Seuraa 

Tervehdys!

Onko tosiaan niin, ettemme ole aloittaneet uutta pinoa tällä kuulle? Tai sitten olen vain sokea... No, joka tapauksessa ajattelin tänne kirjoitella, kun on ollut niin pitkä tauko...

Mitäs kaikille kuuluu? Entä teidän vauvahaaveille? Mulla on ollut ihan kamala syksy, kun olen sairastellut monta viikkoa, ja ollut hirmu väsynyt. Vieläkään en ole oikein parantunut, ja kun tuo ilmakin on niin viehättävä, niin tekisi vain mieli maata vällyjen alla ja odottaa kevättä. Tai joulua - jotain kuitenkin.

Jotain hauskaakin: Vaikka ei ehkä olekaan kovin järkevää, niin päädyimme mieheni kanssa siihen, että jätämme ehkäisyn pois mahdollisesti jo vapun tienoilla. Jippii! Vauvakuume on siis jaksanut vaivata. Katsotaan nyt sitten, jos ehdimme tässä vajaassa puolessa vuodessa tulla toisiin ajatuksiin. Tuskimpa kuitenkaan, kun ensi vuonna on joka tapauksessa tarkoitus aloittaa yritys. Miksipä ei sitten samantein muutamaa kuukautta aiemmin.

Pidettiin tuossa vähän aikaa sitten ystävälleni "babyshower", hän kun saa esikoisensa ensi kuussa. Etsimme netistä vinkkejä, ja loppujen lopuksi keksimmekin jos jonkinlaista ohjelmaa. Oli oikein mukavaa... Se vain tuskastutti, kun olisi tehnyt mieli huutaa siinä, että itselläkin on kamala vauvakuume... En ole vauvakuumeesta kuitenkaan halunnut toistaiseksi ystävieni kanssa jutella. Saa nähdä, miten sitten pärjää, kun ystäväni lapsi syntyy. Ehkä sitä on niin läpinäkyvä, kun huokailee kaihoisasti...

Tekisi mieli räpättää näistä asioista vaikka koko ilta. Ahkerasti olen näillä sivuilla vieraillut, vaikken olekaan aiemmin saanut kirjoiteltua. Pistäkääpäs tekin kuulumisianne!

Sivut

Kommentit (33)

Jokkut tahot suosittelee luomumenkkojen odotusta sen takia, että sitten on helpompi laskea raskauden kesto.

Ite ton takia ajattelin niitä odottaa. Ja haluan nähdä onko kroppa mennyt ihan sekasin pillereistä, että kuinka kauan kestää luomumenkkojen tulemisessa. Joillain tulee ihan normaalisti ja joillain on kestänyt puolikin vuotta.

Ite en haluaisi koko ajan pohtia, että oonko raskaana vai eikö ne menkat muuten vaan ala...

Ja kai sitten kun tietää luomukiertonsa pituuden, on helpompi ovulaatiotakin bongailla.

Kuitenki pillereiden hormonit poistuu elimistöstä muutamassa päivässä, eli sen takia ei tarvi odotella...

Moikka!

Nopeesti on syksy mennyt ja pian on joulukuu ja JOULU. :) Oon ihan jouluihminen. Sain palautettua gradun, mikä oli todella iso helpotus. Mulla on vielä kursseja jäljellä, joten tekemistä riittää, että saisin valmistuttua kesäkuussa 2009, mutta enköhän mä silloin valmistu.

Tosi hassua, miten nopeesti aika kuluu. Syksyn alussa tuntui toisaalta, että ensin syksyyn on pitkä aika, mutta pian on jo joulu ja luulen että kevätkin menee nopeasti. Ei olla päätetty tarkasti, koska aloitetaan yrittämään, mutta luulen että alotamme yrityksen josku ensi vuoden elo- syys-loka-aikoihin.

Ollaan haaveiltu myös pienemmälle paikkakunnalle muuttamisesta. Asutaan pääkaupunkiseudulla opiskelija-asunnossa. Meistä olis ihana muuttaa valmistumiseni jälkeen Helsingin lähistöllä olevalle pienemmälle paikkakunnalle.

Kivaa että meillä on tämmönen viestiketju, jonne voi jo nyt kirjoitella, haaveilla ja odotella yrityksen aloittamista. :)

Hyvää joulun odotusta kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla vauvakuume on ollut pimennossa nyt jonkin aikaa esikoisen yökukkuilujen takia. Nyt on muutamia öitä nukuttu paremmin ja kas, vauvakuume nostaa taas päätään. Hieman itseäni ihmetyttää miten voin kärsiä vauvakuumeesta, vaikka minulla on jo vauva (5 kk) ja vielä niin, että kuume iski melkein heti kun oltiin laitokselta kotiuduttu. Ei voi ymmärtää, mut kai nää on joitain hormonijuttuja.

Miehen kanssa ollaan siirretty yrityksen aloittamista ees ja takas. Välillä ollaan puhuttu, et nyt joululta, välillä se on ollut maaliskuu ja jossain vaiheessa huhtikuu. En nyt sitten tiedä. Ehkä itteäni eniten miellyttäis jättää jo joululta ehkäisy pois. Jotenkin inhoan niin paljon raskaana olemista, että haluan sen mahollisimman nopeesti alta pois ja sit vois huoletta olla useita vuosia. Muutenkin toivoisin lasten välille pientä ikäeroa, vaikka koskaan ei tiedä miten käy.

Mut hyvää pikkujouluaikaa kuumeilijoille!

Tervehdys...

Täällähän on ollut niin vilkasta, että täytyi minunkin intoutua kirjoittamaan. :) Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! Jos laitatte esittelyn, niin kootaan taas ajantasainen lista 2010-kuumeilijoista.

Tässä kuussa onkin riittänyt kiireitä taloprojektin, opinnäytetyön ja pikkujoulujen tiimoilta. Nyt on sitten rakennuslupahakemus saatu toimitettua, opinnäytetyöhön saatu tutkimuslupa, esitetty tutkimussuunnitelma ja aloitettu aineiston keruu. Hyvällä mallilla siis kaikin puolin, eikä tässä kiireessä ole kerennyt vauvakuumeilemaankaan. Talokuumeilen enemmän. :)

Aune kyseli kaukosuhde"ongelmasta"...meillä ei varsinaisesti ole sellainen, mutta mies on aina töiden takia poissa kotoa n. 4 viikkoa ja sitten taas vastaavan pätkän kotona. Meillä kun on siis ihan normaalia, että toinen on paljon pois kotoa, niin "yksin odottamisen" -ajatukseen on jo vauvakuumeilun alusta lähtien "sopeutunut" varsin hyvin. Enemmän mietityttää, että kuinka pitkään tarvii yrittää ennen kuin raskautuu, kun joka kierrossa ei varmasti päästä yrittämään.

Koulunkäynnistäkin näköjään ollut paljon puhetta. Minullakin vielä vuosi koulua jäljellä ja yrityksen alku on suunniteltu sen mukaan, että kerkeäsin valmistua ja ehkä olla vähän töissäkin. Minua ei tämä järkeily vaivaa, haluan saada koulun käytyä ennen kuin perheenlisäystä tulisi ja nyt kun talokin on suunniteilla eri paikkakunnalle kuin missä nyt asutaan, niin täytyy saada koulu käytyä jotta voi sitten muuttaa ihka omaan kotiin. Lisäksi mulla on jäljellä vielä sellaisiakin harjoitteluja joita ei voi suorittaa jos on raskaana. Vaikka varmaan sitten tää järkeily kaduttaa jos yritykseen menee esim. vuosi tai muuten pitkä aika.

Ja lopuksi Jeelalle kovasti onnea yritykseen. :)

-Camael

Susanna kyseli onko täällä paljon niitä jotka vielä odottavat yrittämisen alkamista. No meillä on kallistuttu jo nyt yrityksen aloitukseen, vaikka ajatus oli odotella tuonne huuhtikuulle. Tähän kiertoon ei ennätä, mutta syyskuun vauvaa sitten. Tämä on nyt vielä vähän hataralla pohjalla, mutta kun asdiaa mieheltä kysyin ei vastusteluja tullut.

Olen käynyt kaverin vauvaa ihastelemassa ja muutama lähipiirin vauvayritys/raskautuminen sai mun kuumeen pintaan. Niin ja tyypillisesti nämä että; entäs jos ei heti tärppää ja ikäkin painaa (minä 35 v. ja mies 41 v.)

Näin meillä. Kenties 2009 vauva saadaan tai ainakin toivon mukaan se alkuperäis suunnitelman mukainen 2010.

Onko muita kiirehtiviä?

Kiitos paljon infosta! Mä lopetin pillerit yli vuodeksi ja kierto oli kyllä niin sekasin että luulin usein olevani raskaana. Eli mun ei kande osotella luomumenkkoja koska en tule niistä hullua hurskaammaksi :-) Voi että.. miten tän 7kk kestää!?

Tervens kaikille,

uusi haaveilija ilmoittautuu...

Meillä on jo kaksi ihanaa, mutta kolmas olisi ihana sekin. Ja sehän olisi sit se viimeinen, tai niin pitää ainakin miehelle vakuuttaa... Vaikka totuus lienee, että jos ikinä milloinkaan vihreä valo kolmoselle syttyy, niin se on kyllä sitten oikeasti viimeinen kerta. Ikää on tässä kohtaa 33, joten senkin puolesta takaraja lähestyy.

Yllä olevasta näkyy varmaan kaikille, että kuume on tällä suunnalla yksipuolista, ja hallituksen toisen jäsenen mielipide on kuulemma "ehdoton ehkä". No, tuosta on hyvä lähteä : )

2010 olisi suorastaan loistava ajankohta, koska esikoinen menee kouluun. Lapsia ei tehdä, ne saadaan, mutta toivoa saa onneksi silti : )

Urasuunnitelmat sun muut rullaa tottakai tuossa sivulla, mutta juurikin siellä.

Ihana kuulla että joku voi jo alottaa yrityksen! Mä niiiin odotan kesää ja sitä että saa nää turhanpäiväset koulut ja muut pois päiväjärjestyksestä. Kauheesti tsemppiä ja toivottavasti saatte pienen leijonanpennun elokuussa! nim.merk itsekkin leijona ;-) AU

ja kertoa onko siis suositeltua että on luomumenkat ennen yrityksen aloitusta? Mä meinasin tehdä niin että kun liuska loppuu ja tulee menkat niin sen jälkeen vois yritys alkaa. Jänskättää myös se että kuinkahan kauan sitä saa odotella tärppäämistä kun on jo 13 v syöny pillereitä. Kääks! :D

Aikaistettu on! :) Yk 1 lähtee käntiin just jos vain tämä pitkittynyt räkis antaa periksi. Ei tunnu antibiootit purevan kunnolla. Koko ajan on jonkinmoista räkäisyyttä ja silmätyulehdusta. Voisi olla fiksuin odottaa vielä itsensä ihan terveeksi, mutta tärppääkö se kuitenkaan heti...? En tiedä.

Mut tässä olisi mahkuja elokuun-vauvaan 2009 ja siitä sitten yrityksi kohti 2010 vauvelia jos ei tärppi käy. Tulkeepa perässä tai uudelleen teihin liityn tammikuussa jos ei onnista ennen sitä.

Jeela yk 1 kp 5 /24-32

"Mukava" kuulla, että jollain muullakin on ainakin välillä kaukosuhdetta... Kaukosuhde tosin ei oo kovin mukavaa...

Meillä on suunnitelmissa, että pillerit lopettaisin tammikuun lopulla, ja sitten kortsulla oltasiin ainakin niin kauan kunnes luomumenkat tulee. Sitten riippuen siitä, kuinka kauan luomumenkkojen tulemisessa kestää, mietitään, että koska jätetään kortsut pois... Liikaa oon kuullut juttuja siitä, että menkkoja ei vaan oo alkanu kuulumaan...

Vauvan olisi "hyvä" tulla aikaisintaan alkuvuodesta 2010, koska sit olisin jo valmistunut... Jos nyt suunnittelis noin...

Prkl, kun aina pitää suunnitella :D Vaikka ihan hyvin tietää, että mitä tahansa tapahtuukin ja, koska tahansa, niin ei se maailma siihen kaatuisi ja kyllä me selvittäisiin... :)

Mulla on ihan sama olo ollut jo pitkään että elämä pitää elää niikuin tuntee ja sitten vasta järkeillä. Ei nyt kuitenkaan ihan sekopäänä mutta you know:) Onneksi ei tartte järkeillä enää kuin 6kk ja sit saa tehdä just niiku tahtoo. Tietysti tässä on miettinyt sitäkin että kun tässä esikoista haaveillaan niin mitäs jos ei saakkaan lapsia.. mutta sekin menee samaan kategoriaan kuin turha järkeily. Ei kannata ennakkoon pelätä. Tsemppiä Aune86 harjoittelupaikan etsintään ja kestämistä viimeisiin järkeilyihin ;)

Tervehdys taas!

Ihanaa lukea, kun oli taas tullut niin monia viestejä tähän ketjuun! Ja tervetuloa vaan, kaikki uudet!

Tuossa oli puhetta opiskelusta... Voi, kun on kateellinen niille, jotka ovat saamassa opintonsa päätökseen... Täällä on oikeastaan päinvastainen tilanne: opiskelen toista vuotta yliopistossa, ja koko syksyn on opiskelu takkuillut. Alunperinkään tämä linja ei ollut ensimmäinen vaihtoehtoni, ja nyt olen ruvennut miettimään vakavissani alan vaihtoa. Toisaalta ei yhtään huvittaisi, tuntuu kuin olisi heittänyt pari vuotta elämästäni hukkaan. Toisaalta taas: kannattaako valmistua ammattiin, joka ei pätkääkään kiinnosta? Olen tehnyt monta vuotta sen alan töitä, johon aion keväällä hakea opiskelemaan, joten en sitten ainakaan valitse väärin...

Vauvahaaveisiin alan vaihto ei onneksi vaikuta. Vaikka suunnittelenkin hakemista ammattikorkeaan, jossa ei ole ehkä yhtä helppoa joustaa opintojen suhteen, niin aion silti tehdä niin. Ja ehkäisyn jätämme kai keväällä pois, toukokuussa luultavasti. Kyllä se elämä siitä jotenkin lutviutuu, olen varma siitä... Arvostan perhettä paljon enemmän kuin akateemista koulutusta, josta varmaankin maksettaisiin hyvin palkkaa, mutta joka tuskin sopisi minulle. Miksi en aiemmin lopettanut? Ehkä halusin yrittää vielä...

Nyt tämä meni ihan opiskelusta puhumiseksi, sori vaan...On vain niin mukavaa kirjoitella tänne, kun mieheni lisäksi en voi kellekään tästä jutella..:)

Oikein rattoisaa marraskuun loppua teille kaikille!

Olen ollut tauolla palstalta, mutta mukava, että ette olleet unohtaneet mua listalta! :)

Kuume on taas noussut, välissä oli työpaikan vaihtoa jne. niin kuumeilu jäi, mutta nyt se on tullut takaisin suurempana :). Yritys olisi tarkoitus aloittaa n. vuoden päästä aikaisintaan, ainakin näillä näkymin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, hih :).

Hei kaikki!

Täälläkin kuumeillaan ja jos mahdollista niin vieläkin kovemmin kuin kesällä :-) Mulla on vielä koulua jäljellä joten se pitää jalat maassa mutta keväästä tulee vaikea. Olemme sopineet että vauva saa tulla toukokuusta alkaen. Mukavaa talvea kaikille kuumeilijoille ja tsemppiä odotuksen odotukseen!

Nyt oon suorittamassa vaihto-opintoja, sen jälkeen muutama kuukausi harjoittelua ja opinnäytetyö jäljellä. Harjoittelupaikkaa ei tosin vielä ole löytynyt :(

Anelmaunelma, mäkin oon ihan kyllästynyt "järkeilyyn".

Olis paljon "helpompaa" , jos asiat vaan tapauhtuis. Mutta kun käytössä on e-pillerit, ei vauvoja vaan tule, pitää suunnitella, että koska jättää pillerit pois jne.

Tahtoisin, ettei tarvisi suunnittella, koska se on vaikeeta mulle. Sydän sanoo jotain ja järki sanoo jotain muuta...

koulua on jäljellä vuoden verran, eli ensi vuoden jouluksi olis tarkoitus saada paperit ulos, sit mietin että voisin tehdä muutaman kuukauden töitä ja jäädä hyvin ansaitulle mammalomalle...:) ihan niinkuin elämä menis niinkuin suunnittelee..

Väsymys nostaa päätä, joululamaan mennessä on varmasti jo burnout saavuttanut, en voi kuin ihailla miestäni joka jaksaa arkea pyörittää ja kannustaa jaksamaan...välillä tää vaan tuntuu niin epätoivoiselle!

Onneks joulu hiipii vähän kerrallaan! :) :)

meilläkin on häitä mietitty kesälle 2010, ja en haluaisi ihan pienen vauva äitinä alkaa häitä juhlimaan, ja häiden suunnittelukaan ei ihan niin täysipainoisesti onnisuisi.

Kuitenkin mietitään häitä kesälle 2010 ja lasta samalle vuodelle, vaikke häissäni en haluaisin olla isomahainen enkä pienen vauva kanssa. hmm...

Ehkä pitää oikeasti lakata suunnittelemasta ja antaa asioiden vaan tapahtua :)

hups, marraskuukin on nyt vaihtunut jo joulukuuksi...

Nyt on pakko taas avautua kun vauvakuume vaan kasvaa ja tää koulun loppuun saattaminen ei kiinnosta yhtään!! Tiituskaisen kanssa samassa veneessä ollaan jotta tsemppiä vaan sinne!! Mä olen jotenkin niin kyllästynyt tähän "järkeilyyn" että tekis mieli vaan heittää pillerit nurkkaan ja siirtyä tosi toimiin ;) Kauheinta on kun jo melkein näkee sinne koulun loppuun eli jäljellä on siis vain muutamia kursseja ja opinnäytetyö mutta kun.. Miten sitä voikin kuumeilla näin kovin! Onko sulla Tiituskainen paljon koulua jäljellä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat