Vierailija

seuraavana päivänä? Aamupalan jälkeen vai lounaan jälkeen?

Meille tämä tilanne tuli eteen kun kutsuttiin kavereita viikonloppuna iltaa istumaan ja sovittiin, että jäävät yöksi ettei tarvitse lasten kanssa lähteä niin aikaisin kotiin. Jotenkin olin olettanut, että he lähtevät aamupalan jälkeen pikkuhiljaa kotiinsa mutta mitä vielä - istuivat vielä puoli yhdeltä odottavan näköisinä ja tajusin, että odottavat varmaan ruokaa, mitä en tietenkään ollut tajunnut varata. No, sain sitten raavittua pakasteesta hätäpäissäni jotain.

Onko aamiaisen jälkeen poistuminen ihan yleinen käytäntö tällaisissa tapauksissa vai olenko kuvitellut omiani? No, ainakin seuraavan kerran tiedän sopia asiat etukäteen enkä vain arvailla.

Kommentit (22)

Jos toinen on ajokunnossa, lähdemme 10-12

Muutoin menee 14-15

Se vähän riippuu kyläpaikasta:Ovatko läheisiä tuttavia,sukulaisia,lapsilla leikkiseuraa jne.

Itse toivon, että viiteen mennessä koti rauhoittuu.

Kyllä miltei joka kerta valvotaan myöhään ja tissutellaan viiniä, niin ei ole mitään toivoa lähteä aamusta ajamaan. Lisäksi lapset ovat iloisia kun saavat jatkaa kesken jääneitä leikkejä.

ja yökyläilyn syy ainoastaan se, että iltaa saa istua pidempään. Mutta tosta toisesta vierailuketjusta tajusin, että näissä asioissa ei tosiaan kannata luulla yhtään mitään. Muuten meillä harrastetaan kyllä pelkästään pitkiä kyläilyjä, ei mitään pikavisiittejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin ehkä voi olettaa, että eivät ole vielä ysiltä aamulla ajokuntoisia. Mutta kyllä luulen, että korrektia olisi kysyä emännältä, että " tilattaisiinko pizzat, me maksetaan - kun meidän erkki ei ole vielä rattiin kykenevä" Mutta kyllä itse krapulaisena haluaisin vieraat ulos ovesta äkkiä, jos yököttäisi kahvinkeittokin aamulla. ole siinä sitten kätevää emäntää :-)

olikin jännä huomata yksien kavereiden kanssa että he selkeästi odottivat että lähdemme aamupalan jälkeen. Ja myös itse käydessään alkavat tehdä lähtöä heti aamiaiselta.

Meillä on pidetty kohteliaana että vasta ruualta lähetetään vieraat kotiin tai mieluummin niin että vielä kahvit siihen.

Esim. kun meille tulee toisesta kaupungista asti meille vieraita yökylään niin heille tarjoan lounaan lisäksi yleensä vielä iltapäiväkahvit ja sitten lähtevät vasta.

Sen sijaan jos mennään yökylään tähän lähelle niin yleensä lähdetään aamupalan/brunssin jälkeen puolen päivän aikaan.

Jos taas eivät sano mitään, niin silloin onkin jo sopiva aika lähteä. Eikö teitä lapsena opetettu, että liika on liikaa ja vieraatkin käy ajallaan? Mä muistan, kuinka lapsena aina mut soitti vanhemmat kaverilta kotiin viimeistään yhdentoista maissa, eikä kaverin vanhemmat jälkikäteen ajatelleen olleet lainkaan " pahoillaan" tai siis eivät sanoneet mitään. Ja meiltä lähti myös kaverit aamupäivällä.

Ja jäivät yöksi siksi, ettei yksi- ja kolmevuotiaiden lasten takia tarvinnut lähteä seitsemältä illalla kotiin nukkumaan. Onko vaikea ymmärtää?

Jos en heidän seuraansa olisi halunnut, en olisi kutsunut ollenkaan kylään. Meillä oli vain muutakin menoa iltapäivästä ja itse olen aina noudattanut yökyläilyssä linjaa, että poistun aamupalan jälkeen enkä jää norkoilemaan kyläpaikkaan koko seuraavaksikin päiväksi. Luulin, että tämä on yleinen käytäntö, mutta seuraavan kerran olen viisaampi.

ap

Musta on ihmeellistä, että ollaan kuitenkin niin läheisiä

että pyydetään yökylään, mutta sitten ei kehdata tollasta syömisasiaa selvittää ilman, että " pitää raapia jotain hätäpäisssään kokoon" . Olisit sanonut, että meillä ei ole safkaa - tilataan pizzat, jos haluatte jotain syödä .

... Tähän mahtuu yhdessä lounaan syöminen. Toki kysyn heiltä aamulla heidän päivän ohjelmaansa, että laitetaanko myös heille lounasta?

Aika harva lapsiperhe kai pääsee kovin nopeasti aamulla lähtemään? Ja sitten taas päiväunien kannalta on kivempi saada nukkua kylässä kuin antaa nukahtaa pikku-unille autoon, näin ainakin olen olettanut ja yleensä näin vieraamme ovat toimineetkin.

Eli minä varmaan loukkaantuisin, jos joku kehtaisi " livahtaa" kotiin jo suoraan aamiaispöydästä ;) Kannattaa siis tosiaan varmistaa, jos ei halua ikäviä yllätyksiä puolin tai toisin...

Mikset voinut suoraan sanoa kun sovitte kyläreissusta että teillä on iltapäiväksi sovittua ohjelmaa? Luulisi että kavereiden kesken voi sopia asiat eikä olettaa mitään.

Meillä vieraiden lähtöajankohta riippuu mm. siitä kuinka pitkä kotimatka heillä on, millaiset kelit on, talvella kun tulee pimeä aiemmin, pitkämatkalaiset lähtee aikaisemmin ja kesällä voi olla myöhempään.

vaan että ehkä lounaan jälkeen sitten. Miksi muuten jäädä yöksi? Joko isännät ottaa kaljaa eikä ole vielä aamulla ihan ajokunnossakaan, tai viihdytään yhdessä jolloin aamullakin on mukava vielä jutustella, ja lasten leikkiä.

Miksi kutsuit yöksi jos et sitten enää halunnut heidän seuraansa aamullà? Paljon reilumpaa sitten lähteä illalla jo kotiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat