Vierailija

Kauanko on viime synnytyksestä? Onko taustalla eppareita, repeämiä? Kuinka löysyys ilmenee? Mitä teet sen parantamiseksi ja onko mistään ollut tulosta? Löysyttikö kolmas lapsi erityisesti sinua?

Itse sain kolmannen vuosi sitten ja kärsin tästä ongelmasta. Teen emätinlihasjumppaa, mutta en koe siitä olevan apua. Jokaisessa synnytyksessä on tullut repeämiä, ekassa myös pieni eppari. Sormitestillä tunnen imun hyvin heikkona ja ilmaa menee istuessa ja liikkuessakin:(

Tahtoisin siis kuulla muiden useasti synnyttäneiden kokemuksia asiasta!

Kommentit (14)

Ei ole olemassakaan tiukkaa tavaraa, josta on 3 lasta tullut ulos. Se pitää vaan oppia hyväksymään ja muistaa että seksi on muutakin kuinsitä panemista. Muualtakin rupsahdetaan, ei sillä miehelläkään kauaa kovin iloisesti eteen ota, jos yhtään lohduttaa, ikä tekee viimeistään tehtävänsä.

kahdessa vuodessa. Ekassa pari repeämää. Löystyny on jonkin verran enkä ole muistanu jumpata. Kolmas väljensi, kahen ekan jälkeen ei vielä ollu juurikaan muutosta. Synnytyksestä kohta 10 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla on ihan yksi kertaa synnyttäneenä ollut samoja pahoja ongelmia.

Lääkäriltä saa lähetteen fysioterapeutille joka antaa sähköshokkihoitoa lihaksille siellä. Voivat olla tosi heikossa kunnossa, vaikkapa repeämien yms. takia.

Sähköhoito auttaa aluksi, ilmankarkailuun, lihaskuntoon, tuntemuksiin. Sitten pitää jatkaa edelleen jumpalla ja geishakuulilla. Loppuviimeksi luulisin että joudun vielä joskus korjausleikkaukseen, iän myötä kun kaikki muutkin lihakset heikkenee...

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole olemassakaan tiukkaa tavaraa, josta on 3 lasta tullut ulos. Se pitää vaan oppia hyväksymään ja muistaa että seksi on muutakin kuinsitä panemista. Muualtakin rupsahdetaan, ei sillä miehelläkään kauaa kovin iloisesti eteen ota, jos yhtään lohduttaa, ikä tekee viimeistään tehtävänsä.

vaikka kolme lasta olenkin synnyttänyt. Totta kai väljyyttä on enemmän kuin ennen, mutta lihaksilla saan paikat tiukoiksi edelleen, eikä mene ilma eikä karkaa pissa.

Mutta luultavasti mulla on vaan hyvä tuuri. Muuten olen aika rupsahtanut ja lihava.

Tämäpä ketju piristi.

Odotan kolmattani ja minulla on aiemminkin ollut ongelmia tuon löysyyden kanssa, jumpalla on kuitenkin tilanne parantunut. Mutta että kolmas on kaiken tuho? Äh, jos pyytäisi sitten sektion saamari!

Vierailija:

Lainaus:

Kauanko on viime synnytyksestä? Onko taustalla eppareita, repeämiä? Kuinka löysyys ilmenee? Mitä teet sen parantamiseksi ja onko mistään ollut tulosta? Löysyttikö kolmas lapsi erityisesti sinua?

Itse sain kolmannen vuosi sitten ja kärsin tästä ongelmasta. Teen emätinlihasjumppaa, mutta en koe siitä olevan apua. Jokaisessa synnytyksessä on tullut repeämiä, ekassa myös pieni eppari. Sormitestillä tunnen imun hyvin heikkona ja ilmaa menee istuessa ja liikkuessakin:(

Tahtoisin siis kuulla muiden useasti synnyttäneiden kokemuksia asiasta!

Viime synnytyksestä 3 vuotta. Synnyttänyt 3 4500-4800g painanutta lasta. 2 imukuppisynnytystä ja 2 kertaa 2. asteen repeämät. Löysyyttä ja laskeumia yritettiin korjata vuoden jumpalla joka ei auttanut, sitten leikattiin laskeumat ja pienettiin muka emätintä. Laskeumat korjautuivat, mutta löysyyttä on yhä. Jumppa ei tunnu auttavan millään.

Ehkä kolmas oli se löysyttävin, kun kudokset antoivat periksi niin paljon ettei edes pientä nirhamaaa tullut.

Ekan jälkeen ei paljoa huomannut, tokan jälkeen jo huomas kun alakerrasta tuli kaksoset joista toinen perätilassa toisen jälkeen aika pitkän ajan kuluttua. Viimeisen synnytyin alateitse ja aattelin ettei kaksosten jälkeen enää vois paljon enempi venyttyä, mutta tuusannuuskaks meni taas vaikkei leikattu. Alapäälihakset ovat kuulemma hyvät yms, mutta kummasti vaan lirahtelee silloin tällöin hyppiessä yms . Ylipainoia ei ole, päinvastoin. Liikuntaa harrastan. Kyllä ne venyy ne kudokset eikä täysin palaudu, vaikka lihaskunto muuten ois miten hyvin. Sanokaa mun sanoneen.

t: päätarjonnan, kaksossynnytyksen, perätilan, episiotomian, ei-episiotomian ja syöksysynnytyksen kokenut.

Jo ensimmäisen synnytyksen jälkeen virtsarakon lievä laskeuma ja virtsankarkailua. Se on pahentunut jokaisen synnytyksen jälkeen, vaikkei mitään suuria repeämiä tai muita vaurioita ole tullut. Nyt viimeisen synnytyksen jälkeen (1,5 vuotta sitten) virtsarakon laskeuma oli jo pahempi, mutta rakko on kuitenkin palautunut paikalleen gynen mukaan suht hyvin ja jumpastakin on mielestäni ollut hyötyä.

Ongelmana virtsankarkailu hyppiessä ja joskus myös juostessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat