Vierailija

Paljon sitä nykyisin annetaan häälahjaksi rahaa (kun sitä hääpari pyytää). Minä olen sillä linjalla, että jos ilkeää rahaa suoraan lahjaksi pyytää, pitää tällainen " röyhkeys" rahalla palkita. Itse en ilkiäisi, mutta monet näyttävät pyytävän. Viime kesänä annettiin miehen hyvälle ystävälle morsiamineen muistaakseni 200 e, nyt olisi miehen serkun häät. Mies ei ole serkkutyttönsä kanssa ollenkaan läheinen (nähnyt viimeksi yo-juhlissa v. 1993) ja minä en ole nähnyt morsiusparia ollenkaan. Kalliiksikin tulee koko reissu (2 hotelliyötä, matkat 1000 km, onneksi sentään vanhat vaatteet käyvät!). Ajattelin, että max. 150 e riittää noille, onko se liikaa, riittäisikö 100? Ollaan ns. hyvintoimeentulevia (mutta nähtävästi pihejä).

Kommentit (9)

ei ollut paljon, koska

a) häät olivat selvästi morsiusparin itse kustantamat, mutta kalliissa paikassa ja kalliissa kaupungissa

b) morsian on opiskelija ja sulhanen tavallinen duunari = me tienaamme enemmän kuin he

c) ovat niin mukavia ihmisiä, että heihin satsaa mielellään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta vanha tapa pätee. Maksat saman verran kuin sun ketitsemisesi maksaa. Eli noin kolmekymppiä per nuppi ja lapsista puolet per nuppi.

tarkoitin sitä että ette oo antanut jollekin serkun tietämälle esin 200 eur nimpparilahjaksi.

Tätä pihi juttua en olisi alkanut jauhaa ellei ap olisi itse sanonut olevansa hyvin toimeentuleva mutta pihi.

mutta 100 euroa taitaa morsiusparin tilille napsahtaa. laskin, että meiltä menee joka tapauksessa tuohon hääreissuun rahaa 300 euroa + 2 palkallista vapaapäivää töistä elikkäs ainakin 500 euroa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat