Vierailija

Ihme natseja löytyy ainakin Viikistä....

Saavatko jotakin kicksejä, kun käyttäävät ylivaltaansa opiskelijoihin nähden? Vai ovat vaan omiin elämiinsä kyllästyneitä luusereita?

Varmaan keskiverto lukiosta päässyt nuori tyytyy saamaansa kohteluun, ovat vissiin tottuneet siihen.

Kommentit (13)

Onkohan vika nyt tässä tapauksessa sittenkään yliopiston päässä vai siellä näytön ja näppiksen välissä? Ei sen opiskelun ja tulevaisuudessa työnteon aina ihan mukavaa tai älyttömän kivaa ole tarkoitus olla. Välillä joutuu vähän näkemään vaivaakin.

Valituksen aiheesi kuulostaa naurettavalta.

Ja ei, en ole yliopiston leivissä. Akateeminen ura yliopistossa ei ole mun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse olin aika kauan poissa yliopistolta. Täytyy kyllä sanoa, että tänä päivänä opiskelijat ovat huomattavasti vaativampia kuin ennen. Esim juuri kursseille ilmoittaudutaan miten sattuu (vaikka voisi ilmoittautua webin kautta ja vaikka asiasta olisi laitettu useampia sähköposteja).

Ohjausta tarvitaan enemmän, omaehtoinen työn tekeminen on aika monille vaikeaa. Kursseilla kaikki pitäisi antaa valmiina.

Monet käyvät töissä ja aikataulutukset on vaikeita. Koko ajan kysellään erivapauksia.

Meillä ainakin näkyy tämä tavoite korkeakouluttaa ikäluokasta puoet / ylikin, yliopistoa käydään kuin lukiota. Myönnän, että mulla välillä menee hermot opiskelijoiden kanssa. Ei ole yliopisto entisensä...

eli eräs kurssin vetäjä epäili intoani erään kurssin suorittamiseen, kun myöhästyin ilmoittautumisesta päivällä... siis joululomalla olisi pitänyt ilmoittautua, vaikka kyseisen tk:n kaikille kursseille ei edes voi ilmoittautua netissä ja/tai etukäteen!

ap

Itse olin aikanaan töissä yliopistolla, ja se oli kyllä antoisaa mutta myös ankeaa: haasteita riitti, mutta palkka oli surkea ja töitä oli jatkuvasti ihan liikaa. Virkaa sieltä on melkein mahdoton saada, sekin varmaan kypsyttää pidemmän päälle. Oman kokemukseni perusteella porukka oli kuitenkin tosi monilahjakasta, älykästä ja alkuun ainakin myös innostunutta ja ystävällistä :) Ehkä sulla on ollut huono mäihä? Tai jos siellä Viikissä vaan on erityisen huono työilmapiiri?

ilmoittautua. Vaikea uskoa, että kukaan olettaa että joulun ja uudenvuoden välissä täytyisi ilmoittautua kurssille. Onko sinun joululomasi ollut pidempi, ts. oletko vasta tällä viikolla palannut päätyösi eli opiskelun pariin. Jos pitää " omia lomia" opiskelun jo alettua, niin sitten varmasti ne, jotka ovat ilmoittautuneet ajallaan, saattavat olla motivoituneempia kurssille.

Todellakin monet opiskelijat odottavat erivapauksia ja aikataulujen sovittamista omiin työvuoroihin, mikä voi olla hyvin rasittavaa. Kun yliopistoon on haettu ja päästy, niin kai niitä sääntöjäkin ja annettuja aikarajoja voisi noudattaa.

opiskelijoita, joita ei mikään kiinnosta, lahjattomia pa***sia. Elämään nälkäpalkalla (assarin palkka on p***stä) ja samalla pitäisi tehdä sitä varsinaista työtään eli tutkimusta, jolle ei jää aikaa, kun proffat laistaa töistään ja assistentit tekee sen. Assareillahan ei opetus kiinnosta ollenkaan, ne tekee sitä vain pakosta, kun se kuuluu siihen toimeen sivulisänä.

Että semmosta. Itse en ole assari, mutta väännän väitöskirjaa oman palkkatyöni ohessa ja se se vasta v****sta onkin.

Ja kyselit asiaa joululomalla...? ;) Yliopistossa ja muissakin virastoissa ihmiset on lopulta vaan ihmisiä. Ja töitä todellakin liikaa. Välillä muakin ärsyttää, kun jotkut opiskelijat työllistävät asioillaan enemmän kuin kymmenen muuta vain siksi, etteivät ota asioista itse selvää. Yritän silti pitää mölyt mahassa ja vastata aina asiallisesti. Sille ännännellekin kysyjälle, ja lomillakin...

Yliopistomaailma on todella vanhakantaista, byrokraattista ja sisäänlämpiävää. Lisäksi tiedeyhteisö on kovin kilpailuhenkistä, toisilleen kateellista ja kyttäävää.

Näistä aineksista se johtuu...

En ole todellakaan mikään teini, enkä senkään vuoksi pidä siitä, että asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta.

Enkä tietenkään ala siteeraamaan koko henkilön X kanssa käymääni kirjeenvaihtoa täällä. Kyse on siitä, että henkilö X ja moni muu näihin samoihin kursseihin kytkeytyvä tyyppi saa opiskelijoilta poikkeuksellisen huonoa arvostelua. Siksi aloin miettiä, onko kyseessä joku " ammattitauti" vai mikä.

Ymmärrän kyllä, että opiskelijat kysyvät ehkä itsestäänselviä asioita ja typeryyksiäkin, mutta jos ei tätä realiteettiä kestä, niin yliopisto tuskin on oikea työpaikka.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat