Vierailija

Lapsen kerhossa yksi äiti kovaäänisesti selitti miten ihanaa kun " Mikko" pääsee edes kerhoon kun oltu kolme päivää kuumeessa muu perhe ja Mikolla niin tylsää jo. Pienemmät sisarukset siis edelleen kuumeessa. Mikko ei vielä ainakaan...

Mietin vaan, että onko ihan normaali käytäntö? Tosin tietty sitä terveet lapset menee kouluunkin, vaikka kipeitä sisaruksia kotona. Tai aikuinen töihin vaikka puoliso kipeä. Että kai sitten lapsetkin samoin.

Kommentit (14)

Lapsilla ei ole koskaan ollut vatsatautia,vain minulla jostain syystä aika useasti.

Hoitoon ei mene tervekään lapsi ellei erityisesti pyydä(ehkä kerran näin toivoi)

Harrastuksiin viedään terve lapsi...tietenkin..(paitsi jos olisi se vatsatauti)

Lisätään vielä että vanhemman sairastaessa terve osapuoli vie lapset hoitoon.

mutta hoitovapaalla kun ollaan niin kyllä meillä on terveitä viety kerhoon ja harrastuksiin, edellyttäen että pääsen viemään sairaan lapsen kanssa. kolme lasta kun on niin aina joku on kipeä eikä meiltä sitten ikinä päästäisi mihinkään.. vatsatauti on ainoa poikkeus, silloin olen pitänyt päivän tai kaksi karanteenissa, se kun tarttuu niin herkästi ja on harvinaisen kurja sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yleensä lapsikin on taudin kantaja, vaikka ei vielä itse sairastunut.

Jos vatsatauti, vesirokko, angiina yms. helposti leviävä ja ikävä tauti perheessä, niin en vie

Jos siis olen itse kotona, niin en kyllä lähde päiväkotiin yhtä lapsista pungertamaan lumikinoksissa. Olen niin laiska, että ihana, jos ei tarvi sitä tervettäkään viedä minnekään. Mutta jos on lasten harrastuksista kyse, niin sitten harkiten harrastuksen sen kertaisesta ohjelmasta ja sairastuneiden lasten taudinkuvasta riippuen.

Oikeasti jos on oksennustautia vaikkapa perheessä, niin kyllä ne kerholaiset on sille jo kahden edellisen viikon tapaamiskerroilla altistuneet. Tosin voihan sitä sen yhden vikan kerran vältellä.

Jos on ihan tavallinen nuhakuume, niin kyllä terveet saavat mennä. Vatsatauti sairastetaan kyllä kotona, eikä silloin ne terveetkään pääse kerhoon, koska todennäköisesti tartuttavat.

Meillä nuo nuhakuumeet eivät läheskään aina tartu kaikkiin lapsiin (kolme lasta), ja toisaalta välillä voi mennä pari kuukauttakin, että joku lapsista on nuhassa. Olisi aika julmaa rangaista pitämällä terveitä pitkiä aikoja karanteenissa.

se tautihan harvoin tarttuu edes saman perheen jäseniin, joten epätodennäköistä, että edes kukaan muu perheestä sairastuisi. Oksennustaudissa kyllä harkitsen mihin olen viemässä ja ketä.

Meillä yksi lapsista koulussa ja hän menee aina kouluun, vaikka pienemmillä olisi mikä (hän nimittäin ei sairasta juurikaan koskaan, ei saa mitään vatsatauteja ja muita, eli koulu tuskin tykkäis hyvää jos pitäisin häntä " varmuuden vuoksi" viikkokaupalla kotona" .

Tarhalaiset ovat poikkeuksetta melkeen aina molemmat kotona. Vatsatautiset AINA, nuhasetkin usein, koska mä olen kuitenkin kotona, ja lapset viihtyvät keskenään. Jos yhdellä silmätulehdus niin vien toisen tarhaan, mikäli hän sinne haluaa. Tädit soittavat kyllä heti, jos silmät rupee oireilemaan, mutta koskaan ei ole kesken päivän silmätulehdus alkanut.

mennä tänään töihin, koska yksi lapsistani oli viikonloppuna lauantaina vatsataudissa. Ja isällä on nyt ripuli. Minähän voin myös sairastua, en vaan tiedä mitä kummaa työnantajani olisi ajatellut, kun olisin poissaolon syyksi sanonut ton.

Myös muuta lapset menivät tänään kouluun ja hoitoon, vaikka isä ripuloi.

Aika mahdotonta pitää koko perhettä karanteenissa, jos yksi sairastaa. Isossa perheessä tulisi aika pitkät poissaolot.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat