Vierailija

siis pestä hiukset, käydä suihkussa itsekseen ilman apua?

Kommentit (9)

Varmaan jo vuoden verran saanu ite harjotella hiusten pesua ja vartalon on pessy (ilman saippuaa ku meinaa olla hieman kuivuuteen taipuvainen iho) jostain neljä vuotiaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikki peseytyneet jo 3-vuotiaana itse. Olin ihmeissäni kun kaveri kertoi vievänsä 5-vuotiaansa suihkuun. Ilmeisesti se sitten olikin meidän perhe joka ei ole normaali.

vähitellen ja nyt juuri 7v. täytettyään osaa tehdä kaiken oikein hyvin, pesee tarvittaessa myös pikkusisaruksen. Tätä uimahallissa ihmettevät jonkun verran - tosin meidän lapset on vielä hiukan normaalia pienemmän kokoisia molemmat.

tarkistan vain, että on huuhdellut huolellisesti ja sitä ennen, että shampoota on levitetty suht hyvin jokapuolelle päätä. Ja shampoon käyn antamassa hänelle käteen, koska muutaman kerran on käynyt niin että pullollinen shampoota on vaahdotettu pesuhuoneen lattialle =)

ja peseytyy jo tosi hyvin, mutta ei pärjää ihan yksinään vielä vesien lämpötilojen kanssa tai saa oikeaa määrää saippuaa/sampoota jne. Mutta varsinaisesti en siis pese häntä enää - autan vain tarvittaessa.

molemmat tyttömme ovat oppineet peseytymään niin, että pesevät myös tukan shampoolla. 3-vuotias poika osaa suihkuttaa itsensä joten kuten.

Peseytyvät itse kuitenkin ihan itse vain saunan pesuhuoneessa, jos pestään tai käydään kylvyssä yläkerran kylppärissä, autan suihkun kanssa, koska muuten koko kylppäri lainehtii niin että saa kahlata :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat