Vierailija

Hyvä ystäväni menee naimisiin alkukesästä, ja pyysi minua kaasokseen joulukuun alussa. Minulla on 2-vuotias lapsi. Hänellä on kauhea vauvakuume, eikä millään jaksaisi odottaa häihin asti että pääsevät yrittämään vauvaa.

Meillä on pikkukakkosen yritys lähdössä käyntiin, ja olen vihjaillut tästä ystävälleni leikilläni. Ystäväni sanoikin (ihan ystävällisessä mielessä), että olisi kivempi jos en olisi heidän häissään raskaana, niin voisimme juhlia kunnolla. En sanonut mitään, naureskelin ja sanoin että kyllähän sitä tosiaan voi paremmin juhlia jos ei ole raskaana.

En minä nyt kuitenkaan ystäväni häiden perusteella päätä, koska hankin lapsia, heh.

Oliko ehkä hiukan naiivi pyyntö, vaikke ystäväni siis ollut tosissaan vaan ´lähinnä totesi asian laidan. Hän taitaa olla minulle kade kun haluaa itsekin vauvan.

Kommentit (23)

ei kai ystäväni nyt silti voi kuvitella että siirrän raskauden yrittämisetä muutaman bailupäivän takia? Onhan esim polttareissa tietty hauskempaa, jos ei ole raskaana ja voi ottaa alkoholia, mutta... eivät ne kuitenkaan minun polttarini tai hääni ole.

Mutta kun perheessä jo yksi lapsi on, ei ole mitenkään yllättävää, jos sille puuhataankin sisarusta. Eikä hommaa kyllä yksien häiden takia kannata lykätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisi varmasti molemmin puolin parempi. Morsian olisi voinut harkita sinun kaasona toimimista uudemman kerran tai pyytää sinulle toisen kaason avuksi.

ajattelisin asiaa itse samallalailla. mutta en tietenkään pyytäisi että ystäväni siirtää vauvan yrittämistä.

toisaalta kyllä jos asia olisi niin että minua oltais kysytty kaasoksi en varmaan tossa tilanteessa olis suostunut tai sit olisin varotellut että voi olla että olen häissä raskaana. varsinkin ku voi olla että alussa on pahoinvointia ynm juttuja eikä sillon jaksa täysillä panostaa toisen hääjärjestelyihin mitkä taas kuuluu kaasollekkin.

voihan se olla että ystäväsi pelkää juuri sitä että raskaudut etkä sen jälkeen enään jaksa auttaa hääjärjestelyissä.

minunkin ystäväni sanoi, että: katokki sit ettet ole raskaana kun mennään sinne teatterireissuun, niin voidaan relata kunnolla.. Ja todellakin tiesi että olin viikkoa aiemmin kokenut toisen keskenmenoni... Ja on muuten ammatiltaan hoitsu. Karmeaa ja ajattelematonta, en koskaan unohda!

niin voisi tosiaan juhliakin kunnolla, kun oli vielä tulossa sellaiset " aikuisten häät" , mihin lapsilta pääsy kielletty.

No kaveri veti herneen nenään siitä ihan tosissaan, ja halveksui mua että edes ajattelin tollasta. Eikä heillä edes ollut vauva silloin yrityksessä eikä ole edelleenkään. Mutta oli kuulemma junttia ajatella noin niinkuin mä... :)

että oli puoli vitsiä koko juttu ja naureskelitte sille. Joko huumorintajut ei kohtaa tai.... Voin olla melkein varma ettei ihan tosissaan sitä sanonut. Totuus vain on että kännissä on kivempaa polttareissakin:)

Joku täysjärkinen sentään liikenteessä.

Ja mun mielestä on edelleen käsittämätöntä, että mitään juhlia ei voi viettää " täysillä" jos ei voi juoda. Ettekö te oikeasti tajua millasessa ympäristössä elätte?

Ihmisten kaikki juhlat on vaan sitä juomista ja juomista ja vielä kerran juomista...

Kun se on sit mun siis vain mun päivä!! Kukaan muu ei saa ottaa huomiota minulta pois!!

Olinpa itsekkin sitten kaasona tässä muinoin ja morsian samoin " leikillään" useaan otteeseen sanoi minulle et sitten ennen häitä et saa olla raskaana!

Muutaman kerran naureskelin jutulle, vaan kun se toistettiin ties kuinka monta kertaa sanoin suoraan

Sinä etkä kukaan ikinä, ei tule määräämään meidän perheen sisällä tapahtuvaa elämää. Jos meillä päätetään antaa vauvan tulla, se joko on tuloillaan tai sitten ei teidän hääpäivänä.

Se et jos minä olen raskaana ei sun hääpäivän kulkuun vaikuta millään tapaa.

Meille lapset eivät ole tulleet suunnitelmien mukaan, kuten jotkut niin ajattelevat.. kun se ja se juttu on tehty ja se ja se saavutettu niin sitten..

Meillä eletään tässä ja nyt.. Eipä sen jälkeen puhunut asiasta mitään.

kun hän pyytöää kaasoksi. Se on aika iso vastuullinen homma, eikä onnistu, jos viettää päivän esim. pää vessanpöntössä tai nukahtelee minne sattuu. Moni morsian valitsisi kaasokseen toisen.

Häitten ja polttareitten aikaan olet joko raskaana tai sitten et, ja varmasti se ystäväsi on ihan iloinen puolestasi jos olet ja iloinen jos raskaudut häitten jälkeen. En usko että se tosissaan sinun elämääsi oli järjestämässä. Kunhan sanoi mielipiteensä,

Toisaalta ei minusta aamupahoinvoinnin kourissa oleva kaasokaan olisi ihan paras mahdollinen vaihtoehto.

vai oliko se vain toteamus, ei raskaana=hauskemmat häät ja polttarit?

Minusta nimittäin tuntuu, että ystäväsi ei todellakaan ole pyytänyt sinua siirtämään raskauden yrittämistä, sinä vain olet ylireagoinut ja tulkinnut asiat noin.

Pahoittelut keskenmenosta.

Ei se ystäväni ' pyyntö' ihan täysin vitsi ollut, tavallaan puolitosissaan esitetty. Sanoi vielä, että ' tämä on vähän itsekästä, mutta toivoisin...' Siis eihän kukaan nyt tosissaan tuollaista pyydä, mutta puolistosissaan kyllä.

t. ap

Siis musta toi kuulostaa ihan loogiselta, saa juhlia polttareissa ja häissä ilman mitään rajotuksia, onhan se nyt mukavampaa. Tuskinpa nyt mistään kateudesta johtuu. Täytyy myöntää että itseäni on harmittanut parin ystävän tullessa raskaaksi, eipä ne enää mitään muuta tee kun on kotona ja on niin raskaana. Mutta enhän minä ymmärrä kun ei ole lapsia....

Itse valitsin kaasokseni parhaan ystäväni. Valitsin hänet vain siksi, koska hän nimenomaan on paras ystäväni! Mua ei olisi vähempää voinut kiinnostaa, miten hän " kaason velvollisuudet" mahdollisesti tulisi hoitamaan, kaasous on minusta kunnia-asema ennemmiin kuin joku muodollinen tehtävä! Samalla tavalla ajattelen kummiudesta, enkä esim. laskeskele lastemme kummien varallisuutta etukäteen...

Eli minusta oli tosi ajattelematonta ja mautonta huomauttaa asiasta edes puolileikillään. Toisaalta ilmeisesti ap:n ystävällä ei itsellään ole vielä lapsia, ehkä hän ei vain tajunnut, miten vakavalla asialla laski leikkiä? Ja ehkä ikääkin on aika vähän vielä...? Kuulosti nimittäin tosi lapselliselta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat