisti elelty...vain muutama rusina jälkkäriksi makeannälkään!

Palataan!

eli tänää kävin puntarissa, iloinen yllätys

3.1 67.3 kg

11.1 65.2kg

tavoite kesään mennessä vähintään 60kg

nesteitä varmaan näin aluksi lähtenyt:)olen tosiaan syönyt mutta terveellisemmin ja kevyemmin, lisännyt liikuntaa.Aikaisemmin se oli tosiaan sitä itsensä palkitsemista ja liikunta lähinnä lasten haku ja vientireissut:)

Toivottavasti ei nyt tule kovin paljon takapakkia...sunnuntaina pojan synttärit!!!Olen ajtellut, että jos paino putoaisi n.500g viikossa niin olisi hyvä!

Palataan huomenna illalla kun olen saanut leipomisurakan valmiiksi:)varmaan aika tuskaista!!!!

viikonloppuja

mango

painoin 79.7kg eli -900g oli paino tippunut. Vielä 10kg pitäisi saada ja tavoitepaino olisi saavutettu.

Tuntuu, että painonpudotus vie valtavasti enemmän aikaa, kun aina saa olla tekemässä kevyttä välipalaa, ruokaa ja salaatteja jääkaappiin varastoon, ettei heikolla hetkellä sorru johonkin epäterveellisempään. Eilen sorruin syömään muutaman irtokarkin ja suklaavaahtoa, mutta taas olen palannut ruotuun ja yritän taas pidättäytyä kaikesta sokerisesta:)

Miten teillä muilla on viikko lähtenyt käyntiin, onko jo hieman helpompaa?Itsestäni huomaan ainakin että namit ei ole enää niin usein mielessä ja nyt välipaloina onkin hedelmät :) hyvin toistaiseksi sujuu ja lenkitkin on käyty!ihmettelen suuresti että on näin paljon energiaa...jatkuis vaan piiiiiiitkään:)

joikkuli:kirjoittelitko huhtikuisiin odotuspuolella?vai sekoitanko johonkin toiseen nim.merkkiin?itse en kauhean ahkera kirjoittelija ollut mutta luin säännöllisesti:)

Tsemppiä

mango

painonvartijoiden sivuilla oli ainakin, että jos painat

70kg tai alle saat syödä 18 pistettä

71-80 kg 20 pistettä

eli yksi piste n.50-60 kcal...tietenkin rasvasta riippuen

korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...itsekin tämä mukaan katsonut syömisiä.

mango

Minäkin pakotin itseni pienelle kävelylle vaunujen kanssa vaikkei huvittanutkaan...kuntopyörällä suhautin muutaman vaivasen kilometrin perään. No parempi sekin kun ei mitään.

Perjantaihin asti yritän minäkin olla turhia mässyttämättä niin lauantaina pidän herkkupäivän.

Minulla ainakin rusinat ja banaani toimii aika hyvin kun mieli tekee makeaa. On vähemmän rasvaa ja auttaa hetkellisesti makean himoon.

Tsemppiä kaikille!

Risella

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat