Vierailija

Mietin tässä, että ovatko kaikki " meteliäänet" sallittu kerrostalossa ennen hiljaisuutta? Mietin lähinnä sitä, että meidän yläkerran naapurit kävelevät kotona useasti kengät jalassa ja meille kuuluu jatkuva kopina. Jos kengät ei ole jalassa, niin sitten kävellään kantapäillä, että kuuluu vaan jumps, jumps ja katto täriseen. He myös puhuvat TODELLA kovalla äänellä, siirtelevät tavaroita ja paiskovat ovia. Onko nämä teidän mielestä " normaaleja" arkielämään kuuluvia ääniä, joita alakerran asukkaiden tulee vain kärsivällisesti kuunnella?

Entäs hiljaisuuden alkaessa, voiko valitusta tehdä jos yläkerrasta kuuluu tätä " kantapääkävelyä" , tavaroiden siirtelyä ja jatkuvaa parvekkeen oven kiinni/auki laittamista? Sinänsä muita ääniä ei kuulu.

Olisi kiva kuulla muutenkin, miten kerrostalossa muille äänet kantautuvat.

Kommentit (9)

eivät ole enää hiljaisuuden jälkeen. Voit soittaa esim. isännöitsijälle ja pyytää tätä ystävällisesti huomauttamaan yläkerran naapurillesi, että pitäisi hieman pienempää ääntä ainakin sitten hiljaisuuden jälkeen.

Häiritseväksi luetaan esim. aivan sairaan kova stereoiden huudattaminen päiväsaikaan, mutta senkin äänen täytyy olla todella kova. Päivällä sallitaan lähes kaikki ja kävely - vaikkakin kantapäillä - nyt on todellakin sallittavaa - mieti nyt itse, jos joutuisit hiipimään päivällä kodissasi. Me kyllä kävellään ihan normaalisti hiljaisuusaikaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että pyydetään yökylään, mutta sitten ei kehdata tollasta syömisasiaa selvittää ilman, että " pitää raapia jotain hätäpäisssään kokoon" . Olisit sanonut, että meillä ei ole safkaa - tilataan pizzat, jos haluatte jotain syödä .

Kyllä on normaaleja ääniä, itse mietin pitäisikö joku kerta käydä ovella, kun naapurissa on bileet jotka kestää aamu kolmeen niin usein, viikon sisällä ollut nyt jo kolme kertaa. Heillä ei onneksi ole lapsia. Ymmärtäisin vielä, jos olisi joka perjantai mutta kun viikollakin. Karaoke pauhaa täysillä.. Toisaalta, laulavat niin hyvin, ettei mua haittaa (vielä). Muistan, kun itsekin olin biletysiässä, ja nytkin haluan joskus pitää yömyöhään bileitä (ehkä kerran vuodessa..) jos saan lapselle hoitajan ja on esim synttärit tms, sen takia kestän naapureiden biletystä.

Jos olisin raskaana, kauhean stressaantunut, tai lapseni ei saisi nukuttua, kävisin ovella sanomassa. Nuo mitä mainitsit, ovat normaalin elämän ääniä.. Kuulostaa muuten meidän ääniltä, tosin kengillä kävellään sisällä vain jos olemme menossa ulos ja jotain unohtui ja haemme sen kengät jalassa esim olohuoneessa.

voithan sinä mainita ohi mennen asukkaille tuosta " ryssä" kävelemisestä, mutta eihän siihen voi paljoa itse vaikuttaa kun on koko ikänsä silleen kävellyt.. se on ärsyttävää koska itse asuimme talossa missä oli vielä natisevat puu lattiat yläkerrassa ja muutenkin jo kuului nuo askeleet..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat