Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tilanne seuraava; tytöllä 4v. takertumisvaihe, ei päästäisi minua (äitiään mihinkään). Ollut kyllä aiemmin erossa työmatkojen takia minusta useammankin yön kerrallaan, silloin mennyt aina hyvin sekä isän että mummon kanssa; ei ole kysellyt perään, on viihtynyt hyvin jne. Pikkuveljensä (2v.) jää mielellään kotiin vaikka lähdenkin matkalle.

Huomenna minulla edessä kahden yön työmatka. Kerroin että lähden reissuun ja tyttö jää isän kanssa kotiin, joka vie hänet päiväkotiin keskiviikko- ja torstaiaamuina. Tyttö alkoi itkeä todella lohduttomasti; ei halua että lähden, haluaa että olen hänen kanssaan jne. Oli oikeasti tosi surkean oloinen. Mummonsa näki tämän ja ehdotti minulle (kun tyttö ei kuullut) että tyttö olisi pikkuveljensä kanssa heillä mummolassa työmatkani ajan. En kertonut tätä vielä tytölle mutta luulen että se olisi mieluisampi vaihtoehto; saisi olla mummolassa kylässä koko reissun ajan, ei tarvitsisi mennä hoitoon jne. Mummolassa kun molemmat viihtyvät aina.

Pohdin nyt seuraavaa: onko väärin jos nyt suostun mummon ehdotukseen ja vien tytön + pikkuveljensä mummolaan työmatkani ajaksi? Oppiiko saamaan periksi väärällä tavalla? (lopetti kyllä jo itkemisen, keskittyy leikkiinsä nyt normaalisti). Vai olenko vain onnellinen että mummo ehdotti asiaa ja vien tyytyväiset lapset mummolaan ja lähden itse tyytyväisenä työmatkalle? Kommentteja?

Kommentit (4)

Tuollaiset hetket mummolassa on varmasti kullanarvoisia niin lapsille kuin isovanhemmille. Ja jos kerrot asian kun tyttö on jo rauhoittunut ja aikaa tuosta itkukohtauksesta vähän kulunut, niin ei tyttö varmaan edes osaa sitä mieltää siten, että hän on mankumisellaan saanut sen aikaan. Esität asian niin, että mummi pyysi lapsia kylään työmatkasi ajaksi. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat