Vierailija

olen ollut pari kuukautta työttömänän ja saanut työkkäristä työhönotto-osoituksia johin olen asianmukaisesti vastannut.

Nyt sattui kuitenkin sellainen tapaus, että viimeisimpään soitin. Siellä oli kuitenkin vain vastaaja päällä, johon jätin yhteystietoni.

Koskaan ei tullut puhelinsoittoa sieltä päin.

Sain työvoimatoimiston virkailijalta kirjeen, jossa pyydettiin selvittämään miksi en ole ottanut yhteyttä ko työnantajaan(?!)

Kirjoitin kirjeeseen miten olin toiminut, mutta sain uuden kirjeen, jossa kerrottiin että työkkäriraha laitetaan poikki siksi ajaksi kunnes olen selvittänyt tapauksen.

Soitin virkailijalle ja hän sanoi, että mun olisi pitänyt laittaa työnantajan nettisivulle hakemus, en ollut jostain syystä nähnyt tätä kehoitusta, koska se oli aivan kirjeen lopussa eikä se ollut mitenkään selkeästi käskymuodossa. Yhteystiedoissa oli vain puh .nro.

onko muilla ollut näin tiukka politiikka näiden työosoitusten kanssa?

Tuli mieleen että ko. virkailija ei jostain syystä tykkää pärstästäni ym.

Kommentit (13)

tietääkseni asia käsitellään sen perusteella mitä työnantaja on ilmoittanut. Voiko olla että ei ole saanutkaan viestiä? Voisiko sitä vielä tarkistaa?

Mutta se on totta, että lain mukaan erehdys/unohdus ei ole hyväksyttävä syy olla ottamatta yhteyttä työnantajaan.

Nettiosoite oli yrityskuvauksessa, ei yhteystieto-osiossa. kyllä mä nielen sen jos olen tehnyt mokan, on vain niin outo olo koko tyypistä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos osoituksessa lukee selvästi, että jätetään hakemus nettisivun kautta tai eivät vastaa puhelintiedusteluihin, niin moka on sun. Mitä siinä tarkkaanottaen luki?

päinvastoin. Mun mielestä sun omaa asenneongelmaasi kuvaa, että se sinunsta ON osoitus jostain henkilökohtaisesta antipatiasta, jos virkailija tekee työnsä sun(kin) kohdallasi.

Luki työnosoituksessa mitä tahansa, niin kyllähän kunnolliseen työnhakuun aika kuuluu, myös se, että työnantajaan tutustutaan, niiden nettisivuja selaillaan ja katsotaan, mitä ne hakijalta ja hakemukselta toivovat.

Toki myönnän, että keskimääräiseltä työttömältä ei voi vaatia ymmärrystä kauhalla... siksi työkkärin kanta ehkä on tiukka, mutta jotain kyllä voisi vaatia. Esim edes että itse soittelee perään useamman kerran, eikä vain jätä johonkin vastaajaan viestiä.

mutta tiukalta tuntuu, jos olet aiemmin toiminut ok ja nyt ihan oikeasti epähuomiossa teksti lopusta jäänyt huomioimatta ja olet selvityksenkin siitä antanut.

Selvityspyyntö lähtee, jos työnantaja ilmoittaa, että hakija ei ottanut yhteyttä tai ei ollut muutoin kiinnostunut. Harvemmin työnantajat viitsii perään soitella, viestin jättö antaa heti kuvan, ettei kiinnosta. Olisit ottanut heti virkailijaan yhteyttä, että jätit vain viestin, niin olisit saanut kuulla, ettei riitä.

Silloin sinun on pitänyt ottaa yhteyttä muulla tavalla, minkä olet tehnytkin. Tosin vastaajaan viestin jättäminen on vähän niin ja näin... Kannattaa seuraavalla kerralla soittaa kunnes saa ihmisen langanpäähän tai lähettää kirje.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat