Vierailija

Millaista Lontoossa on liikkua rattaiden kanssa?

Voiko sieltä vuokrata jostain kentältä rattaat vai pitääkö viedä omat?

Lontoo on kyllä muuten tuttu, monia kertoja on lomailtu siellä, mutta ennen lapsia. En tullu kattoneeksi paikkoja sillä silmällä, eli missä vaipanvaihtovessoja, miten rattailla pääsisi jne.

Onko kukaan ollut Lontoossa lomalla vauvan/taaperon kanssa?

Kommentit (12)

Me ollaan käyty melkein joka vuosi isomman pojan kanssa (1-vuotiaasta lähtien), mutta vasta nyt kun on 5-vuotias saa jo jotain irtikin matkasta. Käytiin viimeksi katsomassa ne dinosaurukset ja teatterissa ja Towerissa ja poika tykkäsi kovasti. Mutta pienemmän kanssa odotellaan kyllä ennen kuin on tuon 5 vuotta ennen kuin lähdetään.

Aikuisellekin riittää hommaa kävellessä ja metroillessa, populaa on paljon ja joka paikassa. Poikani on nyt kuusivuotias ja haluaisi kovasti lähteä katsomaan dinosauruksia museoon, taidan kuitenkin vielä odottaa kaverin kasvamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Metrot ja niiden portaat on ongelma, muuten kyllä pärjää. Ja jos hotellin valitsee hyvin niin ei metroa niin paljoa tarvii käyttää jos itse jaksaa kävellä.

lastenrattaita metrossa. fiksuja ovat paikalliset kun eivät keskustaan lähde rattaiden kanssa. turistien olen nähnyt lapsia kuljettavan kantorinkoissa.

Oliks Kensingtonissa joku asema, joka oli maantasalla, en nyt muista...

Kyllä Lontoo syyhyttäis, ei voi mitään.

Yleensä ollaan oltu Bayswaterissa tai sitten British Museumin nurkilla. Molemmista pääsee kävellen suht vilkkaisiin paikkoihin, Queenswaylle ja Oxford Streetin päähän.

Bayswateria olen vähän miettinyt.

Hmm...

ap

perheestä, joka lomaili New Yorkissa 5kk vauvan ja vaunujen kanssa, ja hyvin meni.

Itse kyllä kanssa tuumin, että Lontoossa on varmaan jokunen alle yksivuotias omastakin takaa, mutta on kuitenkin eri asia elää suht rauhallista arkea lapsen kanssa, kuin viipottaa lomalla tukka putkella metrossa.

Metroissa tosiaan en ole tainnut koskaan nähdä vaunuja. Ja vaikea se olisi ruuhkia täysin välttää. Pakko se joskus on ruuhkatubeenkin ahtautua.

Olen miettinyt kaikenlaisia vaihtoehtoja, että pyörisi vain tietyssä kaupunginosassa, menisi paikkoihin vain kävellen tai taksilla, olisi vain pari, kolme yötä...

Toisaalta, miehen kanssa tuumittu, että joko mentävä nyt, kun vielä istuu kiltisti vaunuissa, kuin sitten kun ei istu, mutta ei vielä ole järkeäkään päässä eikä osaa kävellä.

Ehkä ensi vuona tehdään ihan lyhyt matka sinne! Jos ei nyt ihan viikkoa.

Tahtoo Lontooseen !!!!

Enkä kuitenkaan raaski jättää vauvaa mummolle pariksi yöksi. Mukaan se otetaan jos itsekin mennään.

Ei kävellen jaksa jokapaikkaan. Riippuu tietysti mitä haluaa nähdä. Mutta helpompaa siellä 1-vuotiaan kans on kuin esim. pari vuotta vanhemman!

Meillä on samanlaiset suunnitelmat kuin ap:llä.

Ap:llekin kaupunki lienee tuttu, joten tottakai sinne meno onnistuu, kun pitää omat " rajoitteet" mielessä. Ihan ensikertalaiselle taaperon kanssa Lontoota on hankalampi suositella!

Me mennään helmikuussa - ei niin paljon turisteja kuin esim. kesällä

otetaan mukaan Ergo-reppu ja sateenvarjorattaat. Metroon päässee varmaan siten, että mies kantaa rattaat ja minä pojan. Bussilla mennään varmaaan myös aika paljon ja koetetaan välttää ruuhka-aikoina liikkumista.

Itse uskon reissun onnistuvan, tosin itsekin siellä olen ollut vain lapsettomana, joten en vaipanvaihtomahdollisuuksista yms. tiedä, mutta eiköhän kaikki jotenkin suju! Käydään katsomassa niitä paikkoja, mitä ehditään jne.

Meillä hotelli British Museumin tuntumassa, josta voi osittain kävellä tiettyihin kohteisiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat